BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] common rail
PostNapisane: 12 maja 2008, 14:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ZewszÂąd:)
Witam. Jestem tu nowy i mam kilka pytań. Intersuje mnie kupno E46 z silnikem diesla najlepiej bez common rail. Kolego ma 5 z 2001 z silnikiem 3.0 i mów że koszt jednego pompowtryskiwacza to 1.200 zł :kwasny: Ja chciałem kupić E46 najlepiej z silnikem 2.0. jak do tej pory myślałem że e46 z mocą 136 KM są bez systemu coomon rail ale znalazlem ogłosze nie co mi dało do myslenia że jednak tak nie jest (http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5179795). Jak do tej pory myślałem że 136KM to bez common rail a 150 KM to z. Może mi ktoś napisać coś więcej o common rail? Na co trzeba uważać , jakie są rzeczywiste naprawy, na co trzeba uważać (oprócz tego że na dobrą jakoś paliwa), czy jest sens regenerować pompowtryskiwacze i czy jest wogóle to możliwe, no i tak ogólnie ineresują mnie koszty eksplooatacji E46 z silnikiem diesla. Na co zwracać uwagę przy kupnie? Lepiej sprowadzić czy kupić w kraju? Jak do tej pory jeżdż Mazdą Xedos 9 z 211KM silnikiem, ale chciałebym E46 ze względu na ekonomie jazdy (te ciągle rosnące ceny paliwa :kwasny: ) no i chciałby wrócić do marki od której zaczłem przygdę z motoryzacją :P Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. a i jeszcze jedno jak rozpoznać w ogłoszeniach że e46 jest z common rail czy też bez.


Ostatnio edytowano 12 maja 2008, 23:28 przez K4m1l, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 14:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
przede wszystkim w żadnym nie ma pompowtryskiwaczy.

moim zdaniem ;-) :
m47 czyli 136KM jest jeszcze na VP, 150KM jest z commonrailem (m47n)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
A silniki Common Rail to (prawie) wszystkie diesele w E46 ...
320D - 136 km najstarszy i pierwszy w E46 i chyba nie common
320D - 150 km
318D - 122 km
330D - 184 km
330D - 204 km
325D - 163 km
chyba był jeszcze jeden 330D ... 193 km? poprawcie mnie...

nie wspominam juz o nowych silnikach w E90
318D ma 143 km... 320D ma 177 km itd...

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Koblov napisał(a):
chyba był jeszcze jeden 330D ... 193 km? poprawcie mnie...

ten 3.0d 193KM był w e39 (w tym samym czasie co w trójkach 184KM)
chyba nie było e46 325d tylko w 525d e39 było te 163KM

zgadza się - wszystkie to common raile tylko w pierwszych jest vp44 a w nowszych niet ;-)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2008, 22:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ZewszÂąd:)
co to te vp44? Czyli lipa :( Wszystkie drigie w naprawach jeśli coś poleci? A coś więcej odnośnie mojego pytania u góry :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
K4m1l napisał(a):
co to te vp44?


to pompa wtryskowa ....

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2008, 22:48 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Nie było E46 325d. E46 to 320d-2.0 oraz 330d-3.0, a potem dołączył 318d-2.0. Natomiast pompowtryskiwacze sa w silnikach TDI vw/audi/skoda/seat.

Kupic auto salonowe z Polski od 1 wlasciciela lub sprowadzic. Przejrzyj ceny, a zobaczysz, ze w Polsce pare tys auta są droższe od cen za granica ( duzo wiecej niz kwota kosztow rejestracji). Salonowe auta sa warte swojej ceny, a te sprowadzone to ostrożnie bez emocji - to prowizja handlarza, ktory i tak nie zagwarantuje dobrego stanu technicznego, wiec po co przepłacać.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 19:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ZewszÂąd:)
Dzięki za pomoc, ale jeszcze kilka pytań :zawstydzony: Który z tych silników polecacie? Który jest mniej awaryjna, a w razie awarii, który jest teńszy w naprawie :zakrecony: I jak ktoś by mógł odp. na inne moje pytania z pierwszego postu :P Pozdrawiam .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
w pierwszym (136KM) niezbyt mocnym elementem jest w/w pompa, a w drugim (150KM) zdarza się, że często turbo klęka.
zależy na jaki sie trafi egzemplarz.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 21:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Olkusz
Koblov napisał(a):
K4m1l napisał(a):
co to te vp44?


to pompa wtryskowa ....

Pompa specjalnej troski :kwasny: , identyczna jak w 2.5TDi grupy VW/Audi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 21:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
renoraines napisał(a):
Kupic auto salonowe z Polski od 1 wlasciciela lub sprowadzic. Przejrzyj ceny, a zobaczysz, ze w Polsce pare tys auta są droższe od cen za granica ( duzo wiecej niz kwota kosztow rejestracji). Salonowe auta sa warte swojej ceny, a te sprowadzone to ostrożnie bez emocji - to prowizja handlarza, ktory i tak nie zagwarantuje dobrego stanu technicznego, wiec po co przepłacać.

lub dobrze sprawdzic samochod sprowadzony
pamietaj ze samochod kupiony w Polsce ma przebieg powyzej 150 tys km a 150tys po Polskich drogach to jak 300tys po Niemieckich autostradach
nie wierz tez w brednie ze takimi samochodami w Polsce nie jezdza przedstawiciele handlowi-jezdza i nie jest ich tak malo
w Niemczech mysle ze co 2-3 bmw 320d to auto przedstawiciel
2,0 bierz tego 150 konego lub 3,0
mam 3,0 i wiem ze r6 to inna bajka nawet przy dieslu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 22:12 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Wiekszy silnik bedzie drozszy w zakupie/naprawie/serwisowaniu, poniewaz obslugi wymaga 6 cylindrow, a nie 4. Ale cos za cos, zdecydowanie lepszy jest silnik 6R, dlatego tez do wyboru: 320d/150KM albo 330d/204KM.

Pytasz o common rail, wiec common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla.
W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. Ten system wymaga korektora dawki paliwa (przy pompie sekcyjnej), gdyż dawka paliwa rośnie w funkcji obrotów (bez tego silnik charakteryzowałby się niestatecznością obrotów). Nowszym rozwiązaniem jest pompa rozdzielaczowa, nie wymagająca już korektora dawki. W systemie common rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, akumulator ciśnienia wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. Właśnie rozwój elektroniki i precyzji obróbki wtryskiwaczy (mikrodawki paliwa) sprawił, że system common rail mógł się zrealizować w praktyce. W systemie tym wtrysk odbywa się pod znacznie wyższym ciśnieniem (nawet o około 10 razy wyższym niż ma to miejsce w klasycznych układach wtryskowych).
Warto w tym miejscu powiedzieć, iż idea zasilania ze wspólnego zbiornika (nazywano to systemem akumulatorowym) była znana od dawna. Jednakże silnik wysokoprężny z klasycznym układem wtrysku (układ stricte mechaniczny) charakteryzował się niestatecznością obrotów - dawka paliwa rosła w nim w miarę wzrostu obrotów - co sprawiało, iż system ten sprawdzał się jedynie do silników stacjonarnych o stałych obrotach (np. do zasilania generatora prądotwórczego). Dopiero rozwój elektroniki umożliwił praktyczne wykorzystanie systemu akumulatorowego nazwanego common rail.
Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca. W kolejnych generacjach silnika common rail jak np. MultiJet Fiata liczba etapów wtrysku może być większa niż 3 i nie musi być stała - może się zmieniać w zależności od takich czynników jak obciążenie silnika, obroty itp.

Silniki common rail charakteryzują się:

lepszym spalaniem paliwa,
wysoką sprawnością termodynamiczną,
mniejszym wydzielaniem ciepła,
mniejszym hałasem,
mniejszą emisją spalin niż silniki poprzedniej generacji.
łatwością uzyskania wysokich parametrów użytkowych (moc, moment obrotowy).
Wiele wspomnianych zalet wynika z podziału dawki paliwa na kilka etapów. Ponieważ wszystkie rodzaje paliw do silników diesla charakteryzują się tzw. zwłoką zapłonu - zastosowanie małej dawki pilotażowej przed GMP pozwala na podanie dawki właściwej w obszar zapłonu dawki pilotażowej - przez co praca silnika jest bardziej miękka i cicha - przy zachowaniu wysokiej sprawności termodynamicznej silnika.

Silniki zasilane systemem common-Rail wymagają dobrej jakości oleju napędowego, wtryskiwacze pracują pod dużym ciśnieniem każde zanieczyszczenie paliwa może przyczynić się do powstania uszkodzeń.

Silniki common rail zostały po raz pierwszy zastosowane w aucie osobowym przez Fiata w modelach Alfa Romeo w 1997 roku, a technologia jest powszechnie używana przez Fiata pod nazwą JTD oraz MultiJet.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Ostatnio edytowano 15 maja 2008, 22:16 przez renoraines, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 22:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ZewszÂąd:)
Domyslam się że 3,0 to inna bajka ale mi bardziej chyba zależy na 2,0. A jeżeli 2,0 to czemu 150KM?
Mike68 napisał(a):
Pompa specjalnej troski , identyczna jak w 2.5TDi grupy VW/Audi

Czemu? Nie sprawdziła się w tych autach? A ja myślałem że wbrew przeciwnie...że było oki. :wstyd: Pamiętam pierwsze A6 z tym silnikiem i nie mogę sobie przypomniec żeby ktoś na nie narzekał... no chyba że się myle. No wszystko super, ale... na forum fordowskim wyczytałem,że silniki w np. fordzie mondeo tzn 2,0 TDCi to silniki common rail i mają pompowtryskiwacze. O co kaman? to nie jest ten san typ silnika co w E46? :wstyd: wyczytałem tam że łatwo o ich awarie ze względu na słabej jakości paliwo w polsce... :kwasny: Czy wszystkie silnki w E46 320d to ta sama bajak co w mondeo 2,0TDCi? I tak wogóle szanowni forumowicze jak wy uważacie za najlepsze rozwiązanie. Pozdrawiam i przepraszam że tak męcze :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, 22:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
w common railu NIE MA pompowtryskiwaczy tylko wtryskiwacze! jak ktoś nie widzi różnicy to polecam google.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] common rail
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 09:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: e36/e46
Kod silnika: M43B16
Garaż: Było e36 touring, jest e46 touring
Witam, mam pytanie na temat common rail, mianowicie jak rozpoznać poprawnie działający układ CR a taki który lada chwila się rozleci? Pytam ponieważ chcę zakupić auto z CR ale za bardzo się nie znam na dizlach.

_________________
Obrazek Przejdź na ciemną stronęObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] common rail
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 17:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 440
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 330d+ E60 530xd+
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896
myślę że najlepiej podpiąć pod kompa i INPA powinna pokazać.. (ale mogę się mylić, tylko strzelam :P)

co do wtrysków.. jeżeli jeden zaczął mi lać/pocić się, zwał jak zwał po prostu odbiega sporo od reszty to regenerować ten jeden czy wszystkie ? chodzi mi o to czy zaraz po tym jednym reszta nie pójdzie w jego ślady..
regeneracja 1szt - około 800zł chyba u mnie a że jest ich sześć... trochę drogi gips

_________________
ObrazekObrazek
było E36 1,8IS ...........................................................................................jest E46 330D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106436.........http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131896


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] common rail
PostNapisane: 12 sierpnia 2015, 18:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Dragonik napisał(a):
co do wtrysków.. jeżeli jeden zaczął mi lać/pocić się, zwał jak zwał po prostu odbiega sporo od reszty to regenerować ten jeden czy wszystkie ?



Wyjąc wszystkie i sprawdzić na maszynie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL