BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 22:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problemy z odpowietrzeniem
PostNapisane: 17 lipca 2008, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
witam mam bardzo poważny problem z odpowietrzeniem auta mianowicie robiłem tak: na zimnym silniku wlałem wode do znaku kalt odpaliłem auto( wyjęty termostat) rozgrzałem i odkreciłem śróbke na obudowie termostatu i czekałem na piane i aż zacznie cieknąć woda ale temperarura przekroczyła środek, staneła na nastepnej kresce a z odpowietrznika na termostacie dalej buchała para. węze są ciepłe tylko jak dotykam weża co idzie od termostatu do dolnej części chłodnicy to czuje ze nie ma w nim płynu. co jest przyczyną mojego problemu i jak go rozwiązać? dajcie rade szybko
do tego dodam ze woda w chłodnicy gotuje sie a pompa jest sprawna bo wyciągałem ją i nie nosi sladów zniszczenia

Cytuj:
[model???] [e34] problemy z odpowietrzeniem


Zapoznaj się z ZASADAMI.


robertbmw


Ostatnio edytowano 27 lipca 2008, 19:22 przez chochlik166, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
może jednak ktoś:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 19:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a czy otworzyłeś ogrzwanie na max.?

dlaczego nie ma termostatu?
co z Visko czy ono działa?
czy zakręciłeś korek na zbiorniczku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
otworz odpowietrznik na chlodnicy i lej wode dopuki niezacznie wyciekaè jak zacznie wyciekaè zamknij ten odpowietrznik i otworz odpowietrznik na obudowie termostatu i znowu lej wode dopuki niezacznie wyciekaè jak zacznie wyciekaè masz uklad odpowietrzony tylko badž cierpliwy bo chwile to trwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2008, 23:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
nie korek był otwart celem wlania ubytku w zborniu wyrównawczyn a powietrze było ustawione na max grzanie visko jest w porządku i dalej gotuje wode nie wiem co jest i nie wiem czego nie ma siły by przepchać wode przez obudowe termostatu tylko bucha z niej para i dalej sie grzeje nie wiedziałem ze korek od wlewu ma takie duże znaczenie. powiem jeszcze jedno nie mam orginalnego korka od odpowietrzania od chłodnicy tylk dorobiłem go ze śruby bo orginalny to zgubiłem jak mi pierwszy raz zagotowało wodę nie wiem już co robić jestem deko zniesmaczony a nie ufam żadnym mechanikom no moze oprócz jednego w mojej okolicy ale jest on drogi a mnie akurat przycisneło z kasą także musze radzić sobie sam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
może znajdzie sie jednak ktoś kto pomoże odpowietrzyć. dzisiaj próbowałem jeszcze raz i mianowicie: lejąc wodę do chłodnicy miałem zamknięty odpowietrzacz na obudowie termostatu a otwarty na chłodnicy. ogrzewanie ustawione na max i leję sobie tą wode czekają aż zacznie płynąć równym strumieniem z odpowietrznika przy chłodnicy. trochę tej wody wlałem, trochę powietrza "uciekło" przez otwór odpowietrzania ale dalej dmucha zimnym powietrzem w aucie no i jak już silnik sie nagrzał to po prostu zagotowało wode. dodam iż wyciągnąłem termostat by uniknać problemów z nim i na pewno wykluczyć jego złe działanie. wszystkie weże są ciepłe chłodnica też ale gdy dotykam te węże pomimo tego ze sa gorące czuć ze jest w nich powietrze. wszystko zaczeło sie od tego że gdy stałem w korku auto lekko sie grzało a gdy odjeżdzałem wszystko wracało do normy. jednak jadą raz do domku po postoju w korku autko sie nagrzało a ja zamiast jechać i je schłodzić dałem mu po pupie scigając sie spod świateł, gdy dojechałem do domu zobaczyłem chmurke z pod maski otwarłem ją a tu nie ma koreczka odpowietrzającego i sobie woda wyleciała. rozpisałem sie troche ale mam nadzieje ze ułatwi Wam to pomoc mi:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 17:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego czy przy odkręconym korku na zbiorniczku i pracującym silniku widać że woda bulgocze jeżeli tak to poszła uszczelka pod głowicą i oby tylko
po drugie ta śruba którą dorobiłeś może zapowietrzać układ
czy pompa jest napewno sprawna ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2008, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Rzeszow
poradziłem z problemem w ten sposób ze odpowietrzyłem go na zgaszonym silniku. po prostu dolewałem powoli wode i ściskałem węże żeby przyśpieszyć proces odpowietrzania. przypominam ze nie mam termostatu dlatego odpowietrzyło też duży układ pomimo że silnik nie pracował. potym odpaliłem motor zaczeło w środku dmuchać ciepłym powietrzem a reszta powietrza z chłodnicy wyleciała to zakreciłem odpowietrznik i wszysko jest ok. zostało mi jeszcze do zrobienia: włożenie nowego termostatu i zalanie układu płynem zimowym i to wszystko. nie polecam natomiast jazdy bez termostatu gdyż autko długo jest nierozgrzane co skutkuje podwyższonym spalaniem w początkowej fazie jazdy. gdy skakała temp. podejrzewałem pompę, ale jak ją wyciągnąłem to nie było na niej zadnych uszkodzeń, nie była popękana a i łopatki były w całości, wiec wziąłem pod uwagę że wina leży po stronie termostatu. ugotowałem go i rzeczywiście sie "otwierał" ale "otwieranie" nastepowało w zbyt wysokiej temp. przez co zanim sie otworzył po prostu zagotowało wode. Wszystkim zainteresowanym jak i pomagającym w tym i innych postach DZIĘKUJĘ za pomoc. Komu sie należało"pomógł" ten je dostał, choć to tylko moje subiektywne zdanie. pozdr

oczywiście w pierwszych zdaniach nie chłodzenia a odpowietrzania za błąd sorki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL