BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 19:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Aktywny odcinacz obrotów M60
PostNapisane: 28 listopada 2007, 18:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Take sprawe mam...

Kiedyś zaobserwowalem u siebie, po wymianie pompy paliwa zdaje się, że obroty mi auto odcina przy np. 4500.
Dzialo sie to kiedy auto bylo jeszcze stosunkowo zimne, po przejechaniu paru kilosów rano.

W sumie to mi to nie wadzilo, bo to ochrona silnika, a tu akurat jakby w M5 - kiedy olej nie rozgrzany to silnik oszczedzamy.
Myslalem sobie ze to może jakiś specjalny odcinacz obrotów hehehehe


W lato znowu wymienilem pompe paliwa, trzecia juz u mnie jest, i problem ów, albo i nieproblem, wciąż występuje....

A ostatnio zauwazylem ze i potrafi sie pojawić nawet jak już auto jest konkretnie rozgrzane.

No i teraz pytanie, co to za cholerstwo robi takie jaja ?

Silnik pracuje równo, nie faluje.
Świece nowe, jakby co,
Albo elektronika robi to coś, albo paliwo przestaje lecieć po prostu do wtryskiwaczy.. tak se gdybam.

pozdro!

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Ostatnio edytowano 29 listopada 2007, 23:45 przez Boogie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 22:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ale w czasie jazdy sie to dzieje czy na N ? Bo np. MB na N nie wkrecisz powyzej 4500 obrotów, odcina dopływ paliwa.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 22:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Boogie ma manualną skrzynię biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2007, 22:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
valdorane napisał(a):
Boogie ma manualną skrzynię biegów.


wiem, ale przeciez tez ma N ;)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2007, 10:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
W czasie jazdy i na luzie się to dzieje.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2007, 18:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Boogie, A ZMIERZ SOBIE CIśNIENIE PALIWA NA POCZąTEK BO MIMO ZE MASZ JUZ TRZECIą POMPKE DOMYSLAM SIE żE KUPUJESZ NA ALLEGRO A ONE MAJą KIEPSKIE CIśNIENIE

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 14:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
esiue30 napisał(a):
POMPKE DOMYSLAM SIE żE KUPUJESZ NA ALLEGRO A ONE MAJą KIEPSKIE CIśNIENIE


Niestety źle się domyślasz....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2007, 19:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Może w baku masz jakiś syf, który od czasu, do czasu lubi przytkać pompkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 grudnia 2007, 19:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Pierwszy podejrzany to DME silnika, moj w 740 miał zimne luty i fiksował strasznie, auto szarpało , gasło... po wymianie jak ręką odjał.

Oczywiscie cisnienie na listwie tez trzeba sprawdzic.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2008, 13:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ciąg dalszy walki ze zjawiskiem.

Ostatnio fura jeździla jak V4.
Przeplywomierz padl.

Wymienilem zawór zwrotny na listwie wtryskowej, oraz przeplywomierz.
Wymiana zaworu uspokoila prace silnika tak jakoś. Spokojniej pracuje.
Byly pomysly, że to odcięcie obrotów pochodzi wlasnie z tego zaworu.

Niestety dalej pojawia się czase owe odcięcie obrotów......

[ Dodano: 13 Luty 2008, 15:38 ]
Ciąg dalszy.

Przeplywka wymieniona, auto odzylo i się wścieka.

Niestety czasem się pojawia ów odcinacz w oklicy 5000 obr.

[ Dodano: 21 Listopad 2008, 00:42 ]
Na Rozwiązanie czas,

Wymieniono żeby zwalczyć objaw:
zawór zwrotny, czujniki obrotów wału i wałka rozrządu, zmierzono ciśnienie pompy paliwa, zamieniono DME, podmienono cewki itd.

Rozwiązaniem było główne koło pasowe.
Ponieważ 540-ka diabelnie brutalnie atakuje, koło pasowe się rozklekotało jakby.
To element złożony, gumowo, stalowy.
Co ciekawe, po zdjęciu i oglądaniu było sztywne, nie spraciałe, dla mnie normalne.
Dopiero dokładniejsze oględziny pokazały jakieś widoczne rozwarstwienia na styku stal-guma.
Efektem rozwalenia koła, było to, że przy dużych prędościach silnika, następowało przesunięcia pomiędzy zębatym obwodem do odczytywania implulsów, a środkiem osadzonym na wale. Komp głupiał, interpretując sytuacje jako jakieś niemierzalne obroty silnika, i odcinał zapłon.
I to tyle.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL