BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] gaz ?
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Zielona GĂła
Witam mam pytanie do was drodzy forumowicze mianowicie chciał bym kupić sobie BMW E30 z silnikiem 2.0 lub 2.5 niestety drożejące paliwo nie pozostawia nic innego jak założyć gaz w samochodzie z blosem dlatego mam pytanie który silnik lepszy czy spalanie gazu jest na podobnym poziomie no i najważniejsze koszty części do danego silnika też by mnie interesowały czy są dużo większe do 2.5. Czy ewentualnie szukać innego silnika np. 1.8 IS?Pozdrwaiam i dziękuje za odpowiedź :D


Ostatnio edytowano 24 czerwca 2009, 08:27 przez norbi20zg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 09:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak już zakładasz to tylko sekwencja.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Zielona GĂła
Czyli mam rozumiem że nawet z blosem nie będzie chodziła poprawnie instalacja ?a jak koszty części między 2.o a 2.5 czy jest duża różnica :zdegustowany: ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 12:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
nie wierz w to ze 2.5 spali tyle samo co 2.0.. owszem jest to mozliwe ale podczas chyba emeryckiej jazdy. jesli przychodzi pojechac dynamicznie/pokrecic sie po miescie spalanie m20b25 jest ogromne ;)
odnosnie instalacji gazowej to zgadzam sie z przedmowcą ze tylko sekwencja bedzie spisywala sie w 100%, w instalacjach II generacji nastapi znaczny spadek mocy (plus mozliwosc wystrzalu itp)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 12:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
norbi20zg napisał(a):
Czyli mam rozumiem że nawet z blosem nie będzie chodziła poprawnie instalacja ?a jak koszty części między 2.o a 2.5 czy jest duża różnica :zdegustowany: ?


Z blosem ryzykujesz rozwalenie polowy silnika przez wystrzaly itp. Jak juz cos to tylko sekwencja.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Zielona GĂła
Jak narazie to nie stać mnie na sekwencję ponieważ to koszt powyżej 2000zł. Słyszałem że podobno na zwykłym gazie 1.8 Is z blosem jakoś chodzi ale czy to prawda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
wnukus napisał(a):
Z blosem ryzykujesz rozwalenie polowy silnika przez wystrzaly


nie spotkałam się widząc mnóstwo e30stek z gazem 2 gen. żeby komuś strzelało coś innego niż przepływomierz.


1,8is jest generalnie droższy w utrzymaniu niż 6 cyl.

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 13:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Zielona GĂła
Czyli jeżeli wezmę silnik 2.0 to powinno to jakoś chodzić i czy strzał ewentualnie nie rozwali przepływomierza ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 13:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Akurat w przypadku M20 2.0 spali więcej od 2.5, zwłaszcza gazu i zwłaszcza w mieście.
Potwierdzone na kilku egzemplarzach.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 13:17 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2168
Lokalizacja: WOT
Moje BMW: E46
norbi20zg napisał(a):
Czyli jeżeli wezmę silnik 2.0 to powinno to jakoś chodzić i czy strzał ewentualnie nie rozwali przepływomierza ?


strzał może rozwalić przepływomierz, zwłaszcza jak strzeli parę razy.

2,0 nie ma dołu, ale pow. 4 tys. już bardzo fajnie lata - o ile jest zdrowy :]

_________________
Compi, czyli historia o tym jak dołożyć M-Pakiet i jeździć 1,6 na 18stkach

Coupe, czyli historia o tym jak kupić seryjne auto i nie dać się zwariować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Zielona GĂła
Jedna rzecz mnie przeraża w 2.5 utrzymanie takiego silnika. Czyli mm rozumieć że 2.5 spali mniej gazu niż 2.0 pierwsze słyszę coś takiego ? :szok: :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 16:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
Ania napisał(a):
norbi20zg napisał(a):
2,0 nie ma dołu, ale pow. 4 tys. już bardzo fajnie lata - o ile jest zdrowy :]


2.5 tez nie ma dolu, jesli porownamy osiagi do 4tys i od 4tys ;)
co do spalania to jak dla mnie zart ze m20b20 spali wiecej niz m20b25 gdziekolwiek czy bedzie to miasto, trasa, jazda emerycka czy szalenstwo. w swojej e30 w miescie notuje spalanie rzedu okolo 16 litrow PB bo poprostu lubie jezdzic dynamicznie (oczywiscie mozliwa jest jazda zeby palila 12 w miescie ale chyba nieo to chodzi mając taki samochod). w takim razie chcecie powiedziec ze m20b20 spali ile? 18? a moze 20?

a wracając do tematu gazu to znajomy mial w e30 325 gaz zwykly II generacji i nigdy mu nie strzelil (wymiany swiec przewodow 2x czesciej), ale byl tak zamulony ze chyba kazdy IS dalby mu rade.. tak wiec powtorze sie - tylko sekwencja

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Mi przy spokojnej jeździe m20b20 w mieście wzięło 12 litrów LPG na drugiej generacji, kumpel miał dwie m20b25 i paliły mu na zwykłej instalce >15 zawsze. Tyle, że jego silniki przejawiały ekstremalne zmęczenie materiału, no i on jeździł nieeekonomicznie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Zielona GĂła
Jeżeli kolega katował na gazie to się nie dziwie ja zamierzam poruszać się na gazie w sposób normalny który nie doprowadzi do uszkodzenia silnika lub jego "zmęczenia" tylko że niestety nie wiem który wybrać . :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 18:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
norbi20zg napisał(a):
Jeżeli kolega katował na gazie to się nie dziwie ja zamierzam poruszać się na gazie w sposób normalny który nie doprowadzi do uszkodzenia silnika lub jego "zmęczenia" tylko że niestety nie wiem który wybrać . :(


jiGsaw napisał(a):
Mi przy spokojnej jeździe m20b20 w mieście wzięło 12 litrów LPG na drugiej generacji, kumpel miał dwie m20b25 i paliły mu na zwykłej instalce >15 zawsze. Tyle, że jego silniki przejawiały ekstremalne zmęczenie materiału, no i on jeździł nieeekonomicznie.


15 po mieście to dużo na m20? :rotfl:

To raczej nie była jazda nieekonomiczna, chyba ze gaz skręcony do bólu.

Przy jeździe nieekonomicznej po mieście spalanie w 320 oscylowało w okolicach 20l/100km
Przy analogicznej jeździe 325 nigdy nie przekraczało 17litrów.
Mówię o zdrowych motorach i spalaniu na benzynie.
Spalanie w trasie to w obu przypadkach okolice 10litrów, przy jeździe mega oszczędnej 7,5litra, które da się z zaciśniętymi zębami uzyskać w oby przypadkach.
Próba badania do kilkanaście sztuk.

Zdecydowanie wybieraj m20b25, będzie prawdziwa jazda. Gazu na blosie się nie bój, oczywiście sekwencja jest lepsza, ale przy aucie o wartości kilku tyś, jej zakładanie byłoby przegięciem.

Jedyna przewaga b20 względem b25 to dźwięk silnika, który jest po prostu najlepszy!!


pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 00:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Zielona GĂła
Cytat z jednej aukcji z allegro "Niestety jakis czas temu zostal zamontowany gaz i silnik gazu nie wytrzymal,pekla głowica.Teraz auto dostalo nowy silnik stary do wgladu,gaz zostal odpiety" dodam że silnik to m20b25 więc moje obawy trochę się pogłębiły :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 08:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
glowica nie peka od gazu tylko od przegrzania
ktos moze zaraz powiedziec ze m20b25 to nieudany konstrukcyjnie silnik bo dosyc czesto pekają glowice - owszem pekaja ale tylko z glupoty ich uzytkownikow, ktorzy nie widza wskazan temperatury..
podobnie jest z m40 - niby silnik nazywany przez wiekszosc bocianem itp ale z ta opinia rowniez nalezaloby sie nie zgodzic - wszystko zalezy od uzytkowania i dbania o silnik

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 22:23 
Panowie :)
Moglbym poprosic o generalne podsumowanie ? :)
z tego co zrozumialem to generalnie najlepsza sekwencja ale gaz 2 generacji moze byc pod warunkiem ze jezdzac na gazie silnik nie bedzie zbyt przeciagany itp :)

Jesli mozecie to podsumujcie to jakos ladnie poniewarz niemoge sie doczekac kupna swojego pierwszego BMW jednak wacham sie co robic w zwiazku z tym gazem :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kupowanie od obcego autka ze zwykła IG to trochę ryzyko. Ogólnie odpuść sobie 2. gen.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:42 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
norbi20zg napisał(a):
Jedna rzecz mnie przeraża w 2.5 utrzymanie takiego silnika. Czyli , mm rozumieć że 2.5 spali mniej gazu niż 2.0 pierwsze słyszę coś takiego ?

norbi20zg kup sobie to się przekonasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL