BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Remont Silnika!!
PostNapisane: 16 marca 2009, 00:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
Witam!
chcę wyremontowac silnik a dokladnie wymenic pierscienie i wszystko co sie da i wszystko co sie z tym wiaze poniewaz bierze i to 4 l na 10tys. Moj silnik m43 1.8 olej 10w40 mobil na blacie prawie 250tys. ale zapewne nie raz krecony. Chciałbym sie was doradzic co,gdzie jak i za ile.dodam ze z pol roku temu planowalem głowice i cylingry sa w miare czyli nie maja progów napewno nie byly po szlifie.I co jeszcze warto by bylo wymienic by nie przeoczyc czegos.Prosił bym o przykłady częsci np.allegro . Z góry dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 10:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
To faktycznie przydał by sie remont. pierscionki paneweczki korbowe, i uszczelniacze trzonków prowadnic zwaorowych. a zaopatrywac sie w czesci u jakiegos hurtownika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 10:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
tez zamierzam przeprowadzic remont tylko pierscienie i panewki. uszczelnicze zmienilem sam bez zdejmowania głowicy. troche sie naszarpałem. ale mniej oliwy przepala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 10:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 116
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
oj chyba lepiej kupic nowy motor niz remontowac albo wsadzic jakis wiekszy no chyba ze masz znajomego co Ci wyremontuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
nowy motor ja wiem co ci sie trafi :wstyd: proponował bym remoncik u kogoś zaufanego chociaż będziesz pewny ze pojeżdzisz jak już robisz duł kolego to proponował bym obejrzeć i góre czyli dzwigienki popychacze waleczek w jakim stanie no i zaworki bym podocierał skoro mówimy o takim przebiegu z możliwością ze był kręcony a uszczelniacze to wymień i sie nie zastanawiaj a skoro uszczelniacze wymienisz to musisz rozpinać zawory czyli bym podocierał jeżeli mają wżery także to by bylo na tyle a jeżeli chodzi o pierscionki poszukam bo mam gdzieś numer do fabryki takich zeczy w łodzi zajmuja sie tym tylko i wylącznie polecam kupowałem już od nich wrzuce numer jak znajde!!! ;) powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
Firma » Fabryka Pierścieni Tłokowych Prima
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
Ulica: Liściasta 17
Kod pocztowy: 91-357
Tel. stacjonarny: (042) 617-41-53
Strona www: www.fpt-prima.com.pl
Faks: (042) 650-72-42
NIP: 726-18-00-097
REGON: 471468008
polecam super nawet na wymiar ci dorobią!!! :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 11:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
jesli dla siebie to popieram remont jak kolega pisze. A pierscionki tej firmy tez sa dobre i tansze od goetza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
a odnosnie pierscieni ile jest na tloku bo jestem troszke laikiem i czy w zestawie jest tzw.pierscien olejowy czy moze sie myle. i odnosnie panewek to jesli sa ok czyli sie nie przekrecily to jakie i za ile je dostane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 17:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
szkieleton napisał(a):
Firma » Fabryka Pierścieni Tłokowych Prima
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
Ulica: Liściasta 17
Kod pocztowy: 91-357
Tel. stacjonarny: (042) 617-41-53
Strona www: www.fpt-prima.com.pl
Faks: (042) 650-72-42
NIP: 726-18-00-097
REGON: 471468008
polecam super nawet na wymiar ci dorobią!!! :cisza:



Potwierdzam !!! Stosowałem ich pierścienie i wszystko było OK !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
jeszcze jedna sprawa troche mi klekocze jak diezel. to chyba popychacze zaworowe ,czy moze cos innego, jakie i za ile byscie mogli mi polecic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: warszawa
kolego wyjmij pokrywe zaworów i zobacz w jakim stanie sa krzywki na wałku jezeli ktoraś krzywka jest porzadnie wytarta czyli ma ranty po bokach to gwarantuje ci ze tez niezle jest dzwigienka pod nią wytarta. jak robisz doł silnika caly to rob i gore ale bedziesz zadowolony, bedzie ci bzykał jak zły. mogą być dzwigienki,wałek,popychacze musisz rozebrac i zobaczyc zadna robota 2godz i po bolu, silnik lata jak zły. powodzenia

Mod Edit - rozumiem, ze nie jest to forum polonistyczne, ale zachowajmy troszke ortografii i interpunkcji...


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2009, 10:55 przez szkieleton, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
kolego ale ty mowisz o silniku m40 a ja mam m43 i walek nie zaciera o krzywki.w tym silniku na krzywkach sa rolk.a odnosnie wytartego walka i krzywek to bym nie zamknal obrotomierza na czworce a z tym nie ma problemu. głowice planowalem pol roku temu i wszystko wygladalo wysmienicie tylko ten klekot mnie dobija.

wiec chcialem spytac, doradzic sie jakie te popychacze i za ile moze ktos poda jakies przyklady np. z allegro bo wiecie jak juz robic to dobre czesci wkladac. a odnosnie czesci to jestem laikiem i niechcial bym byc naciagany przez mechanikow i sprzedawcow.

Odnosnie remontu czyli wymiany wszystkiego ale w planach nie bede zmienial panewek chyba ze jakas jest juz przytarta to jaki olej zalac bo smigam na 10w40 przejsc na 5w czy 0w40 na krotki okres dotarcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
kolego ale ty mowisz o silniku m40 a ja mam m43 i walek nie zaciera o krzywki.w tym silniku na krzywkach sa rolk.a odnosnie wytartego walka i krzywek to bym nie zamknal obrotomierza na czworce a z tym nie ma problemu. głowice planowalem pol roku temu i wszystko wygladalo wysmienicie tylko ten klekot mnie dobija.

wiec chcialem spytac, doradzic sie jakie te popychacze i za ile moze ktos poda jakies przyklady np. z allegro bo wiecie jak juz robic to dobre czesci wkladac. a odnosnie czesci to jestem laikiem i niechcial bym byc naciagany przez mechanikow i sprzedawcow.

Odnosnie remontu czyli wymiany wszystkiego ale w planach nie bede zmienial panewek chyba ze jakas jest juz przytarta to jaki olej zalac bo smigam na 10w40 przejsc na 5w czy 0w40 na krotki okres dotarcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
Obrazek



01 Wałek rozrządu 1 11311739176 $503.32 +podst
02 Dźwigienka zaworowa 8 11331747592 $29.85
03 Element wyrównawczy 8 11331433672 ZAKOŃCZONE
03 Element wyrównawczy 8 11331712010
04 Zawór wlotowy 42,0/6,94MM 4 11341739658 $20.31
04 Zawór wlotowy z wym. trzonka +0,1mm 42,0/7,04MM 4 11341739659 $42.69 +podst
04 Zawór wlotowy z wym. trzonka +0,2mm 42,0/7,14MM 4 11341739660 $42.69 +podst
05 Zawór wylotowy 36,0/6,94MM 4 11341739665 $46.59
05 EXH. VALVE W.OVERSIZE VA.SYSTEM +0,1MM 36,0/7,04MM 4 11341739666 $114.95 +podst
05 EXHAUST VALVE W.OVERSIZE VA.SYSTEM+0,2MM 36,0/7,14MM 4 11341739667 $114.95 +podst
06 Zestaw napr. uszczeln. trzonka zaworu 1 11349059171 $33.76
pasuje tylko do
pakietu sprężyny zawor. wewn. i zewn.
07 Krążek sprężyny dolny 8 09/1997 11341726969 $3.91
08 Krążek sprężyny dolny 8 09/1997 11341722544 $3.91
pasuje tylko do
pakietu pojed. spręż. zawor. stożk.
08 Krążek sprężyny dolny 8 11341735254 $3.91
pasuje tylko do
pakietu sprężyny zawor. wewn. i zewn.
09 Sprężyna zaworu, zewn. 8 09/1997 11341247199 $4.36
10 Sprężyna zaworu, wewn. 8 09/1997 11341247200 $3.52
pasuje tylko do
pakietu pojed. spręż. zawor. stożk.
10 Sprężyna zaworu KONISCH 8 11341403709 $7.03
pasuje tylko do
pakietu sprężyny zawor. wewn. i zewn.
11 Krążek sprężyny górny 8 09/1997 11341734714 $3.91
pasuje tylko do
pakietu pojed. spręż. zawor. stożk.
11 Krążek sprężyny górny 8 11341436854 $3.91
12 Grzybek zaworu ? 11341307136 $1.40
13 Przewód olejowy 1 11421727054 $16.41
14 Śruba drążona M8X1 1 09/1997 11421727600 $1.85
15 Pierścień uszczelniający A08X11,5-CU 1 09/1997 07119963042 $0.04
16 Śruba sześciokątna z podkładką M5X12-Z1 2 07119915002 $0.28


co tu sie nadaje do wymiany i gdzie tu sa takzwane popychacze?? bo juz sam nie wiem :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwietnia 2009, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
Obrazek

04 Zestaw naprawczy pierścieni tłokowych 83,985MM(0) 4 11251739441 $38.50
04 Zestaw naprawczy pierścieni tłokowych 84,085MM(00) 4 11251739442
04 Zestaw naprawczy pierścieni tłokowych 84,230MM(+0,25) 4 11251739443
04 Zestaw naprawczy pierścieni tłokowych 84,485MM(+0,50) 4 11251739444

nie bede robil szlifu bo jest niekonieczny nie ma progów a w tabelce znalazlem dwa wymiary nominalów a mam przejechane 250 tys. ktory z tych dwuch wymiarów pierscieni mam kupic. bo ten 3 i 4 wymiar to chyba po szlifie??!!?! jesli ktos jest w temacie i chce pomoc to z gory dzieki.Kazda rada sie przyda bo bede dzialal samodzielnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2009, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
:wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL