BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 18 września 2014, 00:34


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1856
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
tez miałam probem z obrotami - nie tyle standardowe falowanie, ile gubienie wolnych /czyli dojazd do skrzyzowania itp - bunia gaśnie/
podejrzane były sondy, okazało się że zdechł czujnik polozenia wału korbowego
wymieniłam i od tamtej jest w porządku :)

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 15:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2215
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
To samo miałem w mojej Betoniarce i nie tylko ;) Przerobiłem już wszystko łącznie z czujnikiem położenia wałka (podobny objaw, ale dochodzi drastyczny spadek mocy), żadne sądy ani inne czujniki nie są tu problemem. Dużo lepiej było na włączonej klimatyzacji, fura prawie nie gasła. Przyczyną przeważnie jest zabrudzenie na przepustnicy. Mianowicie opary olej osadzają się na przepustnicy powodując zmniejszanie się szczeliny pomiędzy klapą a gardłem przepustnicy. Powoduje to iż do silnika wpada za mało powietrze, silnik krokowy biegu jałowego próbuje temu zaradzić ale jego konstrukcja nigdy nie pozwoli ustabilizować biegu jałowego i fura gaśnie a kierowca wywala oczy :zdziwko: Problem można rożwiązać na dwa sposoby:
1. Zdjąć gumę dolotu powietrza (jeżeli jest przepustnica korygująca od ASC to też trzeba ją odkręcić ) wyczyścić gardło przepustnicy oraz ranty klapy przepustnicy tak żeby przywrócić oryginalną szczelinę.

2. Jeżeli pierwszy sposób nie zadziała, przy przepustnicy jest regulacja jej minimalnego zamknięcia, należy ją delikatnie wkręcić. Obroty się lekko podniosą a fura przestanie gasnąć.

Jeżeli komuś przyjdzie do głowy najpierw lekko podkręcić przepustnicę , a dopiero potem ją wyczyści, to się może lekko zdziwić jaka autko nie będzie schodzić z obrotów :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 06:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Hej !
Dobrze skoro mowicie o tej odmie itd.
Ogolnie mam nieszczelnosc na tym czyms co na zdjeciu ponizej. Jak to zostaje docisniete (na zdjeciu bez obudowy) to samochod chociazby na ssaniu podczas recyrkulacji spalin chodzi duzo ciszej z kolei jak sie go pusci i jakby wezmie to w ręke to czuć jak wookoło tego popiernicza wiatr. I kolejna dosc wazna sprawa...jak gasze silnik to na sam koniec jak gasnie motor to jest takie ''Pfff'' czy moze inaczej "SSS"-takie syczenie jakby na koniec wypuszczal jakies powietrze. Natomiast jak docisnie sie to cos to juz tego nie slychac !

Obrazek

Pytanie takie
1.Co to jest ?
2.Czy to ma byc szczelne ?
3.Jeśli ma byc szczelne to czy mam to uszczelniac jakims silikonem ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 07:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 983
Lokalizacja: Posen
Moje BMW: E46 & E28
Na szybko mogę Tobie powiedzieć, że po wyłączeniu silnika, u nie też słychać takie psss, u kolegi (2.8 M52TU) też się z tym spotkałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 10:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2215
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
To coś, na co pokazujesz palcem to jest pompa powietrza wtórnego i nie uszczelnia się tego . Jeżeli na ciepłym silniku to syczy to problemem prawdopodobnie jest zawór powietrza wtórnego (jakbyś podniósł palec tak jak go trzymasz to 25cm wyżej masz zawór, od dołu wchodzi aluminiowa rurka z kolektora, a z boku wychodzi wąż do pompy), może zaszedł nagarem i sie nie domyka. To tłumaczyłoby wahania obrotów :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 15:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Nie no syczy tylko na poczatku na zimnym silniku a potem odpuszcza i ale chodzi o to ze tam wyraźnie czuc na ręku ruch powietrza a to syknięcie jest po tym jak juz przekrecisz kluczyk na pozycje "0"
To wkoncu ma byc odczuwalne to powietrze dookoła tego wskazanego na zdjeciu czy nie ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 maja 2009, 19:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 175
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E46 325i
Kod silnika: M54
Chłopaki ja jestem prawie na pewno pewnien ze to tak ma byc, a chodzi głosno tylko na zimnym bo ta pompa sie wyłacza nawet duzo wczesniej zanim silnik sie nagrzeje.
Z tego co sie orietnuje to ta pompa ma cos wspolnego z przewietrzeniem skrzyni korbowej ale nie daje sobie głowy uciąc.

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 13:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: pomorskie
U mnie tak samo jak zimny to ta pompa powietrza chodzi jak odkurzacz. Pocodzi z 2 minuty silnik nabierze lekko temperatury i nastepuje cisza. A przy okazji w tym samym momencie silnik tak jakby nie palil na wszystkie gary (muli, strzela, nie rozpedza sie jak powinien ) po chwili wszystkie objawy znikaja i jest ok. Postoi aż ostygnie, odpalam i wszystko od nowa w tym samy schemacie jak wczesniej.

Macie jakis pomysł co moze być. Na kompie pokazało tylko czujnik cieczy chlodzącej - wymieniłem go ale bez rezultatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 14:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 341
Lokalizacja: Stoneleigh
Moje BMW: brak
Taka mala lekturka na wasze problemy z obrotami :



Do you own one of the below BMW 6-cylinder cars, 1992-2006? If so then your vanos, engine variable valve timing unit, is most likely failing. These vanos units have been consistently diagnosed to fail due to deteriorating piston seal O-rings. The O-rings are made of a material that is failing in the engine environment. This causes the vanos piston seals to lose their sealing function and for the vanos unit to fail.

BMW does not provide the vanos seals separately. It sells rebuilt vanos units for ~$500. New rebuilt vanos units are supplied with the same failing O-rings and have been found to significantly fail in 20k miles (32k kilometers).

Vanos seals repair kits are now available from Beisan Systems. They incorporate upgraded O-rings to address the failure mode and replacement Teflon seal rings.

Vanos Seals Failure Symptoms
Overall loss of torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Bogging then surging at 3k RPM. Uneven power distribution and RPM transition. Engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Louder idle and intermittent idle RPM hiccups. Difficult takeoffs. Loss of power and bogging when AC on. Increased fuel consumption. Vanos fault codes.
Double vanos cars with the M52TU engine (98/99-00) experience cold weather cold start idle jolts and possible stall.

Vanos Seals Repair Benefits
Overall increase in torque and power, particularly in the lower RPM range, < 3k. Resolution of bogging then surging at 3k RPM. Smooth even distribution of power and RPM transition. Resolution of engine hesitations in the lower RPM range, < 3k. Quiet stable idle. Smooth easy takeoffs. Improved performance when AC on. Reduced fuel consumption, by ~10%. Resolution of vanos fault codes.
Resolution of double vanos M52TU engine (98/99-00) cold weather cold start idle jolts and possible stall.

Vanos Seals Failure Affected Automobiles


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 2 marca 2010, 22:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 10
Lokalizacja: cze100chowa
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52
hej.mam taki problem z moim e46 323i mianowicie czasami jest wszystko ok...a czasami nie....a chodzi o to ze jak odpale auto to czasami tak dziwnie silnik kuleje...jak by nie palil na jeden gar...a czasami jest wszystko ok...po podpieciu do kompa i sprawdzeniu błędów (programem INPA) wywaliło bład sondy 1 za katalizatorem.nic innego...
bład:
156 Signal lambdasonde Nach-Kat Bank 1 Maximalwert ueberschritten
po przetłumaczeniu tego przez kolege na jezyk polski brzmi to mniej wiecej tak " sygnal z lambdy - maksymalna wartość przekroczona(powyzej)"

kolega powiedzial mi, ze taki objaw ze czasem silnik kuleje a czasem chodzi dobrze moze być spowodowany padajaca świecą dlatego wywala blad sondy 1 za katalizatorem która odpowiada za cylindry 1,2 i 3 (a sonda2 odpowiada za cyl 4,5 i 6) i ktoraś swieca nie dopala dokladnie mieszanki stad ta "maksymalna wartość przekroczona(powyzej)" na sondzie 1 za katem i stad wywala mi ten bład... czy może tak być jak kolega mowi ze to moze być przyczyna tego, ze silnik czasem kuleje...czy problem tkwi gdzies indziej...ale po podlaczeniu pod kompa tylko taki blad wywala sondy 1 za katem...nie wywala zadnego innego błedu...prosze o jakas odpowiedz.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 3 marca 2010, 11:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Elblag
Moje BMW: E38 730I
witam kolege z Elblaga jest gosc u nas w miescie co ma orginalny program do bmw ,jest drogi ale skuteczny i lubi bmw ;) ul Morszynska 61 Dominik Gorski pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 15 maja 2010, 14:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 33
Lokalizacja: Polski Klub BMW w Irlandii
Moje BMW: [e46] 323Ci
Witam jestem z elbląga :) mam ten sam problem, czasem po nagrzaniu silnika do max temperatury, gdy stanę gdzieś czuję, że silnik zaczyna się trząść jakby 1 gar nie chodził,trzęsie budą. Po wyłączeniu silnika i włączeniu na nowo, wszystko chodzi znowu idealnie, do tego dochodzi wydech chodzący jak jakiś traktor lub motor co widać moim wideo:

http://www.youtube.com/watch?v=VsD7GG9L0jE

Komputer z INPA wykrył pierw błąd przepływki, ale później po skasowaniu błędów i na nowo zrobionym teście wyszedł błąd dwóch sond na garach 4,5,6

Ja w przeciwieństwie do większości bmw 323Ci '00 mam 2 rury dochodzące do kolerktora, a więc 4 sondy, dwie przed i dwie za katalizatorem, przy dodaniu gazu i utrzymaniu na 2 tys. obrotów na kompie wartości garów poprostu wyszły poza skale wariowały, również były błedy vanosa.

Co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 15 maja 2010, 15:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 27
Posty: 789
wybacz ale jakbym miał jechać na kompa i powiedziałby mi gość masz błąd 1234 1234 345 i 734 itd itd
a po pytania od czego to jest odpowiedziałby że nie wie i mam poszukać na forum spaliłbym mu piździdołek
ja Ci zrobię gratis jeśli jesteś z okolic Bydgoszcz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 29 sierpnia 2010, 11:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 33
Lokalizacja: Polski Klub BMW w Irlandii
Moje BMW: [e46] 323Ci
ktoś ma jakieś newsy?

ja się zabieram za zakup 4 sond bosh z ebay z uk, jako, że mam do wymiany 2 ale lepiej zaradzać i kupić 4 niż potem na nowo się bawić w wymianę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 09:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 318ti compakt
witam
mam takie pytanie mianowice jak nieraz odpalam samochód to potrafi mi zgasnąć a nie raz nie;( bylem sprawdzić na komputerze jaki jest problem to powiedzieli mi że to jest przepływomierz wiec wymieniłem przepływomierz i jest tak samo co to może być prosze o dopowiedz z góry dziękuje
pozdrawiam


Ostatnio edytowano 30 sierpnia 2010, 10:35 przez patryk17, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 10:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 318ti compakt
to może być sonda czy czujnik położenia wału korbowego?? dzisiaj jak odpalilem to wachały sie obroty silnik brzytko chodził musialem zrobic przygazówke żeby sie ustabilizowaly pomóżcie mi !!!!!!!!:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 30 sierpnia 2010, 12:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 33
Lokalizacja: Polski Klub BMW w Irlandii
Moje BMW: [e46] 323Ci
patryk17 napisał(a):
to może być sonda czy czujnik położenia wału korbowego?? dzisiaj jak odpalilem to wachały sie obroty silnik brzytko chodził musialem zrobic przygazówke żeby sie ustabilizowaly pomóżcie mi !!!!!!!!:(


sprawdź czy nie łapie lewego powietrza gdzieś, może być sonda, choć wtedy auto nie mogło by zgasnąć, może być położenie wału korbowego, na co bym zwrócił największą uwagę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 10 października 2010, 17:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 3 E46 coupe
witam
od 1,5 miesiaca posiadam bmw 3 e46 coupe rocznik 99 150KM z instalacja gazową BRC (sekwencja).

chodzi oto ze na benzynie chodzi mi elegancko,przelaczam na gaz i poprzejechaniu ok 30km zapala mi sie kontrolka check-engine i gdy kilka razy wrzuce na luz to mi auto gasnie podczas jazdy (np. podczas dojazdu do skrzyzowania).
gdy przelacze na benzyne to po przejechaniu ok 30km check-engine gasnie.

najpierw pojechalem na diagnostyke silnika (bo wtedy myslalem ze to jeszcze wina po stronie benzyny) - niby bral lewe powietze no to mi zrobil i pozatym silnik na diagnostyce wypadl dobrze. facet powiedzial ze mam 4sondy lambda i jak dalej bedzie mi gasnal to zebym jechal do gazownikow bo po stronie benzyny jest wszystko ok. calą uwage skupilem na gazie.

1) wymienilem filtry gazu - nie pomoglo
2) pojechalem do gazownika i na kompie wyszly bledy :
- mieszanka zbyt bogata
- sonda 1 rzad 1
- sonda 2, rząd 2
- czujnik spalania stykowego na cylindrze 3 i 4

facet sprawdzil czy kolejnosc wtrysku na wtryskach od gazu jest prawidlowa i wyszlo ze prawidlowa. Potem ustawialismy mieszanke tzn. kazal mi trzymac na 3000obr a on ustawial na kompie mieszanke - oczywiscie nie pomoglo, skasowal mi bledy kazal na drugi dzien przyjechac. na drugi dzien podlaczyl pod kompa i byly tylko sondy to drugi raz ustawialismy mieszanke - oczywicienie pomoglo i facet rozlozyl rece i nie wiedzial juz co dalej robic.

podczas ustawiania tej mieszanki napiecie sond bylo w normie,mieszanki juz lepiej ustawic sie nie dalo bo kilka razy ustawialismy bo na sekwencji trzeba ustawic tak,aby jak najlepiej odzwierciedlala ona mieszanke benzynowa.

3) pojechalem do drugiego gazownika i okazalo sie ze wtryskiwacz gazu nr4 jes do wymiany wiec wymienil.
i znowu po przelaczeniu na gaz i przejechaniu ok 30km zapalil sie check-engine wiec jezdzilem dalej nagazie i po 2dniach jezdzenia gdzie zrobilem ok 100km po wrzuceniu na luz silnik zgasnal.

pojechalem do niego i podlaczyl pod kompa i wyszly znowu sondy i jestem z nim umowiony na wtorek (12.10.2010)

moze ktos z was wie co moze byc przyczyna bo juz nie mam sily i pieniedzy zeby tak na slepo robic.

czy sondy są do wymiany?? mi sie wydaje ze gdyby sondy byly zle to na benzynie tez by mi gasnal. padlo tutaj tez ze czujnik polozenia walu korbowego no ale to tez na benzynie by mi gasnal chyba. swiece i przewody wysokiego napiecia to tez na benzynie by mi gasnal chyba.

tymczasem gasnie mi tylko na gazie i po przejechaniu kilkudziesieciu km po wczesniejszym zapaleniu sie check-engine i tylko na cieplym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 14 października 2010, 14:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 33
Lokalizacja: Polski Klub BMW w Irlandii
Moje BMW: [e46] 323Ci
powiem tak :) nie jestem zwolennikiem przerabiania tych marek na GAZ, bo nie po to zostały zrobione, aby oszczędznie jeździć, mogło być coż po założeniu gazu, lub przed, przed założeniem gazu miałeś problem z tym czy dopiero po założeniu instalacji gazowej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sonda Lambda
PostNapisane: 14 października 2010, 16:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 766
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46 Sedan 5.0 v8
Witam PODEPNE sie zgory sorka -Umnie jest taki problem wymienielm przeplywomierz bo auto gaslo teraz nie gasnie i na benzynie jest wszystko oki a na gazie obroty faluja zauwazylem ze jak odepne wtyke od krokowca falowanie ustaje i jest gicior przypne spowrotem krokowca i znowu falowanie czy to uszkodzony krokowiec ????ale moim zdaniem wlasnie po odpieciu krokowca powinny falowac a jest odwrotnie co mi poradzicie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Radovanovic1 i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL