BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] swap v8 do e36
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 12:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
hej. mam takie pytanko co myslicie o zmianie silnika z m50b25 na m60b30?? w coupe e36
ciekaw jestem czy duzo trzeba byloby pozmieniac....moze ktos to juz robil?? ja do tego sie zabieram juz niedlugo bo silniczek lezy w garazu jeszcze tylko osprzet... czekam na propozycje i opinie... pozdrawiam

_________________
BMW :)


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 08:50 przez m3bawaria, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 12:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
Jeśli masz ochotę i silnik to przekładaj :ok:

Poza osprzętem zadbaj o zawiechę i hamulce bo przy takiej mocy ma to ogromne znaczenie :chytry:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: swap v8 do e36
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 13:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
m3bawaria napisał(a):
hej. mam takie pytanko co myslicie o zmianie silnika z m50b25 na m60b30?? w coupe e36
ciekaw jestem czy duzo trzeba byloby pozmieniac....moze ktos to juz robil?? ja do tego sie zabieram juz niedlugo bo silniczek lezy w garazu jeszcze tylko osprzet... czekam na propozycje i opinie... pozdrawiam


rozumiem że trzeba cos zrobic ze zbednym silnikiem :hyhy:

osobiscie proponuje sprzedac i kupic 4.4 tyle samo pracy a efekt o niebo lepszy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 15:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
dokladnie i tak sie napracujesz a sa mocniejsze silniki, i z tego co slyszalem do e36 nie wejdzie V8 bez specjalnej miski olejowej, wiem ze po zastosowaniu miski od Alpiny B8 wchodzi ten silnik ale dostac taka to jest masakra. na streetracing.pl ktos sie oglaszal ze chce taka sprzedac ale cena byla adekwatna do wystepowalnosci tego itemu :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 15:37 
Ja tez bym sprzedal i kupil 4.4 lub 4.6 Alpiny ( zreszta ten silnik 4.6 wkladali do Alpiny B8). A jesli masz kupe kasy na zbyciu mozesz zrobic drogowego potwora w takim stylu jak nowy Driftowoz Wojtka Łubkowskiego ( dla niewtajemniczonych Wojtek ma ksywke ogien) czyli E36 Coupe i silnik z E39 M5 :) Z falka 3.0 bedzie tyle samo roboty pewnie a efekt znacznie mniej zadowalajacy. Ale to Ty decydujesz w koncu mowisz ze 3.0 juz masz... :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 18:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
hm miske mam zmieniac?? nie wejdzie z ta?? widzialem gdzies na allegro e30 z v8....wiem v12 tez wchodza...chce zrobic po prostu nietypowe e36a mysle ze na tych przelozeniach (is) i z tym silnikiem nie zle sobie bedzie dawala rade!! a jaka jest roznica w spalaniu 3.0 a 4.4?? nikt czegos takiego nie robil na tym forum??

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
e30 to jest pryszcz bo tam wchodzi prawie kazdy silnik, ale z tego co czytalem po forach to V8 nie wejdzie do e36 bez tej miski z tego powodu ze bedzie sie opierac o uklad kierowniczy, jak bede mial wiecej czasu to poszukam tego topicu w ktorym to wyczytalem.
roznica w spalaniu bedzie rzedu 2L max moze nawet nie, a na tym forum nikt nie wkladal V8 do e36 :znudzony:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 19:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ja ci powiem tak

wkladaj ten silnik co masz
to nie bedzie to V8, ktorego wszyscy oczekujemy, ALE:

wloznie 8 cylindrow do e36 to nielada wyczyn, jak uda ci sie ogarnac wszystko, z czasem ci sie znudzi ta moc, to bedziesz juz mial auto przygotowane na V8 i wymienisz tylko na 4.0 - 4.4

chyba ze pieniadze nie graja roli to wkladaj od razu v8 z m5 e39 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 20:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
a problem z miska olejowa... ciekawe czy nie daloby rady zaadoptować ukladu kierowniczego (odpowiednio przerobionego) z e34 v8 lub jakiejś e39... mysle ze do e36 silniczek m60b30 bedzie git mocy wystarczy zeby laczki na 3 palila :)

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 21:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
m3bawaria napisał(a):
hm miske mam zmieniac?? nie wejdzie z ta?? widzialem gdzies na allegro e30 z v8....wiem v12 tez wchodza...chce zrobic po prostu nietypowe e36a mysle ze na tych przelozeniach (is) i z tym silnikiem nie zle sobie bedzie dawala rade!! a jaka jest roznica w spalaniu 3.0 a 4.4?? nikt czegos takiego nie robil na tym forum??

na przełożeniach z ISa to kolego do 60km/h byś tylko mielił kołami a nie jechał...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 21:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
chcesz to najlepiej skontaktuj sie z ogniem, mysle ze najwiecej ci powie o tej przerobce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2008, 22:39 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
V8 w E36 to bardziej prestizowe osiagniecie :ok: niż duży przyrost mocy 192KM-218 KM, co sie zauważalnie poprawi to moment 250Nm-290Nm. Z technicznego punktu widzenia łatwiej byłoby wstawić m52b28 (193KM/280Nm).

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 08:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: Otwock
czekam na opinie o zmianie ukladu kierowniczego :)

_________________
BMW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 08:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Kujon napisał(a):
na przełożeniach z ISa to kolego do 60km/h byś tylko mielił kołami a nie jechał...
a to zle? :luka: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 10:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
m3bawaria napisał(a):
czekam na opinie o zmianie ukladu kierowniczego :)


rozwiazania sa trzy:

- miska olejowa oryg Alpina
- zrobienie miski olejowej na wzor alpiny
- przesuniecie sciany grodziowej i cofniecie silnika tak aby seryjna miska v8 minela sie z maglownica

dzialaj mistrzu :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 13:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
qrax napisał(a):
m3bawaria napisał(a):
czekam na opinie o zmianie ukladu kierowniczego :)


rozwiazania sa trzy:

- miska olejowa oryg Alpina
- zrobienie miski olejowej na wzor alpiny
- przesuniecie sciany grodziowej i cofniecie silnika tak aby seryjna miska v8 minela sie z maglownica

dzialaj mistrzu :)

jest jeszcze 4 opcja, prostsza, szybsza i tańsza wycięcie dziury w masce :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 13:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
Kujon napisał(a):
jest jeszcze 4 opcja, prostsza, szybsza i tańsza wycięcie dziury w masce :rotfl:


ewentualnie garb na masce :hyhy:

m3bawaria, jeśli masz chęci, silnik i wiedzę to rób ten projekt ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 14:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Kujon napisał(a):
jest jeszcze 4 opcja, prostsza, szybsza i tańsza wycięcie dziury w masce :rotfl:


nie jestem pewien czy wlasnie ominiecie maglownicy bylo przyczyna, ale ogien tak wlasnie mial zrobione w sedanie V8 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2008, 22:51 
Sprawa V8 w E36 jest trudna.

Największym problemem jest miska i pompa oleju. W 3er i 5, 7 -er zupełnie inna geometria tej miski i w ogóle, dużo zajmują miejsca silniki M60 czy M62. Na zachodzie wkładają LS1 od corvetty i jest duuużo więcej miejsca :[ no i mocy :/ no ale zdobycie takiego silnika to u nas już w ogóle masakra.

Micha z pompą alpiny, która montowała je w B8, to koszt ok. 8tyś. zł. Można kobinować i lekko przesuwać, albo przerabiać miskę, ale to jeszcze nie wiem o co z tym biega, więc się nie wypowiadam :dobani:

Kolejny problem, to łapy no i skrzynia. Dostać 6 biegowego manuala to graniczy z cudem, 5-tkę o wiele łatwiej, automat też można zabudować... :/

Wał chyba najlepiej od 328, albo skrócić, zwłaszcza w przypadku skrzyni 6.stki. Potem dyferek, to najczęściej 2,93 wkładają do e30stek, w e36 chyba tak samo by trzeba.

Potem hamulce, wydech, zawias etc. etc. więc to jest kosztowna zabawa.

Ale... moim zdaniem warto...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2008, 12:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
dużo łatwiej jest włożyć ten silnik do e30, ale to już inna bajka ;)

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 326 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL