BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 19:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Kontrolka ABS-u ciągle świeci i nie moge odpalic auta
PostNapisane: 16 października 2007, 20:51 
Mam pytanko: Jaki może być powód że samochód nie może odpalić po wymianie oleju i filtru olejowego. Świecą trzy kontrolki: od oleju, akumulatora i ABS-u. Najbardziej to przez ABS nie moge odpalić silnika nawet nie odchodzi napięcie do rozrusznika. BŁAGAM O POMOC :41: :zalamany:[shadow=blue][/shadow][glow=red][/glow]


Ostatnio edytowano 7 listopada 2007, 21:28 przez Driver-A, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: [E36] Kontrolka ABS-u ciągle świeci i nie koge odpalic samoc
PostNapisane: 16 października 2007, 21:10 
[b][i][glow=red][/glow]Mam prośbę pomóżcie mi bo sam juz nie wiem co mam robić. Wymieniłem olej i filtr olefowy i chciałem odpalić moją 316 lecz po przekręceniu kluczyka świecą mi na stałe tylko trzy kontrolki: oleju, akumulatora i ABS-u. To właśnie przez ten ABS nie odpala nawet nie ma napięcia na kablach od rozrusznika. Jak ktoś zna przyczyne tej awarii prosze o pomoc.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2007, 21:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Napisz jeszcze jaki silnik masz w tej E36 i z którego jest roku....albo podaj typ silnika !!!!!

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 19:18 
robertbmw, mam pytanko wiesz moze cos na temat ABS-u w BMW???
jak masz jakies info to prosze napisz mi co mam zrobic by samochod mi odpalil. POZDRAWIAM

[ Dodano: 20 Październik 2007, 20:27 ]
pojemnosc silnika to 1.6 a rocznik samochodu to '91. Wszelkie informacje o naprawie prosze podawac bo chcialbym zrobic samochod jak najszybciej


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 21:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
akumulator!!

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 12:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
sprwdz napiecie na akumulatorze,gdy ma mało mocy abs bedzie wyswitlał kontrolke,podobnie z kontrlka akum :|

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 12:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Świecą trzy kontrolki: od oleju, akumulatora i ABS-u.

...i świecą prawidłowo, choć od ABS-u powinna po czasie zgasnąć (nie pamiętam już czy po załączeniu zapłonu, czy dopiero po odpaleniu silnika)

Piszesz, że do rozrusznika nie dochodzi napięcie......sprawdzałeś to miernikiem ??
Na mój gust, mogły już skończyć się szczotki w rozruszniku i elektromagnes na rozruszniku nie zaskoczy!!!!!

Spróbuj odpalić na popych, by mieć pewność, że silnik pracuje bez zarzutów i innych zasilań lub powodów niekręcenia silnikiem nie trzeba szukać.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 17:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
robertbmw napisał(a):
(nie pamiętam już czy po załączeniu zapłonu, czy dopiero po odpaleniu silnika)
chwile po zapłonie

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: odpowiedzi dotyczace akumulatora i kontrolek
PostNapisane: 22 października 2007, 19:50 
kontrolki od ABS-u nie gasna i nie gasna konrtolki wogole tylko caly czas sie swieca. Samochod sprobuje odpalic z linki i napisze dopiero czy to cos wogole dadza.
Pozdrawiam odwiedzajacych :):):)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
jak masz m40 uwazaj z tym odpalaniem

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: odpalanie na popych
PostNapisane: 29 października 2007, 20:12 
dlaczego mialbym uwazac na odpalanie na popych??? Co moze sie wtedy stac??? Prosze o odpowiedz.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 20:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
m40 jest na pasku wiec przy szarpnieću można go nadwerężyć a potem strzeli i remont silnika pozostaje

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: podziekowanie
PostNapisane: 7 listopada 2007, 20:02 
Dzieki za informacje mam nadzieje ze nic sie nie stanie bo ja musze do Poznania dojechac. Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2008, 06:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
No to odswiezam temat. Sytuacja wyglada tak.

W dniu wczorajszym postanowilem naprawic swiecaca kontrolke ABS-u oraz wymienic przy okazcji tarcze, klocki itp. Pojechalem w tym celu do Pana Mechanika, on ladnie podlaczyl autko pod komputer i stwierdzil ze jest wielokrotny blad lewego jak i prawego czujnika ABS. Pozniej podnoszac auto do gory i krecac kolami zostalo stwierdzone ze na jego komputerze nie wykazuje zadnej predkosci :niepewny: . No i na tym zakonczylem wizyte, gdyz mialem tylko jeden czujnik a potrzebne byly 2 nowe. On mi jeszcze wykasowal bledy. Kontrolka od ABS-u nadal swieci.

Dzis rano wsiadam do samochodu....

Samochod kreci ale nie odpala. I teraz rodzi sie pytanie, co sie stalo i co mogl mi ten mechanik namieszac , ze tak sie stalo. Chyba nie musze dodawac, ze mnie to nieziemsko wku... :kwasny:

Doszly nowe fakty:

Bialy przekaznik (nie wiem od czego on jest -chyba pompa paliwa) strasznie trajkocze, tak jakby sie cigle wlaczal i wylaczal, mimo ze kluczyki wyciagniete.

Myslalem ze to jest jego wina, ale po malej probie zglupialem tzn. wzialem papierkiem podparlem w srodku zworke, tak ze jest ciagle wlaczony oraz sprobowalem wtedy odpalic. Wynik negatywny. Teraz nie wiem czy on jest dobry, a cos innego walnelo i trejkocze.
1. Czy wogole jest on odpowiedzialny za pompe paliwowa.
2. Czy ten czasem mechanik podlaczajac komputer czegos nie namieszal, bo w taki zbieg okolicznosci nie chce mi sie wierzyc.

Nizej przedstawiam ow przekaznik.

Obrazek

No i tutaj Nr. 2

Obrazek

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

[ Dodano: 1 Marzec 2008, 10:52 ]
Dzwonilem do ASO i powiedziano mi ze to jest przekaznik od silnika. Ale dopiero termin wyznaczyli na wtorek bo nie mieli na magazynie tej czesci. Ciekawe czy ten przekaznik rozwiaze moj problem? Czy moze to cykanie tego przekaznika powoduje np. pompa wtryskowa lub inny element tego ukladu, ktory juz nie bedzie kosztowal 15 Euro jak ten przekaznik.

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2008, 23:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Ten przekaźnik jest od załączania zasilania na całą instalację silnikową w momencie załączenia zapłonu.
Obok niego (w ułożeniu przy skrzynce biezpiecznikowej) muszą znajdować się jeszcze dwa przekaźniki......od pompy paliwowej i sondy lambda.
Ogólnie kolory przekaźników to biały, pomarańczowy i niebieski lub także pomarańczowy.
Biały - instalacja silnikowa - w kostce do przekaźnika są następujące kolory przewodów:
brązowy (cienki), czerwony (cienki), czerwony (gruby przewód), czerwono-biały (gruby przewód) czerwono-niebieski (gruby przewód)

Pomarańczowy - pompa paliwa - w kostce do przekaźnika są następujące kolory:
brązowo-zielony (cienki), czerwony (cienki), czerwono-biały lub czerwono-niebieski (grubszy przewód), zielono-fioletowy (grubszy przewód).

Niebieski lub drugi pomarańczowy - sonda lambda (grzałka).....kolorów przewodów do końca nie pamiętam, więc nie chciałbym wprowadzać w błąd......musiałbym zerknąć w schemat, a mam je na innym kompie.

Sprawdź czy przekaźniki są wetknięte we właściwe kostki i który z nich będzie cykał po włączeniu zapłonu.....zdarzało mi się że cykał ten od sondy lambda.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 21:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
PROBLEM ROZWIAZANY!!!!

Sprawdzily sie przypuszczenia Roberta(robertbmw) z reszta jak w wiekszosci przypadkow i jednak zalany woda (lekko) byl sterownik DME. Na szczescie udalo mi sie go wysuszyc i nadal dziala, a samochod chodzi jak wczesniej.

Jutro jade do ASO po uszczelke do podszybia, ta pod wycieraczki, gdyz musi byc juz stara(nie jest kompletna) i ponosi wine za to lekkie podtopienie. Dodam ze mialem odprowadzenia udroznione (Nr. 5).
Obrazek

Jednak ten Orkan Emma i umnie nawyrzadzal szkod ;).

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 22:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Bialy przekaznik (nie wiem od czego on jest -chyba pompa paliwa) strasznie trajkocze, tak jakby sie cigle wlaczal i wylaczal, mimo ze kluczyki wyciagniete

Ten objaw nie dawał mi spokoju......na wyłączonym zapłonie przekaźnik, którego zadaniem jest załączanie głównego zasilania na instalację silnikową, nie powinien wogóle pracować, a jeśli pracuje, to coś musi być nie tak z urządzeniem, który nim steruje......w tym przypadku jest to sterownik silnika.
Sterownik silnika dostaje stałe zasilanie i tylko tak prozaiczna sprawa jak zalanie wodą, może sprawić nie do końca wytłumaczalną i opartą na właściwej teorii zasilań (schematach) pracę przekaźnika na wyłączonym zapłonie.

Cieszę się, że pomogłem (w rozmowie na GG) i zadbaj o to, aby kąpiele sterownika więcej się już nie zdarzały :P






......one tego nie lubią :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 18:53 
robertbmw, witam mam taki problem z autkiem .. byłem ostatnio na myjni i po 15 minutach autko przestało jechać kilka razy odpaliło ale jak wcisłem sprzęgło to gasło po kilku próbach odpalenia wogóle niechce zapalic tylko kręci silnikiem i nic tak choćby do pompy paliwa nie szedł prąd. Pompe sprawdziliśmy (podpieliśmy ją do akumulatora i chdziła ) i teraz niewiem czy poleciał przekażnik czy coś innego(kilka dni temu jesze buczał jakis przekażnik podczas próby odpalenia teraz jest cisza .. niewiem co mam z tym zrobić i byłbym wdzięczny o jaką kolwiek podpowiedż


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL