BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 101
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52
Jak pisałem ! odma znajduje się pod kolektorem ssacym i wchodzi w niego od wewnetrznej strony! w okolicach 5tego żebra!
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=15
a to link...
nr. to jest wlasnie odma! hehe
nr. whcodzi w kolektor ssacy
i jest przykrecona u mnie na 3 srobki 13tki chyba
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 12:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czytam co piszecie i podziwiam :rotfl: to co Wy nazywacie odmą i jest przykręcone na 3 śrubki (nr 2 z rysunku) to jest ODOLEJACZ. Ma on za zadanie z powrotem skroplić olej z odmy i włączyć ponownie do układu smarowania :P Dlatego na dole odolejacza jest taki cienki wąż gumowy (nr 6) który schodzi do tej rurki metalowej w której siedzi bagnet do pomiaru stanu oleju. To właśnie ten wężyk często sie zapycha :P Odma to nic innego jak układ odpowietrzania skrzyni korbowej :hyhy: W każdym innym samochodzie to porostu gumowy wąż który wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi w okolicach przepustnicy :hyhy: W BMW silniki Mxx odma wychodzi stojąc przodem do silnika w prawym dolny rogu (ten róg gdzie jest filtr powietrza) i jest to taka rurka średnicy ok. 30mm która biegnie z pokrywy zaworów do odolejacza, który z kolei przykręcony jest do kolektora ssącego. Odolejacz jest po to żeby silnik odmą nie ciągnął oleju i tak jak pisze Wojtas!!! faktycznie jest w okolicach 5tego żebra. Jeżeli cały układ jest szczelny (nieszczelność powoduje że silnik łapie lewe powietrze którego przepływomierz nie liczy, a to powoduje nierówne obroty biegu jałowego, gaśnięcie i spadek mocy) i ten cienki wężyk jest drożny, to proponuje nie wkładać tam rączek, a w M52 nie dotykać tej membrany która jest w odolejaczu bo sie można zdziwić jak pęknie :zdziwko:
Czasami forum potrafi człowieka rozbawić :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Toudi napisał(a):
Czasami forum potrafi człowieka rozbawić :rotfl:


A że co niby nie podoba się Tobie w moim opisie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 16:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 785
Lokalizacja: WLKP
Jednak toudi pisze chyba prawdę...Dziś zdejmowałem cały kolektor ssący i co??? NIe mam odmy.....Wężyk od pokrywy zaworów idzie w ten wąż przed przepustnicą. Połowe dnia siedzieliśmy z kolegą i szukaliśmy tej odmy....NIestety nie mam nic takiego ani w okolicy 5 żebra ani nigdzie.Aha kolektor ssący był od oleju...Pewnie szedł od pokrywy zaworów bo przepustnica też od oleju.Co mam zrobić??? Czy tak może zostac troszkę od oleju???

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 19:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
palermos czy ja gdzieś napisałem że mi się coś nie podoba w twoim opisie?? :zly:
Wszystko ok. tylko już dwie strony jest tego opisywania odmy, a to nic inne go jak to co napisałem czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej i kropka, kawał węża wychodzącego z pokrywy zaworów i wchodzącego w kolektor. Tak jest we wszystkich samochodach, nawet w dużym fiacie i polonezie. Użytkownicy tych aut zdejmowali ten wąż czyli odmę z filtra powietrza i wkładali do butelki bo jak samochód miał przedmuchy to zarzygał olejem cały filtr powietrza, potem świece i dupa, samochód nie pojechał nawet metra.
Silniki M52 mają jeszcze owy odolejacz o którym też pisałem. Jeżeli się on znajduje w aucie to na kolektorze ssącym mniej więcej na przeciw przepustnicy.
maniek6600 jeżeli wąż idzie z pokrywy zaworów prosto w dolot to możesz nie szukać odolejacza, bo go tam nie ma. Masz klasyczne rozwiązanie z odmą do dolotu. Wyczyść przepustnicę ściereczką złóż i dalej śmigaj autkiem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 20:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
No koledzy to dziwna sprawa, potrzebuje pomocy, mechanik stwierdził u mnie odme do wymiany, i zakupiłem cześc nr 1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

CZY DOBRZE KUPIŁEM KOLEDZY CZY WTOPIŁEM ???

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 14:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
pawel2065 część nr 1 to jest zawór regulacji ciśnienia w odmie połączony z odolejaczem. Nawet masz to jakoś tak nazwane w tabeli pod rysunkiem. Wszystkie te rurki i inne cholerstwo, oprócz pokrywy zaworów, to układ odmy, czyli odpowietrzenia skrzyni korbowej. Mechanik kazał wymienić odmę bo pewnie masz gdzieś nieszczelność, dobrze by było gdyby określił który konkretnie element ma na myśli. Ja stawiam na któryś z węży numerowanych na rysunku; 2, 3 lub 7 :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 15:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
Toudi... jak pytałem sie mechanika która odma do wymiany, to mechanik mi powiedział ze odma jest tylko jedna!!! Jak wpisuje na allegro odma to tez mi ten plastik( czesc nr1 ) wyskakuje z odnózkami, byłem u innego mechanika i tez mi powiedział ze to jest odma, wiec sam juz niewiem. pozdro

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 15:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Powiem tak:
Nie zamierzam komentować wypowiedzi mechanika, nie każdy jest znawcą tematu, są też laicy motoryzacyjni i taka wypowiedz mechanika
Cytuj:
mechanik mi powiedział ze odma jest tylko jedna
jest nie na miejscu. Normalny fachowiec co najwyżej by sie uśmiechnął i palcem pokazał który element jest do wymiany. :zly:

Faktem jest że jak zapytałeś
Cytuj:
jak pytałem sie mechanika która odma do wymiany
to sie gość mógł trochę wpienić bo każdy silnik ma jeden układ odmy składający się z jednego elementu bądź w przypadku BM-ki z kilku.

Tak w ogóle ja tu sie produkuje, a do niektórych i tak nic nie dociera :zly:
Jestem mechanikiem więc wiem co mówię.
Dla leniwych polecam linki o odmie :P
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic376248.html
http://www.insomnia.pl/ODMA....._-t167340.html
http://www.renault5.fora.pl/dzial-techn ... ,2544.html
Bardziej ambitni mają GOOGLE :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
czyli wymiana samej tej czesci nic nie da?? dodam ze mam falowanie obrotów na zimnym silniku. i silnik sie dusi, wystapuje taka trąbka po dodaniu gazu. pozdrawiam

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2009, 17:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli podejrzewasz (lub mechanior podejrzewa) że masz gdzieś nieszczelność na odmie, a nie wiesz gdzie, to kup sobie jakiś samostart do Diesla i na pracującym silniku rozpylaj go po odmie, dolocie i kolektorze ssącym, jeżeli trafisz na jakąś dziurę to silnik znacząco zmieni swoje obroty (pójdą w górę lub w dół), w ten sposób możesz zlokalizować nieszczelność :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 16:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
Witam Wojtas, jak tam u ciebie z czasem, na kiedy mozemy sie umówic??

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 08:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 107
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e38 728i
Kod silnika: M52TU
A gdyby zaślepić w kolektorze ssącym miejsce po rurce co idzie od Odmy, a do rurki przymocować jakieś malutki pojemniczek na olej to grzej by to dla silnika było czy lepiej? Gdzieś filmik oglądałem, że żółtki właśnie jakoś tak robią tyle ze nie zaślepiają tylko taki jakiś siakiś fajoski filtr zakładają który mega przeczyszcza i wsio czyste podcisnienie leci do kolektora. Dobrze rozumuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 09:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Mack` Co do twojego rozumowania to po części tak, ale...

Jeżeli układ wtrysku, dawkując paliwo, bazuje na odczycie z miernika masy powietrza (z polskiego na nasze, ma przepływomierz), to po zdjęciu odmy z kolektora ssącego i nie zaślepieniu szczelnie tego otworu/króćca, silnik zacznie zasysać tak zwane lewe powietrze, co spowoduje pogorszenie osiągów.
Te filtry o których mówisz są zakładane na wyjście odmy z pokrywy zaworów i mają na celu wyłapywanie cząstek/kropel/oparów oleju wydostających się z silnika.
Pod żadnym pozorem nie wolno zaślepiać otworu wychodzącego z pokrywy zaworów, ponieważ powstanie tak duże ciśnienie wewnątrz skrzyni korbowej, które wypchnie olej z silnika każdym możliwym otworek, które samo sobie zrobi. Czyli przeważnie uszkodzeniu ulegają najsłabsze elementy; filtr oleju, uszczelka dekla zaworowego itp

Masz rację co do tego że odłączenie odmy od kolektora ssącego znacznie poprawia czystość i działanie silnika. Jednak podczas pracy silnika olej podgrzewa się parując, to pociąga za sobą sporą emisje szkodliwych gazów, niszczących warstwę ozonową, rośliny, a (w ekstremalnych przypadkach) dostając się do wnętrza samochodu powodują zatrucia u kierowcy i pasażerów. Dlatego aby zachować normy ekologiczne, producenci aut, kierują te opary do silnika, aby zostały zneutralizowane podczas procesu spalania.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 09:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 107
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e38 728i
Kod silnika: M52TU
Ano wiadomo, bo wtedy tak zwane lewe powietrze dostaje się do kolektora. Mhm na wyjściu z odmy, ale nie pamiętam czy nawet sama odma nie jest zlikwidowana, a w zamian tego filtr ciekawy. Coś pamiętam, ze po jakiejś dużej w miarę ilości km dość sporo było widać oleju było w filtrze.
Coś czuje właśnie, że mam odme już fest zapchaną bo 2ma uszczelkami nieźle mi olej ucieka.
Ekologia to tak samo jak niektórzy Kata wycinają, albo przelot robią i nic więcej. No wiadomo jak już coś zakładać to mocno hermetycznego co by na zdrowiu nie ucierpieć. Sprobuję znaleść tego żółta na necie co omawiał kwestie tego filtra.No bo raczej mocno to bez zmian będzie dla silnika. Mnie to troszki boli ze kolektor ssący mam cały obrzygany od środka w oleju....
Może tak ma być, ale mnie to boli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] gdzie jest odma w e36 325i vanos M50?
PostNapisane: 24 lutego 2014, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36,e38
Kod silnika: M50B20,M62B35
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... j/vEE02409

Czy mówimy o tym odpowietrzniku?

_________________
W wolnych chwilach:
www.e36e38.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] gdzie jest odma w e36 325i vanos M50?
PostNapisane: 25 lutego 2014, 07:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Co do silników m50 to nie mają separatora oleju.Odmę oczywiście mają,czyli kawałek węża wychodzący z pokrywy zaworów który jest podłączony do gumy przepływomierza.Jest tam jeszcze cieńszy wężyk który biegnie pod kolektor.Separator oleju zaczęli montować dopiero w m52.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL