BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 08:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 24 marca 2006, 21:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
JWT, chodzi mi żeby przede wszystkim ładnie i ciekawie wyglądało pod felgą, a przy okazji skuteczniej spowalniało. Co można zrobić? Jak? Jakie koszty? Doświadczenia?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 25 marca 2006, 01:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
Kucharz napisał(a):
JWT, chodzi mi żeby przede wszystkim ładnie i ciekawie wyglądało pod felgą, a przy okazji skuteczniej spowalniało. Co można zrobić? Jak? Jakie koszty? Doświadczenia?

Najlepiej to by wyglądało jakbyś założył tzw BIG BRAKE CONVERSION KID!Ale niestety drogo :cry: Pomijając już takie firmy jak BREMBO WEELWOOD STOPTECH itd,firma ATE ma bardzo ciekawą oferte a mianowicie cały taki kid na przód za nie wiele ponad 5tys zł.W zestawik wchodzą 2 4tero tłoczkowe malowane na czerwono zaciski+2 nacinane elipsoidalnie tarcze +2 brakietki mocujące+klocki+stalowe przewody.Jedyny problem to taki że z tego co wyczytałem zestaw jest przeznaczony do E36, 46, Z3, 4.Ale postaram sie sprawdzić czy nie materaz oferty do E39.No i trzeba mieć koła conajmniej 17".Temperatura pracy jest ustanowiona do 550'C czyli nie tylko dobrze wyglądają ale i dobrze hamują.Z tego co posiadacze Performance Brakes piszą to hamulce te by dobrze działały trzeba by były nagrzane a to chyba nie jest problem :mrgreen: Druga opcja to używki od M5 lubM3 evo :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
koła mam 18, gorzej zimą
z nagrzaniem jest problem bo ja bardzo spokojnie jeżdżę

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 16:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
to jak maja tylko ladnie wygladac to kup sobie nacinane tarcze,zaciski polakieruj np. na czerwono i po sprawie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 22:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2547
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E92
chyba zartujecie!

nigdy czerwonych zaciskow w bmw!

a jeszcze kucharz-tradycjonalista :))

marcin mam ten sam problem. duza felga odrazu widac jak marnie wygladaja hamulce.
ja w to lato dokladnie wyczyszcze piasty i wszystko pomaluje na czarno albo na kolor magnezowy.

a jesli chodzi o tuning. dobre wentylowane tarcze i dobre klocki. i napawde staje w miejscu :)
nastepnym razem podam ci firme. ja ze swoich nowych jestem bardzo zadowolony.

_________________
Obrazek
Proud to be white - galeria białej E92 - zapraszam!
"SPORT I REKREACJA" - zapraszam do udziału w dyskusji!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2006, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
proponooje zestaw firmy TAR-OX 12 tloczkow przod i 10 tyl. ciekwostka jest to ze przy hamowanie 200-0km/h i tak ze 3 razy zaciski sa ledwo cieple:D niestety cena zabija..a i najwazniejsze LADNIE WYGLADAJA bo zatrzymywanie jest malo istotne. LANS LANS.. i to pelna gemba bo do tych przednich zaciskow felga 18 cali

_________________
Merctedes viewtopic.php?f=55&t=115261
Compact viewtopic.php?f=6&t=124922&start=60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 26 marca 2006, 01:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 365
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Kucharz napisał(a):
JWT, chodzi mi żeby przede wszystkim ładnie i ciekawie wyglądało pod felgą, a przy okazji skuteczniej spowalniało. Co można zrobić? Jak? Jakie koszty? Doświadczenia?

Trzba wybrać między: super wygląd i super cena oraz skuteczność za rozsądną kasę. Polecałbym Klocuszki EBC i ewentualnie tarcze nacinane i nawiercane, chyba zwią się turbo groove. Znajomy założył do Civica Type-R i bardzo chwali ten zestaw... a może coś w stylu Brembo ala Nissan 350Z

http://www.rsportscars.com/foto/10/nissan350z06_04.jpg
http://www.rsportscars.com/foto/10/nissan350z06_05.jpg

_________________
Obrazek

..niejedzie to ale co ja poradzę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 09:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
A ja mam dla ciebie propozycje kup zaciski Hamulcowe cztero tłoczkowe z e38 735i + do nich tarcze o wymiarach 316*28 i masz poprawione chamowanie no i nie wspomne o wyglądzie koszt operacji nie przekroczy 1000zł :mrgreen: ja do siebie mam hamulce z 750 e32 zaciski cztero tłoczkowe + tarcze o wymiarach 324*30 czeka wszystko na montaż w poprzedniej 530 miałem taki kit zamontowany i polecał bym jeszcze wszystkie przewody gumowe występujące w układzie hamulcowym wymienić na metalowe koszt ok max 150eur i już będziesz miał przerobiony układ hamulcowy w miare profesjonalnie no i małym nakładem kosztów :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Radek, dzięki za radę, rozejrzę się
Beunique, oczywiście malowanie zacisków nie wchodzi w grę na czerwono, jak będziesz miał info o swoich poproszę w miarę możliwości

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 13:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
O tych co ci napisałem to są fabrycznie pomalowane na czarny połysk :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2006, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: obecnie Londek
TIETZ napisał(a):
proponooje zestaw firmy TAR-OX 12 tloczkow przod i 10 tyl.

Z tego co mi wiadomo owy zestawik jest przeznaczony tylko i wyłącznie do E46 M3!Co do nacinanych tarcz to nie polecam.Hamują dość dobrze ale i też heblują nieżle klocki poza tym nie nastarczysz czyścić alusów :mrgreen: Co do TAR-OX 12 pot to przód kosztuje2730funtów :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Eulem
A ja zimą odczyściłem zaciski i jarzmo (szczotka druciana ma wiertarce). Po odtłuszczeniu pociągnąłem jarzmo odpornym na temperatury srebrnym lakierem. Zacisk sam w sobie jest srebrny - wystarczyło go przeczyścić płynem do mycia silników. I jest super!

_________________
Eulem E39 (523)
[E36/E34]
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=1150
a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 2 lutego 2013, 18:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
panowie interesuje mnie swap zacisków z e38 4 tłoczkowych (przednia os) pod tarcze 334x32 obecnie mam serie (e39 540i) tarcza 324x30 1 tłoczek, na hamowanie narazie nie narzekam dlatego chciałbym sie zwrócić z paroma pytaniami i dokładnie rozważyc takie rozwiazanie

1. Czy gra jest warta świeczki, bedzie znacząca różnica w hamowaniu?
2. Jak bedzie działał wówczas system DSC, nie bedzie wariował ? Pompa da rade?
3. Czy gwinty pod przewody są takie same?
4. Trzeba zastosować adaptery zna ktoś firme która takie coś wykonuje?
5. Czy zmieści sie koło 16' Styling 33 (koło na zime)
6. Co z tyłem przy takiej zmianie zostawiac czy też zmienić na zestaw z e38 750i

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 3 lutego 2013, 11:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Lukezz napisał(a):
1. Czy gra jest warta świeczki, bedzie znacząca różnica w hamowaniu?

oj warto ja mam ale od e32 4 tłoczki na przodzie i jest baja :super:
Lukezz napisał(a):
3. Czy gwinty pod przewody są takie same?

pewności nie mam ale myślę iż każda bawara ma takie same gwinty do przewodów hamulcowych.
Lukezz napisał(a):
4. Trzeba zastosować adaptery zna ktoś firme która takie coś wykonuje?

Vermilion na bank wie gdzie takie cos robią , podpytaj go.
Lukezz napisał(a):
5. Czy zmieści sie koło 16' Styling 33 (koło na zime)

nie będzie problemu tak mi się wydaje aby upchnąć na to felgę 16 ;)
Lukezz napisał(a):
6. Co z tyłem przy takiej zmianie zostawiac czy też zmienić na zestaw z e38 750i

tył tylko wspomaga przód ja zostawiłem serię na tylnej osi.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 4 lutego 2013, 00:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Lukezz napisał(a):
6. Co z tyłem przy takiej zmianie zostawiac czy też zmienić na zestaw z e38 750i


Nie wiem jak się ma później rozkład sił hamowania... ? Ale dużo ludzi nie rusza tyłu ze względu na problemy z ręcznym.


http://allegro.pl/zaciski-bmw-e34-e36-e ... 76264.html


ten typ ma piękne zaciski... Adaptery same pewnie też Ci sprzeda.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 4 lutego 2013, 21:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
panowie troche sie zgłębiłem w temat no i troche sie zdziwiłem z pewnych zastosowań zacisków w BMW (chodzi o przednia oś)

otóż.
e39 540i (moja) - 1 tłoczek, tarcza 324x30
e39 M5 - 1 tłoczek, tarcza 345X32

e38 750i - 2 tłoczki po jednej stronie, tarcza 334x32
e38 740i - 1 tłoczek, tarcza 324x30
e38 735-728 - 4 tłoczki:szok: , tarcza 316x28

teraz moje pytanie dlaczego w e38 w niejszych wersjach silnikowych zastosowano zaciski 4 tłoczkowe a w 750 740 jak i e39 M5 zastosowano zaciski z tłoczkami ktore są umiejscowione po jednej stronie??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 4 lutego 2013, 21:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Lukezz napisał(a):
panowie troche sie zgłębiłem w temat no i troche sie zdziwiłem z pewnych zastosowań zacisków w BMW (chodzi o przednia oś)

otóż.
e39 540i (moja) - 1 tłoczek, tarcza 324x30
e39 M5 - 1 tłoczek, tarcza 345X32

e38 750i - 2 tłoczki po jednej stronie, tarcza 334x32
e38 740i - 1 tłoczek, tarcza 324x30
e38 735-728 - 4 tłoczki:szok: , tarcza 316x28

teraz moje pytanie dlaczego w e38 w niejszych wersjach silnikowych zastosowano zaciski 4 tłoczkowe a w 750 740 jak i e39 M5 zastosowano zaciski z tłoczkami ktore są umiejscowione po jednej stronie??

o kutwa :przestraszony: teraz to już nie wiem nic :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 4 lutego 2013, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ktoś kiedyś pisał, że te 4 tłoczkowe są bardziej awaryjne, w jakimś temacie... Ale wątpie, żeby to był powód

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 4 lutego 2013, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kaczor e30 2,5 napisał(a):
Lukezz napisał(a):
4. Trzeba zastosować adaptery zna ktoś firme która takie coś wykonuje?

Vermilion na bank wie gdzie takie cos robią , podpytaj go.


Duzej filozofii do tego nie potrzeba, trzeba zrobic projekt i reszte mozna zrobic na dowolnej frezarce CNC.

deejeys napisał(a):
Ktoś kiedyś pisał, że te 4 tłoczkowe są bardziej awaryjne, w jakimś temacie... Ale wątpie, żeby to był powód


Powod jest taki, ze zeliwne, jednotloczkowe zaciski sa poprostu tanie. 4 tloczkowe sa za to bardziej skomplikowane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Tuning układu hamulcowego
PostNapisane: 4 lutego 2013, 23:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
Vermilion napisał(a):
kaczor e30 2,5 napisał(a):
Lukezz napisał(a):
4. Trzeba zastosować adaptery zna ktoś firme która takie coś wykonuje?

Vermilion na bank wie gdzie takie cos robią , podpytaj go.



Duzej filozofii do tego nie potrzeba, trzeba zrobic projekt i reszte mozna zrobic na dowolnej frezarce CNC.


tak to wiem ale raczej chodziło mi o jakąś firme co sie zajmuje takimi rzeczami i ręczy za taki element, to są jednak hamulce tak że raczej bałbym sie jezdzić na adapterze wykonanym ze zwykłej stali konstrukcyjnej

Vermilion napisał(a):
deejeys napisał(a):
Ktoś kiedyś pisał, że te 4 tłoczkowe są bardziej awaryjne, w jakimś temacie... Ale wątpie, żeby to był powód


Powod jest taki, ze zeliwne, jednotloczkowe zaciski sa poprostu tanie. 4 tloczkowe sa za to bardziej skomplikowane.


no ale dlaczego w wersjach silnikowych e38 728-735 były 4 tłoczkowe (niby tańcza wersja silnikowa) a 750 2 tłoczkowe po jednej stronie

idąc dalej e46 m3, e39 m5, e60 m5 nie zostały zastosowane 4 tłoczkowye zaciski? m-ki raczej nikt nie konstruował patrząc na koszty i prostote wykonania

natomiast mercedes amg, stosuje zaciski 4 tłoczkowe, ferrari, porshe? A czemu BMW nie, miało tylko w e38 w słabszych wersjach i chyba jeszcze e32 750. dziwi mnie to.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL