BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 20:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 9 stycznia 2015, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
Witam
Wczoraj podczas jazdy wyskoczyło mi EML i kontrolka od kontroli trakcji a auto zaczeło słabnąć i nie wkręcało się na obroty.
Jako że byłem blisko mechanika to podjechałem. Podpiął pod kompa i wyskoczył mu błąd przepustnicy.Wykasował go i auto zaczeło normalnie chodzić.
Dzisiaj postanowiłem przeczyścić przepustnicę i po rozkręceniu przeczyściłem nagar (nie było go dużo). Jednak po odpaleniu znowu wyskoczył błąd kontroli trakcji a po chwili błąd EML.
Co to może być?

Przepustnica jest napewno ok.

Może coś od kontroli trakcji?
Wyciągałem to co jest nad przepustnicą a wchodzi do kolektorów (idzie do tego wtyczka z dwoma kabelkami) a w środku ma taką jakby przepustnice. Czy to nie jest do kontroli trakcji? Myślałem żeby to przeczyscić i jak obróciłem prawie na max to wydawał dzwięk jakby tam coś blokowało (tak jakby wśrodku była guma, która stwardniała).
Czy to jest to?
Znalazłem że to jest zawór disa.

Czy to to może być przyczyną problemu?

Silnik nie wkręca się na obroty (pow 2 tyś), na wolnych chodzi normalnie


Teraz pytanmie czy ten zawór może powodować problemy z przepustnicą czy to tylko tytuł dla mnie na następne poszukiwania?
Zepsuta disa może wywalić błąd EML oraz świecącą się kontrole trakcji?

U mechanika wczoraj pokazał mi się błąd uszkodzonej przepustnicy. Czy komputer może zaliczyć uszkodzoną DISE jako błąd przepustnicy?
Przypomne że po wykasowani u błędu wszystko było ok. Dzisiaj chciałem przeczyścić przepustnicę (nie była brudna) ale bład znowu wyskoczył


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 9 stycznia 2015, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Potencjometr przepustnicy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 9 stycznia 2015, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
Gdzie znajduje się ten potencjometr przepustnicy?
Można go zdiagnozować przez inpe?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 9 stycznia 2015, 14:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Przepustnica z potencjometrem jest integralną częścią, w M52TU przepustnica jest po części elektroniczna i właśnie ta część pada. Czeka Cię wymiana przepustnicy, nowa ponad 2000zł, także raczej szukaj używki z gwarancją.
P.S to że po wykasowaniu błędu było ok, nie znaczy że ta przepustnica jest dobra, miałem identyczny przypadek, więc jestem pewny na 99% że to przepustnica.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
Witam
Pogrzebałem wczoraj trochę przy samochodzie i nagle błąd zniknął :D
Jednak czuje że to nie koniec.

Nie wiem czy mogę wrzucać linki ale czy to jest taka przepustnica?
http://allegro.pl/przepustnica-bmw-5-e3 ... 54389.html
http://allegro.pl/bmw-e34-e36-e38-e39-c ... 25249.html

Z tego co widzę po aukcjach to czujnik można kupić osobno
http://allegro.pl/czujnik-przepustnica- ... 02310.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 14:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Jaki masz silnik? Podaj nr VIN.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
Vin poszedł na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 15:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Posiadasz silnik M52TUB20, czyli odpowiednia przepustnica to nr 1 ze schematu: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Na alledrogo: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-1209

BTW widzę że sporo podrożały używki :szok:

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 10 stycznia 2015, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
Tak mam silnik TU


Teraz to się nazwa zgadza alledrogo :kwasny:
Może od kogoś z forumowiczów kupię ;)

PS czy jest możliwość samemu to wymienić?
Nie mam lewych rąk ;)

Dziękuję baaardzo za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 12 października 2015, 18:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, podepnę się pod temat by nie zaśmiecac naszego fajnego forum ;-) więc jurek890 mam taki sam problem prawdopodobnie, już kilka razy mi się to włączało, auto do 2000 obrotów, moc spadła maksymalnie, szarpanie, dławienie się, pyrkotanie , falowanie obrotów, słaba reakcja na pedał gazu, często rano po nocy zaraz po odpaleniu auta, gaszenie i zapalanie auta nie pomogło, na kilkanaście - dziesiąt minut odłączanie klemy minus akumulatora pomagało na jakiś czas, ale tylko na jakiś czas i wracało jakoś się kulałem pomału autem, ostatnio zdarzyło się podczas jazdy i powiem , że prawie nie dało się nawet kulac autem...gasło...i zjechałem szybko na pobocze(na szczęście było) odpięcie akumulatora minusa, przekluczenie kluczykiem do stanu- "Zapal" i powrót, wyjęcie kluczyka i podpięcie akumulatora minusa spowrotem ustąpiło i pojechałem dalej ;-) . EML - Electronic Malfunction + kontrola trakcji - ASC , dlaczego? Dlatego, że kontrola trakcji ASC (Automatic System Control) jest ściśle powiązana z przepustnicą, ABS (Anti Block System) także jest ściśle powiązany z trakcją ASC. W każdym kole auta jest czujnik ABS, który podaje odpowiednie impulsy na sterownik gdzie : przy zblokowaniu kół podczas hamowania czujniki dają sygnał braku impulsów i pompa ABS upuszcza odpowiednio ciśnienia z układu hydraulicznego hamulców powodując hamowanie, ale z lekkim obracaniem się kół (to dla siebie ;-) ); przy daniu w palnik gdy tylko tylne koła zaboksują lub nawet przednie coś prześlizgną to czujniki dają sygnał nieprawidłowych i nierównomiernych impulsacji międzykołowych i międzyosiowych i elektroniczna przepustnica dostaje sygnał, że ma się przymknąc i silnik w niej przymyka klapkę dławiąc silnik i nie doprowadzając tym samym do dalszego boksowania kół i swobodnego rozwijania prędkości oraz mocy powodującego potencjalne zagrożenie wypadkiem lub też powodując tzw hamowanie silnikiem gdy będąc na biegu zostaje przydławiony. Więc jeśli występuje problem ABS + ASC to auto jedzie normalnie , ale brak ABSu i ASC, jeśli EML + ASC to auto zamula, przechodzi w tryb awaryjny, pali dużo, szarpie, gaśnie itp ponieważ w nowszych przepustnicach z literką A żółta naklejka i H 1433 414 niebieska naklejka - OEM i jeszcze nowszych ( do których już nie idzie linka od pedału gazu) są potencjometry i jak dobrze wiem właśnie 2 dla położenia i wtrysku oraz pewnie dla trakcji jeśli dobrze wiem, w starszych 1 dla położenia dla komputera i wtrysku. W starszych nie było silnika sterującego klapkę, w nowszych jest-bo właśnie on ją przymyka w razie załączenia się trakcji. Moja na pewno jest czysta bo 3 mies temu była wyczyszczona na lustro razem z zaworem biegu jałowego(silniczkiem krokowym) przy okazji wymiany gumy-kolanka doprowadzającego do nich powietrze. W mojej prawdopodobnie padł / padły potencjometry położenia jej lub tez pedału gazu. Pawel! tutaj dobrze pisze (że elektronika padła). Pozostaje albo zakupic nowy i drogi egzemplarz lub wejśc w ryzyko kupienia używki sprawnej i o wiele tańszej. Niestety potencjometry się wytarły , a dokładnie węgliki oporowe po, których ślizgają się blaszki. Także czeka mnie walka z tym teraz.Mam rysunek poglądowy rozebranej tej przepustnicy, ale nie wiem jak go dodac ;-P hhehe, ten imageshack mnie doprowadza do szału. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 12 października 2015, 19:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
więc tak : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=631647

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 13 października 2015, 07:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Tez z tym walczyłem tylko w innym silniku , ale zasada działania praktycznie ta sama. Na pomoc doraźna w razie wystąpienia błędu i ograniczenia mocy polecam odpiecie i podpiecie spowrotem wtyczki od przepustnicy. Przed zakupem nowej/używanej przepustnicy polecam spróbować jeszcze kasowania adaptacji - umnie po wymianie przepustnicy na inna używkę błąd nadal wyskakiwal , po skasowaniu adaptacji spokój od ponad pół roku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 13 października 2015, 11:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Malas, wyciągnij przepustnicę z auta (w E39 jest więcej miejsca pod maską niż w E46 także dość prosta czynność),
zdemontuj plastikową pokrywkę która jest na chyba 6ciu zatrzaskach, zobaczysz pod nią silniczek, następnie odkręć metalową
pokrywkę która jest przykręcona na 2 torxy. Tak przygotowana przepustnice postaw pionowo tak aby silniczek był "u góry",
i psikaj pod silniczek wd40 lub Liqui Moly 40, pod klapkę metalową też psikaj żeby czyściwo dostało się do potencjometru po stronie linki. Nie żałuj wd, uważaj tylko na gumowe uszczelki pokrywek, lubią puchnąć po kontakcie z tymi czyściwami.
We wtyczkę przepustnicy też wlej wd.
Na koniec wylej z przepustnicy pozostałości płynów osusz miejsca przylegania uszczelek, poczekaj z 15minut, i montuj ją z powrotem.

Obrazek

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 13 października 2015, 16:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witaj Pawel! ;-) to, że jest więcej miejsca to wiadomo ;-P heheeh, trochę grzebania jest u mnie bo to silnik M52TU gdzie przepustka schowana jest głęboko jak zapewne wiesz (lub nie ;-/ - zakładam , że wiesz ;-) ), w swojej karierze gdzie od 4 lat mam to swoje E39 wyjmowałem przepustkę już z 3 razy: 1. Do sprawdzenia i czyszczenia odmy oraz jej wszystkich wężyków/rurek 2. Przy okazji gdy wymieniałem tzw kolanko/gumę dolotową od powietrza dla zaworu biegu jałowego i wspominanej przepustnicy jak była dostępna to ją wyjąłem i wypucowałem, sprawdziłem czy się nie zacina/ nie lata ośka i klapka 3. Gdy był taki czas, że autko poszarpywało czasami przy dodawaniu gazu i jako kolejna operacja przy aucie podczas szukania usterki właśnie była ta ;-) . Wiem, że to jest 1433 414 H - niebieska naklejka-producent Hella. Taka jak na rysunku, który dostawiłem w linku. Boje się jednej rzeczy: takiej, że auto potrzebne na co dzień do pracy (dojazd miejski i autobus niemożliwy) i jak rozgrzebie je przed blokiem , zacznę czyścic i niech coś dygnie do końca w tej przepustce lub ja coś zchrzanie - bo czasem tak się dzieje nie to , że łajza jestem, ale znacie życie ;-P, a nie mam innej na podmiankę to lipa z jazdy ;-/, ale tak szczerze to jeśli błędy i cyrki będą się powtarzac to co innego pozostało mi do zrobienia? : właśnie ta przepustnica ;-P hehe. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 14 listopada 2015, 21:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam ponownie, więc nie bawiłem się już w zalewanie przepustnicy środkami chemicznymi, kupiłem używaną w dobrym stanie z 2000r (moja była z 98r z tym, że to nie jest wyznacznik do pewnej gwarancji na lata ;-P bo przebiegu nie znamy ;-) ) z tym , że z żółtą naklejką i innym nr, ale wszystko pasuje i jest takie samo(gardziel, klapka, rozstaw śrub, inne mocowania na linkę itp, uszczelnienie, itd itd), dziś ja zamontowałem i na razie śmiga-zobaczymy jak długo ;-P mam nadzieje, że jak najdłużej. Moją rozebrałem częściowo i tak szczerze powiem , że do tych potencjometrów jest ciężko się dostac by je najrzec. Potencjometry z tego co mierzyłem(o ile dobrze mierzyłem) to dwa są o wartości całkowitej ok 2,2 kOhm i połówkowej 2 x ok 1100 kOhm gdy nie ruszamy "Gazem". Silnik robi robotę "Trakcyjną" czyli przeciwstawia się na polecenie komputera gdy ten tylko dostanie sygnał z czujnika ABS - naszej nóżce by koła nie mieliły i zdławia silnik by nie wirażował (jeśli ASC mamy oczywiście włączone- nie świeci się żółta kontrolka na zegarze, jeśli świeci tzn, że ASC wyłączone i można mielic bo omijany jest układ zadziałania tego systemu i komputer nie daje sygnału napięciowego na silnik, który zdławia silnik przymykając klapkę) WD 40 i inne podobne preparaty raczej nie dadzą konkretnych efektów bo pewnie ścieżki węglowe potencjometrów są wytarte i wartości oporowe są za wysokie lub za niskie lub żadne co daje efekty nieprawidłowej pracy systemu i pojawiają się błędy, kontrolki świecą i silnik włączany jest w stan awaryjny-zastępczy by mógł samochodzik się dokulac do serwisu ;-) . Szukałem firm, które regenerują przepustnice, wtryski, pompy, gaźniki itp i tych przepustnic odpowiadali mi, że nie regenerują, a jeśli już któs regeneruje to pewnie tylko sprawy luzów, latajacych klapek itp, a nie potencjometry, które są nie wiadomo skąd brane itd. Dam sobie kiedyś czas i rozbiorę to bardziej by najrzec potencjometry i wtedy zobaczę co tam jest grane naprawdę. Uważam, że jeden potencjometr daje sygnał na wtryski, a drugi reguluje prąd podawany przez komputer na silnik, który odpowiednio ma odchylic spowrotem klapkę by zdławic odpowiednio silnik. Dodam jeszcze, że na dworze przed blokiem jesiennego dnia przy wietrze 90 km/h wyjąłem starą i założyłem następną, złożyłem auto, przejażdżka po osiedlu - zajęło mi 1h i może +5min. Myslę, że czas niezły ;-P . A gdyby to było z 98r z innym kolektorem ssącym gdzie przepuska jest na wierzchu to pestka ;-). Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 14 listopada 2015, 23:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Malas napisał(a):
Dodam jeszcze, że na dworze przed blokiem jesiennego dnia przy wietrze 90 km/h wyjąłem starą i założyłem następną, złożyłem auto, przejażdżka po osiedlu - zajęło mi 1h i może +5min. Myslę, że czas niezły ;-P . A gdyby to było z 98r z innym kolektorem ssącym gdzie przepuska jest na wierzchu to pestka ;-). Pozdrawiam.

W E39 jest sporo miejsca pod maską, w E46 jakbys to zrobil w 1h to :super:

Co do tematu czyszczenia, to u mnie przy wylewaniu czysciwa widac bylo że jednak jakiś brud byl w okolicy potencjometrow bo ciecz byla duzo ciemniejsza.
No i auto smiga juz od 2tys. takze cos na rzeczy było.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 15 listopada 2015, 15:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witaj, no jest to możliwe, nie wykluczam tego, teraz mam przepustkę w rękach to mogę się nią zając i najrzec. może kiedyś będzie potrzebna.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 14 lutego 2016, 17:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam ponownie po miesiącach ;-). po wymianie przepustnicy na używaną pojeździłem z miesiąc bez żadnego nawet najmniejszego problemu i co? Problemy powracają ;-/ . Kurde dostaję szału. Raz działa ok , a raz szwankuje i zapalają się EML i ASC i silnik pracuje tragicznie. Wrrr....jak najdzie mnie odrobina wolnego czasu i chęci to zrobię tak jak Pawel napisał...może coś z tego się urodzi ;-P. No chyba, że to nie przepustnica, a coś innego...może związanego z wtryskami itp...

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 20 lutego 2016, 14:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam znów. Więc dziś wyjąłem przepustnicę zdjąłem pokrywę silniczka i napsikałem WD 40 z każdej możliwej strony trzymając przepustnicę silniczkiem do góry i "Pododawałem gazu" ;-P kilkanastokrotnie i po czasie poleciało WD 40 od dołu od strony potencjometru przy lince. pobawiłem się tak jeszcze chwilkę i postanowiłem odkręcic kilka małych śrubek torx i delikatnie poodchylałem tę klapkę z każdej strony i napsikałem tam również do oporu WD 40 i "Pododawałem gazu" ;-P tak samo jak poprzednio, wtyczko-gniazdo przepustnicy także spsikałem WD 40. Skręciłem, złożyłem, wytarłem szmatką i z powrotem do auta. Wtyczkę, która właśnie wchodzi do gniazda przepustnicy także spsikałem WD 40 oraz wszystkie inne wtyczki i gniazda (od czujników wałków, oleju, alternatora, disy itp....) zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję, że to będzie tak jak u Ciebie Pawel! i autko będzie śmigac. Bo inaczej szału dostanę. Pozdrawiam.


(Dodam jeszcze, że zapalanie kontrolek i lipne działanie wskakiwało nie tylko przy rannym zapalaniu czasem czy też innym lub podczas zwykłej jazdy, ale także jak było ok ,a ja 1 i 5500 RPM, 2 i 5500 RPM i za chwilę uuuuu i kontrolki oraz prrrrrrrr klapa i jazda do max 2000 RPM i z wyczuciem po w awaryjnym już był i dramat z jazdą ;-/ )

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i EML oraz kontrola trakcji. Nie wkręca sie
PostNapisane: 20 lutego 2016, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39
Witam panowie. Mam pytanie co ,może być przyczyną wypdania zapłonu na 2 cylindrze. Temat nie jednokrotnie powielany,ale nie do końca rozwiązany. Objawy: co kilka dni pojawia sie bład wypadanie zap. 2 cyl. szczególnie dzieje się to na rozgrzanym silniku na postoju. W INPIE pokazuje na wykresie cały wykres prawie 2 cylindra 1,125 jest wykrzyknik Sprawdzone

świece
odma
cewki

Prosze o Pomoc

E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL