BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jaka reakcja po odpieciu przepływomierza?
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 06:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
Witam.
Mam e46 320d mam objawy wyglądające na uszkodzony przepływomierz (falujące obroty na biegu jałowym, słabe przyspieszenie pomiedzy 2500-3000 obrotów) Chciałem sprawdzić i potwierdzić czy to przepływka bo wydawawać w ciemno 700zl na przeplywke plus adaptacja w ASO to troszke duzo zeby wydac to niepotrzebnie. Odpiołem przepływke i..... zero reakcji... tzn autko normalnie odpalilo chodzil sobie spokojnie... co prawda nie jezdzilem chacielem tylko zobaczyc czy autko normalnie odpiali.. no i odpalilo i chodzilo równiutko:) Czy autko nie powinno odpalic gdyby przeplywka była sprawna?

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 07:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego auto odpali jeśli jest uszkodzony przepływomierz,ale dość ciężko pali. Obroty falujace to nie koniecznie wina przepływomierza,może to byc silniczek krokowy, np.
Zapal auto, jeśli obroty falują, na zapalonym odepnij kabel od przepływomierza,jesli nie ma reakcji to niestety przepływka. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 08:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂŞczyca
kolego nie powinien sie tak zachowywać Twój silniczek... po odłączeniu przepływki obroty powinny znacznie spaść i falowac, po dodaniu gazu motor powinien sie dusić... proponuje jechać nie do ASO a na jakiś szrot i poszukać przepływki.. koszt to ok. 50-100 zł... ale wcześniej jedz na "CPU" aby sprawdzić błędy boarda....

Pozadrawiam

Ps. jeśli pomogłem dodaj punkcik :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 10:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
a w którym miejscu jest ten silniczek krokowy? gdzie go szukac i jak wyglada? :wstyd:

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 11:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
w opisie masz 320d czyli dizel może turbina słaba.W dizlu niema silniczka krokowego

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 11:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
w opisie masz 320d czyli dizel może turbina słaba.W dizlu niema silniczka krokowego

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 14:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
no wlasnie tak tez myslalem ale pomyslalem ze moze sie myle:) ale od słabej turbiny obroty raczej nie faluja na niskich obrotach :/ i dlatego stawiam na przeplywke. Odłączylem a on normalnie sie zachowuje jak wczesniej... tzn normalnie odpalil wchodzi na obroty (na postoju, nie jezdzilem) dlatego pytam czy to normalne ze po odpieciu przeplywki samochód zachowuje sie dokladnie tak samo jak z podpieta???? Czy powinien zachwoac sie inaczej?

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2009, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
czy ktos mi pomoze?

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, 00:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 301
Lokalizacja: Jejkowice
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było
E36 Compact 316i
E39 525TDS
E46 Coupe 320d, 325i
E30 318i cabrio
E60 520i, 520d, 525ia, 520da lift
E34 520ia
F30 320i
E87 118d
F10 520d, 525d
G31 520xd
kolego wyglada to tak.... gdy jest uszkodzona przepływka auto chodzi tak samo na wolnych obrotach.... nie czuc róznicy... dopiero podczas jazdy czujesz ze auto jest przymulone, cięzej wkręca sie na obroty, od 1750 w twoim przypadku do ok 2500 auto nie reaguje na pedał gazu tak jak w sprawnym aucie. dopiero potem zaczyna przyśpieszać....

2 obiawem powinno byc podwyższone spalanie.

powinieneś jechac na kompa. koszt ok 40-50 zł
jeśli wystąpi błąd Czujnik masy powietrza wtedy bedziesz miał 100 % pewność ze to coś z przepływomierzem. Sprawdz wiązke idącą od przepływki do sterownika.. moze jakis gryzoń przegryzł plastikowy węzyk z kabelkami... a jest ich tam pare w całej wiązce ktora idzie od przepływomierza.

kabel z przepływki mozesz wypiąc i przejechać sie kawałek.. nic sie nie stanie.... jesli nie będzie różnicy to poproś jakiegoś kolege który ma taki sam samochod i trzeba przerzucić.

nie kupuj nic narazie bo to trzeba sprawdzić...
polecam wybrać sie najpierw na kompa... to pierwsza czynność...

mam nadzieje ze pomogłem.

pozdro.

_________________
Obrazek

http://www.alpina-automobiles.com/

AUTOMOBILE MEISTER WERKE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 16:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Cytuj:
kolego wyglada to tak.... gdy jest uszkodzona przepływka auto chodzi tak samo na wolnych obrotach.... nie czuc róznicy... dopiero podczas jazdy czujesz ze auto jest przymulone, cięzej wkręca sie na obroty, od 1750 w twoim przypadku do ok 2500 auto nie reaguje na pedał gazu tak jak w sprawnym aucie. dopiero potem zaczyna przyśpieszać....

2 obiawem powinno byc podwyższone spalanie.

powinieneś jechac na kompa. koszt ok 40-50 zł
jeśli wystąpi błąd Czujnik masy powietrza wtedy bedziesz miał 100 % pewność ze to coś z przepływomierzem. Sprawdz wiązke idącą od przepływki do sterownika.. moze jakis gryzoń przegryzł plastikowy węzyk z kabelkami... a jest ich tam pare w całej wiązce ktora idzie od przepływomierza.

kabel z przepływki mozesz wypiąc i przejechać sie kawałek.. nic sie nie stanie.... jesli nie będzie różnicy to poproś jakiegoś kolege który ma taki sam samochod i trzeba przerzucić.

nie kupuj nic narazie bo to trzeba sprawdzić...
polecam wybrać sie najpierw na kompa... to pierwsza czynność...


Mam podobny problem z moją bunią (320D E46 1998 136KM) :/ chodzi o to, że auto w ogóle nie przyśpiesza :zdziwko:
Przy dodawaniu gazu auto dziwnie szarpie, trzęsie, skacze tak jakby się ksztusiło... dopiero po przekroczeniu 3000obrotów wszystko się stabilizuje. Jak widać na filmiku ten problem wygląda mniej więcej tak jakbym szybko naciskał i puszczał pedał gazu, z tym że jest on wciśnięty do podłogi!!! także spalanie jest nieco wyższe niż powinno, ok 9,3L/100.Co może być tego przyczyną? czy to też ten przepływomierz?
PS. auto było sprawdzane komputerowo w jednym z lepszych warsztatów i NIC NIE WYKAZAŁO!!! koleś powiedział, że WSZYSTKO jest w jak najlepszym porządku... ale tak nie jest, bo silnik... "zdrowy" silnik nie powinien, nie może się zachowywać w taki sposób!!!

Dołączam link do filmiku z tym problemem:

http://www.youtube.com/watch?v=vow8DxXsXQ8

pozdrawiam!
Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 19:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
W dizlu nie ma silnika krokowego, więc nie wprowadzajcie w bład.
Po odpięciu przepływki auto odpali normalnie, obroty nie bedą falować. Na wolnych obrotach bedzie zachowywać się normalnie. W czasie jazdy bez przepływki, auto korzysta z dodatkowej mapy. Będzie jeździć, ale nie bedzie powalać na kolana, może pojawić się dymienie.
Zczytanie błędów może nie wykazać usterki, bo przepływka elektrycznie działa, tylko tnie masę powietrza. Po podpięciu kompa musisz wejść w kanał odczytu masy powietrza i podczas jazdy sprawdzić jaką mase mierzy i czy pokrywa się to z wartościami z mapy. Dodatkowo, by mieć pewnośc w kanale dawki paliwa, sprawdzić czy wartości zadane są tożsame z dawkami mierzonymi. Zazwyczaj źle mierzący lmm tnie dawki paliwa i dlatego auto się nie zbiera.
To samo wykonaj w kanale ładowania turbiny, by sprawdzić czy dobrze pompuje.


yoshimura01
-> sprawdzili Ci tylko błędy, czy robili diagnostyke na rolkach, ewentualnie w czasie jazdy?? Nie ma bata, dobra diagnostyka i interpretacja odczytanych wartości musi wskazać usterke. Wtryski dobre, jakie korekcje? Dawki paliwa nie rozjechane? Twoje auto jest na pompie VP 44 i to w niej szukałbym usterki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 20:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
wowo napisał(a):
yoshimura01[/b] -> sprawdzili Ci tylko błędy, czy robili diagnostyke na rolkach, ewentualnie w czasie jazdy?? Nie ma bata, dobra diagnostyka i interpretacja odczytanych wartości musi wskazać usterke. Wtryski dobre, jakie korekcje? Dawki paliwa nie rozjechane? Twoje auto jest na pompie VP 44 i to w niej szukałbym usterki.


Dzięki WOWO za konkretną odpowiedź! narazie nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania...sprawdzili tylko błędy, nie było żadnej diagnozy w czasie jazdy. Pytałeś o "rolki" domyślam się, że chodzi o hamownię... niestety w Radomiu nie ma na razie nic takiego :/ (albo jestem niedoinformowany)
Jestem umówiony na poniedziałek na podpinkę kompa, więc dopiero wtedy będe coś więcej wiedział. Tym razem chyba musi już coś wykazać bo jest naprawdę źle!!! Czy jest jeszcze coś ważnego na co zwrócić uwagę przy diagnostyce poza tym co napisałeś?? Dam znać jak poszło.

WOWO masz u mnie OGROMNEGO PLUSA!!!
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 12:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Witam koledzy,
czy "zużyta/zepsuta" przepływka może wywoływać taki objaw, że kiedy wciskam pedał gazu obroty silnika falują w zakresie 1700-3000 i z okolicy turbiny wydobywa się biały dym o zapachu jakby parafiny/świeczki (czegoś takiego duszącego)????
W/w zjawiska nie występuje po ODPIĘTYM przepływomierzu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 13:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e39 530dA '02
Kod silnika: M57d30
Garaż: E32 730iA, e39 530dA, e39 540iA
Witam,

mysle ze przeplywka u Ciebie jest ok. Winy szukalbym predzej w turbinie.
Moze masz zapchany katalizator?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 14:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Szamil napisał(a):
Witam,
mysle ze przeplywka u Ciebie jest ok. Winy szukalbym predzej w turbinie.
Moze masz zapchany katalizator?


...ale ten objaw "kopcenia białym dymem" spod maski występuje TYLKO podczas gazowania z podpiętym przepływomierzem :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 15:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
wowo napisał(a):
yoshimura01 -> sprawdzili Ci tylko błędy, czy robili diagnostyke na rolkach, ewentualnie w czasie jazdy?? Nie ma bata, dobra diagnostyka i interpretacja odczytanych wartości musi wskazać usterke. Wtryski dobre, jakie korekcje? Dawki paliwa nie rozjechane? Twoje auto jest na pompie VP 44 i to w niej szukałbym usterki.


Siemano WOWO byłem dzisiaj na diagnozie komputerowej. Wywaliła 1 usterka: błąd zaworu ciśnienia doładowania. Okazało się, że przyczyną tych wszystkich objawów tj:

-ogromne spalanie
-ogólny brak mocy
-duszenie, szarpanie itd od 1900 obr
-kłęby białego dymu z okolic turbo

są POZAPYCHANE katalizatory układu wydechowe!!!!!! są tak zapchane, że spaliny nie mogące znaleźć wylotu, wywalają przez łącza elastyczne! Przez wracające spaliny turbina dostawała w D U P E i nie pompowała dobrze. Jednym zdaniem auto DUSIŁO się własnymi spalinami! :/
Jutro zostanie wszystko wymienione, wyczyszczone i mam nadzieję że będzie git :D pozdr [/b]


Ostatnio edytowano 31 sierpnia 2009, 15:33 przez yoshimura01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL