BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 03:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] SERVOTRONIC -co to za wynalazek...
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 12:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: cz-wa
W jednej 530D tego niby nie mam a w drugiej niby jest... to jest jakies inne wspomaganie od standartowego czy poprostu wspomaganie kierownicy???? bo na wykazie bezpiecznikow jest niby od tego bezpiecznik...jak to działa? (szukałem nic nie znalazłem)

_________________
530d-2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 13:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Kolega Dzikus wyczerpał temat. :D

Mogę tylko dodać, że porównując servotronic ze zwykłym wspomaganiem to tak jakby porównać auto ze wspomaganiem i bez. "Niebo a ziemia".

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 16:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
jak rozpoznac co sie ma?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
a rozumie po vinie to wszystko tak lekko chodzi ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 17:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Można poznać jeszcze po Fince :P albo po tym czy w przekładnię kierowniczą jest wpięta kostka.

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 17:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
Ja mam servotronik,prostym sposobem sprawdzenia w e39 jest odpięcie modułu abs przy pompie hamulcowej jakoś tam jest podpiety różnice napewno poczujesz ;)
wiem bo miałem uszk. moduł

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2008, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
Fazi napisał(a):
prostym sposobem sprawdzenia

Fazi napisał(a):
jakoś tam jest podpiety


:rotfl:

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: WrocÂław
Witam.

Koledzy, potrzebuje waszego wsparcia BMW e39 530d M57.

Mam problem ze wspomaganiem, zaczęło chodzić cięzko (tak samo mi chodziło, jak miałem walniety czujnik od predkości i ABS w tylnym lewym kole - wtedy świeciły mi sie kontolki ABS i automatycznie kierownica chodziła ciężej).

- wyciagnałem wiec bezpiecznik nr 11 servotronic, zeby sprawdzic, czy cos sie zmieni - chodzi tak samo jak z bezpiecznikiem.
- odczepiłem kostke elektryczna od przekładni kierwoniczej - chodzi tak samo cieżko
- odzczepiłem kostke od pompy ABS - od razu zaświciły sie kontroli na desce, ale kierownica chodzi tak samo cięzko.

Czyli bądź co bądź wspomaganie działa, ale słabo.
Jak sprawdzić servotronic? - po podłączeniu do kompa, nie pokazuje żadnego błedu!!! Macie pomysł co mogło paść, czujnik servotronic, pompa wspomagania czy wspomaganie??

I druga sprawa. Przy ok 3 tys obrotów wydobywa z przodu od strony pasazera dzwiny dzwięk, który cichnie, jak rusze kierownicą. Dzwięk pojawia się jak daje w palnik, mocno slychać pod obciążeniem.

Dodam, ze ciężkie działanie kierownicy i ten odgłos pojawiły sie w małym odstępie czasu.

_________________
Bring Mich Werkstatt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E39] SERVOTRONIC -co to za wynalazek...
PostNapisane: 6 października 2009, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: WrocÂław
Nie wiecie??
To ja wam powiem.

Pojechałem do gościa, podpiął mnie pod oryginalnego kompa BMW (na kompie BOSCH nic nie można było wykryć), wszedł w okno Servotronic, sprawdził czujnik, wszystko było OK. Zdiagnozował jeszcze raz, przetestował, dalej było OK. Ostatecznie sprawdził zasilanie na czujniku Servotronic, było od 8-14 mikroA (normalnie ok 800-900 mikroA).

Gościu nie chciał mi powiedzieć co zrobił, coś ściemniał, że wgrał oryginalną "maskę" na moduł od sterowania układu kierowniczego (wydaje mi się, że servotronic dostawał fałszywą informacje o prędkości samochodu z któregoś z czujników i dlatego się gubił, a mechanik znalazł ten błąd i przywrócił komunikację pomiędzy czujkami) i koniec końcem, na czujniku servotronic wskoczyło znowu zasilanie w granicach 800-900 mikroA no i jak na razie wspomaganie chodzi tak, jak powinno.

Zapłaciłem niesmacznie 150 pln za 3 minuty pracy gostka, ale tak to jest, za sprzęt i wiedzę się płaci.

_________________
Bring Mich Werkstatt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 23:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
A czy praca servotronica jest zależna w jakiś sposób od temperatury? Wczoraj w nocy spadło do kilku stopni, autko pod chmurką, po odpaleniu wspomaganie co prawda działało, ale bardzo mało wydajnie. Przy prędkości 5-10km/h było najgorzej. Wraz ze wzrostem temperatury było coraz lepiej, a dziś już jest idealnie, tak jak do tej pory, czyli robimy wszystko jednym paluszkiem. Na szafie cisza, kompa nie podłączałem (podłączałem dzień wcześniej, błędów brak, zmieniałem język menu i takie tam pierdoły). Paski wyglądają na OK, poziom płynu również OK. Dźwięków dziwnych brak. Ktoś się z tym spotkał?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 09:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: WrocÂław
cześć,
zmień olej w układzie wspomagania, na 90% to jest ten problem.

_________________
Bring Mich Werkstatt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 21:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Jaki olej? W tej chwili mam coś czerwonego tam, jest klarowne, przeźroczyste wygląda bardzo OK.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 22:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 460
Lokalizacja: Bdg
Moje BMW: E39
maly_jasiu napisał(a):
Przy ok 3 tys obrotów wydobywa z przodu od strony pasazera dzwiny dzwięk, który cichnie, jak rusze kierownicą. Dzwięk pojawia się jak daje w palnik, mocno slychać pod obciążeniem.

Dodam, ze ciężkie działanie kierownicy i ten odgłos pojawiły sie w małym odstępie czasu.


99% - pompa wspomagania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] SERVOTRONIC -co to za wynalazek...
PostNapisane: 28 marca 2010, 14:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: PoznaĂą
Moja przekładnia dostała luzów i zacząłem szukać dobrej używki. Dziś znajomy podrzucił mi przekładnie tylko z tego co widzę to jest z servotronikiem(ma wejście na krostkę). Przekładnia pochodzi z 2000r. a moje auto z 1996. Czy mogę założyć taka przekładnie? Jak będzie pracować bez podłączenia. Ostatnie pytanie. Czy mogę podłączyć ten servotronik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] SERVOTRONIC -co to za wynalazek...
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 18:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 530d e39
witam

u mnie pojawił sie następujący problem, servotronic działał prawidłowo bez problemów, kilka dni temu przestał działać , po wyjęciu bezpiecznika nie ma zmian przy wspomaganiu, płyn jest, nic nie hałasuje ani nie hałasowało z układu, czy ktoś podpowie co to może być? dodam że razem z brakiem wspomagania padł mi czujnik temperatury zewnętrznej i cały czas pokazuje -40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] SERVOTRONIC -co to za wynalazek...
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 19:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 530d e39
dodam że jeszcze wymieniane były klocki i tarcze przód ale żadna kotrolka sie nie świeci więc raczej ok wszystko,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] SERVOTRONIC -co to za wynalazek...
PostNapisane: 7 maja 2013, 20:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 530d e39
nikt nie potrafi nic powiedzieć jak przeanalizować servotronic?, pompa sprawna, mechanicznie wszystko ok, w inpie nie zauważyłem żadnego błędu jednak pierwszy raz podłączyłem pod kompa sam i moze nie potrawie przeanalizować odpowiednio , ktoś pomorze? wydaje mi się że jakiś czujnik zawiesił się bo wszystko chodzi jakby przy dużej prędkości i nie wiem co mam z tym zrobić nikt nie potrafi mi powiedzieć :/ pompa i reszta dobra więc obstawiam eletronike tylko nie wiem jak się zabrać za nią, może jakiś reset w inpie jakiegoś modułu tylko którego i jak to zrobić, z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] SERVOTRONIC -co to za wynalazek...
PostNapisane: 29 marca 2015, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39
Kod silnika: 525d
U mnie rzecz następująca: podczas jazdy padło wspomaganie, lekki dym spod maski, padła pompa. Pompa wymieniona na używkę, po wymianie wspomaganie dalej ciężko chodzi, trochę lepiej niż po tym jak padło. Potem odkręciłem zakrętkę od pompy, pokręciłem kierownicą lewo prawo do oporu i trochę lepiej. Podłączam pod inpę, i jak odczytuję wartości z servotronica, wskazania 0mA(max 897), 4mA jak pokręcę kierownicą i 0% druga wartość. Jak zadam w inpie wartości maxymalne dla jednego i drugiego, to wskazania są 897mA i 0% albo jak zadam 100% dla drugiej wartości to wskazuje 0mA i 100%, w obu przypadkach brak poprawy w wspomaganiu.

Pytanie 1: powiedzcie proszę jakie wartości macie u siebie jak zrobicie odczyt inpą
Pytanie 2: co sądzicie, walnięty czujnik skoro pokazuje jakieś wartości jak mu się je ustawi, czy raczej(wg mnie) elektrozawór ? Dziwne też że zanim padła pompa wspomagania, to chodziło ok, czyżby pompa pociągnęła za sobą coś jeszcze ?

Czekam na sugestie.

Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] SERVOTRONIC -co to za wynalazek...
PostNapisane: 3 maja 2016, 12:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 206
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Moje BMW: X5 E53 3.0 dA
Garaż: Było E46 320dA
Jest X5 E53 3.0dA
Witam,

Też mam problem z servotronic w moim E53 przed liftem. Przestał działać tak z dnia na dzień. Cały czas walczę z tym ustrojstwem.
Nie mam jak podać napięcia bezpośrednio na czujnik z bateri 9V ponieważ jest zbyt mało miejsca aby bez rozbierania połowy samochodu wykonać ten zabieg. Wziąłem się jednak za sprawdzenie modułu GM3 i sprawdzenia w dużej kostce 20 pin (piny nr 9 i 11 odpowiadają za zasilanie czujnika servotronica - w X5 E53). Jak się okazało na wyciągniętej wtyczce z czujnika na wyjściu z modułu GM3 na pinach 9 i 11 jest napięcie 10.65V na postoju. Po podpięciu wtyczki w czujnik napięcie ginie i pokazuje wartość 0V. Po odpięciu z czujnika wtyczki znów pojawia się 10.65V. Sprawdzałem przez INPA ale nic nie wykazało w błędach. Podjechałem do elektronika samochodowego z programem AUTOCOM i u niego pojawiły się takie komunikaty jak "zwarcie obwodu" i " obwód otwarty".

Płytka modułu GM3 po obejrzeniu wygląda na OK. Nie ma żadnych przepalonych "nóżek" układów.

Gdzie szukać problemu?. Zakładam, że coś z czujnikiem jest nie tak. Rozumiem, że jak będę chciał wykręcić czujnik z maglownicy przy zalanym układzie to płyn wycieknie?

Czekam na informację i dyskusję.

_________________
Moje byłe e46 Touring viewtopic.php?f=6&t=126723
Teraz jest X5 E53 w Dieslu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL