Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami. Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.
1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego. 2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie). 3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać. 4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami. 5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"
W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.
Wklejam tak gdyż jest prywatny. Nie zamierzam przepraszać za słownictwo - taki jestem tak się wyrażam. Mam nadzieję, że pośmiejecie się z tego tak jak my, bo film wyszedł mega
Na filmie niestety nie ma tego efektu jaki jest na żywo. Jak Piotrek wkręca siksę na obroty to jest moment w którym słuch nie wyrabia i aż boli. Pieprzone mistrzostwo świata!
- Po odbiorze auta od mechanika przestala dzialac polowa silnika... Wymieniona jedna pompa paliwa (stara chinczyk jakis) na Bosch.
- Miesiac nieuzywania auta
- Urwalo sie ciegno otwierania pokrywy bagaznika... Troche wiertartki, troche sznurka i tymczasowy otwieracz gotowy. (Fotki nie wstawiam z wiadomych wzgledow) Przy okazji wymienilem ciegna w przednich drzwiach (nie zawsze dzialal zamek).
- Pora na naprawe ukladu zaplonowego. Wymiana swiec oraz kabli zaplonowych.
Zobaczcie jaka roznica w odstepie elektrody!
Przewody Janmor zostaly kupione w zasadzie dla sprawdzenia, ale teraz wiem, ze przy roznicy ceny 400zl Janmor i Bosch 1800zl wole wymieniac raz w roku Janmora O tym czy warto - nizej.
- Jesienne przepalenie
- Wlasnorecznie zrobiony emulator predkosci (o tym pozniej)
oraz eliminacja denerwujacego swistu w glosnikach zaleznego od obrotow silnika. Kable glosnikowe skrecane, bezposrednie zasilanie radia z ekumulatora, nowe przewody do subwoofera.
Teraz juz wiem jak dzialaja "fachowcy od polerki". Na zdjeciach wychodzi lustro, a w rzeczywistosci jest wiele rys, hologramow itp.
Auto nie zostalo cale wypolerowane, zabraklo czasu i checi
- Kolejny mod. Karbonowe listwy drewniane
Zaslepka
- Jazda po miescie w korkach
- Po otwarciu dogodnego miejsca w Warszawie (Tor FSO) zaczela sie zabawa w upalanie:
Przy okazji sprzedam 2 opony, stan jak na foto, bieznik jeszcze na 1/15 sezonu.
Super zabawa, z tym silnikiem, ani razu nie uzylem sprzegla do strzelenia. 2tys obrotow, a tyl juz wyprzedza przod.
Tutaj sie nalezy male podsumowanie. Byl to pierwszy sezon, gdzie auto dostalo baty na placu. Awarii zero, temp w pionie, nic sie nie zgrzalo, nie wybuchlo, nie spalilo! Bylem w szoku.
- Wracajac z Wroclawia przez przypadek kupilem 6 kol do upalania
- Oczywiscie nie obylo sie bez strat. Kilka razy wylecialem w opony i w efekcie do wymiany slizgi zderzakow prawa strona + 2 spinki. Nie mialem pojecia, ze te zderzaki sa takie pancerne.
- Przymiarka BBS RC - niestety ET nie przypasowalo
Prawdziwa Historia
Auto kupilem dzien przed pierwszym opadem sniegu. Pierwsze przejazdzki wskazywaly na super moc (zapewne za sprawa w miare wysokiego niutonometra wielkiego), jednak pierwsze starcia z E30 328i, gdzie E34 do 100km/byla zaledwie dlugosc auta z przodu. Wynik z AndrewE36 i jego 328i (wtedy moc ok. 200-210KM) rolka 60km/h wyprzedzalem pol dlugosci auta, zeby za chwile zostac wciagnietym.
Pobieglem na hamownie.
Hamowanie 1: 236 KM @ 5073 371 Nm @ 2487
Wykres ladny, tylko dlaczego taki niski? Potwierdzily sie slowa z jednego filmiku, ktory mozna znalezc na YT "Szalu nie ma!"
Osprzet silnika (M70) jest bardzo zaawansowany jak na swoje lata i bardzo latwo wprowadzic go w tryb awaryjny (limp mode). Oznacz to, ze silnik dziala z ograniczona moca, a przepustnice otwieraja sie tylko do polowy (ok. 40st). Pierwszym podejrzana byla kontrolka EML na zegarach (brak dzialajacej kontrolki przy starcie wprowadza komputer w limp mode. Kontrolka rzeczywiście nie swiecila. Zaaplikowalem drugie zegary z dzialajaca kontrolka. Wszystko bylo jak nalezy - zaplon, zapalenie kontrolki na 2-3s i zgasniecie. Silnik odpalal prawidlowo, chodzil na wszystkie cylindry tylko nadal mial malo mocy. Naprawilem kontrolke EML w starych zegarach i zamontowalem spowrotem. Kolejnymi podejrzanymi "byli": 2x komputer silnika, komputer EML (sterowanie przepustnicami). Podmiana na inne nie przyniosla rezultatu (jedynie slabsza reakcja na gaz). Rozpoczalem mozolne sprawdzanie calej elektryki: wiazki po skrzyni automatycznej (np. sygnal zmiany biegu, w ktorym chwilowo obnizana jest moc); wiazki z ABS/ASC - zwarcie lub brak zwarcia do masy moze obnizac moc; Sygnal predkosci - na zegarach predkosc zawsze byla wskazywana;
Ostatni punkt wyliczanki okazal sie strzalem w dziesiatke. Przy pierwszym badaniu wydawalo sie, ze wiazka jest ok. Doszedlem to tego poprzez odczyt predkosci z komputera EML za pomoca DISa. Diagnostyka o tyle byla utrudniona, ze przy odpalonym silniku DIS zrywal polaczenie z EML... Jedynym sposobem bylo rozpedzenie auta, zgaszenie, ponowne wlaczenie zaplonu i polaczenie z EML. Predkosc = 0km/h. Znajac prawie na pamiec wszystkie warunki jakie musza zostac spelnione do pelnego otwarcia przepustnic (WOT) mialem pewność, ze to sygnal predkosci. Jednym z warunkow WOT jest przekroczenie predkosci 45-50km/h.
Zbudowalem pokazany wczesniej emulator sygnalu predkosci - EML odczytuje caly czas predkosc 90km/h. Oznacza to, że stojac w miejscu mogę otworzyć przepustnice w pelni. Oryginalna wiazke oczywiscie naprawilem oraz dolozylem przelacznik, ktorym moge wybrac 3 tryby -sygnal predkosci z: zegarow; emulatora; brak synalu.
Hamowanie 2: 272 KM @ 5491 450 Nm @ 3502 (zdjecie mam tylko z pomiaru pierwszego)
Dla mnie wynik o wiele lepszy od pierwszego. Mialem jednak nadzieje, ze do tych 300KM dobije. Pocieszalem sie faktem, ze sa jeszcze problemy z zaplonem tj. do 2tys obr. silnik szarpal, wypadaly zaplony, przy 2tys nagle przyspieszenie, gdzie przy 4tys delikatne oslabniecie. Liczylem, ze po zrobieniu zaplonu bedzie 300KM. Na tym setupie ponowny wyscig z E30 328i (tym samym) pokazal, ze jestem w stanie seryjne 2.8 objechac Niestety nie udalo mi sie zmierzyc z Andrzejem (na ta chwilę miał ok. 240KM).
Wymienilem swiece (wymiana banalnie prosta, troche gimnastyki, 2h na strone i 12 szt swiec zmienione), przewody zaplonowe. Stare przewody byly trzech roznych marek Bosch, Beru i noname. Doslownie porozpadaly sie przy zdejmowaniu. Po wymianie nie bylo czuc i slychac wypadajacych zaplonow, E34 zaczela jezdzic o wiele lepiej.
I teraz najlepsza częsc. Przez kilka miesiecy jezdzilem, bawilem sie na placu, ale nigdy nie przyszlo mi do glowy, aby sprawdzic sie z jakims mocniejszym autem, a tym bardziej zmierzyc czasy (glownie z powodu slabszych opon).
Po przypadkowym zmierzeniu sie z Wojtasa E46 M3 365KM - viewtopic.php?f=71&t=153715&start=0 Mialem mine . Szybko E34 pod pache i na hamownie. Celowo pojechalem tam gdzie Wojtas byl kilka dni wczesniej na pomiarze.
Wykres zaczyna sie od 2400rpm, poniewaz nizej auto sie slizgalo. Najbardziej jestem zadowolony z przebiegu momentu, w zasadzie w calym zakresie obrotowym jest ok. 460Nm.
Zwroccie takze uwage, ze wymiana swiec oraz przewodow zaplonowych dalo przyrost mocy ok. 90KM!
W sezonie zimowym bede chcial zbadac jakie oprogramowanie siedzi w sterownikach DME oraz EML. Jest takze pomysl na usprawnienie dolotu.
Kiedys napisałem:
Piotrek napisał(a):
"Cel - powoli dojsc do ladu i skladu mechaniczno-elektrycznie, wyglad narazie zostaje taki jaki jest. Nie jest to dupowoz ani tyrowoz, raczej upalaczowoz. Cel 2 - objechac 328i "
Cel 1 - spelniony Cel 2 - spelniony
Powiedzialem sobie kiedys, ze jak zobacze na hamowni powyzej 300koni i bede mogl objechac 328i to zakladam znaczek:
Bede musial to zrobić
Poniżej moje oficjalne dane oraz pomiary: BMW E34 550i V12 Silnik: 5.4L M73 z osprzetem M70
Pomiary: 100-200 powtarzalne 12.3-12.9s; best [b]12.1s[\b] 100-250 jeden pomiar 28.3s Predkosc max: 264 km/h (zostalo ok. 150-200rpm do odcinki ~270km/h vmax)
To niesamowite jak świece i przewody wpływają na moc, zwłaszcza w takim silniku
Super że ma pełną moc i cieszy jazdą
_________________ "Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników