BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 01:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 28 września 2016, 23:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Prawdopodobnie mam do wymiany przeplywke i ona jest powodem problemow z egr i dpf.

Ori ma numer 13627807020 i jest to firmowy Pierburg, zatem czy mozna kupic zamiennik pierburg o numerze 7.22184.71.0 ?

Wiem, ze kiedys tylko ori bosch musialy byc w e46 i e39, ale teraz nie wiem jak jest.
Moze tej samej firmy bedzie ok?

Zawyza mi pomiar o 90% na jalowym, apozniej wariuje. Po odpieciu jest but, ale pozniej po paru godzinach odpietej przeplywki wywala check engine, ale pomiar dalej zawyzony, wiec chyba przeplywka. Silnik ciagnie z opoznieniem, a przy odpietej od dolu do konca. Gdy podpieta to przy 3-3200 obr na 5-tym biegu doslownie staje, jakby ktos mnie zatrzymywal, ale do 4-tego ladnie idzie.
Podejrzewam, ze przez to nie dziala egr i zawala dpf-a mimo ciaglego przepalania na autostradzie.

Czy to przeplywka, bo turbo dziala i wszystko ok, tylko za duzo pali i nie jedzie, a po odlaczeniu rwie jak dzika i wybrac ori czy zamiennik, ktory nawet na stronie pierburga jest z numerem ori bmw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 8 października 2016, 09:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Czym najlepiej zrobic adaptacje przeplywki?
Jaki program to ogarnie i jaki kabel do mojej e92?

Za taka zabawe zycza sobie tu 120 funtow, wiec jak dla mnie za 5 min roboty troche duzo, a pewnie mysla, ze ktos jelen i mysli, ze pol dnia to zajmuje.

Opcja druga to update softu silnika i wgranie nowych parametrow za 72 funty, co nawet jest kuszace, bo mialbym najnowsze oprogramowanie

Wolalbym jednak sam to ogarnac i miec na przyszlosc dobry program na kompie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 15 października 2016, 15:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Male zmiany w zawieszeniu-wymiana lacznikow stabilizatorow, ktore moglem reke poruszac, a na zakretach wrazenie jakbym na profilu 70 jezdzil.
Po wymianie lepsze trzymanie na zakretach oraz mniejszy udzial kontroli trakcji.

Nastepnie ogarnieta adaptacja przeplywki oraz wylaczony egr programowo+ lekki program.

Przed wymiana przeplywki byla masakra

Obrazek

Po malych modach moc i moment w miare, ale niedosyt dalej sie pojawial, lecz w koncu czulem, ze mam 200KM. Program poprawil osiagi diametralnie, ale chcialem mniej momentu, a wiecej mocy.
Troche mnie zastanawia skok momentu az do 3800 obr, bo powinnien byc plaski.
Wczesniej byla tam robiona e90 325d i nie szlo tak w gore.
Czy to przez wylaczony egr?
Wiem, ze NM malo, ale konie odpowiednie i osiagniecie 200km/h trwa wedlug mnie 2 razy krocej

Obrazek

Najlepsze, ze ecu byl juz wyjmowany, ale podobno nic nie bylo robione. Zatem moze znowu mialem pecha i trafilem na samochod po dzwonie, ktory mial wymieniony komp i ktos cos namodzil z fabryczna mapa.
Opcja 2 to pozno wstaje turbo albo zmienna geometria dziala w malym zakresie


Wczesniejsze 325d
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 15 października 2016, 21:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Zapytalem tunera, czemu tak z tym momentem wyszlo i powiedzial, ze skrzyni nie chcial dobijac, bo wytrzymuj pewny moment, wiec obnizyl go z dolu do poziomu fabrycznego.
Wiemy juz, ze automaty daja rade nawet przy 700nm, ale wole nie sprawdzac jej wytrzymalosci i chce polatac 3 lata po programie, zatem niech jest jak jest.

Moze kiedys zdecyduje sie na zmiane koncowej puchy, to troche podskoczy, a teraz trzeba sie cieszyc moca.

Ciekawostka jest strata mocy miedzy silnikiem,a kolami- tylko 35 koni co daje ok 10-11% oraz 89nm ok 15-16% czyli jak na automat to nie jest duzo wbrew opiniom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 15 października 2016, 22:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Punisher, ponad 300hp to juz ladnie ale moment jak seryjna 335d , Ty to masz przygody juz ktos kompa wyjmowal i grzebal , a sprawdzales ja czujnikiem lakieru ze myslales ze bezwypadek czy jak ?

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 15 października 2016, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Ten tuner poprostu nie przekracza 600nm i to dosc delikatny program. Cos jak stage 0.5 w TC performance na 300km i 600nm.
Moc ladnie poszla, bo seria zdrowa i cooler bardzo obnizyl temperature w dolocie+wylaczony egr tez zdzialal swoje.

Jak dla mnie to czy ma ponad 600nm czy nie to teraz znaczenia nie ma. Wazne, ze przyspiesza od 0-200 w takim tempie ze nie jest duzo wolniejsza od poprzedniej 335d przy 340km.

Gdy wracalismy, na drodze spotkalem e92 m3 i przy zmianie pasa byla redukcja i ostro do przodu. Koles w m3 sie zdziwil jak te dwie rurki przyspieszaja.
Pozniej sie patrzyl, wiec nie jest tak zle.
Ja jestem zadowolony i to najwazniejsze dla mnie.

Co do dzwona, to dziwne, ze komp wyjmowany, a w aso zadnej wzmianki w papierach. Na drzwiach po ogledzinach znalazlem maly zaciek i listwa przy przycisku start lekko odstaje jakby zatrzask pekl przy wyjmowaniu i po zakupie kolega sprawdzal bledy, na ktorych wyszedl wlasnie przycisk start/stop.

Samochod mial pelny serwis aso, wiec myslalem, ze wszystko ok. Robia tu widze wszystkich w ch.. czy to serwis czy wyoadek.
Jestem madrzejszy o kolejne doswiadczenia. Nastepna bedzie sprawdzana skanerem i czujnikiem przed zakupem.

Mam w koncu wszystko ogarniete i bledy usuniete, co mnie bardzo cieszy.
Moge sie rozkoszowac jazda i przyspieszeniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 06:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37036
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Fajnie, ze auto dostało wigoru :ok:
Wg mnie nie ma co sobie zaprzątać głowy wyjmowanym kompem. Ja bym nie doszukiwał sie drugiego dna

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 09:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 152
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e92, x3
Kod silnika: N57, M57N2
Garaż: jest e92 330d LCI x-drive
jest X3 3.0sd
było e46 330cd
Punisher, dpf off czy został na swoim miejscu?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 10:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Cytuj:
Fajnie, ze auto dostało wigoru :ok:
Wg mnie nie ma co sobie zaprzątać głowy wyjmowanym kompem. Ja bym nie doszukiwał sie drugiego dna


Racja, trzeba sie cieszyc, ze jest dobrze


Cytuj:
Punisher, dpf off czy został na swoim miejscu?


Zostal na miejscu. N57 ma lepsze dpf-y niz m57, co widze w projektach TC.
Nawet przy wylaczonym egr mam niskie cisnienie powrotne i pozostalo 192tys km, a zrobilem 100tys, zatem polatam z nim troche


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 11:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Punisher, to ty miałeś jeszcze wcześniej 325d?

Ładny przyrost :padam:

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 11:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
lukasbmw napisał(a):
Punisher, to ty miałeś jeszcze wcześniej 325d?

Ładny przyrost :padam:



Nie nie, tylko 335d. Czemu pytasz?
Napisalem, ze mialem 325d?

Pomylka :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 17:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Punisher, to który wykres jest obecnie TWOJ ? Bo szczerze to sie pogubiłem i nie wiem jaka moca dysponujesz obecnie ?:)

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 18:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Srodkowy 324KM i 584Nm z przyduszonym z dolu momentem.
Dla mnie nawet plus, bo czesto jadac do pracy na ostatnich swiatlach scigam sie ze swiatel z innymi samochodami.
Opon dluzej pozyja i skrzynia tez.
Od 2.5tys czuc wyraznie jak to sie zbiera az do 4tys
Nagram filmik i sprobuje zmierzyc czas 100-200 na aplikacji racing hood.
Nie wiem czy dobra, ale na necie w miare opinie ma

Widzialem wczoraj 635d lci i po ogledzinach to chyba bedzie nastepca.
To bedzie mozna wykrecic w TC na niezly poziom
Problem w tym, ze wisi jak koza i wybor zawiechy glownie bilstein. Tylko jak masz z amorami takie przygody po roku, to masakra jakas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 19:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Punisher napisał(a):
Srodkowy 324KM i 584Nm z przyduszonym z dolu momentem.


Wow - to bardzo ładny wynik z seryjnym turbo. Fakt dziwnie niski moment ale jak dla mnie też nie zalezy mi na maksymalnych momentach które niszczą skrzynie czy sprzęgła :) Nagraj cos koniecznie - ciekaw jestem jak sobie radzi :)

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Dlatego mi pasuje jak jest i jedynie bede myslal w przyszlosci o zmianie koncowego tlumika dla lepszego przelotu gazow.
Podobno wystarczy zalozyc koncowy z 535d 286km i to najtansza przerobka, aby go troche odetkac.
Testowane przez TC w swoim 535d. Napisal nawet JNX w swoim temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 19:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 3719
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 92&start=0
Punisher, podpis nad ostatnim wykresem!

"Wcześniejsze 325d"

Bo ja tez się trochę pogubiłem z ilością tych wykresów.
A dlaczego nie robiłeś programu w TC?

_________________
Zapraszam do komentowania
Moje E46 330Ci
viewtopic.php?f=6&t=160792&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 16 października 2016, 20:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Wczesniejsze 325d bylo robione w tym samym miejscu, wiec wrzucilem wykres dla porownania momentu.

Pojechalem do Birmingham i wyszlo na hamowni 187km i 440nm, wiec cos ewidentnie bylo nie tak.
Posprawdzalem i wyszlo ze egr i przeplywka ma ciagly blad.
Poszukalem w necie i wyszlo, ze egr sie nie otwiera przez przeplywke.
Kupilem, adaptacja zrobiona i wszystko wrocilo do normy czyli ok 200km i zapewne ok 440-450nm.
Cooler dodaje zapewne ok 7-8km i 10-15nm.
Chlopaki z TC maja spory kawal,aby dojechac do warszatu, wiec nie chcialem drugi raz ryzykowac, ze straca swoj czas, bo znowu bedzie jakas kupa.
Mialem blisko tunera, ktory ogarnia 325d, bo nie kazdy potrafi zlamac blokade 25d, aby przekroczyc 250km, a juz napewno nie tu.

Z nastepca bedzie juz ostro, mam nadzieje ze pod moce i moment jaki mieliscie w swoich 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 27 listopada 2016, 12:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1565
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Kilka zdjec z wypadu na zakupy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obecnie dystanse przod 15mm,ale mozna wrzucic 17mm, tyl 20mm i niestety delikatnie przyciera o nadkola przy uskokach. Jednak wyglada jak powinno i tak zostanie. Nie wozimy nikogo z tylu, zatem mozna przezyc.
Na zdjeciach widac, ze przydalby sie pro kit, ktory czeka na montaz, ale z braku czasu oraz temperatur, zostaje to odlozone na wiosne/lato, podobnie jak spoiler na klape.

Sprawdze przy okazji poduchy amora oraz odboje, bo one takze moga powodowac takie stuki jak u TTomka. O ile ori poducha kosztuja 360zl, o tyle odboj to koszt chyba 70-80zl, wiec warto zmienic.

Tylny stabilizator jak wspomnialem w temacie u TTomka juz do mnie jedzie, wiec tez podejrzewam, ze bedzie czekal na lepsza pogode, chyba, ze sie upre to zamontuje.

Wszystko zostalo zrobione pod wzgledem silnika i po wylaczeniu egr i programie minal juz jakis czas. Zadnych bledow, a mocy na chwile obecna wystarcza.

Pod koniec grudnia zostannie wymieniony olej na Millers xf 5w40+filtr mann. Przelot na obecnym oleju to bedzie ok 6tys mil, czyli ponad 9tys km i tego bede sie trzymal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 27 listopada 2016, 12:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ladnie na tych stylingach 313 wyglada.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Punisher -->> E92 325d, niepozorny diesel
PostNapisane: 27 listopada 2016, 13:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
stylingi 313 jak najbardziej na plus :ok:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL