BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 01:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] [320D] nie odpala jak ma kaprys :/
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 07:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
Kupiłem E46 320D 150KM lekko uszkodzone, z wystrzelonym ładunkiem przy aku, elektryk mi to zrobił i było ok. Po wyjęciu i włożeniu silnika z powrotem (przez fachowców), auto ma kaprysy :/ jak mu sie chce to zapali, a jak nie to nie :/ wystarczy ze gdzieś jadę i na chwilę się zatrzymam i zgaszę silnik to nie chcę załapać. czasem poruszam przewodami i zapali prawię od razu, a czasami po prostu nie :/ męczę się z tymi wszystkimi kablami i nic. Czasem jakby załapywał i od razu gasł. Kilka razy zdarzyło mi się zostawić samochód wtedy na parę minut i on po tym czasie tak po prostu zapalił (bez żadnego ruszania niczym), a innym razem nawet po 3 godzinach nie chciał, nie ma żadnej reguły. Może to przypadek a może, nie ale zawsze zapala rano :/ co sprawdzić, jak? Mój mechanik rozkłada ręce :( komputer nic nie pokazuje :( POMOCY!! bo aż sie boje zaraz do niego iść :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 09:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
MOże to jest dla Ciebie rozwiązanie http://moto.allegro.pl/item579331929_ma ... obacz.html ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
niestety to nie jest rozwiązanie, mój silnik odpala na tknięcie nawet z odłączonym grzaniem przy temp około 5st. bez żadnego problemu :( a ja mówię tutaj o sytuacji ze on wogóle nie chwyta, a nie ze ciężko pali.

Mimo wszystko dzięki za zainteresowanie

Nigdy wcześniej nie miałem diesla, więc sie nie znam ale moze pomoże jak określe problem inaczej ;] jak nie chce odpalić, to zachowuję się jak benzyniak z ledwie stykającą masą, a masa jest :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 10:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Sprawdż czy masowanie silnika z karoserią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2009, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
godzinę temu wymieniłem klemę masową i na razie jest ok ale to może też przypadek :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 07:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
Jest zdecydowanie lepiej, ale zdaża mu sie jeszcze :/ teraz za każdym razem odpala po paru minutach i zauwazyłem że dzieje się to wtedy kiedy np zgasze samochód i wyskoczę do sklepu na 10minut :/ wczoraj zdobyłem inpe i oto co pokazała:


====================================
error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe
====================================
vehicle-identifikation-number: WBAAS71040CH16002
====================================
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/15/09 18:03:39
ECU: KOMBI46
JobStatus: OKAY
Variant: KOMBI46
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
249 no CAN ID ASC3
Error frequency : 40
Open circuit
Error present
-------------------------------------------------------------
206 Outside temperature
Error frequency : 40
Short circuit to batt+
Error present
-------------------------------------------------------------
17 TOG
Error frequency : 40
Open circuit
Error present
====================================
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/15/09 18:03:44
ECU: IHKA46_2
JobStatus: OKAY
Variant: IHKA46_2
-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
23 Auxiliary water pump
Error frequency : 10
Short circuit to ground
Error present
-------------------------------------------------------------
29 Pressure sensor
Error frequency : 10
Short circuit to batt+
Error present
===================================
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/15/09 18:04:22
ECU: D50M47A
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47A
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
16881 41F1 elec. fan
===================================



jakoś tak dziwnie jest to napisane, ze nie wiele z tego rozumiem :( może ktoś to przełoży na polski :p albo prostrzy angielski ;]

z góry dzięki za pomoc, było by super jak by ktoś tam znalazł przyczynę ;]



EDIT:

teraz dopiero pomyślałem :/ błędu pewnie nie będzie bo wcześniej po skasowaniu wszystkich błędów nie było tego problemu do momentu skasowania tych :/ chyba powinienem podać historie błędów po braku możliwości odpalenia prawda? bo w trakcie to raczej nie dam rady bo nie mam laptopa z comem tylko w garazu mam PC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 12:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
nie będziesz zadowolony z tego co tu napisze :) też mam e46 320 d 150 km , miałem podobny problem , auto nie zawsze paliło a szczegulnie właśnie na ciepłym silniku , wystarczyło troche pojeździć i lipa , musiałem czekać z 2 godzinki żeby ruszyć ale to w zime kiedy auto szybko stygło , w lato to już tragedia..............
ale problem rozwiązałem .....................

i teraz uwaga :) jak już pisałem nie będziesz szczęśliwy :) u mnie wymiana jednego wtrysku i kopletu świec i po problemie ( 800 zł za używkęwtrysku i komplet nowych świec ,z robocizną )

jedź sprawdź wtryski ..................... 90 % to przyczyna ...........

nie sugerowałbym się tym akumulatorem tak............ jeśli nie wtryski to prędzej pompa paliwa niż akumulator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
A mozna jakoś samemu sprawdzić wtryski? świece mam wymienione i tak w ogóle to przy tej pogodzie one się nawet nie włączają chyba przecież ;] a jak miałem wszystkie cztery spalone to zapalał ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 13:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
świece tak ale przecież pisałem że wymieniłem je przy okazji :)

szczeże to nie wiem jak sie sprawdza te wtryski ja poprostu oddałem auto do dobrego mech sam to sprawdził dał mi stary wtrysk i kupiłem używkę .............

podjedz gdzieś gdzie robią wtryski powinni wiedziec ....................


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
wielkoe dzieki kolego, a ile zapłaciłeś za jeden wtrysk? mnie jeszcze zastanawia to ze w moim przypadku to raczej stygnięcie samochodu nie ma nic do zeczy bo czasami zapala po 5 minutach a innym razem po 3 godzinach nie chce :/ czy te wtryski sa łatwo dostępne?? tzn czy jest mozliwosc je walnac np jak nie chce zapalic ? ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 kwietnia 2009, 20:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
dostęp jest dobry , wystarczy zdiąć plastikową pokrywe silnika , ale walnięcie nie pomoże
zobacz jeszcze ten post :

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=45473

jedź jutro do dobrego mechanika sprawdzi ci to w 20 minut :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
ale co konkretnie ma sprawdzać? jest jakiś sposób na sprawdzenie wtryskiwaczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 15:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
przecież jak już pojedziesz do mechanika to będzie jego problem , podejrzewam że będzie trzeba wyjąć wtryski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwietnia 2009, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 40
Lokalizacja: krk
Moje BMW: E65
Kod silnika: M57d30
Garaż: E46->E39->E65
Kolega Elerro ma racje miałem to samo w mojej e46 320d 150KM pojechałem do boscha i zrobili test przelewowy wtrysków (jakoś tak :D) okazało się że pierwszy wtrysk leje 10 krotnie więcej i może ulegać rozszczelnieniu u mnie wymienili końcówki wtrysku kosz ok 500zł i pali na dotyk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 12:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
Jeszcze jedna porcja błędów, jak nie chciał odpalić :/ tym razem trochę inna :(
dodam ze po 2 godzinach zapalił na tknięcie


error memory test V1.41 BMW TI-433 Teepe
=====================================
vehicle-identifikation-number: WBAAS71040CH16002
=====================================
-------------------------------------
Date: 04/19/09 21:56:11
ECU: KOMBI46
JobStatus: OKAY
Variant: KOMBI46
-------------------------------------------------------------
RESULT: 3 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
249 no CAN ID ASC3
Error frequency : 70
Open circuit
Error present
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
206 Outside temperature
Error frequency : 255
Short circuit to batt+
Error present
Sporadic error
-------------------------------------------------------------
17 TOG
Error frequency : 50
Open circuit
Error present
Sporadic error
=====================================
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/19/09 21:56:16
ECU: LSZ_2
JobStatus: OKAY
Variant: LSZ_2
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
31 stepping-motor defect
Error frequency : 6
Error not present
====================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/19/09 21:56:41
ECU: EWS3
JobStatus: OKAY
Variant: EWS3
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
15 power on reset
Error frequency : 5
Static error
====================================

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 04/19/09 21:56:56
ECU: D50M47A
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47A
-------------------------------------------------------------
RESULT: 5 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
16881 41F1 elec. fan
-------------------------------------------------------------
16930 4222 Glow plug zylinder 2
-------------------------------------------------------------
16064 3EC0 Camshaft sensor
-------------------------------------------------------------
17393 43F1 elect. spare heater
-------------------------------------------------------------
19122 4AB2 elect. spare heater



błagam pomocy :( u mechaników dobrych w moim mieście takie kolejki ze masakra, może jak bym wiedział co jest to taki mniej dobry mechanik by sobie poradził :/

teraz z tego co widze jeszcze coś z sensorem położenia wałka jest :/ bo przecież to ze świeca jest walnięta na 2 cylindrze przy takich temperaturach na pewno nie wpłynie na jakość odpalania, szczególnie na gorącym silniku :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 16:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 320D
sprawdz masowanie silnika z karoseria jak pisze El-Tomaso
silnika a nie kleme od akumulatora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 17:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
żadnymi błędami sie nie sugeruj , mi też 300 błędów wyskakiwało........... :)

zbajeruj mechanika że ci sie pali że masz pilny wyjazd itp :) u mnie zawsze działa :hyhy:

jak nie to pozostaje czekać :kwasny:

możesz też zrobić tak :

poczekaj az silnik będzie zimny ( po nocy albo po odstaniu kiilku godzin ) odpal :] pojeździj z 15- 20 minut ( normalnie - czyli śmiało :) tak żeby dobrze rozgrzać silnik ) po tych 20 minutach odstaw auto pod dom
wyjdz idz na szklanke wody :] .......... po 10 minutach wróć i spróbój odpalić -- pewnie nie odpali ale spoko zostaw auto do ostygnięcia silnika z 3 godzinki , wróć do auta i zobacz , jak odpali na bank masz trzaśnięty wtrysk

wtrysk który leje po rozgrzaniu leje jeszcze gorzej.................. i to tej ten problem :)

powodzenia :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 06:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
wydajew mio sie ze macie racje ;] bo czas który trzeba odczekać nie zalezy od temp silnika tylko od długości jazdy, tj:
10min - mozna spokojnie zgasić, odpali na 99%
20min - no to mam poł godzinki czekania
1h (90km)- to już dwie godzinki czekania
a po przejechaniu 400km, musiałem 4 godziny odczekać :/

do tego, spaliny wydają mi się dziwne, jakby czymś śmierdziały i jakby mocniej kopcił, ale o dziwo auto pracuje jak zegareczek jak już odpali, wybitnie mało spala :/ w trybie mieszanym, ale przewaga trasy, poniżej 5l do 5,5 max :/ az mnie to szokuje, bo czasem lubię zaszaleć

jeszcze raz dzieki wszystkim za odpowiedzi

a co do tego ze mam się nie sugerować błędami, to znaczy ze wykasuje je po naprawie wtrysku?


niepokoi mnie tylko to czego nikt nie wie ;] co to jest za system TOG w module komfortu? zaden z mechaników z którymi miałem przyjemność nie miał pojęcia i nawet do serwisu bmw w poznaniu dzwoniłem i facet stwierdził ze pierwsze słyszy takie coś :((


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 07:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
błędy wykasujesz po naprawie , żaden problem jeśli chodzi o to że mechanicy nie wiedzą co i jak to żadna nowość u mnie w miescie nie trafiłem jeszcze na nikogo kto by umiał dobrze czytać błędy itp .....................

a kwestia spalin to raczej nic groźnego , polecam wymianę odmy koszt całej 170 zł samego filterka jakieś 80 zł u mnie kopcenie zniko smierdzące spaliny też , a do tego auto pali jeszcze mniej , wczoraj na drasie gdańsk - kwidzyn spalał 4,3 przy spokojnej jeździe

powodzenia :) i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 07:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: OstrĂłw Wielkopolski
yy moze to zabrzmi trochę dziwnie ale co to jest odma? :P :rotfl: gdzie to się znajduje, za co jest odpowiedzialne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL