BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 listopada 2024, 01:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Układ chłodzenia do eksperta
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 23:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: konstancin
witam mam problem z puściłem płyn z chłodnicy tylko z chłodnicy bo musiałem ją wyjąć po włożeniu chłodnicy i zalaniu tego wszystkiego co wylałem nie zakręcając korka wlewu uruchomiłem silnik po rozgrzaniu z odpowietrznika na korpusie termostatu cały czas leci para jak z czajnika z odpowietrznika na chłodnicy leci para tak samo ciśnienie jak cholera płyn w chłodnicy idzie do góry jak bym nie zakręcił korka to by wyleciał chyba cały cały czas brak ogrzewania i zimna chłodnica próbowałem długi czas na wolnych obrotach na odkręconych obu odpowietrznikach i nic cały czas para na podwyższonych obrotach to samo para jak zakręcę odpowietrzniki węże pompują się są nabrzmiałe jak nacisnę dolny parę razy to słyszę coś chlubocze i podnosi się płyn w chłodnicy jak nacisnę górny to też podnosi się płyn w chłodnicy ale wąż jest pusty jak pochodzi dłużej na wolnych obrotach to skazówka przechodzi za polowe. i jak pisałem wyżej chłodnica zimna brak ogrzewania skazówka na środku.

proszę o jakieś wskazówki bmw 5 e39 523 silnik m52 1996r zbiornik wyrównawczy zintegrowany z chłodnicą jak włączę zapłon to słyszę w okolicach doprowadzenia powietrza z filtra to chyba przepływów-ka szysze jak coś byczy jak transformator, jak włączę ogrzewanie w aucie to też coś się włącza i byczy tak jakby jakiś zawór nie mógł by się otworzyć .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 23:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 449
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e60 3.0d
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: było e36 i e46 a jest e60 :)
a termostat sie otwiera ???

_________________
Obrazek
Jest e60 2004r 3.0d 218hp.......................BYŁO e46 i e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: konstancin
jak mam to sprawdzić nie wiem chyba nie skoro chłodnica zimna a górnego przewodu jak naciskam tylko powietrze idzie a jak silnik pracuje to zasuwa para jak z czajnika pod dużym ciśnieniem

przed z puszczeniem płyny termostat tak jak by cały czas był w pozycji otwartej bo na postoju trzymał temperaturę a w czasie jazdy wskazówka spadała na niebieskie pole a teraz co nagle zamkną by się nie otworzył nie wiem nie rozumiem tego

dziwne jest to że płyn w chłodnicy stoi stoi i nagle idzie do góry jak szalony i przed wylaniem się z chłodnicy poleci małą górną dziurką zaraz pod korkiem


Ostatnio edytowano 5 czerwca 2009, 23:49 przez mario001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 23:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
zalej płynem na maxa. Uruchom silnik i daj ogrzewanie na maxa. Odkręć odpowietrznik układu chłodzenia zanim płyn się nagrzeje i wdmuchaj ustami powietrze przez korek wlewu płynu, aż do przelewu samego płynu przez odpowietrznik układu. Zakręć korek wlewu płynu i odpowietrznik. Poczekaj do włączenia wentylatora ale musisz ciągle kontrolować temperaturę na wskaźniku. Powinno być git bo to stary i prosty, ale sprawdzony sposób na odpowietrzenie układu chłodzenia w BMW.

pozdrawiam

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: konstancin
hubi e46coupe napisał(a):
zalej płynem na maxa. Uruchom silnik i daj ogrzewanie na maxa. Odkręć odpowietrznik układu chłodzenia zanim płyn się nagrzeje i wdmuchaj ustami powietrze przez korek wlewu płynu, aż do przelewu samego płynu przez odpowietrznik układu. Zakręć korek wlewu płynu i odpowietrznik. Poczekaj do włączenia wentylatora ale musisz ciągle kontrolować temperaturę na wskaźniku. Powinno być git bo to stary i prosty, ale sprawdzony sposób na odpowietrzenie układu chłodzenia w BMW.

tak ok tylko ja mam dwa otpowietrzniki jeden chłodnica a jeden przy termostacie

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: konstancin
:zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 01:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
ktoś mi kiedyś radził by przy odpoweitrzaniu bmw postawić autko pod górkę tak by odpowietrznik na chłodnicy był w najwyższym punkcie bo ponoić nagrzewnica jezd wyżej i jest problem z powietrzem z niej. A i jeszcze podobno w niektórych modelach jest odpowietrznik na wężu nagrzewnicy ale tego taki pewny nie jestem bo nigdy na własne oczy nie widziałem i nie pamiętam kto mi to mówił i o jakim autku :)

powodzenia
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: konstancin
Witam opanowałem sytuacje nalewałem płyn tak długo i uciskałem prtzewody co powodowało cały czas ubywanie płunu w chłodnicy aż przestał ubywać i odpowietrznikami pleciał płyn jednak ważne żeby uciskać na odkręconym odpowietrzniku obojętnie jakim potem trzmając wciśnięty szlauch zakręcić odpowietrznik i dopiero puścić wtedy pobiera płyn z chłodnicy a wywala powietrze.

pomogło też dmuchnięcie w chłodnice co radził kolega.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 10:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Problem rozwiązany, ale tak dla potomności.
Ja robię to na zgaszonym silniku.
Najlepiej (w przypadku braku górki z postu StraHu) podnieść na lewarku lewy przód auta, przekręcić kluczyk na zapłon (aby pozapalały się kontrolki.) ogrzewanie full ciepło ustawić.
Odkręcamy odpowietrznik na wężu/termostacie i chłodnicy, lejemy płyn aż zacznie się wylewać bez bąbli odpowietrznikiem wąż/termostat. Zakręcamy ten odpowietrznik, opuszczamy auto, lejemy płyn (jeżeli jest taka potrzeba), aż z odpowietrznika przy chłodnicy przestaną lecieć bąble.
Gwarantuje że taki sposób zalewania płynu odpowietrzy układ.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: konstancin
dokładnie zrobiłem to właśnie na zimnym silniku oczywiście włączyłem zapłon wczoraj robiłem na włączonym silniku i się nieudało więc niepowtórzyłem błędu pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Toudi napisał(a):
Problem rozwiązany, ale tak dla potomności.
Ja robię to na zgaszonym silniku.
Najlepiej (w przypadku braku górki z postu StraHu) podnieść na lewarku lewy przód auta, przekręcić kluczyk na zapłon (aby pozapalały się kontrolki.) ogrzewanie full ciepło ustawić.
Odkręcamy odpowietrznik na wężu/termostacie i chłodnicy, lejemy płyn aż zacznie się wylewać bez bąbli odpowietrznikiem wąż/termostat. Zakręcamy ten odpowietrznik, opuszczamy auto, lejemy płyn (jeżeli jest taka potrzeba), aż z odpowietrznika przy chłodnicy przestaną lecieć bąble.
Gwarantuje że taki sposób zalewania płynu odpowietrzy układ.


Dziękuje koledze TOUDI-emu za ten post oraz za kontakt przez PW ten sposób wykonałem wczoraj i jest świetnie,dziękuje kolego za pomoc.
Pozdrawiam

_________________
Opel Astra F Caravan
X14NZ 60KM
BMW E30 1.8
BMW E30 2.5
BMW E39 523


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 10:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Polecam się na przyszłość :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Układ chłodzenia do eksperta
PostNapisane: 25 lutego 2013, 19:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 207
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: e34 525i
Kod silnika: M20B25
Dziś mi pekła opaska na wężu od obudowy termostatu bmw e39 2.3 temperatura ok ogrzewanie też wąż góryny gorący a dolny zimny ma być czy letni ?

_________________
Zamiast podziĂŞkowania kliknij pomĂłgÂł :)

http://i45.tinypic.com/19mpfk.jpgZanim wciÂśniesz gaz, pomyÂśl o tym co poczujÂą Twoi bliscy gdy Ciebie zabraknie !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL