BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 00:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] na jakiej zasadzie działa ASC
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:36 
:| mam taki problem - słyszałem że bmw e39 hamuje koła (w systemie ASC) szczękami w tarczo bębnach czyli od ręcznego. Może ktoś powiedzieć kiedy trzeba zmienić szczęki. Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 22:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
tedy napisał(a):
słyszałem że bmw e39 hamuje koła (w systemie ASC) szczękami w tarczo bębnach czyli od ręcznego.

Ze czym :zdziwko: :zdziwko: A mnie sie wydawalo,ze ASC steruje przepustnica w silniku ;)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 22:14 
ASC steruje przepustnicą, zapłonem i wtryskiem paliwa, ASC+T przyhamowywuje dodatnio tylne koła, zawsze to, które ma mniejszą przyczepność.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Dokładnie jak pisze Fryderyk :ok:

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
ASC wykorzystuje podzespoły systemu ABS i trzy własne dodatkowe czujniki: kąta skrętu kół przednich, przyspieszeń poprzecznych i odchylenia kierunkowego. Sensor kąta skrętu kół informuje z dokładnością do jednego stopnia o zmianie ustawienia kół oraz szybkości manewrów kierownicą. Czujnik przyspieszeń poprzecznych rejestruje siłę odśrodkową działającą na auto. Mierzony jest także moment obracający samochód wokół pionowej osi. Komputer sterujący układem ASC otrzymuje z czujników ABS informacje o tym, jak szybko obraca się każde z kół i jaka jest jego przyczepność. Program komputerowy porównuje sygnały czujników do zapisanych w pamięci i w razie wykrycia utraty stateczności w ciągu ułamka sekundy interweniuje ASC. System zadziała nawet wtedy, gdy kierowca w ogóle nie wciśnie hamulca.

Jeśli ujawnia się podsterowność, ASC uruchamia hamulec tylnego wewnętrznego koła. W ten sposób pojawia się moment obracający samochód przeciwdziałający podsterowności. W przypadku wystąpienia nadsterowności, kiedy kierowca traci kontrolę nad tyłem pojazdu, hamowane jest zewnętrzne przednie koło. Jednocześnie z hamowaniem wybranego koła ASC łagodnie redukuje moment obrotowy silnika, zmniejszając dawkę wtryskiwanego paliwa.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 23:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Mówicie o ASC czy o DSC? W swojej buni 99 r posiadam ASC, kiedyś czytałem, że jest to tylko kontrola poślizgu tylniej osi, a tu widze opis pełnej kontroli trakcji (przynajmniej tak mi sie wydaje)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 23:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
To czy masz ASC czy DSC nie zależy od rocznika a od wybrania lub zamówienia opcji przez kupującego w salonie.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 00:04 
jeffrey1212 napisał(a):
Jeśli ujawnia się podsterowność, ASC uruchamia hamulec tylnego wewnętrznego koła.


Nie prawda. Patrz mój post.

Cytuj:
To czy masz ASC czy DSC nie zależy od rocznika a od wybrania lub zamówienia opcji przez kupującego w salonie.


Oczywiście, że zależy, ASC było znacznie wcześniej, niż DSC


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 00:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Fryderyk napisał(a):
Cytuj:
To czy masz ASC czy DSC nie zależy od rocznika a od wybrania lub zamówienia opcji przez kupującego w salonie.


Oczywiście, że zależy, ASC było znacznie wcześniej, niż DSC


Chodziło mi o to że jak było już DSC ( o kolejności powstania systemu wiem jak najbardziej ), to mogłeś kupić auto z DSC lub pewnie tańsze z ASC.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 08:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Ja mam 530d z 2000r niestety nie mam DSC, ale ten standardowy ASC. Mam dwa pytania do kolegów po pierwsze jak sprawdzić jaki sysytem mam ASC czy ASC+T ?? I drugie pytanie jak naprawde wpływa ASC na jazde, mi jedynie uruchamia się pulsujaca kontrolka gdy tylne koła tracą przyczepność podczas gwałtownego ruszenia na sypkim podłożu, dodam że mam skrzynie automatyczną. Sporo czytałem na temat ASC i jest tyle róznych opini ile właścicieli tych samochodów. Wkońcu nie wiem czy ten system pomaga aby auto nie zarzucało tyłem, czy żeby samochód wyjechał z jakieś zaspy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 10:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Najlepiej po nr VIN w ASO a jak nie masz w okolicy, to chyba jest na forum temat gdzie mozna wkleić nr , ładnie poprosić :D i będziesz wiedział.

Ja mam auto z 98r i mam DSC IIIgen. a ogladałem identyczną z 99r i miała tylko ASC.
Powiem ze jazda z tym systemem to bajka.
Kilka razy widziałem auta w rowie podczas porannych gołoledzi.
Ja ciołem sobie 50-60 km/h i odczówałem tylko jak system co chwila koryguje moje zapędy, ale wszystko w torze jazdy.
Nie mgę powiedzieć tego samego o poprzedniej e36.
Tam jazda w takich warunkach to max skupienie i cały czas na kontrze bo auto bokiem uciekało co chwile.

ASC+T to automatyczny system kontroli + trakcji, gdzieś nawet wyczytałem ze ten system oznaczony jest na przycisku jako DSC ale nie wiem czemu. :niepewny:

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Ostatnio edytowano 2 czerwca 2009, 10:19 przez Boggy e36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
A gdzie i kogo konkretnie można się wypytać o ten numer VIN? Do tego jest jakiś program albo system, czy poprostu kogoś poprosić kto ma dojście do bazy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
A co do systemu DSC to oczywiście wiem że jazda w zimie to czysta przyjemność, no ale niestety ja nie mam takiej elektroniki, a szkoda chętnie zamiast telewizora czy innych bajerów których mało co się używa wolał bym DSC. Nawet kiedyś spotkałem się z gościem który sprzedawał e39 i pozamieniał przyciski, wyrzucił z napisem ASC i wsadził w jego miejsce DSC :P czysta głupota, ale myślał że w ten sposób sprzeda samochód drożej. Ja jednak bym szukał informacji jak dokładnie działa i jak pomaga w zimie ASC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Cytuj:
larencase

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... wanie++vin
prosze:) wystarczy troszke poszukac :)

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 11:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
jeffrey1212,
Cytuj:
ASC wykorzystuje podzespoły systemu ABS i trzy własne dodatkowe czujniki: kąta skrętu kół przednich, przyspieszeń poprzecznych i odchylenia kierunkowego.......

To co opisujesz to DSC a nie ASC.
ASC+TC wykorzystując system ABS i przepustnicę, żadnych dodatkowych czujników.
Hamuje to koło tylnej osi które ma większą prędkość i nic poz tym, żadnych czujników kąta skrętu, odchylenia itp.
W BMW takie bajery wykorzystuje starszy brat ASC i nazywa się DSC, inni producenci aut, system ten nazywają ESP.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
Toudi napisał(a):
To co opisujesz to DSC a nie ASC.
ASC+TC wykorzystując system ABS i przepustnicę, żadnych dodatkowych czujników.
Hamuje to koło tylnej osi które ma większą prędkość i nic poz tym, żadnych czujników kąta skrętu, odchylenia itp.
W BMW takie bajery wykorzystuje starszy brat ASC i nazywa się DSC, inni producenci aut, system ten nazywają ESP.


to powinienem teraz wziac ksiazki i rzucic na pysk moim nauczyciela a moja prace dyplomowa potargac i zrobic to samo co z ksiazkami :D :P

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Toudi napisał(a):
jeffrey1212,
Cytuj:
ASC wykorzystuje podzespoły systemu ABS i trzy własne dodatkowe czujniki: kąta skrętu kół przednich, przyspieszeń poprzecznych i odchylenia kierunkowego.......

To co opisujesz to DSC a nie ASC.
ASC+TC wykorzystując system ABS i przepustnicę, żadnych dodatkowych czujników.
Hamuje to koło tylnej osi które ma większą prędkość i nic poz tym, żadnych czujników kąta skrętu, odchylenia itp.
W BMW takie bajery wykorzystuje starszy brat ASC i nazywa się DSC, inni producenci aut, system ten nazywają ESP.


Hmm... :-k
A nie jest tak że DSC to młodszy brat ?
w/g mnie ASC było wcześniej, zanim unowocześnili system który nazwali DSC ?!

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Boggy e36, czepialski :P
Masz racje poprostu na odwrót napisałem :wstyd:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
asc to kontrola trakcji. tu opis zasady dzialania: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji
dsc to adaptacja boschowskiego systemu esp
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)
Najpierw bylo asc potem dsc ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2009, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
Toudi napisał(a):
Masz racje poprostu na odwrót napisałem


to co wkoncu z tymi moimi ksiazkami bo juz sie wybieralem do mojego starego technikum :D

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL