BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 12 stycznia 2015, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Pragnę wam przedstawić moje dwa nabytki z czego e30 jest już w rodzinie od prawie 8 lat, a e39 od grudnia ubiegłego roku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak przedstawia się e30, jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia ale staram się utrzymać ją w jak najlepszym stanie bez zbędnych nie oryginalnych dodatków. Przez wszystkie lata użytkowania na co dzień nigdy mnie nie zawiodło i nie wymagało napraw nie związanych z normalnym użytkowaniem.
-uszczelki kolektora wydechowego
-guma przepływomierza
-uszczelki przepustnicy
-przewody zapłonowe
-kopułka+palec
-podpora wału
-łożysko oporowe
-tarcze klocki
-maglownica
-regulator ciśnienia paliwa
-uszczelka pokrywy zaworów
-guma przed filtrem powietrza
tak mniej więcej wygląda serwis auta do tego rozrząd i płyny ale to normalne eksploatacyjne czynności.
Poniżej przedstawiam wam drugi nabytek jako samochód do codziennej jazdy. Jest to e39 Touring z 2001r. mam nadzieję że będzie dostarczał tyle samo radości z jazdy co e30. kupiony w biegu bez większego zastanawiania się i poszukiwań, taki był wymóg sytuacji, choć wiem że samochodu tak kupować się nie powinno. Cóż jak już jest to pozostanie. Zmieni się pogoda to postaram się wrzucić więcej zdjęć. Stan samochodu jest dość dobry ale plan jest by był lepszy w miarę możliwości i z pomocą forumowiczów.
Obrazek
Rozkodowany vin
Model description: 520I
Market: Europa
Type: DS21
E-Code: E39 (2)
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: M54 - 2,20l (125kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: automatisch
Body Color: Schiefergruen Metallic (449)
Upholstery: Stoff Rips Diagonal/englischgruen (F4EG)
Production date: 26.11.2001
Assembled in: Dingolfing
Code Serienausstattung Standard Equipment
S202A
Steptronic Steptronic
S470A
Isofix-System Isofix-System
S520A
Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A
Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
S851A
Sprachversion deutsch Language version German
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S210A
Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control
S235A
Anhängerkupplung abnehmbar Towing hitch, detachable
S249A
Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel
S428A
Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S534A
Klimaautomatik Automatic air conditioning
S609A
Navigationssystem Professional Navigation system Professional
S612A
BMW Assist BMW Assist
S632A
Vorbereitung BMW Handy (Motorola) Preparation BMW Handy (Motorola)
L801A
Länderausführung Deutschland National Version Germany
S863A
Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A
Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S915A
Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat
S473A
Armlehne vorne Armrest front
S555A
Bordcomputer V mit Fernbedienung On-board computer V with remote control
S602A
Bordmonitor mit TV On-board monitor with TV


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 12 stycznia 2015, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 336
Lokalizacja: szubin k. bydgoszczy
Moje BMW: brak :(
Kod silnika: 1.6 sr
Garaż: było e36 m43b16,
było e39 m51d25
jest golf 4 1.6sr
Jednak jest nas więcej z Szubina ;)
co do zdjęć daj więcej zdjęć e39 i przede wszystkim zdjęcia środka i 2 galerię w 1 pierwszy raz widzę coś takiego zmień nazwę rozkoduj vin e30 i to niech będzie galeria e30 a stwórz nową dla e39 ;)

_________________
Bóg Mnie Wybrał
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 12 stycznia 2015, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
postaram się jakoś to wszystko ogarnąć, zdjęcia zrobię jak będzie sprzyjać pogoda bo teraz niema sensu i tak na nich nic nie widać, a co do sugestii zmiany galerii zobaczymy co da się zrobić :D
Rozkodowany vin e30
Poniżej rozkodowany vin

Type

Value
VIN WBAAD510202297567
Type code 1451
Type 320I (EUR)
E series E30 ()
Series 3
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M20
Displacement 2.00
Power 95
Drive HECK
Transmission MECH
Colour LACHSSILBER METALLIC (203)
Upholstery (0269)
Prod.date 1987-09-23

Description (interface)

Description (EPC)
S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG Power steering, engine-speed-dependent
S219A SPORT-LEDERLENKRAD Leather-covered sport st. wheel 380 mm
S286A BMW LM RAD/BMW STYLING BMW light alloy wheel BMW styling
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Central locking with anti-theft system
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering
S324A FRONT-UND HECKSPOILER Front and rear spoilers
S330 SPORTPAKET
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Slide/tilt sunroof, manually operated
S464A SKISACK Ski bag
S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse
S680A RADIOANTENNE MANUELL Radio antenna, manual
Code

Description (interface)

Description (EPC)
S690A CASSETTENHALTERUNG Cassette holder
S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension
Do tego kierownica, gałka i lusterko M-pakiet.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 12 stycznia 2015, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 336
Lokalizacja: szubin k. bydgoszczy
Moje BMW: brak :(
Kod silnika: 1.6 sr
Garaż: było e36 m43b16,
było e39 m51d25
jest golf 4 1.6sr
ale to najlepiej edytuj pierwszy post i zrób jedną i porządną galerię e30 bo galeria pójdzie do kosza :/

_________________
Bóg Mnie Wybrał
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 09:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11170
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
Fajna E30-stka, chociaż brak zdjęć wnętrza, o czym koledzy już wspomnieli. E39 nie będę komentował, bo jest tylko jedno zdjęcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
1. zabezpieczenie felg Chemical Guys Wheel Guard - bardzo dobry wosk do felg, który nie tylko je czyści z dobrym skutkiem ale również zabezpiecza przed pyłem z klocków, mycie felg po jego zastosowaniu nie sprawia żadnych problemów i do tego wyglądają jak nowe.
2. deska rozdzielcza oraz wszelkie elementy z tworzywa sztucznego jak i skóry w aucie to Poorboys World Natural Look- znakomity środek i nie pozostawia tłustych śladów wszystko wygląda jak prosto od producenta.
3. zabezpieczenie wszystkiego co pod maską Perl- wodorozcieńczalny środek który nadaje bardzo ładny wygląd wszystkim elementom gumowym i plastikowym pod maską, do tego długo się utrzymuje
4. szybki detailing wnętrza Auto Finesse Spritz interior quick dash detailer- przydatny środek jak nie ma czasu na pełen detailing wnętrza np. w czasie wyjazdu
5. szampon Shiny Garage sleek&bubbly premium car bath
6. opony Shiny Garage Back2Black tire dressing
7. Lakier Fusso Coat powłoka na 12 mcy jak za cenę poniżej 100pln to daje radę woda ładnie spływa a auto wystarczy opłukać czystą wodą
8. szyby Glaco niewidzialna wycieraczka również sprawdzona w warunkach bojowych i o dziwo działa
9. plastiki zewnętrzne Valet Pro Trim Glitz
to nie wszystko bo zrobiła by się z tego książka te kosmetyki mogę z czystym sumieniem polecić bo się nie zawiodłem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 15 maja 2015, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
do tego tapicerka czyszczona była interior cleanerem Shiny Garage ponieważ po profesjonalnym praniu zostały ślady środka piorącego i wyglądało to jak wyblakła tapicerka, do tego nałożona jest na nią jak i na dywaniki powłoka ochronna Chemical Guys Fabric Guard Protectant jak się sprawdzi jeszcze nie miałem okazji się przekonać. Co do samego auta, udało mi się naprawić moduł abs, który jak czytałem w m54 pada wręcz nagminnie. Firma której nie będę reklamował chyba że, ktoś potrzebuje namiary to na priv. Naprawa szybka i bezbolesna wszystko działa jak powinno i gwarancja na usługę jest również. Koszt naprawy 250 pln + wysyłka. Spotkała mnie również przyjemność wymiany obu sond lambda gdyż 1 umarła całkowicie a druga jak się chciało to funkcjonowała a jak nie to nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 15 maja 2015, 22:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
E30 dużo lepsze niż to E39

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 16 maja 2015, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
Wnętrze mojej e30, brakowało tego zdjęcia w galerii.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 25 maja 2015, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
Dopisuję dla wszystkich nie zdecydowanych i szukających odpowiedzi na odwieczne pytanie czy przechodzić z pół syntetyka na pełen syntetyk. Właśnie w weekend po poprzednim właścicielu zmieniałem olej z połówki na pełen. Przed zalaniem zastosowałem płukankę LM wedle zaleceń na etykiecie i zalałem olejem również LM 5w-40 jak do tej pory nic się nie dzieje i jestem z tego zabiegu bardzo zadowolony. Przebieg 230tyś km. Jak mawiają forumowicze dobry olej to podstawa. Przynajmniej teraz wiem, że silnik zalany jest tym czym powinien być. Zmiana oleju z pewnością wyjdzie mu na dobre.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 26 maja 2015, 11:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jak była w rodzinie to musi być zadbana :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 1 czerwca 2015, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
Udało mi się dziś usunąć usterkę, która odpowiedzialna była za brak mocy w e39. Okazał się nią czujnik położenia wałka rozrządu ten na dolotowym. Oznaki jak powszechnie wiadomo lekkie falowanie na obrotach i brak mocy z dołu. Może koszt naprawy lub inaczej części nie jest zachwycający ale bez 2 zdań warto. Teraz auto chodzi jak powinno, błędy skasowane i przyjemność z jazdy bez porównania lepsza niż przedtem. Przy okazji pomocny okazał się instruktaż z forum. Przyczyną uszkodzenia poprzedniego czujnika okazał się wyłamany pin w wtyczce... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 2 czerwca 2015, 08:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Daj nacieszyć oczy i podepnij więcej zdjęć. Szczególnie trzydziechy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 22 września 2015, 08:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
Mogę dodać kolejny wpis do dziennika serwisowego e39. Wczoraj podróż do zakładu pracy zakończyła się na lawecie. Pierwszy raz w życiu moje auto nie dojechało na miejsce i z powrotem. Winna okazała się pompa paliwa, która umarła bez żadnego znaku sygnału że jest z nią coś nie tak. Idąc za ciosem wymienione zostały świece, uszczelka pod pokrywę zaworów i drugi czujnik położenia rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 22 września 2015, 16:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9997
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
zrob dwie galerie jak czlowiek, daje Ci szanse na skopiowanie tekstow i opisow zebys jeszcze raz pisac nie musial, jutro galeria pooooooooooooooleci sru

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 14 listopada 2015, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
błędy 227 i 228
może ktoś ma jakiś pomysł co to może być lub raczej gdzie szukać rozwiązania ile forów tyle mądrych rad, mogę napisać co już wymieniłem i poproszę o dalsze sugestie:
-uszczelka pod pokrywę zaworów łącznie z okularami i gumkami pod śrubki
-filtr paliwa mann
-sondy
-czujniki położenia wałków na wdechu i wydechu
-pompa paliwa pierburg
-świece
-zaślepki na kolektorze dolotowym były już sparciałe
-zamówiona odma wraz z wszystkimi wężykami aso
odma czeka na montaż jakie będą efekty napiszę i jeszcze do sprawdzenia disa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 20 listopada 2015, 08:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 58&start=0
Świetne E30 - widać, że bardzo zadbane. Tak zacząłem się teraz zastanawiać i nie pamiętam kiedy ostatni raz widziałem na drodze e30tke

_________________
AUTOFAB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 27 listopada 2015, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
Odma komplet do silnika m54b22 wraz z dwoma zaślepkami umieszczonymi za kolektorem ssącym. Komplet ok 630zł wraz z wysyłką z ASO
nr. części:
11617501566
11611432559
11617504535
11157532649
11617504536
11611727176
11611437560
Obrazek
może się komuś ta informacja przyda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 27 listopada 2015, 14:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 306
Moje BMW: E36
Kod silnika: M51D25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153947
e39 ma fajne zielone wnętrze - zawsze mi się podobało w tej konfiguracji :) no i fajny silnik :)
e30 - jakże piękna. nic nie będę kadził , tylko piwo wyślę :piwo: :cwaniak: jaram się e30 od dzieciaka.
i fajnie przeczytać, że działasz z nimi. :piwo:

_________________
BMW Diesel <3


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Marcin320i -->> E30 1987r. i E39 2001r
PostNapisane: 28 listopada 2015, 17:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
piszę dla wszystkich co mają problem z m54 odma jest zmorą tego silnika, a kto ją wymienia bez zdejmowania kolektora jest wielki. wymieniali ją dziś mechanicy z serwisu BMW i to było nie lada wyzwanie zapchany spływ do bagnetu, a węże się rozpadły w rękach. teraz za to brak błędów na komputerze i silnik chodzi jak nowy dosłownie aż sam jestem w szoku że 170 koni potrafi tak ładnie rozpędzać taką kryptę. całość z wymianą kosztowała 930zł ale było warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL