odświeżam temat:
tomo napisał(a):
Witam. Myślę, że jednak nie powinno tak być. U mnie jest ten sam problem. Po wymianie oryginalnego termostatu na tani zamiennik (uprzedzam, że temperatury otwarcia takie same). Wentylator klimy też się załącza. Ale o to chodzi, że z tego co wiem najpierw powinien otworzyć się duży obieg a dopiero potem ewentualnie powinien załączyć się wiatrak. U mnie jest na odwrót. Najpierw załącza się wiatrak a potem termostat puszcza. Wychodzi na to, że jednak muszę zainwestować w oryginalny termostacik, bo praca obecnego mi się nie podoba. Zimą to jeszcze jest spoko. Ale latem wentylator non stop pracuje. Dodam, że wskaźnik temperatury silnika zachowuje się prawidłowo.
Mam takie objawy:
- visco "lużne"
- chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy zimne
a wentylator klimy załącza się teraz przy +6 st. na dworzu, a dopiero póżniej puszcza termostat (dzisiaj zmierzyłem przy 91 - 92*C, a powinien przy 80*C), czujka wentylatora w 2.5 tds jest wkręcona w głowicę( w benzynach w chłodnicę) i 1 bieg załącza przy 85-90*C, a 2 bieg 92- 95*C. Ale zamówiłem już nowy termostat VERNETA( co o nim mySlicie?). Do TDS, może do innych też, są dwa rodzaje termostatów - z otworem wentylacyjnym(tłum. z niemca) i bez, przez który niezależnie od termopary przepuszcza trochę wody i może pomaga się odpowietrzyć układowi- na to też trzeba zwrócić uwagę, bo to może być przyczyną dziwnych załączeń wentylatora.
[ Dodano: 27 Styczeń 2008, 00:04 ]no i po kłopocie! - wymiana termostatu pomogła - po ostrej jeżdzie chłodnica lekko ciepła, wentylator stoi. Ugotowałem stary termostat - dopiero jak woda wrzała uchylił się na 1mm, tak "pół gębkiem". Widzę w takiej awarii termostatu zagrożenie dla głowicy w tds - przegrzane często lubią pęcnąć sę.
Przy okazji odkryłem że jeden z wężyków sterujących zaworem recyrkulacji spalin jest pęknięty - wymieniłem go i chyba (przynajmniej nie czuję) przestała szarpać przy 800-900 obr/min.
jak czasami wszystko może być proste?