BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 1 stycznia 2018, 21:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Mam tylko jeden czujnik wałka bo silnik to m52 bez TU. Czujnik wałka działa.

Filtr powietrza zamówiony. Obejrzałem go - brudny jak święta ziemia ;)

Napięcia sond wahają się od ok 0,5V do niemal 5V - czyli tak jak powinno być

Screeny poniżej, robione ok 2h po dojechaniu do domu stąd temperatura nie jest 90 tylko ciut mniej (żeby nikt nie powiedział że nowy termostat nie bangla ;) )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 08:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Rozjechane te korekty, zrzuty są z pracy na lpg? Jak tak to skasuj adaptacje i zrób ze 100km na pb i pokaż jak wyglądają, najlepiej zakręcić gaz. Oczywiście wcześniej wymień filtr powietrza.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 09:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Tak to było na lpg. Problem w tym że zrobiłem tak jak mówisz (kasowanie adaptacji, pojeździć na Pb i potem pomiar) i spalanie benzyny też miałem astronomiczne (niemal 18l na 100km)

O których korektach piszesz i jak one powinny wyglądać?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 10:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wartości analogowe 2, możliwie blisko 0 a nie jak u Ciebie takie duże różnice między bankami. Zakręciłeś zawór gazu? Może wtryskiwacz/wtryskiwacze gazowe leją i stąd Twoje problemy.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 10:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Pierwsza rzecz to zobaczę jak to wygląda na benzynie. W linku z poprzedniej strony widzę faktycznie te korekty jakoś z dupy są. Jeśli na Pb będzie również niedobrze to znów skasuję adaptację i znów trochę jazdy na Pb.

Gazu nie zakręcałem na butli ale to ślepa uliczka bo żeby wystąpił problem o którym mówisz awarii musiałby ulec zawór na butli, zawór przy reduktorze i wtryskiwacz JEDNOCZEŚNIE ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 2 stycznia 2018, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Na benzynie jest tak że korekty krótkoterminowe były 9 25 a długoterminowe -17 2

Podczas pracy na Pb (ok kwadransa, jałowy, kilka przegazówek) krótkoterminowa rosla powoli aż do 15. Reszta stała tak jak na początku.

Dostałem podpowiedź że problemem może być nieszczelność dolotu - niegłupia myśl, mam gdzieś szpraja do poszukiwań nieszczelności - użyję ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 11:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Szczelność dolotu sprawdzona dokładnie - nic nie znalazłem. Filtr powietrza zmieniony.

Zastanawiam się nad świecami, zrobiłem na nich 20tys, nie dają żadnych objawów zużycia (szarpanie na lpg na niskich obrotach pod obciążeniem zawsze było pierwszym zwiastunem) no ale może któraś niedomaga? Nowe świece to nieduży koszt, zapewne zmienię niebawem.

Jestem otwarty na pomysły :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
nie sądzę by świece pomogły. A może pójdź w innym kierunku - jakie opory toczenia? Może lekko blokują hamulce, a może małe ciśnienie w ogumieniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 22:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
zdecydowanie nie. auto toczy się leciutko w każdych warunkach. Ciśnienia też ok.

Co do świec - też nie sądzę. Ale to trochę na podobnej zasadzie jak z filtrem powietrza - nie wydaje mi się żeby on był winowajcą no ale zmieniłem go bo w sumie pora. Podobnie ze świecami. Niby wszystko jest ideolo ale 20tys na gazie zrobiły więc jeśli ich pora nie jest już to będzie za chwilę. przynajmniej wyeliminuję jedną ewentualną wątpliwość.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 21 stycznia 2018, 20:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Jest tak: wymieniłem świece oraz skasowałem adaptację i śmigam na Pb. Po ilu kilometrach mogę uznać że korekty są "docelowe"? Poniżej jest screen zrobiony po 105km od skasowania adaptacji. Jazda była różna tzn trochę trasy na tempomacie, trochę miasta, trochę spokojnie a trochę z ogniem, raz jest w tym "cold start" z rana. Wydaje mi się że wygląda to więcej niż dobrze. To z kolei sugerowałoby że problemem jest po prostu instalacja lpg bo po jeździe na gazie korekty robiły się totalnie z d... jak widać wyżej.

Słusznie kombinuję?


Obrazek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 23 stycznia 2018, 16:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
wladekkow napisał(a):
To z kolei sugerowałoby że problemem jest po prostu instalacja lpg bo po jeździe na gazie korekty robiły się totalnie z d... jak widać wyżej.

Słusznie kombinuję?

Bardzo słusznie ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 28 stycznia 2018, 21:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Po 250 kilometrach na Pb wygląda to tak jak poniżej. Gazownik umówiony na najbliższy wtorek.

Obrazek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 30 stycznia 2018, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 99
Lokalizacja: Maków maz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28tu
karambol, mam takie pytanie bo właśnie w okolicy zbiornika płynu po stronie wydechu mam wyciek oleju z tego czujnika jak mówisz czy tam się znajduje czujnik walka rozrządu
Błędów nie mam ale wypada zapłon na zimnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 16 lutego 2018, 10:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
antualizacjja: byłem u gazownika, jeździliśmy z dwoma kompami na kolanach. wszystko ustawione od nowa ale gazownik mówi że mu się nie podoba troszkę praca sondy drugiego banku. Zalecił zrobić kilkaset kilometrów i sprawdzić jak korekty. Efekt? Korekty znów wywalone w kosmos. Rozmawiałem z nim, powiedział że zapewne sonda przestaje ogarniać. Mam w garażu sondy z innego auta, sprawne. Podmienię obie, skasuję adaptację, 150km na benzynie i zobaczymy co dalej.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i nagle zaczęło bardzo dużo palić
PostNapisane: 16 lutego 2018, 10:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Daj znać co i jak na pewno przyda się dla potomności ! :)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL