BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wymiana: Odma, filtr powietrza i przeciwpyłkowy
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 05:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: MiĂąsk Maz.
1.(raczej większość osób powinna wiedzieć jak zdjąć obudowę ) lecz może ktoś się znajdzie kto nigdy nie zaglądał pod maskę ;)
- kolorem czerwonym zaznaczyłem miejsca w których znajdują się śrubki
- zaczynamy od góry (gdzie mamy 5 śrub)
- następnie 2 śrubki na samym dole
- niebieskim kolorem zaznaczyłem miejsce, które należy (w celu ułatwienia) odczepić (wysunąć) i wtedy bez problemu zdejmujemy dolną część obudowy (DOLNA CZĘŚĆ NIE JEST OBOWIĄZKOWA DO ZDJĘCIA)

Obrazek

Obrazek


Obrazek

2.
Następnie musimy zdemontować miejsce zaznaczone na niebiesko zaczynamy od:
- miejsc zaznaczonych na czerwono (są tam 3 zatrzaski które tylko przekręcamy w bok) i zdejmujemy przykrywkę
- po zdjęciu przykrywki widzimy filtr p.pyłkowy, który trzeba wysunąć (można oczywiście wymienić)
- następnie odkręcamy 4 śruby zaznaczone na czerwono i wyciągamy całość (nie jest to takie proste, ale większych problemów nie sprawi raczej nikomu)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3.
Następnie musimy rozebrać filtr powietrza
- odkręcamy 3 śruby zaznaczone na czerwono
- kolorem niebieskim zaznaczone jest miejsce które należy rozłączyć mianowicie lekko pociągnąć do przodu samochodu i powinno być po problemie (mi wyszło to praktycznie samo) co prawda może to nie jest konieczne lecz przy zdejmowaniu obudowy filtra było to dla mnie dużym ułatwieniem
- w końcu należy zdjąć obudowę filtra

Obrazek

Obrazek

4. Została nam już ostatnia osłona
- odkręcamy 2 śruby zaznaczone na czerwono i zdejmujemy osłonę


Obrazek

5. Na niebiesko zaznaczona jest nasza upragniona odma
- odkręcamy 4 śruby zaznaczone na czerwono i podnosimy przykrywkę lepiej zrobić to delikatnie, ponieważ filtr i taki mały plastik są przyczepione właśnie do tej przykrywki i raczej trzeba zrobić to tak aby nic tam nie nabrudzić
- przykrywkę odkręcamy na drugą stronę i mamy na wierzchu filtr
- trzeba wysunąć delikatnie taki plastik (na zdjęciu go nie ma) i wyciągnąć filtr (dodam że wychodzi dość ciężko)
- następnie wkładamy nowy filtr i składamy w odwrotnej kolejności


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 11:48 przez Emilfans, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 06:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Emilfans, dobra robota, na pewno wielu userom się to przyda
(i pamiętajcie, że wymiana filtra odmy jest obowiązkowa co 50tys. km, a całej odmy co 100tys.km)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2008, 09:55 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
czy nie lepiej by bylo te tematy polaczyc w jedno.....http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764&highlight=spadek+mocy

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=10490&highlight=odma :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 01:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
Moje BMW jest z konca 2003 roku moc 150 KM M47N
Zamiast filtra miałem coś takiego :[img]http://lh5.ggpht.com/tomaszruminski/SBURTKt3DpI/AAAAAAAAAQE/J3MoQw_FUaw/DSCF3476.jpg?imgmax=512[/img] Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
:szok: :szok: :szok: :szok: :szok: :szok: :szok:
Obudowa jest dokładnie taka sama jak w wersji z filterkiem.
Dodam że warto zajrzeć do zworka który sie znajduje w komorze z odpowietrzeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 08:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
bAjktomi, to jest plastikowy separator oleju. Po prostu papierowy filtr odmy ewoluował i w nowszych rocznikach 320d jest już plastikowy separator.
U siebie w M47N 320d z 10/2002r miałem jeszcze papierowy filtr, kupiłem w ASO taki separator j/w, wymieniłem - pasował idealnie.
Z tego co zrozumiałem, nie wymienia się go, lecz czyści. Ile w tym prawdy - nie wiem :oczami:

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, 11:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
Separator - no tak jak mogłem nie wiedzieć.
No coż zepsuc sie w nim to raczej nie ma co i tylko można go wyczyscić. Dobrze że chociaż jest rozbieralny.
Pozdrowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 00:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
a ja wymieniłem sobie dziś odmę i zdziwił mnie widok filterka zamiast plastiku.... ale sądze ze BMW poprostu już sprzedaje tylko plastiki. A filterek pewnie siedział tam od nowości :(

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 13:49 
Witam
W mojej 530tce też strasznie waliło sadzą ale dzięki info z tego forum poszukałem filtra odmy i go wyczyściłem (chociaż mechanik chciał się założyć, że nic to nie da). Filtr jest z prawej strony, pod filtrem powietrza a wygląda identycznie jak te z fotek. Teraz jest super, praktycznie 0 dymu (wcześniej to aż wstyd było przygazować).
Teraz na wiosnę, planuję wymianę filterka ale chyba w grę wchodzi tylko zakup w serwisie bo w sklepach gdzie pytałem to nie mają o tym pojęcia.
Pozdrawiam wszystkich fanów BMW.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 14:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
kodo, mam wszystkie odmy kompletne i same filtry oryginalne BMW na półce ;)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 15:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Marki/Warszawa
stones1 napisał(a):
mam wszystkie odmy kompletne i same filtry oryginalne BMW na półce
Stones1 jaki jest koszt takiego filtra odmy do e46 320d 2000 rok??

_________________
///Brak reklam na forum///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
MarcinW1DAWCA napisał(a):
stones1 napisał(a):
mam wszystkie odmy kompletne i same filtry oryginalne BMW na półce
Stones1 jaki jest koszt takiego filtra odmy do e46 320d 2000 rok??


Sam filtr - 81 zł, kompletna odma z filtrem - 158 zł.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 11:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
Witam :)

Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie jest odma w silniku 1.9 benzyna ??
u mnie filr powietrza jest po prawej stronie ... a czegoś takiego jak na fotach nie mam :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Mszana
mam bmw e46 320 td compact z 2004r czy mam to tak samo zbudowane jak w opisie Emila ? czy może mam już ten separator ? i jeśli mam separator to trzeba go czyścić czy wymienić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 17:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
pynkas napisał(a):
mam bmw e46 320 td compact z 2004r czy mam to tak samo zbudowane jak w opisie Emila ? czy może mam już ten separator ? i jeśli mam separator to trzeba go czyścić czy wymienić ?

to jest jedno i to samo :wstyd:
http://bmwfans.info/original/

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2008, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Mszana
gdzie można kupić ten filterek objeżdziłem już z 10 sklepów z częściami i o czymś takim nie słyszeli. dajcie jakieś namiary


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 02:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Spójrz wyżej - Stones1 sprzedaje.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 12:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
:hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
jest ktoś w stanie taksamo przejrzyście opisać wymiane odmy oraz filtra paliwa w e34?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 66
Lokalizacja: slask
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Garaż: domowy
Dlaczego zalecane jest wymiana odmy co 100tys km czemu nie wystarczy wymieniac samego filtra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2009, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 66
Lokalizacja: slask
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Garaż: domowy
Chcialem ponowic moje pytanie dotyczace odmy, dlaczego powinno sie ja wymnienic cala po 100tys a nie wystarczy samego filtra. Mowa o silniku diesla. prosze o jakies odpowiedzi.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL