BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 11:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i Coupe - coś z zapłonem ?
PostNapisane: 2 września 2009, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
Witam, :)
od niedawna stałem się posiadaczem BMW. ;)
Mam z moją Betką nie lada problem.. a mianowicie;

na benzynie pływa mi na obrotach - raz pływa raz nie :znudzony: - zależy jak mu się zachce.. czasem pływa mocniej ( od 100 do 1500 obrotów ) a czasem troszkę tylko i przestaje.. byłem z nim na komputerze - powiedzieli, że przez wtyk się nie podepną bo nie ma kontaktu i bezpośrednio i muszę zostawić samochód. Po zostawieniu na drugi dzień nie dali mi wydruku i powiedzieli, że przepływka albo krokowy robi błąd. :kwasny:

Czasem jadąc na benzynie szarpnęło go i gdzieś (tak mi się wydaje) strzeliło spod kolektora.. :niepewny:

Założona została instalacja gazowa (sekwencja) i tu się problem wyolbrzymił..
na gazie na biegu jałowym dodaje mu "gazu" i nieraz strasznie strzela..

słychać :zalamany: , że strzela gdzieś pod kolektorem gazownik powiedział, że nie ma iskry dobrej albo cewka padła.

- wymieniłem świece (na takie jakie zaleca producent),
- zmierzyłem cewki, wszystkie są ok..
- instalacja elek. też ok

Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
Lub zna jakiegoś "magika" ?
Albo dobry serwis co potrafi sprawdzić BMW pod komputerem ? ;)

-------------------

Kolejnym problemem są szyby elek. naciskam przycisk w pozycji 1 szyba zamyka/otwiera się 1cm maks. i znów muszę puścić i nacisnąć. Przyciskając przycisk na pozycję 2(mocniej) szyby w ogóle nie reagują - kompletnie nie wiem co z nimi może być.. :kwasny:

_________________
... bo to Polska, nie elegancja Francja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 15:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
1 problem to prawdopodobna główna cewka z której idzie impuls na resztę. jeżeli nie to sprawdź kable. Takie jest moje zdanie i od tego bym szukał. strzela ci prawdopodobnie od przepustnicy. zobacz czy gdzieś w rurze doprowadzającej nie masz dziury i łapie lewego powietrza. a skakanie na obrotach to prawdopodobnie wina silniczka krokowego. jeżeli zwalniasz autem i ci skaczą obroty a jak się zatrzymasz i chwilę poczekasz to prawdopodobnie regulator ciśnienia paliwa.

2. problem to zepsuty przycisk do szyb :D :) rozbierz go i sprawdź w jakim stanie jest wnętrze klawisza.:)

Pozdrawiam :padam:

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
timi-91 napisał(a):
1 problem to prawdopodobna główna cewka z której idzie impuls na resztę. jeżeli nie to sprawdź kable. Takie jest moje zdanie i od tego bym szukał. strzela ci prawdopodobnie od przepustnicy. zobacz czy gdzieś w rurze doprowadzającej nie masz dziury i łapie lewego powietrza. a skakanie na obrotach to prawdopodobnie wina silniczka krokowego. jeżeli zwalniasz autem i ci skaczą obroty a jak się zatrzymasz i chwilę poczekasz to prawdopodobnie regulator ciśnienia paliwa.

2. problem to zepsuty przycisk do szyb :D :) rozbierz go i sprawdź w jakim stanie jest wnętrze klawisza.:)

Pozdrawiam :padam:


cewki wszystkie mierzone były i są okej :-( nawet pod cewki jak w książce pisali podłożyłem papierowe podkładki. Kable też są Okej.. elektryk sprawdzał je.. (wizualnie) i nie mają styków ani uszkodzeń.

Co do przepustnicy przyglądnę się dokładnie
Krokowca wyczyszczę..

Regulator Cisnienia paliwa - gdzie można go szukać?

_________________
... bo to Polska, nie elegancja Francja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 15:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
timi-91, po pierwsze to zapytaj jaki ma silnik zamiast wymyślać co jest nie tak
bo kolega ma pewnie 24v a ty z kablami i cewką wymyślasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
andrzej520 napisał(a):
timi-91, po pierwsze to zapytaj jaki ma silnik zamiast wymyślać co jest nie tak
bo kolega ma pewnie 24v a ty z kablami i cewką wymyślasz


e36 320i 6 cylindrow 24v

_________________
... bo to Polska, nie elegancja Francja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 15:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
to że strzela przy gwałtownym dodaniu gazu to nic innego jak przebicie na cewkach lub fajkach
śmieszy mnie jak ktoś pisze że fajki są dobre bo ktoś je oglądał wizualnie albo że cewki mierzył
kolego zmień mechanika jak najszybciej
na takiego który ma pojęcie o bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 15:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
kolegoandrzej520 przeczytaj dokładnie co napisałem w poście Takie jest moje zdanie i od tego bym szukał :padam: kurcze ja nie przeczytałem o cewkach.... a kolega napisał że sprawdzone:) :) regulator ciśnienia paliwa zazwyczaj jest przy zbiorniku ale na pewno tego nie wiem... lub przy filtrze paliwa...:) :looka: szukaj gdziekolwiek nieszczelności..

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 17:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
timi-91 napisał(a):
regulator ciśnienia paliwa zazwyczaj jest przy zbiorniku ale na pewno tego nie wiem... lub przy filtrze paliwa.

regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie wtryskowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 17:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
dariush napisał(a):
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
Lub zna jakiegoś "magika" ?
Albo dobry serwis co potrafi sprawdzić BMW pod komputerem ?

w przypadku podwójnego zasilania zawsze radzę zakręcić gaz i sprawdzić jak auto zachowuje się na benzynie
często powodem kłopotów jest instalacja gazowa ale gazownicy zwalają ten problem na mechaników i na odwrót
dlatego ważne jest aby samemu być pewnym na którym zasilaniu jest problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 17:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
sprawdz czy nie masz oleju zalegającego sie w kanałach od świec krokowy nie ma nic do rzeczy jesli strzela ci w kolektor itd sprawdz tez czy przepustnica sie odpowiednio do końca zamyka i otwiera po wcisnieciu pedału gazu i odpuszczeniu :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 06:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
andrzej520 napisał(a):
to że strzela przy gwałtownym dodaniu gazu to nic innego jak przebicie na cewkach lub fajkach
śmieszy mnie jak ktoś pisze że fajki są dobre bo ktoś je oglądał wizualnie albo że cewki mierzył
kolego zmień mechanika jak najszybciej
na takiego który ma pojęcie o bmw


Kolego to jak sprawdzić cewkę która ma przebicie - czy muszę od razu wszystkie wymienić?

ryszard55 napisał(a):
w przypadku podwójnego zasilania zawsze radzę zakręcić gaz i sprawdzić jak auto zachowuje się na benzynie
często powodem kłopotów jest instalacja gazowa ale gazownicy zwalają ten problem na mechaników i na odwrót
dlatego ważne jest aby samemu być pewnym na którym zasilaniu jest problem



Niestety, ale na benzynie też mu czasem odbijało i "pływał" (instalacje mam od niedawna i dopiero teraz to pływanie się i inne usterki pojawiły i sa bardziej odczuwalne - wcześniej na paliwie czasem jak go przydusiłem - wyższy bieg i do dechy też strzelił raz na jakiś czas) jak chwile postałem np.na światłach i mu przechodziło.. gorzej było jak go kupiłem na początku cały czas pływał nawet jak mu lekko wcisnąłem "gaz" to odczuwalne były skoki obrotów...

variant napisał(a):
sprawdz czy nie masz oleju zalegającego sie w kanałach od świec krokowy nie ma nic do rzeczy jesli strzela ci w kolektor itd sprawdz tez czy przepustnica sie odpowiednio do końca zamyka i otwiera po wcisnieciu pedału gazu i odpuszczeniu :ok:


Dzięki kolego sprawdzę na pewno. Świece były suche i przypalone dlatego je wymieniłem.



Dzięki Wam za jakiekolwiek pomysły.. sprawdzę na pewno to o czym pisaliście..
może się uda... :hyhy: ;)
[/i]

_________________
... bo to Polska, nie elegancja Francja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 06:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
andrzej520 napisał(a):
to że strzela przy gwałtownym dodaniu gazu to nic innego jak przebicie na cewkach lub fajkach
śmieszy mnie jak ktoś pisze że fajki są dobre bo ktoś je oglądał wizualnie albo że cewki mierzył
kolego zmień mechanika jak najszybciej
na takiego który ma pojęcie o bmw


Kolego to jak sprawdzić cewkę która ma przebicie - czy muszę od razu wszystkie wymienić?

ryszard55 napisał(a):
w przypadku podwójnego zasilania zawsze radzę zakręcić gaz i sprawdzić jak auto zachowuje się na benzynie
często powodem kłopotów jest instalacja gazowa ale gazownicy zwalają ten problem na mechaników i na odwrót
dlatego ważne jest aby samemu być pewnym na którym zasilaniu jest problem



Niestety, ale na benzynie też mu czasem odbijało i "pływał" (instalacje mam od niedawna i dopiero teraz to pływanie się i inne usterki pojawiły i sa bardziej odczuwalne - wcześniej na paliwie czasem jak go przydusiłem - wyższy bieg i do dechy też strzelił raz na jakiś czas) jak chwile postałem np.na światłach i mu przechodziło.. gorzej było jak go kupiłem na początku cały czas pływał nawet jak mu lekko wcisnąłem "gaz" to odczuwalne były skoki obrotów...

variant napisał(a):
sprawdz czy nie masz oleju zalegającego sie w kanałach od świec krokowy nie ma nic do rzeczy jesli strzela ci w kolektor itd sprawdz tez czy przepustnica sie odpowiednio do końca zamyka i otwiera po wcisnieciu pedału gazu i odpuszczeniu :ok:


Dzięki kolego sprawdzę na pewno. Świece były suche i przypalone dlatego je wymieniłem.



Dzięki Wam za jakiekolwiek pomysły.. sprawdzę na pewno to o czym pisaliście..
może się uda... :hyhy: ;)
[/i]

_________________
... bo to Polska, nie elegancja Francja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 11:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
najlepszy sposób na sprawdzenie to podmianka z innego auta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
andrzej520 napisał(a):
najlepszy sposób na sprawdzenie to podmianka z innego auta


No zgadza się - ale ciężko mi znaleźć taki sam samochód jak ja mam ..
a druga sprawa - czas ..

A tutaj wrzuciłem filmik z pływaniem na postoju.. początkowo trochę a później mocniej pływa.(wystarczy tu kliknąć)

_________________
... bo to Polska, nie elegancja Francja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 21:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
A krokowy wyczyściłeś??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 23:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
dokładnie to jest wina krokowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Coupe - coś z zapłonem ?
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b25
krokowy wyczyszczony,
cewki mierzone ok (nawet tekturowe podkładki są jak pisze w książce),
świece wymienione,
przepływka działa,
sonda lambda wymieniona na oryginał,

podczas pracy silnika czasem czuć takie przerywanie silnika.. wtedy tak w aucie siedząc poszarpuje..
rano na zimnym jak odpalam i wlancza się ssanie.. obroty skaczą do 2000 i spada do 0 i gaśnie za drugim odpaleniem to samo z tym, że obroty zatrzymują sie na 1000 i popływa z 10 sekund (to efekt po mechanikach - w Czeladzi)


Ma ktoś jakiś pomysł?
ostatnio mi powiedzieli, zebym wyrzucil katalizator bo on mi dusi moją betke :D - to dla humoru :mur:
wie ktoś gdzie mogę dostać te gumowe kapturki od cewek?

_________________
... bo to Polska, nie elegancja Francja...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL