BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Układ Chłodzenia - usterki i porady
PostNapisane: 13 stycznia 2007, 16:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Prawie we wsztskich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem, a samych przyczyn może być wiele.
W poniższej ściągawce wyjaśnię klika powodów tego typu zachowań.

Na początek jednak chcę zaznaczyć, że prawie każdy model ma zbudowany układ chłodzenia na jednakowej zasadzie i w każdym modelu wskazówka wskaźnika temperatury ma stać w połowie. Do drobnych różnic zalicza się jedynie rozmieszczenie co niektórych podzespołów układu.

Każdą początkową diagnozę należy rozpoczynać od obserwacji zachowywania się układu, a dokładniej na nagrzewaniu się chłodnicy i zachowywaniu płynu w zbiorniczku.
Pewnie zadajecie sobie pytanie, co w tym zbiorniczku takiego jest, na co należy zwrócić uwagę :?:

Otóż zbiorniczek jest nie tylko zbiorniczkiem płynu, ale także zbiorniczkiem odpowietrzającym układ chłodzenia w sposób ciągły. W każdym modelu, niezależnie od tego, gdzie się zbiorniczek znajduje, jest on połączony z górną częścią chłodnicy:
- za pomocą cienkiego przewodu wodnego, kiedy zborniczek jest w innym miejscu niż chłodnica,
- za pomocą dodatkowego kanału w ściance chłodnicy, kiedy zbiorniczek jest zintegrowany z chłodnicą,
Otwór wylotowy tego odpowietrzenia znajduje się w ściance bocznej otworu wlewowego płynu zbiorniczka.
Gdy układ chłodzenia pracuje bez zastrzeżeń, to po odkręceniu korka i odpaleniu silnika zaobserwujemy pewien poziom płynu chłodniczego zmieniającego się czasami, ale nie wyrzuca go i strumień płynu z wylotu odpowietrzającego uzależniony od obrotów silnika - im większe obroty tym strumień mocniejszy. Chłodnica wody nagrzewa się w początkowej części i wskazówka stoi w połowie.
Jeżeli jedna z tych rzeczy nie sprawuje się prawidłowo to coś jest nie tak.

1. Brak strumienia.
Jest kilka powodów braku strumienia z kanału wylotowego odpowietrzenia
- zapowietrzony układ,
- zatkany kanał,
- urwany wirnik pompy wody,
- pęknięty boczek chłodnicy - chłodnica zintegrowana ze zbiorniczkiem,
- otwarty lub brak termostatu - czasami przy bardzo niskim strumieniu,
- mocno bijąca kompresja do układu.

2. Przerwy w strumieniu.
Powodem tych zachowań jest:
- odpowietrzający się układ,
- nieszczelności układu chłodzenia,
- kompresja w układzie,

3. Podnoszący się poziom płynu.
Wynika z zapowietrzonego jeszcze układu:
- brak ogrzewania wnętrza,
- termostat nie otwiera,
- powietrze w dolnym wężu przed termostatem,
- powietrze w górnym wężu na chłodnicy,
- uszkodzony wirnik pompy,
- brak strumienia z wylotu odpowietrzającego,
- niewydolność chłodnicy,
- niewydolność wentylatora (visco),

4. Chłodnica się nie nagrzewa.
- zapowietrzony układ, górny lub dolny wąż,
- brak strumienia z wylotu odpowietrzającego,
- nieotwierający się termostat,
- uszkodzony wirnik pompy wody,
- mocno bijąca kompresja,

5. Chłodnica nagrzewa się za wcześnie - wskaźnik nie osiąga jeszcze połowy:
- uszkodzony lub brak termostatu,

6. Chłodnica gorąca a poziom się podnosi.
- niewydolny wentylator (visco) ,

Moje własne sposoby na diagnozę i odpowietrzanie układu

1. Po zalaniu układu płynem sprawdzam drążność odpowietrzenia. Uciskam węża górnego na chłodnicy do momentu, aż nie wyczuję w nim płynu - czasami pozostaje w nim jeszcze odrobinka powietrza, ale z wylotu odpowietrzającego wydostają się nieśmiałe strumienie płynu. Czasem zauważyć można jak podczas uciskania węża wsysa płyn ze zbiorniczka do układu.
Odpowietrzniki stosowane na chłodnicach odkręcam tylko do zalewania płynu. W trakcie uciskania węża są one już zakręcone. Jedynie aby przyspieszyć proces odpowietrzania, odkręcam odpowietrznik, ściskam węża, zatykam otwór odpowietrznika palcem i puszczam węża. I tak do momentu, gdy już poczuję płyn w górnym wężu, a z otworu odpowietrznika podczas ściskania wężą wyrzuca mi już płyn, zakręcam go na dobre i uciskam jeszcze dalej węża, aż pojawi się strumień z wylotu odpowietrzającego.
Dobrze byłoby nie zalewać zbiorniczka do pełna, ponieważ płyn ma swoją rozszerzalność termiczną i w trakcie nagrzewania się silnika poziom płynu będzie wzrastał. To wzrastanie może omyłkowo zmylić w dalszych czynnościach.

2. Włączam ogrzewanie wnętrza auta na ciepłe i odpalam silnik - ważne, aby odpowietrzniki pozostały zakręcone, a korek wlewu odkręcony. W trakcie nagrzewania się silnika trzymam jego obroty na około 1200 obr. i obserwuję zachowania poziomu płynu, a najbardziej strumienia z wylotu odpowietrzającego. Jeżeli nagle strumień zaniknie, uciskam dodatkowo górnego węża, aż się ponownie pojawi, a czasem nawet muszę przegazować mocniej, lecz bez przesady. Pierwsze co musi zacząć funkcjonować jest ogrzewanie wnętrza. Jeżeli ogrzewania nadal nie ma, próbuję zwiększać obroty silnika, aby pompa wodna przetłoczyła powietrze. W rzadkich przypadkach odkręcam przewód od ogrzewania by upuścić zaporę powietrzną (silniki w E34,E32).Zdarza się jednak czasem uszkodzony wirnik pompy wodnej, ale o tym później.
Mając już ogrzewanie wnętrza skupiam się na zbiorniczku do którego i tak zaglądam w trakcie uruchamiania ogrzewania wnętrza. Kolejna czynność to doprowadzenie do otwarcia termostatu i nagrzewania się chłodnicy.

3. Silnik zaczyna osiągać temperaturę właściwą i pora na otwarcie termostatu. Jeżeli poziom w zbiorniczku się jeszcze nie podnosi, a strumień z wylotu jest stabilny to wszystko jest na dobrej drodze. Zdarza się jednak wzrost płynu i często towarzyszy temu zanik strumienia. Zeby nie wyrzuciło płynu zakręcam korek wlewowy i gaszę silnik. Odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i upuszczam cisnienie powietrza. Gdy już zaniknie z powrotem odkręcam korek wlewowy, a odpowierznik zakręcam i uciskam węża do momentu, aż znowu pojawi się nieśmiały strumień, a płyn zacznie wsysać, lecz tym razem ugniatam także węża dolnego przed termostatem. Ponownie odpalam silniki trzymam na obrotach 1200 a czasem więcej, żeby utrzymać strumień.
Gdy strumień mamy prawidłowy, a poziom się podnosi co rzadko się zdarza problem może tkwić w uszkodzonym termostacie lub powietrzu w dolnym wężu.
W silnikach M30 często należy odkręcać odpowietrznik na korpusie termostatu.

4. Poziom płynu mamy w normie, strumień jest właściwy i powinna się zacząć nagrzewać chłodnica. To jest końcowe zachowanie się układu po właściwym odpowietrzeniu. Ale nieoznacza to zakręcenie korka i zamknięcia maski. Obserwujemy cały czas co się dzieje do momentu aż chłodnica zacznie być cała gorąca. Pomijamy ten temat przy świadomości sprawnego visca.
Jeżeli chłodnica wraz z wężem powrotnym są mocno gorące, a poziom płynu przez dłuższy czas na obrotach biegu jałowego zachowuje się stabilnie to powodów do zmartwień jeszcze nie ma. Zdarza się tak przy silnikach o dużej pojemności i należy być wówczas uczulonym na wysokie temperatury i częste postoje w korkach, gdyż zdarzyć się może że pewnego dnia wskazówka ruszy po za połowę. Wtedy ewidentnie jest sprzęgło wiskozowe do wymiany.
Jeżeli chłodnica wraz z wężem powrotnym są mocno gorące, a poziom płynu po dłuższym czasie lub nagle na obrotach biegu jałowego zaczyna rosnąć i wyrzucać, to visco do wymiany. W modelach z dodatkowym wentylatorem elektrycznym nie liczyłbym na ich załączenie się. Nowa viskoza i tyle.

W modelach E39 największym problemem jest usunięcie powietrza z górnego węża - dotyczy to chłodnic zintegrowanych. Nie bez powodu fabryka umieściła odpowietrznik dodatkowy na korpusie termostatu. Często zapowietrzony górny wąż jest powodem zaniku strumienia i sygnalizuje objawy urwanego wirnika pompy wody - podnosi się także poziom płynu w zbiorniczku w wyniku braku mozliwości wyrzucenia gorącego płynu na chłodnicę.
W takiej sytuacji luzuję korek odpowietrznika na korpusie, ściskam górnego węża i zakręcam korek. Czynność tę staram się robić w miarę szybko i do momentu aż z tego odpowietrznika w momencie ścisku węża nie zacznie pojawiać się kropelkowa ilość płynu. Później na zakręconym odpowietrzniku uciskam węża jeszcze z parę razy, gdyż napewno zacznie schodzić płyn w zbiorniczku. Odpalam silnik i trzymam na takich obrotach żaby utrzymać strumień z wylotu odpowietrzającego - w miarę stabilny, a obroty nie zawysokie.

W trakcie odpowietrzania pierwszą czynnością jest uruchomienie ogrzewania. Jeżeli to ogrzewanie nie chce się uruchomić to mozna już rzucać podejrzenie na urwany wirnik pompy wodnej. Ale nie tak szybko.
Pomijamy ogrzewanie i skupiamy uwagę na zbiorniczku.
Jeżeli mamy strumień płynu to niewykluczone że pompa jest dobra i zajmujemy się dalszym odpowietrzaniem jak wyżej.
Jeżeli nie mamy strumienia to upewniamy się, czy w górnym przewodzie na chłodnicy jest płyn - wystarczy go ucisnąć z parę razy i jeżeli strumień się jakiś pojawi to napewno jest padnięta pompa wody, jeżeli zaś strumienia nadal nie ma, to układ jeszcze jest zapowietrzony i trzeba powrócić do punktów odpowietrzania.
Bywa i tak że strumień jest dobry, poziom się nie podnosi, chłodnica nagrzewa, a ogrzewania nadal nie ma. W tej sytuacji proponuję się skupić na elektrozaworach ogrzewania, gdyż one mogą szwankować, albo wymaga ręcznej ingerencji w odkręcenie jednego z węży i upuszczenie zapory powietrznej.

Aby prawidłowo opanować to wszystko, najlepiej jest zrozumiec co za co jest odpowiedzialne i na jakiej zasadzie układ pracuje. Ja zawsze układowi chłodzenia poświecam nawet do 45 min czasu i to obserwująć strumień, poziom płynu i nagrzewanie się chłodnicy.

Powyższy artykuł dotyczy się wszystkich modeli BMW z wyjątkiem modeli w których zastosowany jest termostat z dodatkową elektyczną grzałką wspomagajacą pracę termostatu.

Gdy przypomnę sobie jeszcze jakieś objawy to napiszę.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 11:49 przez robertbmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2007, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: Brzostek
Moje BMW: e39 535iA
Kod silnika: M62B35
robiłem ostatnio glowicę [zmienialem] na inną w e34 525 q....a ile się namęczylismy żeby otpowietrzyć układ to szok' ale jest dobra rada [poza tym mam gaz]zamontowałem z 'francuza cytryny czy reno'' odpowietrznik na wężu przed elektrozaworem co wpuszcza płyn do nagrzewnicy,ponieważ jest to chyba najwyższy punkt i pomogło, miałem e28 i nie było takich jaj jak w ewuni34, zaznaczam dodatkowo utrudnia robote gaz ponieważ przymarza jak tylko nie przepływa płyn w korku powietrznym momentalnie marżnie reduktor :(

_________________
nie bijcie nie ma za co?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, 12:05 
robilem tak jak mowisz tulko ze po jakims czasie weze napuchlu chlodnica ostygla i zazwyczaj wywalalo mi plyn... jezdzila z odkreconym odpowietrznikiem i wtedy bylo lepiej. uszczelka visco korek pompa jast nowa i nie mam pojecia co robic dalej! pomozcie mi bo ja juz rozkladam rece


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 12:36 
a ja mam podobny problem w e 36 i kompletnie nie wiem jak zaczac :cenzura:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, 21:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
robertbmw, ogromne dzięki!!

E34 m50b20

Profilaktyka przed zimą, czyli wymiana termostatu, sprawdzenie pompy wody, płukanie, potem:

1.Odpowietrzniki chłodnicy wyjkręcony
1.Zalany układ do pełna, pięknie słychać bulgotanie.
2.Pokrętła od temp na maks, od wiatraka na 2(żeby sprawdzać)
3.Odpowietrznik zakręcany i odkręcany podczas "masowania" dolnej i górnej rury
4.Odpalamy silnik i trzymamy 1200obr
5.Masujemy obie rury.
6.Ciepłe leci, przelewa się płyn przez wylot boczny pod korkiem
7. Zimna dolna gruba rura, zimna i zimna a wskazówka w pionie.
8.Ogrzewanie na zimne
9.Wysokie obroty
10.Termostat się otwiera, bąble poszły, dolna rura ciepła, chłodnica ciepła
11.ogrzewanie jeszcze troche na gorące,
12.1200obr, tak dla sprzawdzenia - przelew widać, wszystko ciepłe

LUX MALINA :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2008, 20:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Radku....nie wiedziałem, gdzie Ci kliknąć "pomógł", więc klikam tu :hyhy:

A za co to wiesz.

Oficjalnie, to za udostępnienie własnego garażu oraz narzędzi i czasu dla mojej buni celem zreanimowania niektórych padających kwestii :D

Jeszcze raz Dzięki i napewno skorzystam z Twojej gościnności następnym razem.....coś łykniemy i powalczymy z Twoim układem chłodzenia :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2008, 07:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
robertbmw, po zalaniu jest o wiele wiele lepiej! Dzis sprawdzę poziom.

Czy następnym będziesz wracał rekinem, czy już Cię odwieźć :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2008, 13:51 
Mam pytanie dotyczace problemow z ukladem chlodzenia. Jakie zadanie ma cienki przewod wodny idacy z dolnej czesci obudowy termostatu do kolektora ssacego silnika???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, 23:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Jakie zadanie ma cienki przewod wodny idacy z dolnej czesci obudowy termostatu do kolektora ssacego silnika???

Ogrzewanie wlotu do przepustnicy oparów wydobywających się z komory korbowej silnika (odmy) aby nie tworzyły skroplin w tym kanale i jednocześnie nie oblepiały w zator tego kanału.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2008, 00:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
robertbmw

zgadzam sie z toba...tylko 1 punkt bym dodal....w E-39 lepiej sie opodwietrza jak chlodnica jest wyzej niz chlodniczka ogrzewania...meczylem sie z tym i najlepiej tak wyszlo /samochod stal na wyjezdzie z garazu/..dolewac plyn tylko na zimnym silniku :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2008, 21:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
w E-39 lepiej sie opodwietrza jak chlodnica jest wyzej niz chlodniczka ogrzewania

Chłodniczka od ogrzewania wnętrza auta zawsze jest niżej :P , ale wiem do czego zmierzasz.
Nie o chłodniczkę tu chodzi w Twojej obserwacji, lecz o korpus termostatu. Zauważ, że jest on wyżej od otworu wlotowego do chłodnicy (górny wąż) I to właśnie sprawia ogromne trudności w odpowietrzaniu E39. W tym korpusie termostatu gromadzi się powietrze, które nie może zostać przepchnięte do chłodnicy z prostej zasady działania syfonu. Fakt ten sprawia, że z silnika gorący płyn nie może zostać wypchnięty do chłodnicy co skutkuje szybszym grzaniem się silnika i w końcowej fazie zagotowaniem. Układ w takiej chwili nie jest odpowietrzony, nie ma obiegu płynu w dużym układzie.

Postawienie auta w taki sposób, aby przód był wyżej od tyłu znacznie ułatwi proces odpowietrzania.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Witam wszystkich
Mam problem z układem chłodzenia w e34 525 td. ogrzewanie działa, teperatura po nagrzaniu silnika stoi jak drut, ani drgnie, płyn z otworu odpowietrzenia wypływa. Niby wszystko OK, ale jak silnik temperaturę już złapie, włącza się elektrowentylator i kręci cały czas(nawet w jeździe poza miastem). Zauważyłem też, Ze wąż dolny jest cały czas zimny, górny natomias tak gorący, że ręki na nim utrzymać nie sposób.
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam
Piotrek

_________________
nie ma co sie baĂŚ...tu trzeba ogieĂą dawaĂŚ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 22:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
co do pracujacego wentylatora to dziwne ,ja bym podmienił czujnik odpowiedzialy za uruchamianie wentylatora może oszukiwac,co do tego drugiego wychodzi na to ze nie otwiera Cie sie termostat,lub za pozno,zrób mały test rozgrzej auto w pion,wyjdz z auta otwórz maske i gazuj przepustnica jakiś czas,teraz maksymalnie zagrzejesz bezpiecznie silnik tzn.gdy jestes nawet w lekkim ruchu ped powietrza schładza ci wnetrze silnika chłodac ciecz i termostat po prostu nie musi sie otwieac,ten test pokaże czy wogóle sie on otwiera ,powodzenia

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 14:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 330 XI
Kod silnika: M54B30
panowie a co moze byc przyczyna ze plynu chlodzącego ubywa ale przewody sa szcezlne???

_________________
SREBRNE BEEM WJEZDZA NA TEREN

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=39355


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 16:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
CEZAR napisał(a):
panowie a co moze byc przyczyna ze plynu chlodzącego ubywa ale przewody sa szcezlne???


zapewne olej dostaje sie do silnika, peknieta uszczelka pod glowica


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 11:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 330 XI
Kod silnika: M54B30
a ile wymiana uszczelki bedzie kosztować???

_________________
SREBRNE BEEM WJEZDZA NA TEREN

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=39355


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2008, 00:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ilosc garów x 150 zł tak w przyblizeniu :)

(sam na to wpadlem, tak...)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: E30 m20b20
PostNapisane: 23 listopada 2008, 02:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
Mam problem z odpowierzeniem układu ;( sprawdzałem termostat i jest dobry , pompa też bo powrót z chłodnicy do zbiornika chodzi ... nagrzewnica też jako tako pracuje :( ale nie tak jak po zmianie płynu :( wąż który idzie od termostatu na dół do chłodnicy po uruchomieniu silnika wypełnia się powietrzem i puchnie :(( silnik sie przegrzewa ... visco jest ok. w czym może być problem? zapewne układ jest zapowietrzony ... dodam że po poluzowaniu śruby odpowietrzającej na obudownie termostatu leci płyn ... z góry dziękuję

[ Dodano: 23 Listopad 2008, 10:39 ]
Mam problem z odpowierzeniem układu ;( sprawdzałem termostat i jest dobry , pompa też bo powrót z chłodnicy do zbiornika chodzi ... nagrzewnica też jako tako pracuje :( ale nie tak jak po zmianie płynu :( wąż który idzie od termostatu na dół do chłodnicy po uruchomieniu silnika wypełnia się powietrzem i puchnie :(( silnik sie przegrzewa ... visco jest ok. w czym może być problem? zapewne układ jest zapowietrzony ... dodam że po poluzowaniu śruby odpowietrzającej na obudownie termostatu leci płyn ... z góry dziękuję.
Aha i czy jak wymontuję całkowicie termostat to mogę w jakiś sposób uszkodzić silnik?? czy tylko dłużej będzie mi się nagrzewał? parownik będzie marzł?? bo auto chodzi na lpg. ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: KROSNO
Witam. Może mi tutaj ktoś coś podpowie. W E36 ogrzewanie zaczyna dzialać na 100% dopiero gdy silnik jest rozgrzany a obroty sięgaja ok. 3000 tyś. Pompa wody wymieniona, silnik 1.8 M40. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 21:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: GdaĂąsk
Witam was dopiero sie zalogowałem i juz mam problem:(Otóż kupilem dwa dni temu BMW e36 316i..kupujac nie wiedzialme ze nie ma plynu chlodniczego nie wiem ile bylo na dnie jak tylko spostrzeglem <po kilku kilometrach>to kupilem na stacji i dolalem oczywiscie nie odpowietrzajac:(mechanik ktory wymienil mi rozrzad odpowietrzym mi caly uklad lecz zauwazylem ze poziom plyny jest ciagle niski...dolewalem go.Moje pytanie brzmi czy zbiorniczek ktory jest obok chlodnicy to zbiornik wyrownawczy? i ile powienien miec plynu?moze leje za duzo?Jesli ktos moze mi podopowiedziec to bede wdzieczny..Dodam ze nie traci mocy w oleju nie ma oznak wody...

_________________
waldek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL