Witam wszystkich!
Jestem posiadaczem bmw f10 523i 204km 270nm.
Nie znalazłem zbyt wielu informacji nt. tego silnika, w większości górują posty diesli.
Chciałbym dowiedzieć się od kolegów którzy posiadają te motory, jaki olej silnikowy polecacie?
Wyszukałem informacje że bardzo polecany był olej mobil 1 new life 0w40, jednak nie jest on już dostępny w sprzedaży, zastąpili go innym ale bez normy LL-01 którą powinien mieć olej dla tego silnika.
Czy Motul 8100 x-max 0w40 będzie dobrym wyborem? Czy może polecacie inne marki jak LM/Millers/Mobil?
Kolejne pytanie dotyczy prewencyjnych wymian podzespołów eksploatacyjnych.
Co warto wymienić w tym silniku po zakupie, żeby przywrócić mu fabryczny wigor?
Chodzi mi o rzeczy jak świece etc., moje poprzednie samochody miały silniki diesla, stąd pytanie.
Przy zakupie otrzymałem miesięczną gwarancję na silnik, panowie czy jestem w stanie sprawdzić w jakiś sposób silnik?
Tak żeby w razie znalezionego problemu udać się jeszcze do sprzedawcy w ramach gwarancji?
Proszę o wyrozumiałość za to pytanie, nie jestem mechanikiem.
Jeszcze ostatnie pytanie do posiadaczy n53b30, mianowicie w którymś poście znalazłem taką oto informację:
https://ms-tuning.de/chiptuning/datenba ... (2010-2011)&leistung=204
Jest to firma tuningowa (wiem że "robią chipy") z Niemiec, co ciekawe twierdzą że z mojego silnika są w stanie podnieść moc o 66km i 60nm.
Z tego co widzę na Polskich stronach tunerów jest to ok 12km i 27nm.
Skąd te rozbieżności?
Silnik wolnossący więc nie zdziwił mnie przyrost 12km i 27nm ale żeby podnieść o 66km i 60nm?
Czy ten silnik jest po prostu zdławiony z 270km i 320nm z mocniejszej wersji n53b30?