BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 13 października 2009, 16:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
jechalem sobie dzisiaj normalnie, 3 szybkie ruszenia na jedynce do odcinki i nagle znowu chce ruszyc i cos mi z tylu puka, przy zmianie biegow raz puknie raz nie. gdy skrecam w lewo to puka z lewej a jak w prawo to z prawej ;/ dodam ze mam skrzynie automatyczna, czytalem ze to moze byc poduszka od mostu, ma ktos moze jakis pomysl lub mial podobny problem? aha i jeszzce jedno, mam wrazenie ze podczas gwaltownego przyspieszania w wyzszych obrotach jakby auto wpadalo w jakies lekkie wibracje z tylu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 20:57 
Witam mam podobny problem w E32 przy mocniejszym przyciśnięciu gazu coś pyka tak samo jak przegub w przednionapędowych autach.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 21:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Sprawdź zawieszenie, a szczególnie tuleje metalowo-gumowo trzymająca wahacz przy progu... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
dowiedzialem sie ze wibracje ktore wystepowaly juz kilka dni wczesniej odpowiada poduszka od mostu, mozliwe ze to stukanie rowniez przez ta poduszke?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 00:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
bardzo możliwe, prawdę mówiąc ja mam u siebie również wibracje przy ruszaniu ( ostrzejszym) tak że trzęsie całą budą ale najbardziej z tyłu, i mechanicy i serwis rozkładają ręce i chcą wszystko pokolei wymieniać:) Twoj post o poduszce pod mostem może mi się przydać :D

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 01:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
przy ruszaniu nic nie wibruje, dopiero zaczyna gdzies tak od przyspieszania od 4-5 tysiecy obrotow

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 08:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
poduszka mostu/dyfra , mocowanie lub lącznik elastyczny wału ...cos z tego .. jak podjedziesz do mechanika i powiesz to co pisze... szybko sprawdzi i diagnoze postawi :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 08:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
Mam to samo i właśnie robię, wymieniajcie poduszki jak najszybciej, bo poleci wam mocowanie Tylnych sanek z Budą, strasznie trudna sprawa bo trzeba rozbierać cały tył. załączę zdjęcie poglądowe co się stało u Mnie jak olałem temat. Dodam, że wymieniam wszystkie poduszki, oraz poduszkę tylnego mostu - ważna sprawa, niewielki w sumie koszt a warto, dodatkowo przy takiej okazji przy większych silnikach warto wymienić elastyczny łącznik wału, i przy okazji sprawdzić mocowanie wachaczy.
http://img380.imageshack.us/img380/4468/pa050342.jpg

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 15 października 2009, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: SuwaÂłki
Mam dwa pytania do wszystkich ktorzy borykaja sie z przypadloscia analizy wibracji.

Czy wymieniany byl olej w skrzyni biegow?

Czy podczas takiego umiarkowanego przyspieszania na 5 po lekkim odpuszczeniu pojawiaja sie jakies wibracje z tylu auta?


I jeszcze takie zjawisko do sprawdzenia. Czy mozecie potwierdzic wystepowanie szarpniecia podczas przelaczania z 4 biegu na piaty.
Najlepiej to sprawdzic jadac na tipie 4, 100-130km/h i na pelnym!, obciazeniu podczas przyspieszania wsadzic 5. Czy wzuci plynnie czy zahechla i szarpnie.

???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 19:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Nie wiem, czy pomogę, ale u mnie był taki problem: przy włączaniu i ruszaniu na 1 i wstecznego biegu, przy nagłym przyhamowaniu na małej prędkości ok 30 km/h oraz przy nagłym zdjęciu nogi z gazu (np na 4 biegu) słychać było takie głuche pukanie z tyłu auta. Okazało się, że wyrobiłą się tylna (pozioma) tulejka mocująca dyfer. Dzisiaj właśnie ją wymieniałem - czas 2 godziny (z małymi problemami) + 68 PLN tulejka. Teraz jest OK :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: SÂłupsk
wydajemi sie ze to tuleje wachacza metalowo gumowe u mnie było to samo najlepiej pojedz na trzepaczki i sie i bedziesz pewien


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: SÂłupsk
wydajemi sie ze to tuleje wachacza metalowo gumowe u mnie było to samo najlepiej pojedz na trzepaczki i sie i bedziesz pewien


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 07:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
horacy11334 napisał(a):
trzepaczki


szarpaczki :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 07:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 122
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B25
jak dojdziesz co byłą przyczyną to daj znać

_________________
Nie ważne ile pali, ważne jak jeździ
------------BMW-----------------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 10:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Sanki tylnego zawieszenia wyrywają się nie z powodu zużytych tulei, tylko z powodu za słabej konstrukcji podłogi w tym miejscu (wada fabryczna).
Tuleje warto zmienić przy jednej robocie, żeby nie w wracać już do tematu: 7 sztuk w tylnym wózku + tuleje wahaczy + łącznik elastyczny wału oraz podpora wału...

Niestety te auta nie są już 1 młodości, a te elementy ciągle pracują i zużywają się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 23 czerwca 2011, 13:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 Convertible
Kod silnika: M54
Tak sanki wyrywają się poprzez za cienką podłogę, ale zużyte tuleje przyspieszają ten proces. Do wymiany są tuleje 2x2 ,4x2 , 7x2 i 9 ze schematu z tylnym wózkiem. Powinno pomóc jeżeli słychać stukanie z tyłu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 1 października 2011, 12:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e46
Witam. Nie moge znalesc odpowiedniego tematu dla mnie i dlatego pisze tutaj. potrzebuje pomocy...

Mam e46 320 D 150km z 2001 wersja poliftowa...
Wszystko chodzi pozytywnie nic nie stuka nie puka przyspieszenie wypasione itp...

Ale gdy np. chce wejsc w zakret i redukuje bieg zeby lekko przytpic gume to nagle z przodu z okolic silnika slysze takie dziwne ocieranie( trrr trrr trrr trrr) jak bys cos z czegos wyskoczylo i nie bylo na swoim miejscu,dziwne uczucie , nie mam bladego pojecia co to moze byc bo sie nie znam na tym...ociera ociera potem odstawiam auto i np odpalam kilka godzin pozniej albo nastepnego dnia i wszystkowraca do normy i jest ok ;/
Czy ktos wie jaka moze byc przyczyna tego ? Co moze sie dziac wtedy ?
Nie jestem jakism przypalowcem nie robie tego czesto ale raz na jakis czas lubie sobie przycisnac w trakcie skretu zeby lekko dupa zucilo...a przez ten incydent nie robie tego bo boje sie ze cos sie rozsypie..Prosze o pomoc co to moze byc co mam sprawdzic w aucie itp.
Pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 1 października 2011, 15:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3490
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
wisnia777 napisał(a):
Witam. Nie moge znalesc odpowiedniego tematu dla mnie i dlatego pisze tutaj.

Jeśli nie ma takiego tematu to trzeba było go założyć

wisnia777 napisał(a):
gdy np. chce wejsc w zakret i redukuje bieg zeby lekko przytpic gume to nagle z przodu z okolic silnika slysze takie dziwne ocieranie( trrr trrr trrr trrr)

To trr trr to moim zdaniem kontrola trakcji... :P

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 18 czerwca 2012, 16:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
dołacze sie do tematu.. Panowie wymieniłem te 7 tuleji..czyli jak sie pisze wyszystkie mocowania spr. zainpregnowane przed korozją nic sie nie wyrwie...moze za 5lat. ale podczas zmiany biegów z 1 na 2 cłychac nadal pukanie :mur: . dyfer wisi na poliuretanie czyli 2x7 i sławna 9 tulej. nadal puka..zauważyłem jak wolno spuszczam noge z gazu to wtedy nie puknie. i na odwrót ze sprzegłem..czy to moze byc wina oleju w dyf czy w skrzyni bo nastepnym krokiem bedzie ta wymiana..jakies sugestie? dodam jak spokojnie jade czyli ekskluzywnie obchodzie sie z pedałami co 6 raz zmiana biegu słuchac i tylko na wyzsze biegi..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] most czy cos innego?
PostNapisane: 18 czerwca 2012, 17:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
i jak cos tam sie dowiedzieliscie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL