BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] [M50B25] Kopcenie na biało
PostNapisane: 18 maja 2008, 08:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Witam! Autko mi stało kilka dni nieodpalane (okolo 5) i po odpalwniu z rury wydechowej wyleciało multum białego dymu powiem wam ze zrobiło się naprawde biało z autem :( i kopciło aż silnik sie nierozgrzał przez ok 10 min, jak go odpale rano to jest ok ale jak juz postoi ze 2 dni to kopci co to moze byc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 09:41 
uuu spalony olej


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 09:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
uszczelniacze zaworowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 09:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
ale nieczuc spalonego oleju... a co do tych uszczelniaczy to chodzi tylko o uszczelki tak?? bo sie zbytnio nieznam na silnikach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 10:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
uszczelniacze zaworowe.masz ich w silniku 24 sztuki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 11:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego to prawdopodobnie woda która skrapla się w tłumiku a jest on spory


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
sprawdz poziom oleju w silniku pojezdzij i zobacz czy nieubywa, jezeli bedziesz mial zuzyte uszczelnienia zaworowe na bank bedzie go ubywac (a ile zalezy od zuzycia gumek), mialem ostatnio tez problem kopcenia tylko ze w 540 (silnik v8) i u mnie okazala sie ze byla peknieta mebrana w odmie(odpowietrzenie skrzyni korbowej) nie wiem jak to jest w szustkach.

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 20:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Kopcenie na biało przez pierwsze minuty po odpaleniu to nic niepokojącego zwłaszcza, gdy różnice temperatur pomiędzy dniem i nocą są jeszcze spore, a zakładam, że noce do ciepłych nie należą.
Skraplanie się wody w układzie wydechowym to powszechne zjawisko zwłaszcza przy silnikach, w których układ wydechowy szybko się rozgrzewa.

Nieszczelność uszczelniaczy zaworowych to przede wszystkim odczuwalny ubytek oleju w silniku oraz zapach spalonego oleju i dym koloru błękitnego, a nieszczelność w układzie chłodzenia to borykanie się z problemami z chłodzeniem silnika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 20:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
a te całe uszczelniacze to sa w środku silnika? Czy istnieje możlowość zeby poprzez ich nieszczelnośc olej kapał na kolektor wydechowy albo gdzieś w okoloce? Dziś po powrocie ze szkoły po otwarciu maski kroszke sie z nich dimiło i śmierdziało olejem,,,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 23:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
A moze po prostu dolewales ostatnio olej i kilka kropel Ci spadlo na kolektor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 23:27 
michal1986 napisał(a):
Czy istnieje możlowość zeby poprzez ich nieszczelnośc olej kapał na kolektor wydechowy albo gdzieś w okoloce? Dziś po powrocie ze szkoły po otwarciu maski kroszke sie z nich dimiło i śmierdziało olejem,,,


pawelhel napisał(a):
A moze po prostu dolewales ostatnio olej i kilka kropel Ci spadlo na kolektor


W gaziku tak mam :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2008, 13:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 503
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
Witam! Jak to sie mowi odgrzewam kotleta....
A wiec tak szukam na sieci bo moj problem sie nasilił... tzn ubywa oleju i to sporo i silnik kopci i czuc spalony olej ale tylko kilka min po uruchomieniu silnika i tylko kilka min kopci...
Kilka osob wyżej napisało ze to sa uszczelniacze zaworowe ale kolega robertbmw napisał ze to bedzie dym koloru błękitnego a u mnie ewidentnie jest to biały dym i czuc olej :kwasny: . W sieci niemoge znaleść nic na ten temat a raczej nic na temat kopcenia silników benz bo o dzilach kiest tego multum. Czytałem tez ze to moze być odma ale u mnie nieczuc spadku mocy... Gdzie jest w M50 ta cała odma?? I czemu ta lajza kopci?? Prosze o pomoc bo juz trace nerwy z tym moim BMW...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2008, 15:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
w mojej starej e34 525i vanos też na początku puszczał dużo pary z rury wydechowej na zimnym a później na ciepłym tez już było
oleju też ubywało
okazało się że to była walnięta uszczelka pod głowicą
pozdrazwiam
;) ;) ;) ;)

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: ostrowiec św
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
adaho997 napisał(a):
w mojej starej e34 525i vanos też na początku puszczał dużo pary z rury wydechowej na zimnym a później na ciepłym tez już było
oleju też ubywało
okazało się że to była walnięta uszczelka pod głowicą
pozdrazwiam
;) ;) ;) ;)


a czy jest mozliwe ze przez ta uszczelke pod glowica samochód niee mam mocy i obroty wariuja???

_________________
B M W BoGiEm A DriFt NaÂŁoGiEM :P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 16:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ZioMaLa napisał(a):
adaho997 napisał(a):
w mojej starej e34 525i vanos też na początku puszczał dużo pary z rury wydechowej na zimnym a później na ciepłym tez już było
oleju też ubywało
okazało się że to była walnięta uszczelka pod głowicą
pozdrazwiam
;) ;) ;) ;)


a czy jest mozliwe ze przez ta uszczelke pod glowica samochód niee mam mocy i obroty wariuja???

Tak, jest to bardzo mozliwe...masz jeszscze jakies objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: ostrowiec św
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
[quote=Tak, jest to bardzo mozliwe...masz jeszscze jakies objawy?[/quote]

dokladniej co do tych obrotow to skakaja od 500 do 1000.... szarpie autem a nawet gasnie przy postoju... na poczatkq myslalam ze to jest po prostu zle wyregulowanie gazu (sekwencja) ale na benzynie dzieje sie to samo... nawet swiece byly wymieniane na nowe .. bo stare byly brudne w oleju.. a jeszcze przy ostatniej wizycie u mechanika wlasnie z tym szarpaniem i brakiem mocy ... rozlozyli rece i powiedzieli ze niee wiadomo co sie dzieje... a i tyle ze zauwazyli ze uszczelka przy skrzyni jest do wymiany bo delikatnie cieknie ...

_________________
B M W BoGiEm A DriFt NaÂŁoGiEM :P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 16:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
ZioMaLa napisał(a):
[quote=Tak, jest to bardzo mozliwe...masz jeszscze jakies objawy?


dokladniej co do tych obrotow to skakaja od 500 do 1000.... szarpie autem a nawet gasnie przy postoju... na poczatkq myslalam ze to jest po prostu zle wyregulowanie gazu (sekwencja) ale na benzynie dzieje sie to samo... nawet swiece byly wymieniane na nowe .. bo stare byly brudne w oleju.. a jeszcze przy ostatniej wizycie u mechanika wlasnie z tym szarpaniem i brakiem mocy ... rozlozyli rece i powiedzieli ze niee wiadomo co sie dzieje... a i tyle ze zauwazyli ze uszczelka przy skrzyni jest do wymiany bo delikatnie cieknie ...[/quote]


Nie koniecznie musi byc uszczelka...moze byc przeplywomierz...musialabys podpiac autko pod komputer, jesli cos nie tak z przeplywka to wyskoczy blad...jesli bylaby uszczelka, ubywalo by ci plynu, mialabys slady oleju w zbiorniczku wyrownawczym...no i mocno by na bialo kopcila (ale teraz ciezko bedzie to okreslic, gdyz przy tej pogodzie kazde autko bedzie dymic)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: ostrowiec św
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Nie koniecznie musi byc uszczelka...moze byc przeplywomierz...musialabys podpiac autko pod komputer, jesli cos nie tak z przeplywka to wyskoczy blad...jesli bylaby uszczelka, ubywalo by ci plynu, mialabys slady oleju w zbiorniczku wyrownawczym...no i mocno by na bialo kopcila (ale teraz ciezko bedzie to okreslic, gdyz przy tej pogodzie kazde autko bedzie dymic)[/quote]


auto bylo podpinane pod komputer i to co najlepsze to byl blad ktory wykasowali ... ale polowa wskaznikow nic niee pokazywala... i mechanik stwierdzil ze to jest nie mozliwe ze ten silnik jeszcze dziala... a moze to komputer jest zepsuty ze tak waruija obroty ... a i jeszcze jedno chloapk pojechal autem na trase ... szczecin... w tym samym dniu co byl u mechanika... i gazu spalila mu prawie 14 na 100.... przy czym jechal bardzo ekonomicznie (jak to z rodzicami) no i oczywiscie te obiawy o jakich pisze wogole niee zanikaja...

_________________
B M W BoGiEm A DriFt NaÂŁoGiEM :P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 17:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm, to ja nie wiem...dziwne, moze zle pokasowali bledy...nie wiem, zmien mechanika i sprobuj gdzie indziej...zwiekszone spalanie gazu wskazuje na zle wyregulowana instalacje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2008, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: ostrowiec św
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
hmmm... akurat w tym dniu tylko jeden byl w stanie sprawdzic co jest znia niee tak... no ale po przyjezdzie trzeba bedzie jeszcze raz go podpiac i dokladnie oblukac co jest tam niee tak ... tylko wiesz jak teraz jkest trudno znalesc dobrego i taniego mechanika.... graniczy praktycznie z cudem .... no a co do gazu to juz byl z 20 razy regulowany bo jezeli sie niee mysle to mapa gazu (sekwecji) i mapa benzyny powinn byc identyczna???

_________________
B M W BoGiEm A DriFt NaÂŁoGiEM :P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL