BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 24 lipca 2015, 08:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Prawie jednoglosnie przechodzisz to tap szpadl :)
gratki

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 24 lipca 2015, 08:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
ADAMO M., gratuluję :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 24 lipca 2015, 11:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Dzięki za wyróżnienie ;) Teraz muszę jakoś ogarnąć temat :D

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 24 lipca 2015, 20:01 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
piękny wynik....... :ok: :ok: :ok:

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 25 lipca 2015, 13:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Witam :) Więc nadeszła era turbo, era E46 TT by ADAMO M. ;)
Trochę to trwało głównie z braku czasu ale gotowe;) Wiele rzeczy zrobiłbym teraz inaczej ale głównym założeniem projektu było zdobycie wiedzy wiec wybrałem sobie najwyższe skomplikowanie, osiągi to była drugorzędna sprawa bo można było zrobić dużo szybszy setup i dużo prościej ;) Oczywiście wszystkie prace od a do z wykonałem we własnym zakresie, włącznie ze strojeniem.
Po stronie wydechowej silnika jest koszmarnie ciasno... Klimatyzacja oczywiście została i działa tak jak powinna. Seryjne chłodzenie niedawno zniosło prawie godzinne deptanie do limitu przy +36*C więc jest wystarczająco dobre :)

W wielkim skrócie to totalnie seryjne 320Ci z dołożonym osprzętem turbo na bazie dwóch td04-13t.
Wystrojone przy pomocy det3 na fit.
Moc wg hamowni ecumastera w zależności od temperatury i innych dziwnych rzeczy od 220 do 230whp.
Obrazek
Przyśpiesza mniej więcej tak

0-100 okolice 6s, 0-200 okolice 22s ale to mowa o temperaturach +25* i więcej, w chłodniejsze noce jakoś nie miałem okazji zmierzyć ale jest duża różnica, chwilowo tak zostaje, drobne zmiany pewnie będą ale wielkich skoków w przyśpieszeniu nie dadzą. Na ćwiartkę w dobrych warunkach powinno być poniżej 14s :)

Zdjęć wiele nie będzie bo z wyglądu zwykły zwyklak...
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolektory wydechowe
Obrazek
No i na gotowo dp dospawane do żeliwa sprężarek, na razie daję rade i jak dla mnie nic nie powinno się z tym dziać :)
Obrazek


Osłona filtra chwilowo zrobiona na sztukę ale i tak robi mega robotę, na testach filtr po prostu parzył, teraz jest delikatnie ciepły :) Z wężykami podciśnienia delikatny bałagan ale kolektor ssący i tak będzie niedługo rzeźbiony od podstaw więc wierciłem gdzie było mi wygodniej :D Widać jeszcze oil catch tank ale teraz jest pominięty i odpowietrzenie jest puszczone pod silnik bo smrodziło mi do nawiewu. Ale to się zaraz ogarnie;)
Obrazek
IC ze sporym zapasem :) Dolot z nierdzewki 2.5cala.

Obrazek
Sprawdzanie przy jakim ciśnieniu otwierają się wg z dorobionymi sprężynami za całe 30zł ;) Na zewnątrz przy 0.35 w ruchu chyba spaliny im trochę pomagają bo przy 0.3bar ale od czego jest mbc i teraz jest 0.45bar.
Obrazek
Wsio spawane tigiem, spawy najpiękniejsze nie są i tu muszę się podszkolić ale są szczelne i z pewnością nie pękną :)
Obrazek
Obrazek

A tak się kończy zapalenie silnika gdy zapomni się o wykręconym czujniku ciśnienia oleju.... Co do smarowania turbosprężarek olejem, pociągnąłem z dwóch miejsc do każdej osobno ale to raczej było bez sensu, wystarczyło z zasilania vanosa i dalej rozgałęzić na dwie.
Obrazek
No i obecne odcięcie, jednak patrząc na wykres nie ma sensu kręcić powyżej 6500. Może jeszcze na 1 i 2 biegu ale tu znów sprzęgło tego nie ogarnia.
Obrazek
Redukcja do wydechu
Obrazek
No i narzędzie bez którego nie dałbym rady zmontować wszystkiego do kupy :rotfl:
Obrazek
Co dalej? Dopracować mapy na fit bo czasami potrafi zacząć szarpać i trochę mało ekonomicznie jest, na świni oszukując przepływkę spalał na podciśnieniu w sumie tyle co w n/a, teraz nie jest tak kolorowo, z ostatniego baku wyszło mi 15l/100km no ale w sumie 200+ było przynajmniej kilak razy dziennie i ciągle trzeci bieg od 1000rpm do 7000rpm, spróbuję wyjeździć jeden bak spokojnie i podejmę decyzję czy powrót do świni czy zostaję na fit. Ale to detale...

Z poważniejszych rzeczy do zrobienia
-wywalenie seryjnego wydechu, będzie pewnie jakiś przelot w okolicach 2.75 cala
-customowy kolektor ssący, chciałbym z alu ale nie ogarniam na razie jego spawania więc pewnie z nierdzewki zrobię...
-wywalenie obecnego mbc bo doładowanie na nim troszkę skacze i pewnie wpadnie ebc to przy okazji podciągnie się doładowanie przed odcięciem
-no i jakieś eksperymenty z wtryskiem wody/metanolu, kręceniem wałkami itd.
-ogarnięcie wszystkiego co potrzebne aby dało się jeździć, czyli hamulce bo tarcze już pokrzywiłem po kilku hamowaniach z 200+ no i zawieszenie bo dziwnie się unosi do końca 3 biegu, w n/a tego nie było ;)

Plany?
Nie wiadomo :) Być może jeśli uda mi się zrobić z 2.0 0-200 poniżej słynnych 20s ;) i nie mówię tu o liczniku może uda się zmierzyć bardziej profesjonalnie to chyba odpuszczę swap na 2.8 i tak zostanie. Choć nie wiem czy wytrzymam w tym postanowieniu, jeśli nie to będzie 2.8 ale z obecnym biturbo tylko na chwile i wpadnie wielkie single, przy tej mocy ogranicza mnie głównie spalanie stukowe więc jakąś drogą może być też odprężenie obecnego silnika. W kwestii przyszłości na pewno jest tu wiele niewiadomych ale wszystko wyjdzie w praniu;)

Teraz najchętniej bym z niego nie wysiadał, boki na drugim biegu na wyjściach z zakrętów wychodzą pięknie :hyhy: Jak gdzieś gorszy asfalt to do końca dwójki jeden wielki pisk i zamiatający tyłek, wiadomo, że to kwestia wąskich opon (205) ale to jest fajne haha szersze pewnie wpadną ale chwilowo się nie zanosi :rotfl: Przy max momencie przyjemnie wciska w fotel, 0-200 jedzie jakieś 2s lepiej od ex 328i ale odczucia całkiem inne, jak to w turbo ;)
Wszelkie pytania czy sugestie mile widziane ;)
Pozdro :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 25 lipca 2015, 17:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Gratulacje poskladania i wystrojenia tego samemu.
Jedzie z tego co widac bardzo dobrze. :super:
Co do kolektora ssacego to z tego co pamietam Leo w któryms z poprzednich etapów budowy kupowal jakis aluminiowy made in taiwan.
I chyba zbytnio nie narzekal na stosunek ceny do jakosci.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 25 lipca 2015, 17:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Gratuluję udanego projektu, nie wierzyłem, że Ci się uda. Całe szczęście byłem w błędzie.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo
PostNapisane: 25 lipca 2015, 20:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Gratulacje,powodzenia w dalszych modyfikacjach :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 27 lipca 2015, 09:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Dzięki :)
Pawel!, Kolektor taki jak ma Leo to dobry pomysł ale mam kaprys żeby zrobić coś swojego, no tak już mam :rotfl:
grzeszak, Tez się ciesze, że się myliłeś jak i wiele innych osób. Ja byłem przekonany od początku, że się uda a chyba się udało skoro przeżyło do tego momentu. Nie powiem kilka razy brakowało już cierpliwości ale to głównie gdy przychodziło do montażu/demontażu tego wszystkiego bo jest to trochę upierdliwe... Choć wtedy nie myślałem aby odpuścić ale, żeby olać bi i wstawić single ;)

Dzisiaj zrobiłem małą trasę i jest mega :D Pięknie się wyprzedza a jakby nie było do szybkiego auta dużo tu brakuje, ciekawe jakie doznania są w autach które robią 100-200 w 10s i mniej :przestraszony: Teraz troszkę chłodniej i 100-200 udało się zrobić w równe 15s, filmu już nie chce mi się wrzucać :) Niestety 0-100 gorzej niż w n/a bo sprzęgło momentami totalnie nie ogarnia ale to też trochę moja wina bo wyrobiłem sobie jakiś głupi nawyk nie odpuszczania gazu przy zmianach biegów, muszę się czym prędzej tego oduczyć... Ze spalaniem na fit może nie będzie tak źle, teraz wyszło niecałe 11litrów a też było dosyć szybko :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 27 lipca 2015, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
I to dla mnie jest to o co chodzi 'sleeper' pełną gębą. Lubie takie projekty :-)
Widać potencjał twin turbo, choć myślę że przy tych czasach to bliżej jest 250KM :p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 27 lipca 2015, 11:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
nie wierzyłem, a jednak :) gratulacje ;)

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 27 lipca 2015, 12:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
MaTiMa napisał(a):
I to dla mnie jest to o co chodzi 'sleeper' pełną gębą. Lubie takie projekty :-)
Widać potencjał twin turbo, choć myślę że przy tych czasach to bliżej jest 250KM :p

Chyba aż za bardzo sleeper bo brak chętnych aby się ścigać :rotfl: Jeśli wierzyć w to co pokazuje hamowania w det3 czyli średnio 225KM na kołach to doliczając 15% strat wychodzi 258KM na silniku i ponad 320nm, na moje oko może być to poprawy wynik ale cyferkami się nie jeździ to kij z tym :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 27 lipca 2015, 12:56 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
Gratuluje - fajnie że jesteś zadowolony :ok:

ADAMO M. napisał(a):
ciekawe jakie doznania są w autach które robią 100-200 w 10s i mniej :przestraszony:


na początku jej wow, a po miesiącu jest mało ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 28 lipca 2015, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25V
Jak sie będziesz z tego miesiąc cieszył to i tak długo ;)

Moje uszanowanko za projekt, fajnie że ktoś turbi M52TU i to działa w miarę. Przejrzałem temat powierzchownie, jak rozumiem silnik nie jest odprężony?

_________________
E36 M50B25 | Vanos | M-Pakiet | Motorsport | Sportsitze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 28 lipca 2015, 17:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Nie w miarę tylko tak jak powinno ;) Nie musowo przeglądać całego tematu wystarczy piąty post od góry... Seryjne 11:1 :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 29 lipca 2015, 06:39 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
No no , teraz to podziałałeś konkretnie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 29 lipca 2015, 21:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1646
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: M5
Dawno nie widziałem tak cichociemnego auta :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 lipca 2015, 14:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25V
Stroiłeś tylko dawki paliwa czy zapłon też?

_________________
E36 M50B25 | Vanos | M-Pakiet | Motorsport | Sportsitze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 lipca 2015, 15:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Zapłon jeszcze nie był ruszany i na ecumasterze nie będzie więc tylko paliwo tyle, że musiałem pisać wszystko od zera.
Co do cicho ciemności to bez przesady, to tylko 21s do 200 i to jeszcze po liczniku... Mocy będzie przybywać i może kiedyś zasłuży sobie na takie miano ;)
Co ciekawe sprzęgło samo się naprawiło i nawet nieźle klei :rotfl:

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 lipca 2015, 15:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ADAMO M. napisał(a):
Co ciekawe sprzęgło samo się naprawiło i nawet nieźle klei

zazwyczaj po takiej akcji samonaprawy sprzęgło zaraz się spierdzieli na amen :D

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 28  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL