BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] schemat podłaczenia obc
PostNapisane: 3 lutego 2009, 23:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
Potrzebuje konkretnie schemat podłączenia obc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 00:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 747
Moje BMW: E36
schemat do obc 18 przycisków
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... onvert.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 00:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
Dzięki, a do najmniejszego 7 przyciskowego :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 320i
Kod silnika: m52b20
Cześć nie zakładam nowego tematu bo nie ma takiej potrzeby.
A mianowicie mam taki problem mam zrąbane obc 11(nieopłacalna naprawa)
nigdze nie moge kupić są same 7-8-18 jest jedna 11 ale cena kosmos.
Wiec co poradzicie kupić 8??? 18 odpada nie chce nic kombinować zmieniac manetki itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
schemat podlaczenia malego kompa 7 (przyciskow):
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16216&start=0

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 14:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
nic nie musziwsz kombinowąć, kupujesz 18 przepinasz tylko dwa przewody od zasilania i ci działa jak 11 - ja tak mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e36 320i
Kod silnika: m52b20
aha a możesz to jakos opisać co i jak podpiąć?? bedzie potrzebna jeszcze ta biała kostka????(pewnie tak) :D


oki znalazłem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
odswierze troche temat
ale pytaniem :)
podlaczam wszytko co trzeba ... wlacza sie (full obc)
ale nic poza tym i pierwszym wskazaniem temperatury (zatrzymuje sie) nie ma ...
nie pamietam teraz ktora to byla wtyczka od licznika chyba biala pin 10 ktory jest od predkosci a u mnie go nie ma ... jest 11 ktory ma ten sam kolor co u kumpla 10 :) a wszytko lacznie z eko mi chodzi
udalo mi sie tez podlaczyc manetke bez wiekszego problemu
slyszalem ze trzeba podlaczyc sie jednak pod pin 10 dorabiajac go - czy to prawda?
moze ktos opisac kolory ktorymi podlaczal predkosc i paliwo?
zasilanie na zaplonie wzielem ze stacyjki drugie z zapalniczi (stale)
zastanawia mnie tez temperatura ... jeden pod kompa przewod a drugi pod srube do masy - blad czy tak moze byc? mase podlacza sie tez pod kompa?
prosil bym tez jeszcze o kolorki do gonga ile i ktore?
wogole po co dodatkowo podlaczac kable nad pedalem gazu? :) to czemus sluzy?
zalezy mi na podpieciu tych dwoch kabli prawidlowo zeby komp zacza liczyc :/
dzieki za pomoc :) jak ktos poda rozwiazanie to normalnie piwo stawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 06:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: ÂŁaĂącut
pin 10 wtyczka niebieska - ilosc paliwa itp
pin 21 wtyczka biala - spalanie itp
termometr miedzy mase a OBC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 08:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
pin 21 podlaczony ale nie pokazuje temeratury
pinu 10 nie mam a kolor kabla pasuje ale pod pin 11 tez nie pokazuje
dodam ze komputer wczoraj sprawdzony i pokazuje wszytkie dane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: ÂŁaĂącut
http://bmw.ctcms.net/bmw/BMW/E-Books/E3 ... ual%20(ETM)/E36_Sedan.pdf

strona 450 i nastepne to schemat podlaczenia OBC
strona 355 i nastepne to opis poszczegolnych pinow w zegarach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 09:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
x16 biala licznika - 21 e=input fuel consumption signal
x17 czarna 10 a=output information signal, tank contents - on-board computer

wiec jezeli nie mam tego pinu to musze go dorobic bo to jest wyjscie z licznika a nie wejscie
wszytko powinno byc jasne :) dzis podlacze nowy brakujacy pin :P

schamat napewno dokladny ale nic go nie rozumiem ;0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
uzylem mocy i podlaczylem wszytkie kable licznika od nowa lacznie z nowym pinem 10
dziala zasieg ... ale predkosci i spalania nie pokazuje ... podlaczylem wszytko wg schematu i dalej nie chce dzialac ... pytanie czemu ;(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: ÂŁaĂącut
a pin nr 2 z niebieskiej wtyczki podpiales pod OBC (sygnal predkosci) ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Zasilanie wziąłeś ze złego miejsca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 06:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
taa pin 2 podpielem na 100% :)

madmarx, ktore i skad ma byc prawidlowo?

ja juz jade z 3 schematami i probuje cos podlaczyc :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
tez sie obecnie mecze z podłaczeniem obc18, jeden schemat mam juz za soba i jak na razie to oszalały mi zegary i tyle, a komp nic nie liczy. Zegary wrocily do normy, zaraz sprawdze kolejny schemat, tak wiec podpinam sie pod temat

EDIT:
Jak na razie to nie dziala mi juz wskaznik temp. silnika :kwasny: a OBC podlaczone, ale nie liczy danych :kwasny: i teraz pytanie do tych ktorzy juz z tym walczyli z pozytywnym wynikiem:
Pod ktore piny w zegarach trzeba sie wpiac? Mam schematy, ale niestety po podlaczeniu nic sie nie dzieje.

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] schemat podłaczenia obc
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 09:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 336
Moje BMW: e46 Coupe
Kod silnika: M47
Przepraszam za "odgrzewanie kotleta" ale potrzebuje schemat podłączenia obc 8 przycisków. Szukałem w internecie, znalazłem interesujący mnie temat (podłączenie obc 8 przycisków) na innym forum bmw, lecz odnosił się on do tematu na bmw-sport, a mianowicie obc 7 przycisków. Ja mam 1 przycisk więcej.

Miałem dotychczas zegarek analogowy, brat Depson u siebie w e36 miał tak samo, tyle, że on podłączał obc7 - wykonując ten zabieg podpiął tylko plus i minus z zapalniczki i z tego co pamiętam była tylko godzina. Czy ja mając zegarek analogowy muszę coś przerabiać? Proszę o odesłanie do tematu ( jeśli przegapiłem, przepraszam ), lub prywatną wiadomość z jakimś schematem/instrukcją podłączenia tego 8przyciskowego obc do mojej e36 :) pozdrawiam

_________________
BMW e46 Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] schemat podłaczenia obc
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 10:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
do 8 przyciskowego jest jeszcze potrzebny moduł check Control, ponieważ będzie podobno tylko godzina i data.
Najlepiej jest podłączyć obc 7,11 i 18 przycisków.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] schemat podłaczenia obc
PostNapisane: 23 kwietnia 2013, 11:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 336
Moje BMW: e46 Coupe
Kod silnika: M47
Kupiłem już kolego 8 przyciskowy OBC - okazjonalnie, z wiązką.

Jak dobrze zrozumiałem, by była godzina, data oraz temperatura - nie potrzebuje modułu check control?
w takim bądź razie, mogę podłączać ów obc, bazując na instrukcji kolegi z tematu Jak podłączyć mały OBC ?

Moduł Check control zakupiłbym później, póki co chciałbym posiadać te trzy opcje.
Jeśli powyższa instrukcja nie jest kompatybilna do OBC8, który posiadam, proszę o pomoc, pozdrawiam.

_________________
BMW e46 Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL