BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 17:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Centralny zamek z pilotem
PostNapisane: 11 marca 2008, 19:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
zgodnie z obietnicami wstawiam jak samemu zainstalowac c.zamek z pilota w e36 (zdjecia przewodów z coupe ale tyczy sie to wszystkich nadwozi ,
co potrzebujemy:
zestaw c.zamek z pilotem
(np:z allegro ja kupiłem taki za 70zł wielkosci pudełka zapałek i sprawuje sie rewelacyjnie)mój ma 5 przewodów czerwony (+12V),czarny-masa,biały-otwórz,brązowy-zamknij,szary-kanał(wyjscie kanał daje nam impuls dodatkowy podczas zamykania/otwierania)można dacsobie jako powiadamianie kierunkowskazami
4 przekazniki
2 diody zaporowe
3 metry przewodu
2 x bezpieczniki (szklane)
lutownica
rurki termokurczliwe
zapalniczka



Obrazek
lutujemy przekazniki i kabelki jak na schemacie wyzej (diodu zaporowe dajemy podwójnie na przewód od zamykania z przekaznika a drugi na
przewód od ryglowania zamka jeżeli mamy to w opcji)


podobnie robimy z przekaznikami na kierunki
Obrazek
...............................................
teraz troche zdjec ,poniżej strona kierowcy po zdjeciu dywanika pod pedałami,
na tym zdjeciu widać tez polutowana całość(2x przekazniki z centralką,roboty na 2 godziny maksimum
Obrazek
szukamy wiązki kabli,(kolory opisane jak na schemacie)...metoda: jeżeli mamy kilka kalbi o tym samym kolorze -to przecinamy go,
zamykamy sie w aucie i sprawdzamy czy działa zamykanie kluczykiem,jeżeli nie reaguje zamykanie mamy przewód odpowiedzialny
za sygnał zamknij ...analogicznie

po odszukaniu własciwych,odginamy dywanik,pod nim znajduje sie 30 pinowe złącze(czarne) pozycja 2i3 jak sie nie myle to prawa/lewa strona kierunków
Obrazek
stałego napiecia (+12V) używamy ciągnąc przewód od zapalniczki w aucie i stosujemy dodatkowo bezpiecznik szklany rurkowy,tak samo przy przekaznikach kierunków


a tak wygląda pilot z kluczykiem ,można zamówić sobie u sprzedawcy osobno brelokObrazek
można pytac co i jak to wytłumacze,pozdro

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Ostatnio edytowano 12 kwietnia 2008, 17:57 przez martin2305, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 kwietnia 2008, 22:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
mozna prosciej :D bezposrednio do centralki za schowkiem i nie trzeba tylu przekaznikow tylko jeden zespolony(podwojny). jakby co piszcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Resko
Witaj Bracie, spadłeś mi z nieba.
Właśnie kupiłem sterownik, mówimy tu o zamku centralnym oryginalnym, chcę jedynie podłączyć sterowanie pilotem. Sterownik jest trochę inny, ale zasada jest pewnie ta sama.
więc próbówką znalazłem przewody, w których płynie prąd podczas zamykania i otwierania (niebieski i biały) znajdujące się w tej wiązce, którą pokazałeś na na zdjęciu. Po podłączeniu do nich masy nic się nie dzieje a plus robi zwarcie. Proszę o pomoc. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2008, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: stronie ÂślÂąskie
witam mam bmw325 sedan a zakupilem sobie alarm i chce go podlonczyc ale nie daje radyjak mam to zrobic aby dzialalo z alarmu wychodza mi dwa kable do zamykania i otwierania podlanczalem juz do dzwi jednych i di drógich do kostki co jest pod schowkiem od strony pasarzera tam raz zamykalo raz otwieralo puzniej nic potem dostałem instrukce aby przciac dwa kable od sterowania centralnym zamkiem od pasarzera tez to zrobilem i dalej nic auto cale rozebrane i hcial bym je wkoncu zlozyc a nie ci dzien rozbierac albo jezdzic pomurzcie prosze jak i co aby na 1000000000% dzialalo a tak jeszcze w alarmie sterowanie jest minus alarm tak to chodzi ale ten centralny aby sie zamykal z kluczyka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2008, 07:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Resko
Witam Kolego.
Podłączyłem się z centralką do tych właśnie przewodów i musiałem przeciąć jeden z czerwonych przewodów, żeby w ogóle chciało gadać, w sumie wszystko śmiga, ale teraz sterowanie kluczykiem nie działa. Pytanie: Czy u Ciebie jest tak samo? Co prawda mam troszkę inny sterownik, ale różni się tylko tym, iż posiada wbudowane przekaźniki. Napisz proszę, jeśli u Ciebie jest inaczej i jak ewentualnie to zmienić. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 10:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Podłączyłem wczoraj alarm i zarazem sterownie zamkiem, zrobiłem tak jak na schemacie martin2305, jdyną różnicą jest to że nie podłączyłem sie do białoczerwonego kabla, i nie założyłem diód (są nie potrzebne przy zasilaniu tylko białozielonego kabla) U mine białoczerwony to domyknie szyb. trzeba podać na niego +12V na kilkanaście sek (mój alarm ma taką funkcję, tylko że podaje mase przez 15sek. ale podłącze to przez przekaźnik i bedzie działąć, schemat wkleje jak sprawdze w praktyce) a szyby się zamkną.

problem jedynie mam z zamykaniem klapki od wlewu paliwa, z kluczyka sie zamyka, z pilota nie. Wszystko inne sie zamyka, a klapka nie chce..może ktoś wie dlaczego ??

ps. gdzie się podpiąć z sygnalizacją otwartych drzwi. na alarm musze podać mase..a w lapce chyba jest +12, jest możliwość prostego wpięcia sie pod jakąś masę, czy dawać przekaźnik do tego plusowego z lampki ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Ostatnio edytowano 20 grudnia 2008, 08:34 przez DanyU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2008, 23:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 174
Lokalizacja: Chybie/Bielsko-BiaÂła
Biało czerwony to nie tylko domykanie szyb i szyberdachu (komfort), po podaniu krótkiego impulsu, ryglujesz nim również centralny zamek - dead loock, czyli wtedy po wyciąganiu "cypelków" do góry od wewnątrz nie da się otworzyć zamka, ani pociągając klamkę wewnętrzna, jest to możliwe tylko kluczykiem od zewnątrz, lub poprzez pilot.

Bloszek znalazłeś przewody "wykonawcze" czyli te które podają napięcie na silniczek w siłowniczku (biały, niebieski i czarny). Musisz poszukać przewodów jak z pierwszego schematu, są to przewody z mikrostyku w siłowniczku i one sterują centralnym. Trzeba tylko jeden przeciąć i przepuścić go przez przekaźniki.

Acha i polecam podłączać to przez przekaźniki "oszukując" tak jakby centralkę, jest to bezpieczniejsze rozwiązanie. Już kilka centralek wymieniałem ponieważ ktoś bezpośredno się do niej podpinał i niestety one paliły się.

_________________
BMW Klub Podbeskidzie

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
kemot324 napisał(a):
Acha i polecam podłączać to przez przekaźniki "oszukując" tak jakby centralkę, jest to bezpieczniejsze rozwiązanie. Już kilka centralek wymieniałem ponieważ ktoś bezpośredno się do niej podpinał i niestety one paliły się.


możesz wyjaśnić co podłaczyć przez przekaźniki?? czy chodzi CI o to żeby podłączyć ja na schamacie martin2305 czy inaczej jakoś ??

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Lokalizacja: ToruĂą
Ja mam jeszcze jedno pytanie, bo sam przymierzam sie do takiej operacji. Jak to wygląda z kluczykiem tzn. czy grot "oryginalnego" kluczyka oprawiamy w pilot z allegro? Bo z lektury aukcji wynika, że sprzedaja gotowe kluczyki z takimi "kluczykami-wytrychami" do zamków i mi sie nie chce w to wierzyc :szok:

_________________
--
pozdrawiam, krzysztof kmiecikowski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2008, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
kupujesz sórowy kluczyk który bedzie podstawa do dorobienia według oryginalnego, ale jek masz imobilajzer to programowanie imobilajzera w stolicy kosztuje około 170zł. dlatego ja kupiłem zestaw ze zwykłym pilotem za 120 zł, a przy okazji mam alarm, domykanie szyb, i pare opcji których nie chce mi sie podłączać (np. otwieranie bagażnika z pilota)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Aleksandria
Witam :) mam pytanko czy w E-34 95 rok centralka od zamka jest w tym samym miejscu ??? i czy kolory kabelków są te same ??? Prosze o pomoc bo zakupilem sterownik na pilota i jutro zamierzam się zabarać za podlaczenie :)

POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Silesia
Czy ktoś kupił i ma zainstalowane podobne urządzenie u siebie?

http://www.allegro.pl/item634334935_ste ... ml#gallery
lub
http://www.sklep.amt-alarmy.pl/index.ph ... 0&rg=0&sg=
To chyba taki jak kolega martin2305 instalował u siebie. Jak się sprawuje?
Jakieś może opinie, najlepiej uzasadnione lub sugestie.

Pytam, bo mój komplet kluczy zawiera tylko jeden klucz z wbudowanym sterowaniem centralnym zamkiem i domykaniem szyb (Meta System M320) a ciężko wyczuć ile on jeszcze "pożyje" nie wspominając o innym zdarzeniu losowym.
Wole już wyprzedzić fakty i teraz coś kupić :cwaniak: a że nie trawię żadnych breloczków z guziczkami wole mieć to w jednym pudełku z kluczykiem.

PS. Właśnie odkryłem że domykanie szyb działa mi tylko z pilota kluczyka, nie działa po przekręceniu i podtrzymaniu kluczyka w pozycji zamknij :kwasny: hmm...
Ciekaw jestem co tam jest namieszane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 21:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: InowrocÂław
martin2305, witaj kolego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 21:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: InowrocÂław
mam pytanko ,jai przekaznik trzeba do alarmu jak on sie nazywa???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 czerwca 2009, 20:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: InowrocÂław
eagle, siema
kolego znasz sie troche na alarmach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2009, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: sdz
Moje BMW: w poszukiwaniu e30
DanyU napisał(a):
U mine białoczerwony to domyknie szyb. trzeba podać na niego +12V na kilkanaście sek (mój alarm ma taką funkcję, tylko że podaje mase przez 15sek. ale podłącze to przez przekaźnik i bedzie działąć, schemat wkleje jak sprawdze w praktyce) a szyby się zamkną.


Cytuj:
Ja pod ten przewód (białoczerwony) mam podłączone ryglowanie drzwi...
jak zrobic domykanie szyb? moja centralka ma taką funkcję i też podaje masę więc trzeba puścic to przez przekaźnik tylko czy mam sie podłączyc też pod przewód białoczerwony który jest już zarezerwowany dla ryglowania??


W miejsce "Impuls zamknij z alarmu" podłączyłem opcję z centralki "domykanie szyb", szykbi się domykają, auto zamyka a po ok 15s alarm się uzbraja w pełni i rygluje. Także wszytsko śmiga ładnie
Przekaźników użyłem OMRON G2R-1 bo takie maiłem ale spokojnie się do tega nadawają zwykłe samochodowe 561


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 23:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
Witam.A czy te sterowniki nie są wyposażone już oryginalnie w przekaźniki?W jakim celu trzeba montować dodatkowe?
Czy po podłączeniu tak jak na powyższym schemacie będzie działał centralny z kluczyka i ryglowanie czy trzeba inaczej kombinować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 8
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
Moje BMW: e36 Coupe 95'
Kod silnika: M42B18
Chciałbym dowiedzieć się czy jeśli mam centralny zamek w kluczyku, czy jest jakiś prosty sposób żeby dodać do tego pilota, który będzie działał. Chciałbym zaznaczyć przy tym że elektrykiem nie jestem.

_________________
Nie powinno zaczynaĂŚ sie od 2.8 jak ma sie skonczyĂŚ w 1.6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 08:49 
Ale wy kombinujecie z tymi przekaźnikami ;/... Ja założyłem centralny z pilota bez przekaźników i wszystko działa, nawet klapa wlewu paliwa.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Centralny zamek z pilotem
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: sÂłupsk
mam pytanko jak wyciagnac klamke w e36 coupe? czy trzeba wyciagac szybe??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL