EGR - był zafajdany i nie pracował, nie dałem rady go ruszyć w rękach, wyczyściłem w benzynie ekstrakcyjnej, rozruszałem w palcach i do małej rurki wtłoczyłem WD40, nie wiem czy był to dobry pomysł, bo teraz po skręceniu wszystkiego w aucie pali mi się kontrolka silnika (na żółto), podłączyłem pod kompa i w INPIE mam błąd EGR'a, jakby nie pracował:
E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- Date: 30.09.2010 17:46:32 ECU: D50M57A1 JobStatus: OKAY Variant: D50M57A1 ------------------------------------------------------------- RESULT: 1 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 4501 4501 (0401) exhaust recirculation regulation Error counter: 1 Logistic counter: 40 Mileage 146640 km mean engine speed 717.14 rpm coolant temperature 74.22 deg C max rail pressure of the recent 10ms 291.45 bar injection volume setpoint without volume offset 4.33 mg/cyc intaken air mass per cylinder 472.62 mg/Hub value of boost pressure 955.07 hPa linearised APP1 0.00 % Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 79.56 % Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 84.29 % atmosphaere pressure 945.23 hPa Negative Regelabweichung/Luftmasse zu hoch Test conditions fulfilled Error present now, but not yet stored (debouncing phase) Error would cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 45 01 C2 02 00 00 01 28 39 48 1A 7C 25 0B 4B 61 00 65 6B 60 =============================================================
Po skasowaniu błąd powraca, czasem od razu czasem przejadę 20 km i dopiero po ponownym uruchomieniu silnika znowu się zapala. W INPIE kasuje błąd i za 5 sekund znowu się wywala mimo, że kontrolka się nie zapala.
Mam pytania: 1. Czy uszkodziłem zawór przy czyszczeniu? Zrobiłem mały test: odkręciłem na nowo osłonę silnika i rurę idącą do EGR'a tak, że widziałem zawór i jego środek. Założyłem długi wężyk na małą rurkę do EGRa (czerwony obszar na zdjęciu) i mogłem z łatwością wdmuchiwać powietrze i wyciągać je tak samo, jakby była gdzieś dziurka w obiegu. Czy system przez tą małą rurkę wtłacza powietrze czy je wyciąga, aby uchylić zawór i wlot spalin tym samym?
2. Czemu zanim rozebrałem EGR'a (nie pracował) kontrolka się nie paliła?
3. Kupować zawór w ASO od razu czy jest jeszcze coś co mogę zrobić?
4. Czy to zawór EGR sam w sobie, czy może coś innego, np. mały zaworek pod kolektorem, od którego wychodzą węże do EGRa i sterowania klapkami w kolektorze, lub przetwornik ciśnienia?
|