BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 01:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 1 lipca 2016, 18:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142643
To jak jest z tym spalaniem oleju w 545? Jest to normą, niczym podwyższone spalanie oleju w M54? Może od lub do jakiegoś rocznika problem nie występował?
Z założeniem i poprawnym działaniem instalacji gazowej nie ma większych problemów?
Dodatkowo problemy ze słynną już rurką.
535d też jest ciekawą alternatywą dodatkowo z możliwością rozwinięcia potencjału.
Czy jest mniej awaryjne i problematyczne...?
Zauważyłem, że wiele negatywnych opinii na temat omawianych wersji silnikowych pochodzi od osób, które wiele do czyniena z nimi nie miały.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 lipca 2016, 18:20 przez Specter, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 1 lipca 2016, 18:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 169
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: BMW E60 545iA
Kod silnika: N62B44
Garaż: Obecne: E60 545iA http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150689
Byłe: E60: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123512
E46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142694
N62 w dobrym stanie nie bierze oleju. Ja wymieniłem u siebie uszczelniacze zaworowe i odpowietrzenie odmy i nie bierze już ani grama oleju a przejechałem już parę tyś km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 1 lipca 2016, 18:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
czyli wychodzi na to, że n62 to poprawione m62, w którym wyeliminowano wady starszej siostry, a dołożono nowe :) ale szczerze? jakbym miał na coś zmieniać moje m62 to tylko na n62 :)

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 7 lipca 2016, 14:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 388
Lokalizacja: Bielsko Biała
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 1&start=40
Obecnie:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 23&start=0
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155901
ded napisał(a):
. Moje r6 w mieście fryka 17 gazu, pewnie v8 wzięłoby 25l przy podobnym traktowaniu .



R6 i 17 gazu -po twojej wypowiedzi można sądzić ze dobrze w palnik dajesz. A co do V8 to niech sie wypowie jakiś użytkownik a nie" wróżbita Maciej "

_________________
...::M-a-r-i-O::...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 7 lipca 2016, 22:27 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3979
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Uszczelniacze i rurka w N62 i poza tym problemów nie widzę (co prawda 750i) i wszsytko wykonał wcześniejszy właściciel. Pali rozsądnie jak na moc i gabaryty, fajnie mruczy i dynamiki mu nie brak, bdb motor.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39, 51.1s F10
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 7 lipca 2016, 23:35 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
a mi znajomy mechanik-zajmujący się tylko V8 i praktycznie tylko spod znaku BMW powiedział, że n62 to najbardziej cieknący silnik i że drugi raz by nie kupił e65 przez ten silnik, bo wolałby zostać przy swojej e38 z m62 bez vanosa. Podobno koszta zrobienia silnika na zicher są tak duże, że właściciela aut z tymi silnikami albo są nieświadomi tego co mają albo po prostu mają to w dupie

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 8 lipca 2016, 10:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 574
Lokalizacja: NL / POT
Moje BMW: E38 740iA
Kod silnika: M62B44
Garaż: Było :
e36 M40B18
e46 M57N
e60 535d
Jest :
e38 740iA
e36 drift spec
CBR 954
Wojt4S90, i niestety przeważnie to drugie...mają to gdzieś, jeździ to jeździ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 10 lipca 2016, 13:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Ojciec w swojej n62 po ostatniej awarii, opisanej na forum, jest lzejszy o 15k, a mial juz porobione rozrzady, rurki, i glowice. Ale jak mowie, ma juz dawno ponad 300k nalatene.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 10 lipca 2016, 18:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
kirpek napisał(a):
Ale jak mowie, ma juz dawno ponad 300k nalatene
normalny przebieg, co druga tyle ma abo nawet więcej

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 10 lipca 2016, 21:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
To wiem. Dlatego trzeba uważać z tym piecem. Potrafi byc i oszczedny jak ktos dziadkuje, i potrafi pozamiatac na autbanie, ale wg mnie lepsza byla poprzednia generacja v8 bmw. Nie tak kosztowne przy fuckupach.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 10 lipca 2016, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak prawidłowo eksploatowany i serwisowany silnik mówi papa po 300+ i to jeszcze V8 to niezły rumpel... :wstyd:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 11 lipca 2016, 16:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Czy prawidłowo - nie wiem.. Napewno wg zaleceń producenta :)

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 24 października 2017, 10:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: Było e61
Kod silnika: M57D30OLTU
8Manius6 napisał(a):
ded napisał(a):
. Moje r6 w mieście fryka 17 gazu, pewnie v8 wzięłoby 25l przy podobnym traktowaniu .



R6 i 17 gazu -po twojej wypowiedzi można sądzić ze dobrze w palnik dajesz. A co do V8 to niech sie wypowie jakiś użytkownik a nie" wróżbita Maciej "



Moje v8 n62 w e60 545i srednio 17-18 Pb w miescie przy dynamicznej jezdzie ;)


Mam pytanie żeby nie dać się wyciulać przez mechaników, mianowicie rozchodzi mi sie o uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania glowic ile robocizna, a ile ze zdejmowaniem ;)

Ostatio dzwonilem do fachowcow od BMW to ze zdejmowaniem powiedzial, ze spokojnie 10tys, a kumpel polecil mi typka ktory rownoez tynuje ze w 3-4tys sie zmieszcze.
Cosadziciemo tym panowie? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 24 października 2017, 18:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zapytaj usera Leo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 11:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60 545i
Kod silnika: N60
Zalezy jak trafisz samochod nie zawodny poza ty co pisza koledzy kupilem z uszkodzonymi uszcxelniaczami zaworowymi o czym nie wiedzialem koszt 4000zl w klinice bmw w poznaniu spiewali kolo 6000 zl bo sprzetu nie mieli. Skrzynie tez naprawialem elemeny cierne i sterowniki 5000 zl, ale jezeli przeszarpuje to od sterownikow bym zaczol. Slynna rurka pare kola wyszlo. Amortyzatory drozsze niz w zwyklym e 60 o jakies 200zl na sztuce. Regenerowalem pompe wspomagania i maglownice tez pre kola. Poza tym eksplatacja droga komplet nowych opon michelin 2500zl. Przykladowo komplet tarczy i klockow zimermana wiercone na przod 1000zl. Czasem komputer potrafi przyswirowac ale to balaczka e 60 wszystkich. Duzo czesci trzeba brac z aso np weze od chlodzenia itp. Trzeba kochac to auto napewno jak sie trafi dobry egzemplarz to czesc z tych napraw odejdzie. Sam silnik niezawodny praktycze codzienie zamykam obrotomierz, ma tez lpg staga 80 tys kilometrow i nie zawiodla ani razu tylo co 10 tys filtry i kontrola spalanie 17 a 18 litrow niezaleznie czy gaz czy benzyna minimum 13 litrow maks moj rekord na pelnej k... 25 gazu i 10 beny na 100 km :) bo przy obciazeniach miesza bene z gazem ale tak jak mowie 18 l przy 200 na tempomacie. Lacznie zrobilem 90 tys i przy tym co zainwetowalem mam nadzieje ze zrobie drugie tyle. Te samochody sie albo kocha albo nie nawidzi bo jak ma trafic do mechanika to najpierw trzeba sprawdzic stan konta. Ja kocham mimo wysokich wydatkow bo kupilem za 40 tys 3 lata temu i z naprawami i eksplatacja plus lpg drugie 40 tys wlozylem. Pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 31 grudnia 2017, 15:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Mario545i napisał(a):
bo przy obciazeniach miesza bene z gazem
Polecam zmienic gazownika, bo tak sie nie powinno dziac. Instalka lpg nie wyrabia i dlatego musi dotryskiwac benzyne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 31 grudnia 2017, 15:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
instalacja może wyrabiać ale jest taka opcja by ustawić dotrysk pb tylko przy odpowiedniej instalace jest to niepotrzebne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 12 stycznia 2018, 19:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E60 545i
Kod silnika: N60
Instalacja lpg jest tak ustawiona specjalnie powyżej 6000 tyś obrotów miesza bezyne z gazem niby dla lepszego smarowania czyli przy normalnej jezdzie bierze lpg a przy maksymelnej na chwile powyzej 6000 dołacza bene. gazownik jak zakładał to mi to tłumaczył jeszcze przed założeniem gazu ze wiekszośc instalacji tak ma dla ochrony silinika ale to było 3 lata temu. pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 12 stycznia 2018, 20:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Niektórzy stosują dotrysk benzyny dla zabezpieczenia przed gazem niskiej jakości. Brak kontroli jakości lpg na stacjach powoduje duza szanse zatankowania syfu. Wówczas jakość paliwa lpg jest niska, wiec przy dużym obciążeniu istnieje groźba przekroczenia bezpiecznego progu egt na skutek zubożenia mieszanki. Częściowo ratuje przed tym dotrysk bardziej stabilnej parametrowo Pb.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Koszty utrzymania E60 545i
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 14:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Mario545i napisał(a):
niby dla lepszego smarowania

I tylko niby.

jiGsaw, nie doszukiwałbym się przekroczeń progów egt przy mało wysilonych jednostkach, a nawet jeśli miałoby to miejsce, to komputer wycofa zapłon, czujniki spalania stukowego zatańczą tango i tyle...

Jeśli instalacja lpg pobiera benzynę i gaz, to jest najnormalniej w świecie spartaczona. Bo co za problem przelać gazem silnik, co by sie egt zgadzało? Jedynie taki, ze instalacja jest na parchatych podzespołach, które nie wyrabiają.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL