BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d 1999r - brak ogrzewania, spadek mocy silnika...
PostNapisane: 18 października 2009, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Ostro³êka
Witam,

Z moja bumą dzieje/ a właściwie stało się coś niedobrego. Zdaje się, że jest to jakaś usterka pozornie nie do ogarnięcia. Nikt ze znajomych mających BMW oraz inne samochody nie potrafią określić co to jest, opadają ręce. Do rzeczy: problem zaczął się gdy dolałem odrobinę cieczy chłodzącej do zbiornika wyrównawczego do poziomu tak by pływak lekko wystawał na wysokości króćca wlewu (między min a max), dolałem jakieś 0k 300ml. Lampka kontrolna płynu chłodzącego zgasła - jest ok. Po przejechaniu około 80 km strzałka na wskaźniku temperatury silnika zaczęła wariować, przy większej prędkości silnik zaczą się natychmiastowo przegrzewać i radykalnie spadała moc silnika tak że powyżej 70km/h nie dało się jechać szybciej wciskając gaz do podłogi. Dodam, że problem z brakiem mocy występował już dużo wcześniej przy większych prędkościach np powyżej 130km/h nie dało się już rozwinąć większej prędkości.
Wiem, że może to być przyczyną nieodpowietrzenia układu ale później to zrobiłem i było tak samo plus do tego brak ogrzewania w środku. Ustawiam klimatyzację na max a dalej wieje zimnym powietrzem. :(
Byłem w aso BMW zapytać tylko co może być przyczyną tych usterek. Facet podniósł maskę pomacał gdzie trzeba i stwierdził, że to termostat.
- wymiana termostatu w aso kosztuje ok 600PLN, - nie dziękuję! Zmówiłem nową część na allegro za 169PLN i wziąłem się za wymianę:

Obrazek

Przed wymianą wpierw odkręciłem korek spustowy w chłodnicy i ku zdziwieniu ściekło tylko około 1,5 litra zamiast 7, gdzie reszta? Po demontażu termostatu nie wyciekła ani kropla cieczy :bad:
Obrazek
Okazało się, że termostat jest dobry, bez problemu otwiera się w temperaturze wrzenia wody :oops:

W między czasie przed tą całą robotą pojawiła się kolejna usterkowa zagadka. Kiedy odłączyłem przewód masy (-) na akumulatorze, zlałem ciecz chłodzącą i z powrotem podłączyłem akumulator - silnik nie chce już zapalić. Kiedy przekręcam kluczyk wskazówka temperatury silnika od razu przesuwa się na czerwone pole:
Obrazek
Wcześniej przy zlewaniu cieczy nie było problemu z odpaleniem silnika. Komputer?
Dodatkowo zaczęła nieustannie świecić się czerwona dioda przy kierownicy z lewej strony. Nigdy wcześniej mi się ona nie świeciła:
Obrazek

Zamontowałem nowy termostat, wszystko skręciłem a silnik dalej nie chce palić.
Postarałem się szczegółowo określić usterkę w mojej e46: brak ogrzewania, silnik nie ma mocy i nie chce już zapalić. Czy ktoś z tutaj obecnych na forum spotkał się z czymś takim? Jakieś pomysły?
Proszę o jakieś rozsądne rady.

_________________
Niech moc BMW bĂŞdzie z Wami ! Obrazek


Ostatnio edytowano 18 października 2009, 20:25 przez Arczimedes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 11:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
A od czego jest ta kontrolka (czerwona dioda) przy kierownicy? Bo chyba seria nie ma czegoś takiego. Może masz jakiś układ antywłamaniowy i po odłączeniu minusa od akumulatora odcięło Ci zapłon.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 11:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Ostro³êka
Wcześniej odłączałem aku kilkanaście razy i nie było czegoś takiego...
Całkiem możliwe, że nagle załączył się jakiś tryb antywłamaniowy i teraz nie mogę odpalić silnika, jak to ogarnąć ? :zalamany:

_________________
Niech moc BMW bĂŞdzie z Wami ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Auto kręci, czy w ogóle brak reakcji.
Orientujesz się od czego jest ta kontrolka przy kierownicy, albo czy masz jakiś dodatkowy alarm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Ostro³êka
Rozrusznik kręci normalnie ale dalej nic...
Nie ma żadnego dodatkowego alarmu w samochodzie.

_________________
Niech moc BMW bĂŞdzie z Wami ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KaCwIn
Witam!! Jak się spuszcza płyn to trzeba odkręcić węża u dołu chłodnicy tak żeby był spadek... Jeśli odkręciłeś węża u góry to nie dziwie ci się że wyciekło tylko 1,5 litra płynu chłodzącego... Musisz go odkręcić w jak najniższym punkcie czyli u dołu chłodnicy żeby cały płyn wyciekł z bloku silnika i chłodnicy... A co do mocy spotkałem się z czymś takim że samochód nie chciał iść więcej jak 120 km/h a jak już miał ponad 90 stopni to 60 km/h max na pełnym gadzie i tracił moc z wzrostem temperatury... Spowodowane to jest tym że masz kolego już stare świece... Mój kolega miał to samo w golfie 3 jechaliśmy razem z dyskoteki a tu po chwili auto się grzało jak głupie i straciło kompletnie moc... Po Wykręcałem mu to wszystko i okazało się że świece już takie stare były że byle kiedy miały iskrę a byle kiedy nie miały na nich było tyle nagaru że w życiu nie widziałem takiego czegoś takiego strup na strupie posprawdzaj sobie świece :) A co do wskazówki i kontrolki sprawdź czy gdzieś nie uszkodziłeś jakiegoś czujnika od temperatury lub mógł sam po prostu się zepsuć. A w tedy jak ci wskazówka zaczęła wariować to wydaję mi się że układ był zapowietrzony i gdy pod czujnik podeszło powietrze to ten momentalnie się nagrzewał i dlatego skakała wskazówka musiał się jakoś zapowietrzyć ... Sprawdź dobrze... I Pamiętaj żebyś po zalaniu silnika dobrze odpowietrzył układ chłodzenia.... Praktykuję mechanikę samochodową już 3 rok i już trochę widziałem... :) Ale wiadomo że jak czegoś nie wiem lub mam wątpliwości to wole zapytać na forum zawsze mi ktoś odpowie co z moimi problemami zrobić :) Pozdrawiam Piotr... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KaCwIn
Brak ogrzewania spowodowany jest tym że chłodniczka od nagrzewnicy jest zapowietrzona!! I dlatego ci nie chciało grzać... Układ chłodzenia masz zapowietrzony....
Pozdrawiam Piotr!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Wpisz w google "e46 temperatura na max i nie odpala" jakiś koleś miał taki problem, ale do końca nie zostało opisane. Może jednak jakieś wskazówki z tego wyciągniesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Ostro³êka
Silnik traci moc wraz ze wzrostem temperatury.
A co do spuszczania cieczy chłodzącej to odkręciłem korek spustowy w chłodnicy i jest to najniższy punkt w obiegu cieczy... ściekło tylko 1,5 litra a gdzie reszta ?

_________________
Niech moc BMW bĂŞdzie z Wami ! Obrazek


Ostatnio edytowano 29 października 2009, 10:02 przez Arczimedes, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KaCwIn
Korek spustowy spuszcza tylko te 1,5 litra z samej chłodnicy.... Weź odkręć węża który idzie z silnika u samego dołu do chłodnicy... A zobaczysz ile wyleci ci płynu z bloku silnika...
Odkręć węża zobaczysz sam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Ostro³êka
Ten wąż z silnika idzie do chłodnicy a ja właśnie odkręciłem korek spustowy w najniższym punkcie chłodnicy z dołu, także to to samo ;)

_________________
Niech moc BMW bĂŞdzie z Wami ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KaCwIn
Jak się nie wie czy jest dobry termostat są dwa sposoby by go sprawdzić... Zagotować czajnik wody wlać wrzątek do wiaderka wrzucić do tej wody termostat i patrzeć czy się prawidłowo otwiera... Drugi sposób chwycić obcęgami termostat i grzać go palnikiem jak się otworzy jest git... Co do termostatów podrabianych co kosztują od 30 do 50 zł.. . To zwykłe gówn :kwasny: .. Wolę dołożyć i kupić oryginał bo wiem jak działają te niby <<DOBRE>> podróby :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KaCwIn
Ja bym go odkręcił... Miał bym pewność... Bo to jest nie możliwe byś miał tylko 1,5 litra płynu :zdziwko: Kiedy sprawdzałeś lub wymieniałeś płyn ostatnio?? No nie wierzę żeby 5,5 litra tak se wyciekło od tak... A patrzyłeś czy nie masz jakiegoś dziurawego węża lub czy gdzieś ci coś nie cieknie..???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Ostro³êka
Frank_e36 najpierw przeczytaj dokładnie mój post dopiero pisz :)
Termostat jest dobry, bez problemu otwiera się w temperaturze wrzenia wody. Ale zanim go odkręciłem i sprawdziłem to zamówiłem nowy oryginalny dla pewności, przyda się na zapas.
Nie miałem żadnego wycieku, dopiero niedawno zaczęła świecić się kontrolka od płynu chłodzącego, dolałem i zgasła. No ale jak teraz odpalić ten silnik ? :-|

_________________
Niech moc BMW bĂŞdzie z Wami ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 13:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
ja zanim zacozlem cokowliek wymieniac z termostatmi to przeczytalem watek tudym-a na forum
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... &start=150

prosze poszukac ze zdjeciami opis co i jak. Pewnie masz uklad zapowietrzony, brak cieczy chlodzacej to moze czujnik nie pozwala na odpalenie. Ja bym spusicil z wszytsko i odpowietrzal jak tudym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 13:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: KaCwIn
Dokładnie ta jak pisze << FORNAL>>
Cytuj:
Pewnie masz układ zapowietrzony, brak cieczy chłodzącej to możne czujnik nie pozwala na odpalenie. Ja bym spusicił z wszystko i odpowietrzał jak tudym.
Zrób tak i Git :) A jak to cię nie puści to coś nie gra z czujnikami :) Pozdro... !! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 17:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam,
sporo gadania zero pomocy.

Kolego zacznij od ustalenia dlaczego temperatura cieczy przy włączaniu zapłonu idzie na ful!!
W takim stanie komp może blokować możliwość pracy silnika w celu jego ochrony.

Sprawdź czujnik temp. cieczy chłodzącej i jego obwód (kable)

Jeśli chodzi o brak cieczy w układzie są dwie opcje ciecz uciekła z układu na zewnątrz lub ciecz z układu poszła w olej lub cylinder.
Jeśli w olej to na bagnecie powinieneś zauważyć zmiany w konsystencji i kolorze oleju.
Jeśli w cylinder to teoretycznie woda powinna również pojawić się w oleju a podczas jazdy gdy ci tak słabł pewnie było biało za tobą......

Moja teoria i obym się mylił :
Kolega śmiga na małym poziomie cieczy............. silnik się przegrzewa , dochodzi do odkształcenia głowicy ,uszkodzeniu ulega uszczelka pod głowicą.
Podczas jazdy uszkodzona uszczelka umożliwia wprowadzenie cieczy do cylindra,ciecz w postaci pary wylatuje tłumikiem w tym czasie ubywa cieczy silnik się przegrzewa .Czujnik temperatury cieczy nie jest zanurzony w cieczy więc nie pokazuje temperatury cieczy i nie pokazuje właściwej temperatury silnika.
W układzie zostaje 1,5 litra to zbyt mała ilość ,nie chłodzi silnika nie podaje właściwej temperatury ,cieczy jest tak mało że układ jest zapowietrzony ( nagrzewnica naturalnie pusta) Proces może trwać bardzo szybko bo przy walniętej uszczelce kompresja może również wypychać ciecz i "zapowietrzać "układ.

Zaczął bym od podpięcia pod kompa : błędy i temp. cieczy .

Jeśli po ogarnięciu problemu z wskazaniem temp. cieczy na max.
Myślisz że to koniec problemu to nie jest tak pięknie .
Nowa uszczelka , planowanie głowicy , nowy olej,płukanie silnika,nowa ciecz chłodząca. Kupa pracy i kupa kasy.

I oby moje słowa się w g.... obróciły.,
ale objawy wskazują niestety na uszczelkę pod głowica i ostre przegrzanie silnika.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 18:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
I jeszcze to..................

Cytuj:
Trafne spostrzeżenie z tymi świecami. Silnik traci moc wraz ze wzrostem temperatury.


Kosmiczna teoria.
Kolega piszący o świecach nie zwrócił uwagi na to że to diesel :) a te nie mają nic wspólnego z spadkiem mocy.
Głowica pewnie jest fioletowa nie dziwie się że tracił moc.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Ostro³êka
Tej teorii obawiałem się najbardziej :zly: ale niestety ta uszczelka może być przyczyną tych wszystkich objawów...
Jest minimalna szansa, że to jednak nie uszczelka tylko coś drobniejszego. Ciężki przypadek, nie wiem od czego zacząć.
Jestem zmuszony zrobić tak jak kolega <ROGER-NYSA> podpowiada czyli na dniach zaciągnąć auto na diagnostykę komputerową, wtedy wszystko wyjdzie.

_________________
Niech moc BMW bĂŞdzie z Wami ! Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Łuków
Moje BMW: e 46 320 Touring
Kod silnika: m47
kolego ja miałem podobne objawy w mojej buni...wymieniałem nawet uszczelkę pod głowicą i dalej działo się to samo...okazało się ze chłodnica była poprostu zapchana w miejscu styku ze zbiorniczkiem wyrównawczym....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL