BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 07:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i sprzegło ????
PostNapisane: 2 czerwca 2006, 21:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
Witam.Niedawno zaobserwowałem u siebie to znaczy w samochodzie taki oto objaw . Przy gaszeniu silnika bez wciśnietego pedału sprzegła słychać takie klekotanie trudno to w słowach określić , natomiast gdy wcisnę pedał sprzegła i na wciśnietym pedale zgasze silnik jakby mniej to było słyszalne albo wcale, czy to znak że kończy sie sprzegło ?Może co innego.Mam sie już zacząć martwić ?Co to może być ?Czy ktoś może mi powiedzieć . Pozdrawiam wszystkich wrażliwych na odgłosy swoich panienek.Pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2006, 07:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Ciężko powiedzieć jak się nie słyszy, ale może to być koło zamachowe dwumasowe.
Czy masz wersję z klimą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2006, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
nie mam klimy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2006, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
ja miałem coś takiego w swojej e34 i po wymianie koła dwumasowego i kompletnego sprzęgła przeszło , ale w tym momencie trudno powiedzieć co pomogło. :(

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2006, 07:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: KrakĂłw, PBZ
Oj, mam coś podobnego. Przy gaszeniu bez sprzęgła też słyszę przez chwilę taki jakby klekot. Z tym, że u mnie jest lekko słyszalne także podczas stania na jałowym. I im więcej pojeżdże tym bardziej słychać.

EDIT:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=12409#12409

Chyba Mirku pójdziemy w koszty trochę :[

EDIT2: tak ja w poście powyżej, konsultowałem to z mechanikiem, na 99,9% dwumasowe.

_________________
PracujĂŞ sobie spokojnie na moje e36... | M40 Victim | Moje BMW | clickme.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2006, 16:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
u mnie tez tak klekocze przy gaszeniu :(:(:(,czyli znowu koszty ??:(
sorki za pytanie:,a co to takiego kolo dwumasowe i czy jest drogie :)

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2006, 06:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: KrakĂłw, PBZ
Cytuj:
Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik spalinowy wykonuje pracę jeden raz na cztery suwy. Do akumulacji wykonanej pracy i zapewnienia bardziej równomiernego biegu, w silniku wykorzystuje się koło zamachowe osadzone na wale korbowym. Im większa masa koła, tym silnik jest bardziej ociężały i z opóźnieniem reaguje na dodanie gazu. Oprócz energii koło również akumuluje drgania powstające w silniku. Nierównomierna praca silnika powodowana
cyklicznie występującymi zapłonami w poszczególnych cylindrach wywołuje drgania w układzie napędowym. Drgania te stają się szczególnie dokuczliwe, gdy jednostka napędowa pracuje na biegu jałowym.

Czytaj więcej - kopia na google.pl, bo oryginał nie chciał się załadować.

Koło dwumasowe jest BARDZO drogie, ceny są rzędu 1800 - 3000 PLN :[ DRAMAT! Jedynym ratunkiem jest regeneracja (500 - 600 PLN), lub kupienie używki.

_________________
PracujĂŞ sobie spokojnie na moje e36... | M40 Victim | Moje BMW | clickme.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2006, 10:41 
tak ,to najprawdopodobnije koło dwómasowe 8)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2006, 15:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: KrakĂłw, PBZ
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden objaw: silnik pracuje równo, obroty stałe, ale jakby co jaki czas delikatnie był "wybijany z rytmu". Ktoś o tym pisał wcześniej.

_________________
PracujĂŞ sobie spokojnie na moje e36... | M40 Victim | Moje BMW | clickme.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2006, 18:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 196
Lokalizacja: Grchw
Widzę, że sporo osób ma problem z dwumasówką. Oprócz klekotania przy gaszeniu (bez wcisniętego sprzęgła) mam też taki objaw jak pisze Vero. U mnie jest wogóle sajgon ze sprzęgłem i/lub skrzynią, jadąc np. na 1 biegu i naciskając pulsacyjnie gaz (tak żeby szarpało samochodem) w momencie puszczania gazu, słychać stukanie gdzieś w okolicach skrzyni. Podejrzewam, że u mnie pomoże jedynie wymiana skrzyni i kompletnego sprzęgła 8) :lol:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2006, 20:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: KrakĂłw, PBZ
Czyli mamy słaby punkt naszych Betek: koło dwumasowe. Ciekawe przy jakich przebiegach w innych markach takie rzeczy siadają?

_________________
PracujĂŞ sobie spokojnie na moje e36... | M40 Victim | Moje BMW | clickme.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2006, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
no witam wszystkich mam pytanko jeśli chodzi o używane koło dwumasowe : czym sie sugerować przy zakupie używanego żeby nie kupić dziadostwa jakiegoś .zrobie wymiane i co dalej bedzie klekotać? na co zwracac uwage ? pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2006, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
a-ha a powiedzcie mi na czym polega regeneracja koła ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2006, 07:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: KrakĂłw, PBZ
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=107006325

Trzeba będzie przedzwonić.

_________________
PracujĂŞ sobie spokojnie na moje e36... | M40 Victim | Moje BMW | clickme.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2006, 19:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
ja jeszcze poczekam ,zobacze co sie bedzie działo dalej , może nie potrzebnie zachodzimy w głowe i sie zamartwiamy co ? a może jest to powód do zmartwień ?pozdro. vero jak sie czegoś dowiesz w tym temacie to daj cynk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2006, 23:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
mirek kraków napisał(a):
ja jeszcze poczekam ,zobacze co sie bedzie działo dalej , może nie potrzebnie zachodzimy w głowe i sie zamartwiamy co ? a może jest to powód do zmartwień ?


myśle że masz racje z tym żeby poczekać, bo ja wymieniałem sprzęgło i koło dwumasowe z innego powodu a przy tym co u Ciebie sie dzieje może to chodzić aż do końca świata :D

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2006, 22:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
wkurza mnie to bardzo bo jestem wrażliwy na jakiekolwiek odgłosy no ale gotówką też nie grzesze, ale poprosiłem znjomego mechanika o rade i też mi poradził aby dalej jeżdzić gdyby coś sie działo ze sprzegłem to wtedy trzeba sie zastanawiać co z tym fantem robić ale spotykam coraz wiecej ludzi którzy mają podobne objawy jak ja i dalej drą gumy i nic sie nie dzieje to znaczy nie pogarsza sie, mówie o posiadaczach bmw z tego co wynika to jest to chyba jeden ze słabszych punktów naszych samochodów chociaż z tego co wiem to sprzegło w buniach chodzi mi o tarcze i docisk a zwłaszcza tarcza jest nadwymiarowa i trzyma sie długono chyba że ktoś naprawde mocno eksploatuje autka Vero nie ma powodu narazie przynajmniej do zmartwień moim zdaniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2006, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Czaniec
Odgłosy te będą słyszane właśnie przy niskich obrotach z tego powodu, że wtedy praca w cylindrze wykonywana jest z mniejszą częstotliwością(przy 6000obrotach/min suw ssania,sprężania, pracyi wydechu wykonywane są ok 50 razy/sekundę a przy 1000obrotach/min 8razy/sekundę) i koło zamachowe ma wtedy większą trudność z magazynowaniem energii. Dlatego jeżeli są jkaieś problemy z kołem zamachowym to zaczyna się to ujawniać przy niskich obrotach. Jeżeli chcecie mieć swoje Bunie na dłużej to nie sądzę by dobrym pomysłem było zostawianie takiego problemu bez naprawy, bo drgania przenoszone z koła zamachowego przenoszone są po całym silniku i powodują szybsze niszczenie się układów.Teraz zapłacicie za regenarcję a później za regenerację + koszty naprawy innych układów. Odgłosy w okolicy skrzyni biegów też mogą być skutkiem takich drgań, więc lepiej naprawić przyczynę niż majstrować przy skutkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2006, 21:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ula, wow :!: :shock:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2006, 23:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Czaniec
Co takie zdziwko? Że dziewczynka? :wink: Cóż.. wypada wiedzieć conieco co w silniku piszczy co nie? 8)
(Musiałam wykupić za coś przepustkę na wakacje u największego postracha na uczelni...no i zostało w główce :mrgreen: )


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL