BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Coś brzęczy/puka/tyrkocze w okolicach silnika
PostNapisane: 31 stycznia 2008, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: ZewszÂąd
Witam wszystkich,

od jakiegos czasu w mojej BMW E46 (323i) pojawil sie nastepujacy problem:
W czasie dodawania gazu na biegu jałowym lub w trakcie pracy silnika (zimnego) lub przyspieszania, gdy obroty osiagna okolo 2000RMPH slychac w kabinie pod nogami kierowcy tyrkotanie. Gdy otworzy sie maske slychac ze odgłos dochodzi z prawej strony silnika. Dzwiek ten wydaje sie byc podobny do odglosu luznego tlumika czy cos w tym stylu. Sprawdzalem auto na kanale ale nic luznego nie znalazlem co moglo by powodowac takie odglosy. Mechanik u ktorego bylem stwierdzil ze jest to kolektor wydechowy (ktorys z katal;izatorow jest juz zuzyty i brzeczy) Tylko kolektor o ile mi wiadomo jest z lewej strony silnika a odglos tyrkotania wg mnie pochodzi z prawej strony.

Co o tym myslicie?? Co moze byc powodem tego tyrkotania??

Problem ten ustaje gdy silnik złapie swoja tempetarure.

Pozdrawiam,

Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 18:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: pl
Witam, w moim e39 523i mam identyczne objawy. Dźwięk (pobrzękiwanie) dochodzi z okolicy alternatora i ustaje gdy silnik (oraz cały osprzęt) nagrzeje się. Kilka dni temu byłem z tym u speca od alternatorów ale on powiedział mi że to nie może być wina wyrobionych łożysk alternatora gdyż objawy występowałyby niezależnie od temperatury.
Co Wy o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: ZewszÂąd
Bylem z tymi objawami kilka razy u nejlepszego mechanika od BMW w mieście i sprawa wyglada tak. Najprawdopodobniej jest to kolektor ssacy. Zgrzewany jest on z kilku wartsw plastiku i ktoras sie rozwarstwiła i powoduje takie tyrkotanie.

Na szczescie nie jest to grozne i jezeli nie denerwuje Cie odglos to mozna z tym jezdzic.

Pozdrawiam,

Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 00:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: pl
Dzięki Michał za bardzo szybką odpowiedź.
Niestety obawiam się że w moim przypadku to nie jest wina kolektora ssącego.
Głos wyraźnie dobiera z dołu, z okolic alternatora (niestety trudno dokładnie zlokalizować gdyż jest tam kilka "podejrzanych" elementów obok siebie).

Ostatnio byłem w warsztacie samochodowym (naprawiałem inną usterkę) i powiedziałem mechanikowi o tych odgłosach. Mechanik założył słuchawki i po kolei sprawdzał poszczególne elementy (alternator, napinacz itd.). Niestety niczego nie wykrył (auto nie było dobrze wystudzone, no a tak jak wcześniej pisałem te odgłosy występują tylko przy zimnym silniku). Podejrzewam jednak że to nie jest wina alternatora ani napinacza gdyż chyba problem występowałby niezależnie od temperatury i wykrycie dźwięków towarzyszących luzom łożysk za pomocą słuchawek byłoby dość proste.

Po dłuższym zastanowieniu zacząłem podejrzewać ten wiatrak który jest przy chłodnicy (wygląda jakby miał lekkie bicie). Z tego co wiem to wiatrak kręci się coraz szybciej wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego. Jeżeli więc silnik jest zimny to kręci się wolniej. Załóżmy że jest jakiś luz na jego łożysku... myślę że wówczas przy wolniejszych obrotach mogą występować większe wibracje niż przy szybkich i stąd te pobrzękiwania.

Mam pytanie do fachowców: jak można "odciąć" temu wiatrakowi napęd (na chwilę) tak żeby zobaczyć czy pobrzękiwanie ustało (bmw mam od niedawna a teraz nie chce mi się iść do garażu i sprawdzać skąd bierze napęd i jak go unieruchomić).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 00:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
katalizator popekal w srodku...mialem to samo...ja rozciolem i wyrzucilem...jest cisza

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: ZewszÂąd
O jakim katalizatorze mowisz?? Ten glowny pod podwoziem czy te male katalizatory ktore sas ptzy kolektorze wydechowym??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 22:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
sprawdz jaki...ja mialem 1 :|

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL