BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 18:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 21:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Trzeba zadzwonic do arhiwum X :rotfl: :rotfl: ale tak na serio to niezla zagadka :zdziwko:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 21:47 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Dzikus, a to nie są przeciwmgielne :?: czy masz oddzielne lampy przeciwmgielne :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Dzikus napisał(a):
jedyne co mi przychodzi do głowy to ze przy awaryjnym hamowaniu sie zapalają stopy dodatkowe tak jak w niektórych autach awaryjne...


Danielo masz rację , to bedzie to , spróbuj na postoju czy jak wciśniesz mocno i energicznie hamulec czy nie zaświecą się wszystkie .

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2007, 21:58 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Dzikus napisał(a):
...nie wiem czy to nie jest powiazane z ABS-em :?:


jak jest to musisz się przejechać z kimś na dwa auta , tylko niech się trzyma ze 200m za Tobą :D

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, 11:54 
Dzikus napisał(a):
początku szybki telefon do Santino


...bo Ci dałem nr :rotfl: :rotfl: :rotfl: klikaj pomógł ;)

a tak na serio też się zaciekawiłem, ale w necie nic nie ma, a żeby użyć szukajki na bmw-syndikat trzeba się zarejestrować, na co nie miałem czasu, może dziś to zrobię.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 02:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
natomiast żarówki wewnetrzne są dwuwłóknowe i o ile rozumiem że na postoju świecą włókna 5 watowe to nie wiem po co są te 21 watowe skoro do nieczego nie są używane

...bo i nie są używane.
Chyba, że jest jakaś opcja, która wymaga dwuwłóknowej żarówki, ale wówczas mogliby zastosować inny korpus.
Odpowiedź według mnie kryje się w samych żarówkach.
Każda z tego typu żarówek na metalowej obsadzie posiada bolce. Bolce te muszą idealnie spasować z oprawą żarówki co gwarantuje założenie właściwej żarówki.
Zarówki od tylnich postoji to Standardowe 5 watówki z okrągłą lub lekko wydłużoną bańką, ale są także żarówki 4 watowe o identycznej budowie, lecz nie pamiętam już, czy układ bolców na obsadach tych żarówek jest identyczny. Wydaje mi się, że tak.
Jednak ten typ żarówek nie ma zastosowania w tych lampach i to właśnie dlatego, że można omyłkowo założyć 5 W i pomylić ją z 4W.
Zarówki zewnętrzne to typowe 21 Watówki.....nie można ich pomylić z mocniejszymi żarówkami, bo tego typu nie ma, a pomyłka ze słabszymi żarówkami nie wyrządzi żadnej szkody elektronice.
Z żarówkami wewnętrznymi jest jednak problem i tylko dla uniknięcia usterek z modułem światła wysunęli takie rozwiązanie jakie jest obecnie.

Dwuwłóknowa żarówka, która ma tam zastosowanie nie oznacza, że to 21 Watowe włókno ma świecić. Otóż ono nie jest używane wogóle i ma nie być używane. Zastosowana żarówka to nie jest 5W/21W/12V lecz 4W/21W/12V......oba typy żarówek różnią się bolcami na obsadach.
Rozwiązanie to uniemożliwia zastosowanie w tym miejscu żarówki 5W/21W/12V a jedynie te o małych mocach, których także założenie sprawi, że nie będą świecić, gdyż posiadają jednego "wrzoda" centralnie po środku a nie po bokach jak wymaga tego oprawa.
Jednym słowem : żarówki 4 watowej (małej) nie założysz, gdyż łatwo można ją pomylić z żarówką 5 watową.....i świecić i tak nie będą, gdyż blaszka w oprawie na to nie pozwala. To samo tyczy się żarówki 21 watowej. Żarówki typu 5W/21W/12V również nie założysz, gdyż bolce na obsadzie na to nie pozwalają. Możesz więc założyć jedynie żarówkę 4W/21W/12V.

Jasno więc z tego wynika, że moduł świateł toleruje tylko żarówkę 4W i żadnej innej.....tzn fabrycznie, żadnej innej i lepiej się tego trzymać.
Nie wiem, dlaczego takie kryterium, że tylko 4 Wat.
Po dwie żarówki w każdej z lamp od postoi to już w sumie 8 Wat na lampę......podejrzewam, że ta zewnętrzna podczas pracy na postojówkach świeci właśnie jak żarówka 4 watowa.
Starsze auta miały tylko jedną żarówkę 5 watową i gdy się przepaliła, to jednej strony auta nie było widać w nocy. Dwie żarówki natomiast na lampę, dają to bezpieczeństwo, że podczas spalenia jednej nikt nam w tyłek nie wjedzie. Dla zminimalizowania zaś poboru prądu i ograniczenia jasności lamp tylnich ograniczyli moc żarówek do 4 Wat.

Tylko takie widzę wytłumaczenie zastosowanego rozwiązania.

Zaspokoiłem ciekawość ??

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: zarowki e 46
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 08:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Witam....widze ze nikt nie zaglada do instrukcji....ta zarowka 21/5w jest po to ze 5w ktura ma byc w orginale ma inne zamocowanie co w orginale /takie jak 21/5w/...to sa zarowki specjalne i nie mozna ich dostac dlatego wstawiaja 21/5w i tylko 5w jest wykorzystywane do postoju...sam sie z tym motalem ale doszlem do takiego wniosku i w instrukcji tez pisze o innym typie zarowki /nie wiem dlaczego takie kombinacje/moze sie myle :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 10:22 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
zbigniewst napisał(a):
widze ze nikt nie zaglada do instrukcji....


Dzikus ma instrukcję po chińsku bo sprowadził tą swoją Padakę z Chin gdzie mu składali ją z 4 podobnych , a że tam tania siła robocza to się zdecydował na ręczną robotę właśnie tam :D . Nie mógł się doczytać w instrukcji o co im chodzi z tymi żarówkami ;)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 10:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
ze swojej strony dodam że w E36 jest identcznie i też ostatnio przez 10 minut ćwiczyłem o co chodzi z tymi żarówkami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 12:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
biały napisał(a):
Dzikus ma instrukcję po chińsku bo sprowadził tą swoją Padakę z Chin gdzie mu składali ją z 4 podobnych , a że tam tania siła robocza to się zdecydował na ręczną robotę właśnie tam . Nie mógł się doczytać w instrukcji o co im chodzi z tymi żarówkami


Bzdury wygadujesz, poprostu dzikus ma instrukcje laczna - troche z touringa troche z sedana troche z 5er troche z 7er.... wiesz jak to jest :P

misssiaq6, mowisz o coupe czy innym nadwoziu?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 16:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Oczywiście, że mogliby, ale do sterowania tą żarówką istniałaby konieczność zastosowania układu wykonawczego opartego na jakimś tranzystorze, czyli układzie pośrednim. Co w sytuacji, kiedy taki sterownik nagle nawali ??.....pozostajesz bez świateł!!! . Jedno z oświetleń musi według mnie być niezależne od elektroniki, a w przypadku BMW zastosowany układ kontroli sprawności tych żarówek nie jest układem pośrednim i nie zakłóca bezpośredniego zasilania żarówki z włącznika.

Jeszcze sobie to sprawdzę po schematach, ale napewno tak jest.

Stosowanie podwójnie żarówek postojowych w tylnich lampach jest także wynikiem bezpieczeństwa. Nawet gdyby się zdarzyło że obie żarówki padną to awaryjnie zapala się kierunkowskaz. Wszystko tylko po to aby dana strona auta była nadal widoczna dla jadących z tyłu. Oświetlony samochód przed nami jest bardziej widoczny z tylnim oświetleniem, niżeli bez.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, 23:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
robertbmw napisał(a):
Nawet gdyby się zdarzyło że obie żarówki padną to awaryjnie zapala się kierunkowskaz. Wszystko tylko po to aby dana strona auta była nadal widoczna dla jadących z tyłu. Oświetlony samochód przed nami jest bardziej widoczny z tylnim oświetleniem, niżeli bez.

Wlasnie o tym dzisiaj pomyslalem, moze to jest zabezpieczenie jak jeden zarnik sie przepali, to zapala sie drugi. Slyszalem kiedys o takim rozwiazaniu ale nie pamietam czy to byl jakis koncern czy samorobka.
Dzikus, przepal jedno wlukno i zobacz czy zacznie swiecic drugie :D

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2007, 01:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Dzikus, przepal jedno wlukno i zobacz czy zacznie swiecic drugie

Jak już pisałem, przy tej wewnętrznej dwuwłóknowej żarówce nie ma fizycznie takiej możliwości.....w oryginale ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 135 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL