BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D zgasła podczas jazdy i nie pali...
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
Witam

Dziś jadąc na trojce wcisnąłem trochę mocniej gazu niż zwykle :) do ponad 3 tys obrotów... Nagle usłyszałem jakieś pyknięcie czy coś... wskazówka obrotów poleciała w dół, gaz nie reaguje - silnik chyba już zgasł...... Po chwili zapaliły się kontrolki "zapłonu" itp... dotoczyłem się ile dałem rady i samochód już nie odpala.... kręci ale nie odpala... jakby nie dostawał paliwa.... Co to może być? pompa paliwa? jakaś inna pompa? coś jeszcze innego? .... Jak można to sprawdzić? gdzie tu szukać pompy paliwa? :)

BMW 320D, 2000r. 136KM

Acha dodam jeszcze że ostatnio po nocy lub dłuższej przerwie ciężko mi odpalał samochód ale myślałem że to przez akumulator że muszę naładować bo kilka tygodni temu miałem słabe ładowanie, a teraz przyszły mrozy i może słabo akumulator naładowany.......... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 05:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
może masz wilgoć w zbiorniku i zmroziło na przewodach,właśnie wczoraj moje 2gie autko honda w dieselku wróciła na lawecie do domu bo zamarzły przewody paliwowe na skutek wieloletniego zbierania się wody w zbiorniku :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 08:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
ja dieslami od lat - zawsze denaturat dolewam i zadnych problemów

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
A jak sprawdzić czy to zamarzło paliwo? (poza wstawieniem do ciepłego garażu :) )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 09:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Odłączyć przewód, włączyć zapłon i sprawdzić czy leci. Abo pobujać autem i posłuchać czy chlupie w baku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 16:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
chlupie :super: :super: :super: :super: ON nigdy nie zamarznie tak ze przestanie chlupac !! po prostu wytraca sie parafina z niego .... robi inaczej piszac sie papka ! ale ona też chlupie !! :chytry:

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 16:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57 300KM
takie objawy wskazuja na 90% ze to pompa wtryskowa. moze nie daje wysokiego cisnienia. jezeli to pompa to jakies 2,5 tys jestes w plecy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 17:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: Legnica
Moze coś z czujnikiem wałka rozrządu. Mi w m57 tez nie odpalała, kręciła i nic dalej. Wymieniłem czujnik i działa. Podepnij pod komputer sie :P

_________________
More!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 19:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
filtr paliwa sie zapchal :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
No i niestety... Pompa wtryskowa... uszkodzona mechanicznie, elektronicznie prawdopodobnie ok...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 16:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: augustĂłw
Witam. Miałem podobny problem tylko ze ciężko mi odpalał.Pompa poszła do regeneracji i koszt takiej roboty to 2600zł. Powiem Ci ze w Białymstoku nie regenerują tych pomp nawet na elewatorskiej tylko ją wysyłają gdzieś w polske. Jeszcze musisz fachowca znależć by ją wyciągnąć bo trochę jest z tym zabawy. Teraz u mnie śmiga jak ta lala:)

_________________
zwirek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 03:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
nom właśnie czekam aż auto zostanie zrobione bo pompa poszła gdzieś w Polskę :) a robię na Pogodnej za ZDZ'ami... podobno "jak bmw to tylko do nich" :D .... zobaczymy... :)

i mam pytanie... po podpięciu samochodu pod komputer... pokaże coś że to pompa? bez diagnostyki pompy na stole? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: augustĂłw
U mnie sprawdzali na początku bez wyjmowania pompy.Okazało się że bije dobre ciśnienie i ogólnie ma dobre parametry. Wydaje mi się że pokazałoby błąd jakiś jakby coś elektronicznie padło a niestety pada najczęściej mechanicznie. Więc myślę że co stół to stół 100% pewności :P . daj znać co padło u ciebie w pompie

_________________
zwirek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 10:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
a ja myśle że się zatarła bo paliwo było mieszane z czerwonym dużo takich przypadków był i będzie wiec ja polecam lać na każdy zbiornik paliwa pół litra oleju Mixol i będze sprawdź czy czasem nie szczelił łańcuch rozrządu bo lubią się w takich przypadkach urywać wiec jak jest u jakiegoś mechanika to niech pozrawdzają miałem taki przypadek tylko tyle że gość jechał 180 i tak zatarło że urwało łańcuch wałki popekały w głowice narobiło się mówię Ci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
właśnie u mnie mówili że elektronicznie jest prawdopodobnie ok tylko uszkodzona mechanicznie... mechanicznie na komputerze pokaże jakiś błąd? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 07:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: augustĂłw
no nie wiem jak to będzie z błędami. Na stole bedzie wiadomo czy elektronicznie czy mechanicznie uszkodzona. Bedzie wiadomo jaką dawke daje i jakim ciśnieniem bije.U mnie wymieniali elektronike z pompy jakiś nastawnik czy coś takiego i jakies inne elementy mechcaniczne a tylko miałem problemy z odpaleniem po dłuższym czasie i paliwo leciało z pompy.Śmierdziało w środku ropą szczególnie jak stałem na światłach lub w korku(trzeba było szybe otwierac :D )miałem spory wyciek bo nawet bywało tak że ropa sączyła sie po bloku silnika i docierała do sprzęgła i ślizgało sie szczególnie na 4 i 5 biegu :P

_________________
zwirek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 08:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
powiem tak elektroniki w pompie wysokiego ciśnienia nie tylko czujniki odpowiedzialne za ciśnienie a mechanicznie to pompa może się tylko zatrzeć na tłoku gdy nie ma odpowiedniego smarowania a smrowana jest olejem napędowym i jak ten jest mieszany z opałowym paliwo jest za suche po takiej awari konieczne jest sprawdzenie całego układu wtryskowego na obecność opiłków gdyż te potrafią uszkodzić cały system zasilnia od listwy i wtrysków zaczynając a kończąc na przewodach zaworach i zbiorniku paliwa wiec dowiedz się co konkretnie się stało i jak ci to robi jakiś zakład niech przeczyści cały układ paliwowy sprwdzić należe zbiornik paliwa czy nie ma w nim opiłków a jak pompa wysokiego ciśnienia się rozczelni to faktycznie będzie problem z rozruchem po postoju dłuzszym ze względu na spadek ciśnienia paliwa w układzie zasilania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
Ja też miałem taki przypadek! zaprowadziłem do jednego mechanika i nic nie wiedzieli co się stalo! więc zawiozłem bmw do suwalk do elektryka i on dopiero zobaczył co jest. Pozyczył przyrządy do zdemontowania pompy z jakiegos zakładu w Białymstoku zdemontował ją i wysłał gdzieś w polske! moja była padnieta i mechanicznie i elektronicznie. koszt 2900zł za remont pompy i 300zł zdemontowanie i wstawienie.

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 22:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: BiaÂłystok
ja miałem problem z odpalaniem ale tylko na zimnym....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Wielkopolska
Ja miałem podobny przypadek z moim 520D. Auto zgasło i za chiny nie chciało zapalić. Zawiozłem je do "niby" dobrego elektronika ( z aut które tam naprawiał była tam nowa 2008r piąteczka), który zdiagnozował, że jest to pompa wtryskowa jest uszkodzona (po podłączeniu pod kompa pokazało mu że jest za niskie ciśnienie na pompie, ale dlaczego tak było nie raczył już sprawdzić). Jak usłyszałem że czeka mnie wydatek 3 tys na regenerację pompy to myślałem że się przewrócę. Postanowiłem więc zawieść auto do gościa, który zajmuję się naprawą takich pomp. Jednakże to była już sobota i wspomniany pan od pomp miał już zamknięte. W niedziele postanowiłem jeszcze sprawdzić czy na bank ta pompa wtryskowa jest uszkodzona. Nalałem do banki ropy włożyłem do niej wężyk, który idzie od filtra do pompy wtryskowej (najpierw musiałem go oczywiście przedłużyć) i zaciągałem paliwo do niego. Przy pomocy rodzinki (jedna osoba psikała zapalaczem do kolektora, by szybciej zaciągnął paliwo, druga osoba kręciła rozrusznikiem a ja unosiłem bańkę z ropą i trzymałem wężyk. Po kilku obrotach rozrusznika auto zagadało a pompa zaciągała paliwo z bańki. Okazało się że padła pompka w zbiorniku i jak poziom paliwa zszedł poniżej 20 litrów pompa wtryskowa już nie dawała rady ciągnąć paliwa ze zbiornika. W ten oto cudowny sposób zaoszczędziłem 3 tys złotych, na które chciał mnie naciągnąć pierwszy mechanik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL