BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2025, 05:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] skaczaca temperatura
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 23:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
witam
dzis zauwazylem ze podczas zwalniania i postoju podnosi mi sie temperatura cieczy chlodzacej,niecale 2 tygodnie temu odpowietrzalem uklad bo wywalilo mi korek odpowietrzajacy... co moze byc przyczyna tej skaczacej temp,dodam ze mam zalany uklad zwykła woda i czy to ona bedzie miala wplyw na to??

pozdrawiam

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 00:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
sprzegło wiskotyczne (wiskoza)pada i nie załacza wiatraka, tez to juz przerabialem, poki jechalem bylo ok ale jazda na niskich obrotach z malymi predkosciami,nie mowie juz o postoju lub korkach :kwasny: :kwasny: :kwasny: zaczynalo grzac płyn :kwasny: , po wymianie :) :) :) wszystko wrocilo do normy i bylo OK :) :) :) :) :)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 01:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
wisko kup oryginalne badz firmy OTSA, a uklad zalej plynem :wstyd: to tez moze byc przyczyna (plyn na wieksza temp wrzenia nawet do 130 stopni)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 08:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
u mnie wiatrak sie kreci zaraz po odpaleniu silnika,wiec to chyba nie to...

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 08:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
wietrak zawsze sie kreci po odpaleniu silnika. wiatrak powinien przyspieszac wraz ze wzrostem temperatury a przy dodaniu gazu powinien tez zwiekszyc obroty. w e 30 tydzien temu wymienialem. gdy temperatura silnika juz jest w polowie to powinien wiatrak juz [cenzura] jesli tylko sie kreci to na bank masz wisko do wymiany. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 08:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
ale czy by tak nagle padło wisco?? najpierw zamienie wode na plyn i zobacze czy to ustapi,jesli nie totrzeba wymienic wisco.... a to czasem nie bedzie sprawka termostatu??

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 08:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 741
Stawiam raczej na wisco,90% :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 09:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
ja tez stawiam tak jak pisalem wyzej na visco:) mi tez padło z dnia na dzien :):) stoje sobie w korku a tu temperatura w gore i potem juz tak caly czas ale na szczecie szybko wymienilem, te silniki nie lubia sie przegrzewac, lepiej wylozyc 300zł niz remontowac silnik :)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 14:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
pokrec na cieplym, wylaczonym silniku wentylatorem to bedziesz wiedzial czy jest zuzyte. Jesli sie kreci to znaczy ze do wymiany, powinno byc na sztywno. Wiele starszych egzemplarzy ma wisko w rozsypce a nawet o tym nie wie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Lokalizacja: Sieradz
mi tez skakała temperatura :) straszny problem :)

jak już koledzy wspomnieli moze to być VISCO :), na gorącym silniku na postoju przy odpalonym silniku, sprawdz czy mozesz zatrzymać VISCO, tylko nie ręką :) jesli zatrzymasz , napewno jest do wymiany :)

Co do kolegi który napisał powyżej ze VISCO powinno być sztywne na gorącym, przy wygaszonym silniku - NIE PRAWDA :)

druga sprawa, pompa wody.... moze być mało wydajna... lub.... jak tj w wielu e34.... pompa wody ma plastikowy wirnik :) sprawdz czy przypadkiem łopatki sie nie pourywały :) miałem przypadek ze cały wirnik sie urwał :) nowe pompy wody mozna nabyć z wirnikiem metalowym :)

3 sprawa :)
Nigdy nie zalewamy wodą :) musisz zalać płyn :)

4 sprawa :)
sprawdz termostat :)

5 sprawa ( u mnie było to :) )
Wyciągnij chłodnice, wez kerchera i tak długo płucz chłodnice aż wszystkie robale z niej wyjdą :) u mnie 3/4 chłodnicy było zapchane robakami, po wypłukaniu silnik sie nie grzeje :)

Chłodnica musi miec wszystkie kanaliki drożne :) inaczej nie odprowadza ciepła :)

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: KrakĂłw
visco kupowałem rok temu i kosztowało 130zl to chyba nie taka strasznie duza kasa więc kup nowe wymien powinno pomóc
według mnie to głupi pomysł zatrzymywać visco na odpalonym silniku bo może się łopatka zła
mać lub pęknąć i wtedy to na pewno visco do wymiany
jak silnik jest cieply otwurz maske dodaj gazu visco powinno sie wlączyć jesli jest dobre to na pewno je usłyszysz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 22:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
a wiec tak dzieki chlopaki za rady, w sobote jade na zmiane wody na plyn i zobacze efekt jeslli nie pomoze to kupie nowe visco...

co do termostatu to powinien byc dobry bo inaczej nie grzala by sie woda w chlodnicy no i weze byly by zimne a sa cieple,ogrzewanie w srodku dziala... no i ja mam gaz zapomnialem dodac :) a przy gazie podobno bardziej sie silnik grzeje....

bede informowal na biezaco co i jak :)

pozdro

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 00:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
tez mialem gaz ale ze sprawnym wiskiem temperatura byla w porządku,
ale to prawda jak stałem w korkach na benzynie (wtedy mialem padające)to wolniej sie grzala niz na gazie(kwestia kilku minut-ale w korkach kazda sekunda sie liczy zeby silnika nie przegrzać) ale to nie zmienia faku ze visco do wymiany :]

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 00:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3906&start=0
mysle ze to moze bardzo pomoc :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 13:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
a co powiecie Panowie na taka sytuacje gdy wskaźnik temperatury przekracza połówke??
stałem wczoraj w korku i zauważyłem że wskazówka nieco wychyliła sie w prawo, ale pomimo dalszego postoju nie powedrowała dalej...

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2009, 22:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
bnd07 napisał(a):
a co powiecie Panowie na taka sytuacje gdy wskaźnik temperatury przekracza połówke??
stałem wczoraj w korku i zauważyłem że wskazówka nieco wychyliła sie w prawo, ale pomimo dalszego postoju nie powedrowała dalej...


tzn ze visco pada(zasprzegla sie ale nie tak ja powinno) lub pompa wody kończy swój żywot :):)tak mi sie wydaje :] :]

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 08:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
to jeszcze jedno pytanie :

czy temat jest do ogarnięcia samemu czy trzeba mechaniorów szukać???

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 10:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
bnd07 a ty sprawdzales visco czy tylko na twoich pytaniach tutaj sie konczy

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 10:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
darosnk1985, nie sprawdzałem jeszcze, między innymi dla tego ze nie wiem jak.

chce po prostu wiedzieć jak skomplikowana jest wymiana i chodzi zarówno o wisco jak i o pompe wody.

za wszelkie podpowiedzi bede bardzo wdzięczny. dodam tylko, ze auto właściwie cały tydzień stoi, jeżdzone jest tylko w soboty i niedziele. także z wymianą ciśnienia nie ma.

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 19:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 186
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
bnd07 napisał(a):
nie sprawdzałem jeszcze, między innymi dla tego ze nie wiem jak.
na zagrzanym silniku spróbuj złapać wentylator :hyhy: jak się zatrzyma to wisko do wymiany :( a jak nie będziesz miał palców to znaczy że dobre :hyhy:

żartowałem :zawstydzony:

poczytaj tutaj na pewno coś znajdziesz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ight=wisko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL