BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 03:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 31 sierpnia 2010, 20:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Witam!
Mam takie pytanie gdyż od niedawna pojawił mi się problem wibracji auta przy ruszaniu i cofaniu oraz stukanie z tyłu okolice tylnego mostu do tego charakterystyczne puknięcie przy wkładaniu 1wszego biegu lub wstecznego poczytałem forum i stawiałem na wybitą tuleje tylnego mostu. Dzisiaj mając chwile pojechałem do mechanika no i próba. Ja ruszałem raz na jedynce i raz na wstecznym i tak na zmiane sprawdził przegub elastyczny, podpore wału, krzyrzak wału, poduszki pod skrzynią i pod silnikiem mówi, że są ok do tej nieszczesnej tuleji mostu się nie dobrał gdyż trzeba byłoby troszkę rozebrać, a dość późno się zrobiło i darowaliśmy sobie, jednak zauważył, że mam wyrobione tuleje wachaczy tylnych szczególnie prawa strona i powiedział tak najpierw trzeba zrobić porządek z zawieszeniem wymienić tuleje ustawić geometrię i tak dalej narazię odpuścić tą tuleję mostu tylnego i teraz moje pytanie: Czy wyrobione tuleje wahacza tylnego mogą być przyczyną tych wibracji..? Mechanik mówił że gdy zaciągnąłem ręczny i tak ruszałem autem oś nie byłą stabilna przez wyrobione tuleje wahaczy i koło falowało do przodu do tyłu gdy dostawało opór i stąd wibrację i stukanie czy tak może być mógłby się ktoś wypowiedzieć potwierdzić tezę mechanika? Czy idzie na łatwiznę i specjalnie chce odpuścić tą tuleje mostu gdyż tuleja koszt nie zbyt duży a wymiana dość skomplikowana.

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 1 września 2010, 01:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Stawiam na lewą tylną tuleje ławy. Nie trzeba zdejmować niczego, tylko odkręcić jedną śrubę i jak zdejmiesz podkładkę to będziesz widział czy jest naderwana o ile nie wyleci ci sama na głowę.
Jak jest zaawansowane stadium to bez odkręcenia widać pęknięcie podłogi odchodzące od tej tulejki.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 1 września 2010, 06:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Boggy e36 napisał(a):
Stawiam na lewą tylną tuleje ławy. Nie trzeba zdejmować niczego, tylko odkręcić jedną śrubę i jak zdejmiesz podkładkę to będziesz widział czy jest naderwana o ile nie wyleci ci sama na głowę.
Jak jest zaawansowane stadium to bez odkręcenia widać pęknięcie podłogi odchodzące od tej tulejki.


Dlatego w czwartek jadę do drugiego mechanika żeby zobaczył i on ocenił wtedy porównam tezy, ten był jakiś nie pewny co do tej tuleji skoro mówisz o lewej więc jest i prawa dlatego pytanie czy wymienić tą jedną czy dwie skoro i tak będzie wszystko rozebrane..? Co do stadium myślę, że zaawansowane raczej przed zimą miałem delikatne obiawy puknięcia przy wkładaniu biegów i wpadania w wibrację mechanik wymienił poduszki pod silnikiem i skrzynią mówiac, że pomorze niestety bez zmian dlatego odpuściłem przejezdziłem zimę i przemęczyłem lato ale w końcu trzeba to zrobić

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 1 września 2010, 09:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Jak jedna poszła to raczej pozostałe trzy też są do wymiany. Poza tym, musisz zdjąć ławę to głupotą było by wymieniać jedną.
Dokładnie nie pamiętam bo chyba do dwóch tylnych można nie zdejmować ławy, ale do przednich na pewno.
Moja 3 dni robocze stała w warsztacie i rozkminialiśmy z kolegą ten specyficzny przypadek stukania.
Nawet chciał się poddać, ale wjechałem mu na ambicję no i udowodnił, to że jest najlepszy :)

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 1 września 2010, 10:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Boggy e36 napisał(a):
Jak jedna poszła to raczej pozostałe trzy też są do wymiany. Poza tym, musisz zdjąć ławę to głupotą było by wymieniać jedną.
Dokładnie nie pamiętam bo chyba do dwóch tylnych można nie zdejmować ławy, ale do przednich na pewno.
Moja 3 dni robocze stała w warsztacie i rozkminialiśmy z kolegą ten specyficzny przypadek stukania.
Nawet chciał się poddać, ale wjechałem mu na ambicję no i udowodnił, to że jest najlepszy :)


Też tak myśle, że przy takim nakładzie pracy profilaktycznie wymienić wszystkie i kolejne pytanie do wymiany są 4 identyczne elementy jak te z linku? http://allegro.pl/tuleja-mostu-dyfra-bm ... 02831.html mechanicy kręcą głową jak tylko się wspomina wymianę tych tyleji :kwasny: i jeszcze jedno pytanko ile zapłaciłeś za taką wymianę..?

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 1 września 2010, 10:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Idą 4 szt. Tylne są takie same (rys nr 4), a przednie dzielą się na lewą i prawą (nr2).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

Za same tulejki nie pamiętam bo wymieniałem wszystkie, i całe tylne zawieszenia mam nowe.
Zapłaciłem coś ok 1100zł za materiały i robotę, ale brałem tylko Lemfordera (są droższe), żeby za chwilę nie wracać spowrotem do tego tematu.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 1 września 2010, 12:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Boggy e36 napisał(a):
Idą 4 szt. Tylne są takie same (rys nr 4), a przednie dzielą się na lewą i prawą (nr2).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

Za same tulejki nie pamiętam bo wymieniałem wszystkie, i całe tylne zawieszenia mam nowe.
Zapłaciłem coś ok 1100zł za materiały i robotę, ale brałem tylko Lemfordera (są droższe), żeby za chwilę nie wracać spowrotem do tego tematu.


Ok to już prawie wszystko wiem. Dokładnie jeśli wymieniał będe to Lemforder ewentualnie Febi raz się naciąłem kupiłem nadkola przednie krótkie jakiś zamiennik nie dopasowany zupełnie porażka dlatego teraz jedynie górna półka. I ostatnie myśle pytanie bo z rysunku na Realoem są jeszcze jakieś 2 przednie poduszki gumowe (nr.7) i jedna (nr.9) je też wymieniałeś? Wielkie dzięki za pomoc :padam:

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 1 września 2010, 16:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
To są do mocowania i amortyzacji mostu tylnego, jeśli dobrze widzę.
Nie wymieniałem bo swoją mam dobrą tylko poprzedni właścicielowi założyli odwrotnie i nie do końca weszła w szczelinę. Teraz przez taką niewiedzę muszę ją przełożyć a to wiąże się ze zdjęciem główki mostu niestety.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 1 września 2010, 17:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Boggy e36 napisał(a):
To są do mocowania i amortyzacji mostu tylnego, jeśli dobrze widzę.
Nie wymieniałem bo swoją mam dobrą tylko poprzedni właścicielowi założyli odwrotnie i nie do końca weszła w szczelinę. Teraz przez taką niewiedzę muszę ją przełożyć a to wiąże się ze zdjęciem główki mostu niestety.


aha ok dzięki jeszcze raz za pomoc :padam:

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Pytanie o tylne zawieszenie
PostNapisane: 23 marca 2013, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 38
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
Odświeżę temat odnoście całkowitego remontu tylnego zawieszenia dla tych którzy się przymierzają.

Wymieniałem wszystkie 4 tuleje mocowania sanek do podwozia + amortyzacja dyferencjału 3 tuleje metalowo - gumowe ( 2x7'ka + najsłynniejsza co najczęściej pada 9'tka)
Do dalszego zestawu poleciał kompletny zestaw tulejek metalowo gumowych na wszystkie wahacze ( komplet 10 sztuk ) + dwa łączniki stabilizatora + 2 gumy stabilizatora.

Łączna suma wydana na części ( Lemfolder, Mayle, Febi, Smog ) 1050zł, czas wymiany przez mechanika 2 dni + wstępne ustawienie zbieżności, oraz kolejne po przejechaniu 1000 km koszt 400zł.

Cały zabieg 1450zł.

Pierwsze wrażenia po wymianie - bezcenne. Totalna cisza podczas jazdy, auto stało się o wiele twardsze oraz stabilniejsze w prowadzeniu na zakrętach.

Pozdrawiam.

_________________
Zobacz i oceń mojego sedana --> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89993


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL