Cześć Panowie!
Ja walczę z tym tematem od półtorej roku. Mam takie samo delikatne falowanie i przydławianie oraz opóźnioną reakcję na dodawanie gazu.Więcej w tym wątku na innym forum:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115900Na razie nie udało mi się z tym wygrać a zrobiłem już duuuużo:- uszczelki Beisen
- separator oleju
- oba czujniki wałków rozrządu
- nowy przepływomierz
- czyszczenie wtryskiwaczy ultradźwiękami
- zaktualizowanie sterownika silnika
- nie piszę nawet o nowych świecach, wymytej przepustnicy, zamienionych miejscami nastawnikach Vanosa itp. itd. etc.
- zmierzyłem ciśnienie na listwie - 3,5 bara
- odpalałem silnik bez założonych pasków
Ostatnio nagrałem filmik, na którym widać jak pracuje zawór wolnych obrotów i przepustnica w zależności od wciśnięcia pedału gazu, jakie są czasy wtrysków i jak reagują na to wszystko obroty. Przy okazji słychać jakie są źródła dźwięków z silnika po wyłączeniu zapłonu (buczenie, syknięcie itp.)
https://www.youtube.com/watch?v=FYBaJAF0o14 -
Filmik z pracy zaworu i przepustnicyNa filmie widać dokładnie, że obroty spadają trochę za nisko, zanim się ustabilizują, i to dokładnie to samo zjawisko co u kolegi wyżej. Widać pod koniec filmu, że jak dłużej przytrzymam wciśnięty gaz to silnik zasysa powietrze - słychać ssanie - ale słabo się wkręca bo nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa. I ja od zawsze jestem przekonany, że to właśnie dlatego ta opóźniona reakcja na gaz - za mało paliwa. Ale na filmiku widać też, że to przydławienie przy zejściu z obrotów to wina komputera, który obcina w tym momencie dawkę paliwa i za bardzo przymyka zawór - ale dlaczego? Czy coś wprowadza go w błąd czy program jest do d...
I mój plan to teraz wykonać chiptuning - czyli wgrać sportowy soft, który zmieni "Throttle map" czyli kąt otwarcia przepustnicy w stosunku do wychylenia pedału gazu i dawkowanie paliwa itp. I mam nadzieję, że to załatwi sprawę.
Throttle map z e46 m3 - również z elektroniczną przepustnicą - ustawienie zmieniane przyciskiem (normal i sport)A tu krótkie wyjaśnienie:5oul napisał(a):
Łukasz_P napisał(a):
Co do pompy paliwa to ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem ale dostałem informacje, że skoro auto wkręca się bez problemu to raczej i pompa odpada.
Wg mnie to bzdury. Mówię Ci że miałem podobną akcje i samochód wkręcał się na obroty jak trzeba. Żadnych ubytków mocy nie zauważyłem, żadnych problemów z przyspieszeniem. Z "pięćset" rzeczy wymieniłem i okazało się że ciśnienie na listwie było za małe i problemem był regulator ciśnienia w filtrze paliwa.
Łukasz_P napisał(a):
Natomiast co do czujników wałków rozrządu to z tego samego źródła usłyszałem, że jeśli auto odpala bez problemu to i tutaj również najpewniej wszystko jest w porządku
To też jakaś bzdura. U mnie w obu silnikach był uszkodzony czujnik wydechowego wałka rozrządu i w obu przypadkach nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem. Problem z odpalaniem miałbyś gdyby czujnik wału korbowego miał userkę
To ja byłem źródłem tych informacji. Wiem, że gdy pompa nie będzie podawać odpowiedniego ciśnienia paliwa to silnik nie będzie się wkręcał na obroty bo nie będzie miał paliwa, znam to z samochodów rajdowych, gdzie często występuje taka usterka. Więc to nie jest bzdura, a u kolegi
5oul ciśnienie nie było aż tak niskie, żeby takie objawy wystąpiły, były pewnie inne - bardzo rzadko jest tak, że dany objaw świadczy tylko o jednej przyczynie.
Co do czujników, to też bzdurą nie jest, że przy wadliwych będą problemy z odpaleniem - czasem zimny silnik odpala a ciepły już niechce. Kiedy odłączyłem wydechowy, raz na jakiś czas silnik załapywał dopiero po kręceniu o pół sekundy dłużej, a nie od razu i to właśnie na ciepłym. Odpalałem też silnik z odłączonym czujnikiem wału - odpalił ale chodził nierówno, brał informacje z czujników wałków. I wówczas też miałem problem z jego odpaleniem.
Pozdrawiam