BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 09:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ilość cylindrów przy takich samych pojemnościach i mocach
PostNapisane: 8 lipca 2008, 17:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
No więc do tych rozważań podkusił mnie ten wątek w temacie kille -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... &start=520

R4 M4x (coś tam bo nie wiem jaki kod ma silnik w Z4) 2.0 150 KM kontra R6 M50 2.0 150 KM...

Pytanie retoryczne: który lepszy? Pod uwagę biorę osiągi, elastyczność, rozwijanie mocy, kulturę pracy...

W dyskusji można oczywiście tez posunąć się dalej i porównywać jednostki V8 z V12 naturalnie, ale mnie przede wszystkim ciekawią te silniki w tych autach, np. 320 E90 i 320 E36 M50...

Zapraszam do syskusji :)

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 18:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
M44b19 140 KM jest lepszym wyborem niż 2.0 150KM. 2.0 R6 jest też dobrym silnikiem ale jeżeli weźmiemy pod uwagę osiągi/moc/spalanie to poprostu M44b19 wygra.
Auto z m44b19 jest lżejsze niż to z R6, przez co osiągi są identyczne, tyle że R4 kosztuje mniej w utrzymaniu.
Tańszy w eksploatacji, mniej pali a auto z tym silnikiem jeździ tak samo jak z r6.
Identyczne porównanie jest 318IS vs. 320. Oba jeżdża tak samo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kyokushin, nie zgadzam się z Tobą zupełnie, zwłaszcza jeśli pominąc spalanie, koszty.

Kubenzy silnik m50 osiąga 150 koni przy 5900 obrotów oraz 190Nm przy 4200 obrotów, a silnik 2,0 r4 z Z4 odpowiednio 150 koni przy 6200 i 200Nm przy 3600 obrotów. Mimo że silnik ma tylko cztery cylindry, ma większy moment obrotowy od jednostki r6, do tego osiągany przy niższych obrotach. Pewnie to zasługa Double Vanos i Valvetronic. Jednak moc szybciej osiąga silnik R6 (mimo że starszy i bez tych udogodnień). Trzeba by zobaczyć wykres mocy i przebieg krzywej momentu obrotowego tych dwóch silników by móc się w pełni wypowiedzieć. Być może R6 mimo nieco niższego momentu obortowego, dzięki mocy osiąganej niżej, dysponuje większym procentem mocy maksymalnej w szerszym zakresie obrów niż silnik z Z4. Ogólnie, przy podobnych rozwiązaniach technicznych, silnik o wiekszej liczbie cylindrów będzie miał właśnie taką przewagę - harmonijniej rozwijana moc, więcej procent mocy maksymalnej w szerszym zakresie obrotów, więcej Nm, szybciej osiąganych (tu akurat jest inaczej, ale jednostki dzieli wiele lat i silnik z z4 ma systemy wpływające na zwiększenie momentu obrotowego) i o ile nie wpłynie to na sprinty od zera do iluś tam, w jezdzie wyjdzie większa sprawność silnika o większej liczbie cylindrów.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 19:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Z tego wynika że R4 bije M50 2.0 nie tylko pod kątem ekonomii ale również i jakości jazdy.
Z tego co podałeś 2.0 R4 w Z4 będzie o wiele bardziej elastycznym silnikiem.

Na początku przyznam że nie doczytałem Kubenzego i porównałem M44b19 do m52b20.

Jeżeli chodzi o porównanie 2.0 R4 Z4 do M50B20 to w ogóle nie ma czego porównywać.
M54 przy tym silniku jest stary a M52 czy M50 to sa relikty minionej epoki.
Te silniki dzieli technologiczna przepaść, wystarczy też spojrzeć na dane techniczne samochodów w których owe silniki się znajdują, np 320 z 1993 roku oraz 320 z 2008 roku...

Ilość (2) cylindrów wobec przeszło 10 lat technologii nie jest argumentem.
R4 może być lepsze od V8. Kwestia technologii i rozwiązań. Tutaj doświadczamy tego fenomenu.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 8 lipca 2008, 20:04 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 20:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Nie do końca M50 jest reliktem. Układ zapłonowy mają równie nowoczesny, M50 osiąga szybciej moc maksymalną, z tego wynika że przy np. 3000 obrotów ma więcej mocy od silnika z Z4 (chociaż by powiedzieć to na 100% trzeba by zobaczyć wykres mocy obu silników). Przepaść... hmm niekonieznie, raczej kilka systemów które pozwalają przy mniejszej liczbie cylindrów osiągnąc spory i nisko osadzony moment obrotowy, a dzięki temu niższe spalanie przy normalnej jeździe niż w starszym silniku. O przepaści, w przypadku nowoczesnego benzynowego silnika jakim był w latach 90tych M50 bym nie mówił, bo żadnej rewolucji tak naprawdę nie było. Tak jak R4 z Z4 ma troszke wiecej Nm troszke niżej od M50, tak M50 ma troszke szybciej swoją pełną moc, a więc 1:1 . Silnik z Z4 pewnie jest lżejszy no i mniejszy, bardziej ekonomiczny, tu ekonomią wygrywa z M50.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 20:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Mimo wszystko będe się upierał nad wyższością silnika z Z4 w kwestii dynamiki pracy, pominąwszy niezaprzeczalną wydajność.

Ważna jest szerokość pasma między max Nm a max Ps.
Pasmo w Z4 wynosi 2600 obr co dobrze świadczy o elastyczności tego silnika.
Pasmo w M50b20 wynosi 1700 a więc jest aż o 900 obr/mniejsze. Bardzo wąskie.

Poza tym, obroty mocy są wyższe tylko o 300, o coś 'czego się nie czuje w praktyce' w silniku od Z4.
Natomiast moment jest umieczczony aż o 600 niżej, czyli 2-krotnie więcej niż moc wyżej.

Wpływ na dynamikę jazdy, ułożenie momentu (większego zresztą niż w m50) na 3600 a nie na 4200, ma bardzo duży, podczas np wyprzedzania czy nagłego przyspieszania mamy sporo niżej punkt w którym nasz samochód jest w stanie wyrwać do przodu korzystając ze swoich maksymalnych możliwości.

Przewagą silników o wiekszej liczbie cylindrów jest przeważnie to co pisałeś ale z tego właśnie, wynika wartość Nm - silniki o większej liczbie cylindrów mają przeważnie większy Nm. Niestety w tym przypadku tak nie jest i nie dość że mamy o dwa cylindry mniej to mamy większy moment obrotowy na dodatek niżej umieszczony - tutaj widzimy właśnie tą różnicę technologiczną.
Zgodze się z Tobą że nie było wielkiego przeskoku technologicznego, ale powstała za to cała masa różnych elektronicznych wynalazków, z których każdy pojedynczo daje nie wiele, natomiast jak się skumuluje wszystkie te rzeczy, tak jak to widzimy w silniku w Z4 - jesteśmy w stanie 'nagiąć' fizykę i pokazać że R4 może pobić R6 na każdym polu.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 8 lipca 2008, 20:48 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 20:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jasne, ten silnik z Z4 imponuje momentem jak na tak niewielką jednostkę. Jednak żeby w pełni zobaczyć jak przebiega moc i moment, przydały by się wykres. W ciemno jednka, naciągając być może fakty, można przyjąć że gdy silnik z z4 ma przy 3000 obrotów 65 koni, M50 ma ich w tym samym momencie 75. Pytanie czy tak faktycznie jest... Jeśli tak, wtedy różnica 10 Nm się może zatrzeć.

poza tym - wrzućmy Valvetronic i Double Vanos do m50 :) i zobaczymy wtedy jak się będzie miało r4 .

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 21:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zobacz, nie możemy na to patrzeć przez pryzmat wartości obrotów.
Silniki mają różną charakterystykę pracy i w nieco inny sposób uzyskują swoje nominalne parametry.
Natomiast o tym który z nich będzie lepszy, będą świadczyć nie wartości obrotów ale wartości mocy, momentów, szerokości pasma moment-moc.

Silnik z Z4 ma swoją moc przy 6200, M50 ma przy 5900.
To ma się nijak do tego który tę moc szybciej osiągnie. Przyrost obrotów nie jest liniowy a jest zależny od krzywej momentu.
Patrząc na dane które mamy, to silnik z Z4 szybciej osiągnie 150KM@6200 niz m50 osiągnie 150KM@5900.
Wynika to właśnie z wartości momentu i jego ułożenia. Z4 szybciej osiągnie moc zarówno maksymalną jak i połowiczną, być może przy wyższych obrotach niż M50, ale osiągnięcie np 50 KM przy np 3000 (strzelam) zajmie jednostce z Z4 mniej czasu niż M50 zajęło by osiągnięcie 50KM przy np 2900 (też strzelam, fakt, obroty mamy niższe ale to nic nie znaczy)

P.S.
A dodanie elektronicznych bajerków do R6 to inna sprawa, wystarczy popatrzeć chociażby na nowy silnik z nowej 330 (niestety nie znam oznaczenia) czy chociażby na M54B30 - świetne silniki, wysokie moc i moment przy niskim zużyciu paliwa. :)
To jest 'mniej więcej' M50 + wszystkie dodatki ;)

Patrząc z jednakowego punktu technologicznego, w pewnym zakresie pojemności, R4 będzie bardziej wydajne, jednak powyżej pewnego punktu (w przypadku lat 90 tym punktem były wspomnialne przeze mnie IS i 320) większa liczba cylindrów otwiera nowe możliwości.
Tak samo, powyżej pewnych pojemności i mocy, V8 będzie nad R6, V10 nad V8 i V12 nad V10.
Fakt faktem w pewnym przedziale może się okazać że jednostka R6 będzie się lepiej spisywać od V8, bedzie to górna granica wydajności R6 i dolna V8.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 21:14 
Kubenzy napisał(a):
R4 M4x (coś tam bo nie wiem jaki kod ma silnik w Z4)


N46B20 :)

stones1 napisał(a):
Trzeba by zobaczyć wykres mocy i przebieg krzywej momentu obrotowego tych dwóch silników by móc się w pełni wypowiedzieć.


Otóż to.

Kyokushin napisał(a):
Ważna jest szerokość pasma między max Nm a max Ps.
Pasmo w Z4 wynosi 2600 obr co dobrze świadczy o elastyczności tego silnika.
Pasmo w M50b20 wynosi 1700 a więc jest aż o 900 obr/mniejsze. Bardzo wąskie.


Niestety, nie mogę się zgodzić z tym. Jest tu trochę prawdy, tak na oko orientacyjnie, ale tak naprawdę, to tylko chwilowe, maksymalne wartości. W rzeczywistości przebieg "wyżyny'' momentu można zobaczyć TYLKO na wykresie Nm [obr./min].

To jedna rzecz, a druga, że wcale od momentu max do mocy max nie jest najważniejszy, auto wtedy wcale nie musi wtedy najlepiej przyspieszać. Może, ale nie musi. Może się okazać, że po mocy max. moment spada, ale dalej jest na sensownym poziomie i jest sens go kręcić dalej, gdy niemożliwa jest akurat zmiana biegu etc. oraz zależnie od przełożeń gdzie się trafia niżej.

stones1 napisał(a):
Silnik z Z4 pewnie jest lżejszy no i mniejszy,


pomijając momenty, tutaj widać zdecydowany argument na korzyść N46, mniejsza masa silnika, to mniejsza masa pojazdu, którego trzeba napędzić.

Dla M50 atutem jest właśnie konstrukcja 6-ściocylindorwej jednostki, która z racji swojej budowy ma lepsze predyspozycje do lepszego rozwijania momentu :)

Po mojemu, N46 wygrywa, ekonomia, masa, moment obrotowy. no ale tutaj nie ma rewelacji, zbyt wiele minęło lat, by mówić o tym, żeby R4 górowało nad R6 :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 21:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
..::CZARNY::.. napisał(a):
Niestety, nie mogę się zgodzić z tym. Jest tu trochę prawdy, tak na oko orientacyjnie, ale tak naprawdę, to tylko chwilowe, maksymalne wartości. W rzeczywistości przebieg "wyżyny'' momentu można zobaczyć TYLKO na wykresie Nm [obr./min].


Przebieg momentu od maksymalnej wartości momentu do maksymalnej wartości mocy jest prawie płaski z tendencją malejącą.
Moc, jak popatrzymy na silnik wolnossący, rośnie niemal liniowo (oczywiście do maksymalnej wartości, później spada, też nie na ostro tylko ma garb, dlatego też Maciek mógł z grubsza określić ile mocy będzie w połowie).
Są to wartości maksymalne ale nawet na 'oko' wiadomo jak to będzie wyglądać, więc można tutaj operawać na modelu i będzie to wystarczająco dokładne.

Istotne mogły by być dane jak się zachowuje krzywa momentu zanim osiągnie swoją maksymalną wartość oraz co dzieje się z krzywą mocy po osiągnięciu maksymalnej wartości.

..::CZARNY::.. napisał(a):
To jedna rzecz, a druga, że wcale od momentu max do mocy max nie jest najważniejszy, auto wtedy wcale nie musi wtedy najlepiej przyspieszać. Może, ale nie musi. Może się okazać, że po mocy max. moment spada, ale dalej jest na sensownym poziomie i jest sens go kręcić dalej, gdy niemożliwa jest akurat zmiana biegu etc. oraz zależnie od przełożeń gdzie się trafia niżej.


Trzecią rzeczą jest fakt, że przełożenia z reguły są tak dobierane aby po zmianie biegu przy wartości najwyższej mocy obroty trafiały na okolice maksymalnego momentu.
Stąd też najbardziej optymalne jest zmienianie biegu zaraz po przekroczeniu maksymlanej mocy tak aby miec po zmianie maksymalną wartośc momentu obrotowego co umożliwi najszybsze osiągnięcie maksymalnej mocy.
Po przekroczeniu maksymalnej mocy, wartość momentu z reguły spada, podobnie jak moc.
To co napisałes miało by sens przy kombinacji z różnymi skrzyniami, wtedy, rzeczywiście mogło by się okazać różnie.
Fakt faktem, była by to nie optymalnie dobrana skrzynia, chyba że ktoś specjalnie chciał taki efekt osiągnąć, nie przychodzi mi do głowy żadne zastosowanie, ale nie wykluczam że ono moze istnieć.
Przy prawidłowo dobranej skrzyni jest tak jak jak opisałem powyżej.

P.S.
Fajnie by było jakby się udało znaleśc w necie skany z hamowni z tych jednostek, bez modów, w postaci seryjnej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 21:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 508
Lokalizacja: WSC
Ogólnie jest tak, że większa liczba cylindrów gwarantuję ładniejszą pracę. Silnik będzie równiej i bardziej harmonijnie pracował. Skoro pytasz o sytuacje, że dwa silniki mają taką samą pojemność, to oznacza, że ten z większą liczbą cylindrów ma albo je mniejsze, albo mniejszy skok, a to zawsze oznacza większą elastyczność.
Generalizując do jazdy lepszy będzie ten, który ma więcej cylindrów, choć jak mówie różnica raczej kosmetyczna, dla osób wczuwających się.
Ale większa ilość cylindrów to również minusy. Silnik jest cięższy, co zazwyczaj idzie w parze z innym zawieszeniem (które też jest cięższe), dodatkowe cylindry trzeba wyżywić. Będą żłopać paliwo zawsze nawet w sytuacji kiedy ich zwiększona ilość zupełnie nie jest potrzebna. Więcej cylindrów to też wydajniejszy układ chłodzenia, często dłuższe wałki, więcej oleju itp itp itp.

Dlatego jak bardzo słusznie zauważył Kyo. Bezsensownym silnikiem w e36 coupe jest opcja 2.0L.
Skoro już utrzymywać 6 garów, to niech będzie z tego jakiś pożytek. 320 jeździ jak 318IS, pali zauważalnie więcej, generalnie utrzymanie jest droższe. Dokładnie taka sama sytuacja może być w przypadku np serii 5, gdzie np 528 R6 jeździ podobnie do 530 V8.

Stara zasada mówi zawsze najlepiej mieć topowe wersje silników z poszczególnych klas.
Czyli jak ktoś chce R4 to tylko IS, jak R6 to tylko np 2.8, 3.0, jak V8 to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 22:23 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15730
Podobnie wygląda sytuacja porównując E46 320i a E90 320i (obecnie produkowany):

E46 6R 320i-2200-170KM/6100-210Nm/3500
E90 4R 320i-2000-170KM/6700-210Nm/4250

Podzielam zdanie przedmówcow, jak kupić 6R to zdecydowanie 3.0. Chyba, że komuś aż tak nie zależy na osiagach, czy też nie pozwalają mu na zakup finanse to wtedy wybiera 2.2 dla samej przyjemności posiadania 6R bmw. Jesli natomiast nie ma znaczenia ilosci cylindrow, to zdecydowanie rozsądek nakazuje wybór 4R, jak wspomniano wyżej, z ekonomicznego punktu widzenia to dobre rozwiazanie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 22:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
discrimen, ale jednak teoretyczną maksymalną żywotność większą będzie miał silnik R6, kulturę pracy również będzie miał lepszą. Podałeś dodatkowe elementy przy silniku R6 które sprawią że będzie on cięższy, zgoda, ale za to R4 wymaga dodtakowego wyrównażania.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 22:33 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Czytać!
ObrazekObrazek
Znalezione na forum Streetracing.pl.
Skany pochodzą z Autotechniki nr 3/2008.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 23:13 
maaaad napisał(a):
Po przekroczeniu maksymalnej mocy, wartość momentu z reguły spada, podobnie jak moc.


do momentu osiągnięcia mocy max. też spada :)

renoraines napisał(a):
Jesli natomiast nie ma znaczenia ilosci cylindrow, to zdecydowanie rozsądek nakazuje wybór 4R, jak wspomniano wyżej, z ekonomicznego punktu widzenia to dobre rozwiazanie.


Dziwne, w mojej galerii co drugi post to "szkoda, że nie R6" :rotfl:

Kyokushin napisał(a):
To co napisałes miało by sens przy kombinacji z różnymi skrzyniami,


zgadza się, ale też może obrazować jak bardzo "wybacza nam błędy" silnik jeden, czy drugi, a tych kierowcy robią nie mało.

Kyokushin napisał(a):
Trzecią rzeczą jest fakt, że przełożenia z reguły są tak dobierane aby po zmianie biegu przy wartości najwyższej mocy obroty trafiały na okolice maksymalnego momentu.


właśnie o to chodzi, że nie do końca :] chodzi o zwyżkę momentu, a to niekoniecznie musi iść 100% w parze z tym co napisałeś :)

Właśnie dlatego silnik spalinowy jest taki beznadziejny :zdegustowany: te charakterystyki są do bani :dobani: moment nigdy nie będzie płaski, tylko jakiś poszarpany, jakby był pijany. silnik elektryczny pod tym względem jest o wiele lepszy :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 23:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
..::CZARNY::.. napisał(a):
silnik elektryczny pod tym względem jest o wiele lepszy


Zgadza sie.

http://www.teslamotors.com/ :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 23:34 
http://www.teslamotors.com/performance/ ... torque.php

i ten wykres mówi wszystko :padam:

moment od zerowych obrotów :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 00:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kultury pracy R6 nie da sie porownac z R4. Wystarczy dokrecic sie do max obrotow jednym i drugim silnikiem i juz kazdy zrozumie o czym mowie.

Im wiecej cylindrow tym lepiej , nie da sie tego obejsc :)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 03:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Frank napisał(a):
Im wiecej cylindrow tym lepiej , nie da sie tego obejsc :)


Zgadzam się z tobą w 100% :) Jeżeli chodzi o kulturę pracy to nic nie dorówna V12 (no może jakieś W16 ;) ) Duży silnik z dużą liczbą cylindrów to duża moc, moment i kultura pracy. Takie silniki mają tylko jedną wadę są ciężkie i tego też niestety nie da się obejść ;)

A co oznacza kultura pracy wielocylindrowca pokazuje ten oto filmik mojej produkcji:
http://pl.youtube.com/watch?v=ikMaxdM-lGM

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 06:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
..::CZARNY::.. napisał(a):
maaaad napisał/a:
Po przekroczeniu maksymalnej mocy, wartość momentu z reguły spada, podobnie jak moc.



do momentu osiągnięcia mocy max. też spada

Ale to nie ja pisałem :D
kostek_ja napisał(a):
Duży silnik z dużą liczbą cylindrów to duża moc, moment i kultura pracy.

Ale i również większe opory wewnętrzne, większe utraty ciepła. Żeby nie było, że v12 to same zalety.
Frank napisał(a):
kultury pracy R6 nie da sie porownac z R4. Wystarczy dokrecic sie do max obrotow jednym i drugim silnikiem i juz kazdy zrozumie o czym mowie.

Oczywista oczywistość :P
Im więcej cylindrów, tym łatwiej podnieść moc przez zwiększenie stopnia sprężania.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL