BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 26 lipca 2014, 10:06


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39]Manual - Wymiana odboju amortyzatora przód
PostNapisane: 24 września 2007, 13:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
Mały manualik dotyczący przedniej kolumny Mcpersona i wymiany osłony i odboju amortyzatora ,może komuś się przyda.
Obrazek

A więc zaczynamy od popuszczenie sobie śruby centralnej na amortyzatorze nasadka 21 (nieodkręcamy jej !!!).
Obrazek

Następnie odkręcamy koło i podnosimy auto na lewareczku. Bierzemy klucz lub nasadke 18 i odkręcamy śrube mocująca amortyzator do zwrotnicy ( czerwone strzałki ), wyciągamy ją całkiem.
Obrazek

Nad nią jest śruba mocująca łącznik stabilizatora to ją też wykręcamy klucz 16 i odsuwamy łącznik.
Obrazek

Następnie odkręcamy czujnik z ABSu (niebieska strzałka) oraz wyciągamy czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Obrazek

Wykręcamy zacisk hamulcowy klucz imbus 7 i podwieszamy go sobie np o stabilizator. Teraz popuszczamy śruby na tulejach obu wachaczy ( niewykręcamy ich !!!)
Obrazek

Następny krok to odkręcenie 3 śrub mocujących kolumnę w kielichu kluczem 13. Obrazek

Cała kolumna zjedzie nam troche na dół. Teraz bierzemy ściski do sprężyn i skręcamy je maksymalnie. Kiedy sprężyna jest luźna można odkręcić główną śrube na amorku.
Obrazek

Teraz możemy ściągnąć sobie łożysko uwaga po podspodem są 2 podkładki coby ich niepomieszać , ściągamy talerz i możemy sobie swobodnie wyjąć odbój oraz osłone amortyzatora. Składamy wszystko analogicznie. Dodam jeszcze , że jakby ktoś chciał sobie wyjąć amortyzator to wystarczy wyjąć ściśniętą sprężyne i wysunąć amorka do góry wychodzi bez problemu. Jak będe miał chwile to wrzuce również jakieś foto. Może komuś się przyda taki mały manualik.

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Przydałoby się dodać, że na obu przednich kolumnach znajdują się identyczne oznakowania, jednak podczas montażu nowych amortyzatorów po lewej stronie pojazdu na przecięciu obejmy trzeba ustawić literkę L, zaś po stronie prawej - literkę R.


Ostatnio edytowano 30 stycznia 2010, 00:26 przez Brevka, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
///Chrzani się odświeżanie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
///Chrzani się odświeżanie...


Ostatnio edytowano 30 stycznia 2010, 00:25 przez Brevka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 10:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 22
Lokalizacja: ToruĂą
ja to robiłem tak:

odkręcał łącznik stabilizatora,
odkręcam wahacz ten duży na dole
odkręcam śruby od trzymania amortyzatora te 3 u góry,

całość naciskam noga na dół aż wyjdzie poza nadkola,
odkręcam trzymanie amortyzatora i wyjmuje amortyzatora i sprężynę,
dalej to już proste,


moja metoda chyba łatwiejsza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Manual - Wymiana odboju amortyzatora przód
PostNapisane: 27 stycznia 2010, 16:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39-530D
Kod silnika: M57D30
TA DRUGA METODA JEST SZYBKA I DOBRA,SPRAWDZONE,POLECAM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Manual - Wymiana odboju amortyzatora przód
PostNapisane: 2 lutego 2010, 13:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 232
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M41B18, M52B20
To może i ja się wypowiem.
Właśnie jestem po wymianie przednich amortyzatorów w swoim E39
Sprawa banalnie prosta, wykonałem sam w trzy godziny, po woli i bez odpowiedniego sprzętu,
Nie trzeba odkręcać żadnych wahaczy, jedynie wykręcamy dwie śruby i trzecią luzujemy.
Robiłem to tak:
Luzujemy koło, samochód na lewarek, ściągamy koło, pod piastę drugi podnośnik "żaba" ( bo taki akurat miałem, musi być niski) unosimy aby sprężyna się ścisneła, w takim stanie sprężynę ścisnołem drutem w czterech miejscach ( brak ściskaczy do sprężyn),
odkręcam stabilizator i odsuwam na bok, luzuje śrubę ściskającą amor w piaście, odkręcamy główną śrube, na górze, zabieramy podnośnik spod piasty, wszystko ładnie idzie na dół, i odchylamy za błotnik amor (uważać na przewody ABS, można wyjąć z kostki, wtedy są dłuższe) i wyciągamy amortyzator, tyle całej filozofii :super:

_________________
318TDS, 520i = lansowozy :/
VECTRA 2,5i to jest to :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Manual - Wymiana odboju amortyzatora przód
PostNapisane: 4 lutego 2010, 23:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 353
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
skalar997 dobry jestes drutem skreciles sprezyne przeciez to samobujstwo chyba nie widziales co sie dzieje kiedy powiedzmy w twoim przypadku peknie ten drut ja pracuje z sciskamy i tez im do konca nie ufam :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Manual - Wymiana odboju amortyzatora przód
PostNapisane: 5 lutego 2010, 09:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 232
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39
Kod silnika: M41B18, M52B20
Z całą pewnościa ścisk jest wygodniejszy no i w końcu do tego służy, ale skoro nie miałem go to też i nie miałem zamiaru kupować nowego na jeden raz, a kształt tej sprężyny nie ułatwia nam zadania, bo złamiemy dwa góra trzy zwoje i musimy je ściągnąć praktycznie do zera, a drut ϕ4mm, i w sześciu miejscach, liczyć jeszcze razy dwa....... ale fakt nie polecam tego rozwiązania, trochę desperackie :rotfl:
ale się temat zmienił :kwasny:

_________________
318TDS, 520i = lansowozy :/
VECTRA 2,5i to jest to :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Manual - Wymiana odboju amortyzatora przód
PostNapisane: 2 grudnia 2011, 13:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 45
Lokalizacja: DG
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Bratpit jesteś w stanie odświeżyć zdjęcia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Manual - Wymiana odboju amortyzatora przód
PostNapisane: 23 września 2012, 21:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2070
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
lekko odświeżę - podczas montowania amortyzatora w piaście jak się go ustawia dokładnie? chodzi mi o to żeby go nie wsunąć za głęboko ani za płytko no i żeby nie był obrócony - są jakieś znaczniki? ktoś pisał o literach L i R które mają trafić w szczelinę w piaście... o to chodzi? będę wdzięczny za info :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]Manual - Wymiana odboju amortyzatora przód
PostNapisane: 24 września 2012, 12:20 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 51
Lokalizacja: WLKP
Co do właściwego wsunięcia: amortyzator opiera się o kołnierz w piaście wiec przed właściwym dokręceniem powinno się położyć go na kołach w celu dociśnięcia (osadzenia w tulejce). Znaczniki czyli na oryginalnym L i P ustawia się w przypadku lewego koła L tak aby było nad rozcięciem analogicznie P z prawej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL