BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 01:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Układ chłodzenia i ogrzewanie wnętrza
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Witam.

Jeżdzę tym autem od 2 dni. Na początku temperatura silnika była w normie potem zaczęły dziać się dziwne rzeczy - otóż podczas właczenia ogrzewania w aucie leci zimne powietrze - gdy poluzowałem korek zbiornika płynu chłodzącego - zaczęło mi z niego kipiec i wylało się go trochę.

Dzisiaj podczas jazdy do pracy, silnik osiągnął 90 stopni równo i tak było do połowy drogi - a potem temperatura nagle wzrosła prawie pod czerwone pole i tak juz było aż do zatrzymania.

Mam pytanie czego to może być wina? Czy układ może być zapowietrzony ? Od czego zacząć i jak się za to zabrać ? POMOCY ...

PS. wszystkie kłopoty (chyba) zaczęły się od momentu kiedy wieczorem włączyłem ogrzewanie. Wcześniej nie zauwazyłem anomalii związanych z temperaturą silnika. Cały dzień trzymał idealnie 90 stopni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 09:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
na poczatek sprawdz termostat i pompe wody. kipiacy plyn jest troce niepokojacy, ale zaczij od tych dwoch rzeczy.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
bartus napisał(a):
kipiacy plyn jest troce niepokojacy


Może nie tyle kipiał co podniosł sie jego poziom pod korek a po odkręceniu korka sie przelał. Czytałem kilka podobnych tematów i często to zjawisko miało związek właśnie z brakiem ogrzewania - dlatego ciekaw jestem czy w tym przypadku wina może leżeć (optymistyczny scenariusz) po stronie zapowietrzonego układu chłodzenia ...

Pozatym wczoraj cały dzien temperatura stała idealnie na 90 stopni .... dziś do połowy drogi również (czyli możliwe, że termostat działa)

Przy włączonym silniku jak patrzę w zbiornik płynu to widzę ruch (czyli przepływ jest - zatem pompa chyba też działa) ..... zarówno wąż wylotowy jak i dolotowy do chłodnicy są ciepłe.

Na postoju podczas włączonego silnika - wentylator kręci więc visco chyba tez jest ok ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 09:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
termostat może sie czasem zacinać. układ odpowietrzyć napewno warto bo to nic nie kosztuje, a i nie jest specjalnie skomplikowane.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 09:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
A mogę prosić o wskazówki jak odpowietrzyć układ ? oraz gdzie sie lokalizuje termostat abym mogł go sprawdzić, przeczyścic - ewentualnie wymienić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 09:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
pardon napisał(a):
A mogę prosić o wskazówki jak odpowietrzyć układ ? oraz gdzie sie lokalizuje termostat abym mogł go sprawdzić, przeczyścic - ewentualnie wymienić ?

O odpowietrzaniu bylo setki razy...poszukaj dokladnie kolego ;) co do termostatu to masz go z przodu silnika...tuz za wiatrakiem...sam termostat znajduje sie w plastikowej obudowie przypominajaca fajke...powinienes go z latwoscia zlokalizowac...aby go rozkrecic, musisz sciagnac visco (o ile masz), ja poradzilem sobie bez sciagania visca...chocia drobnych lapek nie posiadam :rotfl: , wymiana termostatu wiaze sie z kupnem calej tej obudowy, w ktorej siedzi termostat, osobno niestety nie kupisz :( ...koszt ok. 150 zlotych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 09:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
znajdziesz je tutaj: http://www.bmw-sport.pl/viewforum.php?f=25

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Ok zacznę od odpowietrzenia - bo auto kilka miesięcy nie jeździło i różne rzeczy mogły się podziać - dziwne jest że jak otworzyłem korek wlewu płynu i ponaciskałem wężę to w aucie zaczęło lekko wiać ciepłe powietrze. Zatem trzymam sie tego optymistycznego wątku i zacznę od tego. Mam nadzieje że pomoże...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Zmagań ciąg dalszy :(

Otórz dziś podjechałem do domu, i odkręciłem zaworek w chłodnicy w celu odpowietrzenia - przez pół minuty leciał sam gaz (powietrze) potem zaczęła iść wrząca woda - buchało parą potem wrzącą wodą. Zakreciłem zaworek i odkręciłem korek główny zbiornika cieczy. poziom opadł (lekko go wessało w układ więc dopełniłem - nie miałem juz płynu dolałem wody). No i niby wszystko ok, z nagrzewnicy zaczęło w końcu lecieć gorące powietrze a wskaźnik temperatury ustabilizował się na 90 stopniach.


Ale .... chciałem poprawić bowiem po ponownej przejażdżce odkręciłem ponownie zaworek odpowietrznia - i znowu (choć mniej) to podobnie - buchająca para z powietrzem pod ciśnieniem , w końcu odkręciłem również korek głowny i juz sam nie wiem ale chyba wszystko pogorszyłem (poprzelewało sie z korków). Teraz auto znowu łąpie temperature ponad normę i muszę stawać a w zbiorniku az sie gotuje.

Jak teraz odkręcam zaworek to cały czas leci mi z niego para / powietrze ? Z nagrzewnicy w środku auta leci znów zimne powietrze.

Czy może to być wina tego że dolałem zwykłej wody zamiast płynu?

CO jeszcze i jak to sprawdzić ? Czy zlać to wsyztsko i zalać płynem w 100% i odpowietrzać jeszcze raz ? a Moze termostat sie nie otwiera a to powietrzxe /para to poprostu para wodna z zagotodwanej zwykłej wody ?

POMOCY :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 01:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
xxx


Ostatnio edytowano 23 sierpnia 2007, 01:52 przez grzes320, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 01:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Irlandia
mialem ten sam problem w swojej betce i okazalo sie ze to pompa wody,wymienilem i hula jak tralala!!pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Mam jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku wymiany termostatu można wymienić sam wkład ? bo widziałem wahlery za 39 zł, natomiast cały termostat z obudową kosztuje ok 160 zł :(

PS. ile płynu wchodzi do ukladu chłodzenia w silniku 1.8; (318 '95) ? Chcę zlać ten dotychczasowy "syf" z wodą i zalać go na czysto czymś porządnym ...

Czy w przypadku zmiany pompy , można kupić taką?
http://moto.allegro.pl/item226634271_po ... b_215.html

rozrzut cenowy na allegro jest spory i czasem uzywki są droższe od nowych - czym sie sugerować szukając pompy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 12:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
pardon napisał(a):
Mam jeszcze jedno pytanie - czy w przypadku wymiany termostatu można wymienić sam wkład ? bo widziałem wahlery za 39 zł, natomiast cały termostat z obudową kosztuje ok 160 zł :(

PS. ile płynu wchodzi do ukladu chłodzenia w silniku 1.8; (318 '95) ? Chcę zlać ten dotychczasowy "syf" z wodą i zalać go na czysto czymś porządnym ...

Czy w przypadku zmiany pompy , można kupić taką?
http://moto.allegro.pl/item226634271_po ... b_215.html

rozrzut cenowy na allegro jest spory i czasem uzywki są droższe od nowych - czym sie sugerować szukając pompy ?

Mariusz, pisalem Ci przeciez ze wymieniasz caly termostat!!! nie wymienisz samego wkladu...
Co do pompy to lepiej szukac uzywanej oryginalnej niz jakiejs podrobki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 12:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
pardon, jak chcesz kupić dobry towar w dobrej cenie to skontaktuj się z Maćkiem, stones1, on ma do BMW prawie wszystko, a dla forumowicżów super ceny

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... 1bda9172c6

PS jak chcesz wiedzieć ile wchodzi płynu do samochodu to rozkoduj VIN używając VIN-dekodera

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 12:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Kisiel24 napisał(a):
Co do pompy to lepiej szukac uzywanej oryginalnej niz jakiejs podrobki...


tak, tylko skąd bede mieć pewność że uzywka nie jest w gorszym stanie niż moja obecna?

PS. którędy zlać płyn chłodniczy? jest jakiś zawór spustowy? Na dole w zbiorniku zespolonym z chłodnicą jest taki niebieski korek - czy to on służy własnie do spuszczenia płynu? I ile tego płynu wchodzi w cały układ - chcę kupić całą nową ciecz a nie wiem ile będe jej potrzebował.

I pytanie kolejne - czy przy wymianie płynu można zlać cały i zalać go nowym , czy trzeba go zmieniać stopniowo - na zasadzie transfuzji?

Czy mógłby ktoś powiedziec jak bezpiecznie samemu wymienić termostat (nie chce mieć przygód że nagle sie posypie coś niezgodnie z planem) - fajke o której mówiłes już zlokalizowałem i raczej dostep do niej jest jak na moje ręce całkiem dobry.

pozdrawiam.

_________________
Aerograf | Odwodnienia liniowe śląsk | Strony internetowe Bielsko | Szlabany parkingowe | Oferty pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
rorafalki napisał(a):
PS jak chcesz wiedzieć ile wchodzi płynu do samochodu to rozkoduj VIN używając VIN-dekodera


dysposnujecie może linkiem to tego softu ?

_________________
Aerograf | Odwodnienia liniowe śląsk | Strony internetowe Bielsko | Szlabany parkingowe | Oferty pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
pardon napisał(a):
rorafalki napisał(a):
PS jak chcesz wiedzieć ile wchodzi płynu do samochodu to rozkoduj VIN używając VIN-dekodera


dysposnujecie może linkiem to tego softu ?


tu masz kilka do wyboru:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... b2c075a1b8

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 12:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
rorafalki, dzieki ....

Sam dokładnie nie wiem co bede musiał wymienić - dzisiaj ma przyjechac wtajemniczony mechanik i może sie okazać ze albo bede musiał wymienić jedną część :] albo wszystko :(

Zrozumcie koledzy moją desperację - auto zarejestrowałem we wtorek .... i nacieszyłem się moją betką tylko 1 dzień .... :(


Ostatnio edytowano 23 sierpnia 2007, 12:52 przez pardon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
pardon napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Co do pompy to lepiej szukac uzywanej oryginalnej niz jakiejs podrobki...


tak, tylko skąd bede mieć pewność że uzywka nie jest w gorszym stanie niż moja obecna?

PS. którędy zlać płyn chłodniczy? jest jakiś zawór spustowy? Na dole w zbiorniku zespolonym z chłodnicą jest taki niebieski korek - czy to on służy własnie do spuszczenia płynu? I ile tego płynu wchodzi w cały układ - chcę kupić całą nową ciecz a nie wiem ile będe jej potrzebował.

I pytanie kolejne - czy przy wymianie płynu można zlać cały i zalać go nowym , czy trzeba go zmieniać stopniowo - na zasadzie transfuzji?

Czy mógłby ktoś powiedziec jak bezpiecznie samemu wymienić termostat (nie chce mieć przygód że nagle sie posypie coś niezgodnie z planem) - fajke o której mówiłes już zlokalizowałem i raczej dostep do niej jest jak na moje ręce całkiem dobry.

pozdrawiam.

No z pompa to wlasnie nigdy nic nie wiadomo :/ jesli chodzi o niebieski korek w chlodnicy to tak jak napisales, sluzy on do spuszczenia plynu...
Plyn zlewasz normalnie caly i zalewasz nowy, jak wymienic termostat, troszke chaotycznie ale opisalem kilka postow wyzej jak to zrobic, najlepiej sciagnac visco, ale jak Ci rece wchodza to jest calkiem good...sposzczasz plyn i zabierasz sie do odkrecania...termostat jest mocowany na 3 sruby, chyba 10tki jak dobrze pamietam...ot i cala filozofia :)
Powodzenia...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
oK rozkodowałem Vin - wychodzi z tego ze musze przygotować 6.10 litra płynu ;)

Jeszcze pytanie - czy płyn zlewac na silniku zimnym czy ciepłym i przy włączonym czy zgaszonym ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL