BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2024, 19:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2007, 11:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
właśnie! trzeba uważać na to co polecają i sprzedają sklepikarze

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 07:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
witam,

chyba moja teoria ze świecami musiała być błedna w piątek po południu po uruchomieniu auta zaczęło pracować równo.
teraz czasami potrafi zrobić to samo kilka uruchomień jest dobrze a czasem ten sam objaw

co może być powodem tych kaprysów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 11:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
któraś cewka szwankuje.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 11:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
jaką metodą to najlepiej sprawdzić?

czy jak będzie nierówno pracował po prosu odłanczać przewody do cewki? i tak po kolei?

czy carsoft 6.4.1 coś tutaj podpowie?


Ostatnio edytowano 21 października 2007, 11:16 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 13:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
krilan napisał(a):
jaką metodą to najlepiej sprawdzić?

czy jak będzie nierówno pracował po prosu odłanczać przewody do cewki? i tak po kolei?

czy carsoft 6.4.1 coś tutaj podpowie?


jedz podpiąć sie pod komputer tak wyskoczy która cewka jest wadliwa ... pozdrawiam :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 13:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
stones1 napisał(a):
któraś cewka szwankuje.


lub fajeczki maja dosc i sa przebicia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 18:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
miałem interfejs pod carsoft 6.5 jakoś się nie mógł dogadac z moim autem, w tym tygodniu dostanę interfejs pod 6.1.4 czy poradze sobie sam z diagnozowaniem? który z modułów mam zdiagnozować DDE DME/ME?? aby dowiedziec się która cewka szwankuje?

z góry dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kornelio napisał(a):
lub fajeczki maja dosc i sa przebicia...


też tak myślę , no i tanio wychodzi wymiana :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 15:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Założyłem ponownie stare świece i wszystko gra, silnik pracuje równo. Przyjrzałem się dokładnie tym świecom i zauważyłem, że te nowe mają sporo mniejsze przerwy - może tu jest przyczyna ? Sprawdzałem szczelinomierzem i w nowych wsuwam 0,5mm a w starych spokojnie 0,7mm. Fakt, że rzeczywisty odstęp może być nieco inny gdyż końcówki świecy mają kształt półksiężyca i szczelinomierz opierał się na końcowych fragmentach.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 10:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Jesli nowe swiece sa prawidlowe do Twojego auta a silnik zle na nich pracuje, na starych za to jest ok to przyczyna są przebicia, czyli fajki cewek do wymiany.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 15:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
stones1 napisał(a):
Jesli nowe swiece sa prawidlowe do Twojego auta a silnik zle na nich pracuje, na starych za to jest ok to przyczyna są przebicia, czyli fajki cewek do wymiany.


Raczej to nie będzie to, dokładnie obejrzałem fajki i są w porządku. Dla pewności kupiłem jednak nową cewkę z fajką i niestety bez zmian. Na starych świecach jest OK, więc założyłem je z powrotem. Nie mogę tylko znaleźć logiki w tym wszystkim. Świece stare to oryginal BMW ale wytłoczone jest NGK BKR6EK, nowe zakupiłem również te same.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: KÂłodzko
stones1 kilka postów wcześniej napisałeś że świeca powinna mieć przerwę 0,7. Yacek zmierzył i mają 0,5 - więc twoja teoria że są ustawiane fabrycznie pod dane auto upadła. Ponadto uważam że cewki ma dobre skoro ze starymi świecami silnik chodzi równo.
Yacek ustaw przerwę na nowych świecach na taką jak w instrukcji, wkręć i wtedy sprawdź silnik.

_________________
roberto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 08:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
roberto12 napisał(a):
stones1 kilka postów wcześniej napisałeś że świeca powinna mieć przerwę 0,7. Yacek zmierzył i mają 0,5 - więc twoja teoria że są ustawiane fabrycznie pod dane auto upadła. Ponadto uważam że cewki ma dobre skoro ze starymi świecami silnik chodzi równo.
Yacek ustaw przerwę na nowych świecach na taką jak w instrukcji, wkręć i wtedy sprawdź silnik.



przerwy sa ustawiane fabrycznie. To nie moja teoria tylko FAKT. A to że Yacek ma swiece z mniejasz przerwa.. moze upadly, moze ktos ją zmienił itd.

Prosta teoria o kablach i swiecach mowi ze gdy na starych swiecach chodzi a na nowych nie winne sa przewody, oczywiscie o ile nowe swiece sa odpowiednie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL