BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 08:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320 d ciezko pali
PostNapisane: 22 lipca 2007, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: ÂŻywiec
Witam serdecznie mam maly problem samochod ma regenerowaną turbine nowy przeplywomierz powietrza i przeczysczonu recyklinator spalin i ma chip z firmy v.teh. po naprawie turbiny alto obraca przy paleniu wircej i znacznie kopci w czasie przyspieszania. Co to moze buć? ,moj mechanik twierdzi ze tzeba sprubowac regenerowac wtryski jesli chodzi o kopcenie .Zawory turbiny są dabre. I podczas przyspieszania jest odczuwalny lekiki spadek mocy prosze o pomoc.


Ostatnio edytowano 22 lipca 2007, 17:05 przez To2mek11, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 12:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Chip... Diesle zaczynają zwykle kopcić po zawirusowaniu...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 12:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: ÂŻywiec
ale na hamowni po chipie przed naprawą turbiny nie kipcil a po naprawie tyrbiny kopci i ciezej pali, oczywiscie wyszlo ze cos bylo nie tak bo miala tylko 120 ps


Ostatnio edytowano 22 lipca 2007, 12:52 przez To2mek11, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: ÂŻywiec
a lak mogl sie zawirusowac przez tydzien mniej aktywnej jazdy i naprawy tyrbiny.? : :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 13:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sprawdź i opisz jak pracuje trzpień siłownika podciśnieniowego na turbinie po odpaleniu i w czasie gwałtownej przegazówki do max 3500 obr/min.
Odepnij także węzyka podciśnieniowego z zaworu AGR (EGR) by wyeleminować dławienie się silnika własnymi spalinami podczas uruchamiania.

Napisz jeszcze który to rocznik auta, chyba, że wiesz czy jest to system wtrysku CommonRail lub oparty na pompie wtryskowej

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: ÂŻywiec
to jest rok 2000 i silnik z pompą wtryskową 136ps


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 17:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
I podczas przyspieszania jest odczuwalny lekiki spadek mocy prosze o pomoc.

Jeżeli podczas przyspieszania jest odczuwalny znaczny spadek mocy, a przepływka jest sprawna to niewykluczone, że dostaje za małe ciśnienie powietrza do kolektora ssącego. Zależne to jest jeszcze od momentu ukazania się dolegliwości: z okresu sprzed wymiany turbiny, czy już po jej wymianie. Może przyczyna tkwi w wyregulowaniu turbiny - to była nowa turbina, czy używana?
W silnikach diesla opartego na tym systemie wtrysku częstym problemem jest czujnik iglicowy na trzecim wtrysku - opis kodu NEEDLE SENSOR, ale to przy całkowitym uszkodzeniu tego czujnika lub obwodu z nim, natomiast bywa też i tak, że obwód ten nie jest zerwany w żaden sposób, a mimo wszystko czujnik i tak nie wysyła informacji do sterownika o początku wtrysku - opis kodu COMMENCEMENT OF DELIVERY SENSOR.
W jednym jak i w drugim przypadku sterownik nie wie nic o początku wtrysku paliwa i to może odbijać się na ustaleniu przez sterownik początku wtrysku paliwa podczas uruchamiania (konieczność ustalenia przyśpieszonego kąta wtrysku) oraz podczas jazdy (gwałtowne przyśpieszanie, gdzie kąt wtrysku jest bardzo istotny)
Jednym słowem sterownik na chwilę obecną głupieje i nie jest w stanie wyskalować właściwy kąt wtrysku w danym momencie, co kończyć się może problemami z odpalaniem, spadkiem mocy, kopceniem.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: ÂŻywiec
Powiem tak bo widze ze kolego Robercie sie znasz. Wyczyscilem te zawory erg i sterowania turbiną i kopcenie praktycznie zniklo ( kopci tyle ile musi desel) i nawet ten spadek mocy juz wogule nie jest odczuwalny :) :D . Turbina byla regenerowana ale pozostaje mi tylko sprawa tego palenia ale moze jestem przewrazliwiony bo przed chip em palil po dwoch obrotach walu korgowego a teraz zimny pali po trzech i troche ale nie wiem czy warto z tego powodu robic wtrysków ? cieply pali na rys. )2 obroty). jesli kolego Robercie mozesz to napisz czy mam szukać tego problemu czy to nic takigo.wkażdym razie dawno to alto tak nie chodzilo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 19:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Podjedź na diagnostykę komputerową i upewnij się ,czy aby wszystko jest w porządku.
Brak błędów w komputerze, przy obecnej poprawie będzie potwierdzeniem ,że wszystko jest teraz dobrze, ale pamiętaj, zawsze może być jakieś ale - w końcu to diesel. W użytkowaniu codziennym dostrzeżesz drobne nieprawidłowości w jeździe.

Wtryski zostaw - są one dość trwałe, choć na naszym paliwie "nigdy nie mów nigdy"

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2007, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: ÂŻywiec
Piekme dzieki koledzy za pomic. :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL