BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 01:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 maja 2017, 12:22 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3979
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Bez przesady, masa aut jeździ na takich dodatkach, często niezłych jakościowo (Lucas) i poza ogólnym wyeksploatowaniem silniki nie padają nagle po właniu (choć nie wiem czy bezpieczniej nie jest wymieszać pierw z olejem, albo podgrzać).
Tutaj filmik pokazujący podobna drogę modyfikacji:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39, 51.1s F10
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 16 czerwca 2017, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wybaczcie brak aktualizacji. Brak czasu i kolejne problemy z furą nie pozostawiały czasu na nowe wpisy.
Temat szklanek:
Wymieniłem dwie szklanki kolbenshmitd na INA. Widać ewidentnie, że przy dostarczeniu sprężonego powietrza do szklanki z kolben... olej wycieka intensywnie dookoła tłoczka. Ze szklanki INA olej wycieka znacznie wolnej.
Co prawda po montażu okazało się, że przyczyną tego stukotu nie były szklanki, ale nie polecam kolben... ze względu na to, że ewidentnie wpływają one na zmniejszenie ciśnienia oleju w magistrali.
Co ciekawe podczas demontażu okazało się, że przestawiony jest rozrząd względem tych wymiarów, które założyłem sobie przy montażu. Jeden z tłoczków vanosa różnił się głębokością wysunięcia aż o 1 mm w stosunku do poprzedniego ustawienia. Odnotowałem zwiększenie się luzu na ogniwach głównego łańcucha rozrządu co bezpośrednio tłumaczy zmianę położenia tłoczków. Po jakimś czasie sprawdzę jeszcze raz ustawienie rozrządu. Jeśli znów się zmieni to muszę jednak zamontować oryginalny łańcuch rozrządu. Aktualnie zamontowany jest IWIS.

Odnotowałem też drżenie kierownicy podczas hamowania z dużej prędkości. Oczywiście przyczyną drgań były łączniki gumowe przednich wahaczy.
Jak widać w starym łącznikach guma była oderwana od stalowego korpusu. Nowe łączniki firmy Meyle model HD. Również widać, że gumy jest więcej, więc powinny być trwalsze.

Obrazek

Obrazek

W międzyczasie kupiłem w Krakowie od Mateusz118 dojazdówkę z e46. Powiększyłem otwór centrujący o 1,5 mm i teraz idealnie pasuje do E39. Po godzinnej rozmowie z Mateuszem wsiadłem w auto i ruszyłem. A tu zonk. Kontrolka ESP i ABS się świecą. Prędkościomierz i ekonomizer nie działają. Zatem przyczyny mogły być dwie. Uszkodzony czujnik prędkości lewego tylnego koła lub sam sterownik. Na szczęście po weryfikacji oscyloskopem okazało się, że padł czujnik. Zamontowałem używany czujnik. Kontrolki pogasły. Ruszyłem. Próbuję lekko hamować przy prędkości ok 10 km/h, a tu włącza się ABS... Za każdym razem przy dojeździe do skrzyżowania itp. ABS się włącza. W INPA przy prędkościach powyżej 10 km/h wszystkie koła wskazują jednakową prędkość. Będę musiał jeszcze raz ingerować w czujnik lewego tylnego koła.

Tymczasem ostatnio nie dojechałem do domu, bo po przejechaniu 100 km po zatrzymaniu się na skrzyżowaniu silnik zgasł i już gasł za każdym razem gdy włączyłem D lub R. Kolega zlawetował mnie do domu za co mu bardo dziękuję. Co ciekawe po ostygnięciu skrzyni auto o własnych siłach wjechało na lawetę. Moja diagnoza to uszkodzony konwerter. Stuki, o których wcześniej wspominałem też dochodziły raczej od niego.
Zamówiłem dwa używane konwertery. Jeden z Audi 2,7 ale również ze skrzyni 5hp19, a drugi z takiego samego modelu silnika i skrzyni.

Obrazek

Jutro biorę się za wymianę konwertera na jeden w powyższych.
A i jeszcze jedno. Tymczasowo wgrałem zmodyfikowany soft od Bagora i muszę przyznać, że czuć różnicę. Więcej mocy na niskich prędkościach obrotowych, lepsza reakcja na gaz i ogólnie silnik szybciej wykręca się na obroty podczas przyśpieszania. Dokładne strojenie zostawiam na później gdy będzie już gotowy układ wydechowy i odizolowanie cieplne ukł. wyl. od ukł. dol. Aktualnie temp. powietrza zasysanego przyjmuje wartość nawet 55 C.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 17 czerwca 2017, 07:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37036
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
czyli jednak okolice vanosa były winne
teraz jest już cisza?

trochę lipa, że co chwila z przygodami, ale bliżej jak dalej - musi być lepiej :)


PS ja bym zostawił seryjny sterownik - po jakimś czasie zainwestowałbym w indywidualne strojenie

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 18:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
NEWS
Nieszczelność uszczelki głowicy między 1,2,3 i 4 cylindrem.
Prawdopodobna przyczyna: opadnięcie tulei cylindrowych.
Głowica poczeka na demontaż do lipca...

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
o w mordeczkę, to nie wygląda dobrze :/

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 20:02 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 3979
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Kutfa mać, jak to możliwe???

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39, 51.1s F10
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2716
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Po pierwsze montuj manuala !

po drugie jak po takim remoncie może uszczelka pod głowica paść :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:

Wiele cierpliwości zyczę bo można się .... zdenerwować :cenzura:

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 08:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37036
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Majster128 napisał(a):
NEWS
Nieszczelność uszczelki głowicy między 1,2,3 i 4 cylindrem.
Prawdopodobna przyczyna: opadnięcie tulei cylindrowych.
Głowica poczeka na demontaż do lipca...

o w mordę :/ tyle pracy i takie kwiatki :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 14:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
są przygody :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Mateusz118 napisał(a):
Po pierwsze montuj manuala !

po drugie jak po takim remoncie może uszczelka pod głowica paść :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly:

Wiele cierpliwości zyczę bo można się .... zdenerwować :cenzura:


Wyraźnie napisał, że możliwe że opadły tuleje cylindra a nie uszczelka. Co prawda nie jest to potwierdzone, ale zdarza się to w motocyklach wyczynowych, to w samochodach tak samo może się stać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 19 czerwca 2017, 20:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
kurka, tyle pracy, zapalu, poswiecenia .. i tak sie odwdzieczył silnik, ehh. Życzę jeszcze większej wytrwałosci, by finalnie wypluła zdrową serie z plusem ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 16:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Dziękuję za wsparcie :)
Aktualnie zbieram moc na ponowną rozbiórkę silnika.
Sprawdzałem temat zmiany na manual. Mimo, że skrzynia kosztuje ok 200 zł to sumarycznie nie jest taka prosta i tania sprawa.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 11:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
osobiscie predzej bym obstawial ze te regenerowane gwinty popuscily niz opadniecie tuleji cylindrow

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 21 czerwca 2017, 14:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Też tak myśle :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 12:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Znalazłem chwilę czasu na zdjęcie głowicy.
Oto efekty. Możecie ocenić sami.

Między 1-2 cyl.
Obrazek

Między 2-3 cyl.
Obrazek

Między 3-4 cyl.
Obrazek

6 cyl.
Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 13:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Zakład montujący tuleje raczej sie nie popisał,blok do wyrzucenia :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
:orany: :orany: :orany: ale zmasakrowany szok, ciekawe czy zaklad ktory to robil uzna reklamacje

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 14:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37036
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
o kurka wodna :/
współczuję :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 15:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
O kurde :orany: Współczuje ,pewnie troche załamka ,po tym wszystkim co zrobiłeś ,wszystko ogarnąłeś sam jedną rzecz robił ktoś inny i to zjebał za pszeproszeniem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Majster128 -->> E39 530i 2001r. M54B30, Naprawy i Mody...
PostNapisane: 27 czerwca 2017, 15:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Kupię dobry kadłub do M54B30.

Kupiłem dzisiaj jeden w nienaszowie, ale po dokładniej weryfikacji cylindrów wraca on do handlarza. Za długo w jego cylindrach była woda.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL