BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 01:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 22 listopada 2015, 15:39 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Mam takie pytanie od jakiegoś czasu obserwowałem temat podniesienia mocy w moim m52tub25 poprzez wgranie sterownika pod normę emisji spalin eu2. Z tego co wyczytałem w stanach i na zachodzie tunerzy oferowali to jako chip do benzyniaków i krzyczeli za to nawet 500$. Ja mam nową ista/p w trybie xpert mode więc mogę zrobić co mi się podoba ze sterownikiem dme czyli upgrade/downgrade. Ale mam parę pytań , głównie do ogarniętych osób a nie Januszów tuningu.
1. Jest to ori soft bmw , który wyłącza wszystkie 4 sondy tworząc open-loop , czy wyeliminowanie sond może coś popierdzielić w silniku , osprzęcie ? Nie chcę nic wycinać , przerabiać itd. Wiem że fizycznie mogą one być wpięte , nie trzeba odpinać.
2. Jakie mogą być inne nieporządne skutki przejścia na eu2 ?
3. I jakie korzyści mogą z tego wyniknąć ? Z tego co się orientuje to jest poprawa osiągów auta
Cytuj:
Enjoy better idle, torque, and throttle response. Catless headers will no longer trigger a CEL, and the SAP can also be deleted.
- Ensure you only use 91+ octane gas from now on.

SAP w moim m52tub25 nie mam więc tu nic robić nie muszę , a tankuje nasze "regionalne paliwo" zawsze na lotosie ;)
Czy ktoś już robił coś podobnego ? Miałem w sumie dzisiaj chęć to wgrać , ale jednak jeszcze wolę dopytać.
Z moim silnikiem się nic złego nie dzieje, wszystko działa dobrze.
Silnik po tym zabiegu chodzi równo , bez błędów itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 22 listopada 2015, 16:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Odłącza tylko sondy za katem kontrolne

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 22 listopada 2015, 16:36 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2015, 01:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam, :)

Miłosz przeczytałem przed chwilą Twoją wiadomość na moim kanale na YouTube. ;)
Tak się składa, że ja jeżdżę na takim sofcie tylko w m52tub20. Wgrałem go poprzez WinKFP. Ciężko mi powiedzieć, czy sam soft coś dał, bo raptem na drugi dzień modyfikowałem tą mapę na jeszcze bardziej agresywną u Bagora + odcinka na 6800 tys.obr./min. Wtedy już zauważalnie poczułem różnicę, względem początkowego ori sofu EU4.

To jest końcówka softu 776 o ile dobrze pamiętam, w przypadku tub20.
Dodatkowo musisz jeszcze wyciągnąć bezpiecznik odpowiadający za podgrzewanie sond lambda 30A. Znajduje się on w skrzynce tam gdzie komputer silnika. Potem trzeba skasować adaptacje.

Tu masz o tym więcej na moim filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=CHarqfAyFjI

Dodatkowo zauważysz również, że na licznikach nie będzie już się palić żółta dioda z ikonką silnika, po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję. Będzie się palić przez chwilę tylko EML.

Pamiętaj tylko, że sterownik jest programowalny 13 razy.

Na pewno nic nie musisz ciąć ani kombinować z instalacją silnika. Nie mam żadnych problemów z pracą silnika. Zgadza się sondy pracują w trybie open-loop.
Ja jestem dodatkowo od kilku dni po zmianie kolektora wydechowego na tego bez katów + zaślepiłem miejsca po sondach oraz owinąłem wszystko taśmą bazaltową.

Jeżeli miałbyś więcej pytań wal na PW albo na maila. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2015, 08:03 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
No nareszcie się odezwałeś hehe :P Trzeba było aż z jutuba Cie ściągać :D
Filmiki widziałem i trochę też zgłębiłem temat. Z tego co zauważyłem to dosyć popularny mod za granicą był. Mało tego tunerzy wciskali to jako niby jakiś tam swój program :D Ja bym jedynie wrzucił EU2 i tak jak mówisz wyjął bezpiecznik 30A. Ja się może jeszcze z tym wstrzymam i poczekam na jakąś większą recenzję z Twojej strony jak to się użytkuje :D Nie wiem czemu ale przed zimą troche strach coś kombinować , zwłaszcza że auto jest mi na co dzień potrzebne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2015, 15:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7497
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
a czy jest taka sama możliwość w m54 ? tzn czy one tez na jakieś rynki wychodziły z normą euro 2 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2015, 15:08 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Tak
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1009137


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2015, 15:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
A to daje jakiś efekt w użytkowym zakresie obrotów (tak do 4000) w m52 bez tu? Open loop jak mam lpg to chyba nie jest dobry pomysł? Bo wtedy tylko strojenie na sondę szerokopasmową wchodzi w grę a takiej nie posiadam. W sumie może być to tanie lekarstwo na padnięte obie sondy, których właściciel nie chce wymieniać ze względów finansowych. Tylko jak potem będzie któryś wtrysk padał albo coś się konkretnie pokiełbasi to z diagnostyką może być problem. Wykresami z hamowni ktoś dysponuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2015, 16:43 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
ded, temat chyba dosyć nowy u nas, chociaż hen za lasami za górami zobacz jak się rozpisali i to tylko w przypadku M3 e46 ( tak wiem oni całkowicie zmieniali normę usa na eu ale na tym przykładzie widać że jednak można wyciągnąć coś więcej z auta samym sterownikiem silnika )
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=359852

Myślę że nazwę można nawet zmienić na :hyhy:
"Chip" m52/m54/s54 poprzez downgrade dme

Z tymi wykresami to masz temat niżej , jakie one są pokrywające się. Innymi słowy trzeba się chyba samemu przekonać. Szkoda że Piotrek więcej na samym downgrade nie pośmigał to byśmy mieli wtedy więcej informacji ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2015, 17:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Nie bardzo chce mi się czytać o m3 bo ten silnik ma się nijak do mojego osiołka. Tam przyrost kilku koni przy niemal zerowych nakładach na pewno cieszy- dla mnie musi zwiększyć się moment w użytkowym zakresie obrotów aby miało to sens. Przesunięcie odcinki i 5 koni więcej zupełnie mnie nie urządza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 23 listopada 2015, 18:00 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Mi bardziej chodziło o pokazanie, że jest to bardziej rozległy temat niż może się wydawać i przynosił powiedzmy pozytywne skutki nie tylko w cywilnych autach, ale także w m3. Pytasz mnie o rezultaty, ale ciężko mi osobiście coś powiedzieć , jedynie mogę zacytować inne osoby, które to przerabiały. Ja póki co czytam , zbieram informacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 13:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
No właśnie ja się wszystkiego sam nauczyłem + zagraniczne forum okazało się bardzo pomocne, bo u nas to nikt nic nie pisze na ten temat. :ok: Chyba ludzie się boją, że coś popsują w aucie heheh. Pomijając już fakt, ze 2/3 osób nie ma pojęcia o tym, że można aktualizować sterownik silnika (DME, DDE) jak i automatycznej skrzyni biegów (EGS). :P

Wrzucam z ciekawości obrazek z wersjami oprogramowań jakie występowały dla porównania w M52TU a M54:
Obrazek

Pomijam już kwestię aktualizacji sterowników (update) do określonych wersji jakie występują w naszym bolidzie.
Od siebie mogę dodać z ciekawości, że soft S168A Redukcja spalin EU2 to to samo co S199A Brak katalizatora, ponieważ numer oprogramowania jest ten sam, czyli 12 14 7 528 776 :)

ded przesunięcie odcinki nie występuje w oryginalnym sofcie, trzeba sobie to zrobić indywidualnie. Ewentualnie jeżeli mamy M54B30 to zdobyć oprogramowanie USA z wersji ZHP, gdzie odcinka jest przesunięta na 6,8 tys.obr./min. względem oryginalnej. Odnośnie LPG to moje auto właśnie na nim pracuje (kme nevo zaktualizowane do najnowszej wersji + wtryski hana) i jak na razie nic się złego nie dzieje. Dotyczy to zarówno PB jak i LPG.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 13:11 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Ja tylko jeszcze dodam żeby nie kombinować z wersją japońską bo ... vmax to 180 km/h :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 13:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Miłosz napisał(a):
Ja tylko jeszcze dodam żeby nie kombinować z wersją japońską bo ... vmax to 180 km/h :P


O widzisz a to ciekawostka, bo nie wiedziałem o tym zupełnie. :zdziwko: :ok:

Zapomniałem dodać, że po poprawnym wgraniu innego oprogramowania należy zrobić ponownie synchronizację DME-EWS, gdyż inaczej fura kręci ale nie odpala. Przynajmniej tak trzeba jeżeli używamy WinKFP. Nie wiem jak się to ma w przypadku PROGMAN-a.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 13:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
piotrek8113, spoko, ale jak to wystroisz? Ja przełączałem jedną połowę silnika na gaz, drugą na PB i ustawiałem mapkę tak żeby odczyty z sond były jak najbliższe. Wszystkie zmiany wprowadzałem opierając się na korektach czyli na odczytach z lambdy. Jak jej nie ma to jak ustawisz? Padną wtryski to kiedy się zorientujesz? Jak dziura w tłoku się wypali? Tak to chociaż widać że jest problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 18:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
ded nie jestem wykształconym gazownikiem, żeby odpowiedzieć Ci na takie pytania, ani też nie interesuję się tym tak dokładnie. Myślę, że wystarczy zapytać Nikodema czy może innych ogarniętych chłopaków z lpg-forum i na pewno uzyskasz satysfakcjonujące wypowiedzi. U mnie wszystko chodzi bezproblemowo. Na chwilę obecną przejechane mam ponad 500 km tylko po zmianie softu.

Mogę Ci pokazać jedynie moje obecne mapy na tym sofcie EU2:
Obrazek


Wiesz ten soft EU2 z katami czy bez to nie jest mój wymysł czy jakiegoś tunera. To jest oficjalny oryginalny soft BMW, więc wątpię żeby wprowadzali na rynek coś co po krótkim czasie rozwali Ci głowicę, powypala zawory czy coś jeszcze. Wiem, że miałeś na myśli to bardziej względem pracy na LPG ale wtryski PB też mogą paść co nie. Nawet stare pierwsze M50B20/B25 Bez Vanosa miały dostępne również oprogramowanie nie wykorzystujące sondy lambda i wszystko chodziło.

Mogę dodać również fakt, że soft z normą EU2 był dosyć długo wspierany i aktualizowany. Wystarczy spojrzeć na daty. Gdzie przecież w 2003 roku M52TUB20 nie był już dawno produkowany a mimo to aktualizacje się pojawiały nadal.
Obrazek

Przypominam, że powyższy wykres tyczy się tylko silnika M52TUB20, żeby nikomu nie przyszło wgrywać tego softa do B25, B28 czasem, bo tam są inne numery. ;)

Swoją drogą to teraz fajna sprawa jest z tą aktualizacją, bo np. mam obecnie tub20 a chciałbym tub28 wstawić, więc nie potrzebuję kompa, ews, kluczyka z tub28 tylko na obecnego kompa z tub20 wgrywam soft od tub28 i śmiga, więc jakaś tam oszczędność jest :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 18:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7497
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
piotrek8113, a podaj przykładowy , najbardziej aktualny numer softu do e39 530i z wersji bez katalizatorów lub z wersji z normą EU2 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 19:03 
Offline
Specjalista

Posty: 4440
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
///david, jak podasz mi to z instrukcji z tego tematu to mogę podesłać info co do aktualizacji...
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=18155


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
///david napisał(a):
piotrek8113, a podaj przykładowy , najbardziej aktualny numer softu do e39 530i z wersji bez katalizatorów lub z wersji z normą EU2 :)


Jeżeli podasz mi nr VIN (7 znaków ostatnich) to będę w stanie coś określić.
Ewentualnie tak jak Miłosz pisze.

A tak na szybko bez numeru VIN (Europa, Manual) to 7 545 679
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] "Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme
PostNapisane: 24 listopada 2015, 20:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7497
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Na razie nie mam vin - to pytanie czysto teoretyczne ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL