BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 22:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] ubywajacy płyn chłodniczy
PostNapisane: 24 listopada 2008, 00:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Âświdwin
witam mam taki problem ze swoja e 34 525 24v . samochod traci mi gdzies płyn chłodniczy w niewielkim stopniu zawsze do ok minimum i najlepsze jest to ze jest z tym roznie bo miałem juz nastepujace sytuacje:jak ja kupilem było wszystko ok az do momentu kiedy miałem mały poslizg i zerwalem stabilizator (cały czas jedziłem z ogrzewaniem) i nie sprawdzałem poziomu płynu ale temperatura stała w pionie dlatego ) po tym jak to naprawilem ok 2 tyg odpalilem i okazało sie ze nie ma plynu wlalem 5 l i od tamtej pory jest roznie nie wiem od czego to zalezy bo np jak z ranca dolewam to po całym dniu jazdy( na ogrzewaniu )zawsze na drugii dzien musze dolaz z 0.4l ;0.5 l i raz zostawia jakas plamke raz nie ! teraz np stoi 3 dzien nie odpalany i poziom plynu jest ok nic nie uciekło . mam równierz problem z ogrzewaniem zachowuje sie tak jak by nie miało siły dmuchac, na maksa cos tam dmucha i bulgocze cos po zgaszeniu silnika czy to moze byc nagrzewnica zeputa i czy za tym moze isc to ze silnik na jałowym leciutenko kuleje ? a i dodam ze nie mam zadnej mazi pod korkiem oleju i na odpalonym silniku po otwrciu korka pynu chłodniczego nic tam nie zachodzi nie wywala wody musi pochodzic dosc długo z otwartym korkiem żeby coś tam lekko sie podniosło minimalnie a i jak kupiłem samochod we wrzesniu to nie było sładu dymu ani białego ani ciemnego teraz troche kopci na bialo alewiekszosc sam teraz kopci i tez mam nie szczelny wydech. Słyszałem ze jak jest problem z uszczelka albo głowica to samochod traci moc a ja tydz temu leciałem nia 250 km /h ! mimo ze silnik ma walniete ponad 300 tys. Prosze o jakies wytłumaczenie jako iz jestem poczzatkujacym fanem bmw jakis rok i miałem e 30 m10 1.8 (kot wszystkie is i dwu litrowy odstawiał ) e 30 2 l i druga z rzedu 525 24v pirwsza kolega mi rozbił :( z góry dzieki


Ostatnio edytowano 24 listopada 2008, 09:00 przez WOLL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
czesc widze ze nie zawiele osob ci odpisalo bo tylko ja Ja tez mam problem z ubywajacym plynem ale u mnie to jest np 4L w ciagu tygodnia hehe bylem u mechanika i pokazlo sie z jednej strony ze byly skruszale przewody a dokladnie przedow idacy od silnika do nagrzewnicy. CHodz jak pojechalem do 2 mechanikow to pierwsze co bylo to ze poszla uszczelka pod glowica a ty piszesz ze troche kopci wiec powoli ale z czasem zacznie kopcic jak z pieca i uszczelka bedzie do wymiany. Najlepiej bedzie jak pojedziesz do mechanika i nich on sie wypowie co i jak bo to moze byc blachostka jak u mnie a moze byc glowica i bedziesz zmuszony do lawety albo holowania a to ze jechales 250 to gorzej dla ciebie wiesz jak by wygladal swiat za toba jak by uszczelka poszla ojjj kolego moim rodzicom kiedys poszla swiata nie bylo widac heeh


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ustka
sprawdźcie najpierw ciśnienia w cylindrach. Jak tylko gdzieś jest walnięta uszczelka ciśnienie będzie niższe niż powinno...a koszt sprawdzenia nie jest wysoki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 19:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
A ja mam takie inne troszke pytanie.Mam silnik 2 litry bez vanosa.Uszczelka pod głowica jest chyba OK ale ubywa mi płyn.A pytanie to: jakie są koszty wymiany uszczelki pod głowica??? Warsztat jest bez problemu narzedzia też mechanik za free (pare piwek oczywiscie po pracy) I co trzeba kupić i jakie sa koszty i czy duzo pracy z tym.

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 20:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 507
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: e39 Mpak 2001
Kod silnika: najlepszy
Sprawdź czy pod korkiem od oleju nie robi się majonez...jest to jedna z objaw uszczelki pod głowicą, co jest dość kosztowną naprawą.

_________________
www.loombard.pl

www.kantoor.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
dawidmi napisał(a):
Sprawdź czy pod korkiem od oleju nie robi się majonez...jest to jedna z objaw uszczelki pod głowicą, co jest dość kosztowną naprawą.

Nie zawsze, jak ktos robi krotkie dystanse to bedzie mial "majonez" pod korkiem od oleju. Szczegolnie o tej porze roku...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: płyn chłodniczy ubywający
PostNapisane: 24 listopada 2008, 22:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Miałem takie same objawy w E34 dawnej tez ubytwalo mi po poł litra plynu. nie wiadomo skad. raz byla mala plamka raz wogole itd. odpowietrzalem chlodnice kilkakrotnie ale nic nie pomagalo.
Co sie okazalo?
Na przewodach od chlodnicy masz dwa trojniki ktore lacza te przewody. sa one plastykowe.
Pod wplywem ciepla/zimna jak silniik sie studzi on jakos sie rozszerzaja na tych plastykowych trojnikach i ubywa plynu TAMTĘDY na 100% :) Jesli chcesz dowodu otworz maske zajrzyj pod nia a zobaczysz w okolicy trojnikow oraz laczen z nagrzewnica chybaz boku( nie znam sie za dobrze co to jest) zobaczysz bialy nalot. Ten bialy nalot pozostawia plyn chlodniczy ktory wycieka i wysycha:)
Pojedz do mechanika i wymien te trojniki na metalowe. kazdy mechanik powinien Ci to wymienic. przy okazji wymien tez przewody. Nie pamietam ile u mnie za to wzieli z wymiana przewodow ale 150 zl chyba. Po tej operacji 3mał płyn az milo bylo patrzec:)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krotoszyn
masz racje mi tez plyn uciekal przez te trujniki weze skruszaly od plynu chlodniczego ale teraz mam zrobione ale i tak chyba ucieka plyn a samochod nie grzeje tak jak powinien ale nie wiem czy to ma wplyw na to ale w wakacje zagotowalem silnik tzn stalem w korku i temperatura poszla na maxa ale nic sie nie stalo dolalem wody i poejchalem dalej i nie wiem czy mialo to jakis wplyw np na uszczelke pod glowica


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 12:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Âświdwin
dzieki sprawdze te trojniki i weze moze to cos da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 16:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
mobil napisał(a):
Na przewodach od chlodnicy masz dwa trojniki ktore lacza te przewody. sa one plastykowe.
Pod wplywem ciepla/zimna jak silniik sie studzi on jakos sie rozszerzaja na tych plastykowych trojnikach i ubywa plynu TAMTĘDY na 100% Jesli chcesz dowodu otworz maske zajrzyj pod nia a zobaczysz w okolicy trojnikow


o jakich trójnikach mowa? gdzie one są? mam podobny problem, będe wymieniał tróniki idące do reduktora gazu na metalowe (cwiczyłem to juz wczesniej z renówka) to i przy okazji spuszczonego płynu wymieniłbym inne elamenty mogace mieć wpływ na tą przypadłóść

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: płyn chłodniczy ubywający
PostNapisane: 26 listopada 2008, 17:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
No sprawdz przewody od chlodnicy co biegną do silnika, do nagrzewnicy. Zobaczysz ze bedziesz miał na nich w dwoch miejscach dwa trojniki. takie rozgalezniki przewodów. one są plastykowe. należy je wymienic u mechanika na metalowe. przy okazji radze wymienic tez przewody tak jak pisałem wyżej. Ubywający płyn od chłodnicy moze ale NIE MUSI byc znakiem ze poszla uszczelka pod glowicą. Wiec nie ma co sie na zas denerwowac ;)
elo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 07:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
no to w weekend popatrze o co chodzi (będe musiał doac dorobic następne dwa trójniki) ale to najmniejszy problem, a co do uszczeli pod głowica to auto juz stało u mojego mechanika na wymianę ale przyjrzał się dokładnie i powiedział że to nie uszczelka a ja sam widzę że przy reduktorze, korek przy chłodnicy, trójniki do reduktora, złącza przy zagrzewnicy maja oznaki cieknącego płynu

napiszę co udało mi się zdziałac

mobil napisał(a):
przy okazji radze wymienic tez przewody tak jak pisałem wyżej.


o których przewodach mowa
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL