BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Wymiana sworznia wachacza
PostNapisane: 29 marca 2006, 12:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Wymiana sworznia wachacza przedniego-Proszę o podpowiedz jak to najłatwiej i najszybciej wymienić,chodzi o bmw E36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2006, 14:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 385
Lokalizacja: Radomiak
Moje BMW: e30
Kod silnika: narazie m40
Oj sam chyba nie dasz rady.Do tego potrzebna jest prasa.Trzeba wymontować cały wachacz i zawieźć do zakładu, oni tam wybiją stary i wbiją nowy.

_________________
BMW ....i wszystko jasne :-) !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2006, 08:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: KT 44444
Buła napisał(a):
Oj sam chyba nie dasz rady.Do tego potrzebna jest prasa.Trzeba wymontować cały wachacz i zawieźć do zakładu, oni tam wybiją stary i wbiją nowy.

Ja tam własnie zrobiłem, ale czytałem na innym forum że goście robią to jakimiś domowymi sposobami , ale nie wiem jak , z drugiej strony to chyba lepiej dać do mechanika , bo po wymianie wskazane jest sprawdzenie zbierzności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2006, 11:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Lego: polecam sworznie krótkie (zewnętrzne) Meyle. Sa bez tej gumy i przez to dłużej wyrzymują. Wymontować stary to nie problem, ale lepiej jechać do dobrego mechanika, bo wciśnie ci to na prasie. Poza tym wahacz nie tak prosto wymontować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2008, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: lubelskie
sprawa jest bardzo prosta jak masz prasę i kanał . Jak tego nie masz jedż do warsztatu , wymiana nie powinna być droga (trzeba oczywiście wymontować wachacz). Do wprasowania zewnętrznych sworzni wachaczy potrzeba specjalną tuleję z dwoma wycięciami (dorobiłem ją ze jakiegoś starego łożyska przedniej piasty vw)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2008, 06:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
LEGO, ja jestem swiezo po wymianie,sam jedynie zdołałem wymienić koncówki drażków i z tym był problem,drążki tak zapiekły sie na tej śrubie która w nie wchodzi że nie sposób było je wykrecic mdosłownie wieszałem sie na kluczach,w koncu chwyciłem za boscha i nacięcie ich pomogło,co do wyjecia wachacza dasz rade ,niestety nie jestes w stanie bez prasy usunać sworznia z wachacza,sam widziałem na oczy jaka siła kilku ton nacisku prasy musiała zadziałać na zapieczone swożnie w celu ich wyciśnięcia,za wymiane swożnie wołaja w bmw 50zł ,taniej raczej nie znajdziesz,do tego geometria 50zł,a zapomnialem dodoac że jak juz sciągniesz wachacz to powinienies dac rade wymienić tuleje wachacza ,w prosty sposób przy użyciu imadła ,tu masz jak koles dosyć sprawnie tego dokonał :hyhy: http://www.understeer.com/lcab.shtml,pozdro

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2008, 19:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
wymieniałem w swojej ale mam ten plus że mam gdzie to zrobić. Zdemontować wahacz jeszcze dasz radę bez kanału, wybić starą końcówkę nic trudnego ale zamontować nową bez jej uszkodzenia i nerwów to bez prasy będzie ciężko. Oczywiście Polak potrafi ale po co. Trzeba tylko pamiętac o odpowiednim ustawieniu sworznia w wachaczu !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2008, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: SÂłomniki
To ciekawe co piszecie. :przestraszony: Mi udało się wymienić bez prasy.Trzeba zdemontować wahacz,wybić stary sworzeń przy pomocy młotka i przecinaka.Nowy wcisnąć przy pomocy imadła.Nic tam się nie zniszczy.Cała operacja trwa jakieś 2h. :hyhy:
Fakt najprościej zawieść do mechanika.

_________________
MiÂś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL