BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] WYMIANA AKUMULATORA - czy można to zrobić "normal
PostNapisane: 13 października 2009, 21:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Brodnica
witam,

Musze wymienic akumulator w swojej e46 (2001r,330d, automatic) i czy jak go rozlacze to nie bedzie jakis niespodzianek po podlaczeniu nowego. prosze o rady.

pozdrawiam


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 21:33 przez wojtas1182, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
odłacz najpier minus, potem plus, wyjmij stary, włóż nowy, najpierw podłacz +, potem - i ogień :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 21:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
NIe powinno jak odłaczysz na zgaszonym silniku ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
jak masz alarm to może ci sie rozkodowac,a tak poza tym to nic sie nie stanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 07:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - w nowszych autach zawsze sie odlacza najpierw plus potem minus - nie wystapia potem zadne niespodzianki - w starych typu zuk -postepowalo sie odwrotnie -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 07:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeśli Frank nie ma wiedzy, a E32 jest autem typu żuk to przepraszam, że przeszkadzam

np. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=592

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 21:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - nie znam Franka - a wiem napewno ze zawsze odlacza sie jako pierwszy - plus - tak czynie we wszystkich nowych i srednio starych autach -zawsze - a w tygodniu odlaczam co najmniej 2 baterie - czytaj akumulatory - zuka podalem jako przyklad -a ze nie potrafi kolega czytac dokladnie to i nie musi przepraszac ze przeszkadza a jak uwaza ze zuk i jego auto to samo to nie dziwie sie ze nie chce przeszkadzac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 85
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Moje BMW: E32 750iL
Kod silnika: M70B50
harnas621, to źle podłaczasz. Są dwa powody dla których 1 odłacza sie minus. 1 jeśli odkrecamy minus to nawet jak dotkniemy karoseri kluczem to nic sie nie stanie, a jakbysmy odlaczali plus to po dotknięciu kluczem do karoseri było by poteżne zwarcie i snopy iskier. Po 2 elektronika sterowana jest masa i pierw podłącza sie plus a pózniej minus bo to nie szkodzi sterownikom. Przynajmniej tak uczą w zawodówce i technikach samochodowych ale moze źle ucza.

_________________
Zobacz Czorna Beemmee


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Piskula napisał(a):
harnas621, to źle podłaczasz. Są dwa powody dla których 1 odłacza sie minus. 1 jeśli odkrecamy minus to nawet jak dotkniemy karoseri kluczem to nic sie nie stanie, a jakbysmy odlaczali plus to po dotknięciu kluczem do karoseri było by poteżne zwarcie i snopy iskier. Po 2 elektronika sterowana jest masa i pierw podłącza sie plus a pózniej minus bo to nie szkodzi sterownikom. Przynajmniej tak uczą w zawodówce i technikach samochodowych ale moze źle ucza.


Masz rację. Ale czemu w drugi przypadku odlączasz najpierw "plus"

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 85
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Moje BMW: E32 750iL
Kod silnika: M70B50
Napisałem ze PODŁĄCZASZ. Samo odłaczenie akusa nie szkodzi sterownikom ale podłaczenie źle wpływa na sterowniki, bo prąd "idze" od plusa do minusa czyli jesli podłączymy pierw plus a potem mase to ładunki elektryczne juz beda w kondensatorach czyli zapobiegniemy przeciazeniu.

_________________
Zobacz Czorna Beemmee


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL